Şimdi Ara

Saab 9.3 1.9 TID mi BMW 3.20d mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
5.871
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Foruma genel bir baktım, bu karşılaştırmayı görmedim.
    Önceki açtığım konuda genel olarak BMW 3.20d Mercedes C180K ya üstünlük sağlamıştı.

    Bir kıyaslama da 2008 Saab 9.3 TID ile 2006-07 (makyajsız) BMW 3.20d arasında yapalım dedim,. Karşılaştırmada 2009 3.20d de değerlendirmeye alınabilir.

    Genel kanı olarak BMW ve Mercedes'ten başkası yalan denilebilir, fakat bu son makyaj sonrası 9.3 de övülüyor birçok yerde,örnek:

    http://arabam.milliyet.com.tr/testDetay.aspx?id=491

    Siz ne dersiniz?







  • Dostum Saab'ın Açıkçası yakıt tuketımı ve 0-100 performansı çok kötü geldi bana.

    alt tarafı 2 litre bir dizel motor için şehiriçi 11.9lt ne demek yahu.. neredeyse 12lt.

    ve bu yakıta karsılıkta 11.5sn lık bir 0-100..

    bu motor vectrada bu kadar yakmıyordu ve üstüne üstük cok daha performanslıydı... SAAB ta neden boyle olmus anlamadım.



    Makyajlı 3 serisindeki 177hp 350nm'lik 2 litrelik dizel motor ise şehiriçi 6.7 yakıt tuketıyor. ve 0 -100 ü 7.9sn. Evet yanlıs duymadın 7.9. Ve 350 nm yi 1750-3000rpm arası sureklı olarak verıyor. Gercekten dehset bısey.. dıger dızellerın max tork esneklıgı 750 ila 1000 devır arası gidip gelebılyor en fazla.. Nitekim Saab'ta torkunu sadece 2000-2750 arası verebılıyor. Oda 320nm...


    http://www.bmw.de/de/de/newvehicles/3series/sedan/2008/allfacts/engine/technical_data.html


    Bence 2009 3.20d alacak durumun varsa, SAAB'a felan dönüp bakma bile derim

    bi tarafta 11,9lt ve 11.5sn
    diğer tarafta 6.7lt ve 7.9sn




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 5 Temmuz 2009; 3:10:06 >




  • GTRulez,

    2006-2007 model 3.20d nasil?2009 lar çok pahali.

    Önceki kasanin verileri de benzer mi?20 beygirlik bir fark var bildigim kadariyla.

    Bir de dış görünüs daha güzel oldu, makyajlar sonrasi.

    Bu arada 12 litre'yi nerede gördün, testte 8.5 lt diyor, fabrika verileri de 7.7 lt şehir içi diyor Saab için.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez

    Makyajlı 3 serisindeki 177hp 350nm'lik 2 litrelik dizel motor ise şehiriçi 6.7 yakıt tuketıyor. ve 0 -100 ü 7.9sn. Evet yanlıs duymadın 7.9. Ve 350 nm yi 1750-3000rpm arası sureklı olarak verıyor. Gercekten dehset bısey.. dıger dızellerın max tork esneklıgı 750 ila 1000 devır arası gidip gelebılyor en fazla.. Nitekim Saab'ta torkunu sadece 2000-2750 arası verebılıyor. Oda 320nm...


    http://www.bmw.de/de/de/newvehicles/3series/sedan/2008/allfacts/engine/technical_data.html


    Bence 2009 3.20d alacak durumun varsa, SAAB'a felan dönüp bakma bile derim

    bi tarafta 11,9lt ve 11.5sn
    diğer tarafta 6.7lt ve 7.9sn





    eski bir kullanıcısı olarak temin edebilirim ki 2 litre bazında spor arayan birisi için bu motor hayal kırıklığı
    ben de o motorun teknik verilerine ve gücüne inanarak aldığımı söyleyebilirim ama malesef kazın ayağı öyle değil... bir kere o veriyi sittin sene yakalamak gerçekten mümkün değil... istanbulda şehir içi kullanılıyorsa kafadan 8-9 litreyi gözden çıkarman gerekiyor. belki 8 saniyede 100'e çıkıyor olabilir, çünkü diğer dizellere göre gücü daha geniş bir bantta verdiğini kullanınca hissediyorsun. ama belli bir hızı aşınca malesef hızlanması çok süratli bir şekilde düşüyor. amaç ekonomiyse 316 tercih edin derim, çünkü bmw'nin 2 litre dizellerinin 177 hp ye eski gücü kadar optimize olduğunu düşünmüyorum. aracı biraz dengesizleştirmiş.




    eğer aklınızda senelik mtv yoksa 325i falan almayı deneyin. galeriler getiriyor. tüketim de hayal kırıklığı sayılmaz.




  • Gidin 170hp'lik Exeo alın, cebinizde para da kalsın..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tubo

    Gidin 170hp'lik Exeo alın, cebinizde para da kalsın..



    mantıklı arabaların da dizaynları berbat oluyor, dünyanın en üzücü kanunlarından...
  • Tasarım tamamen Seat karakteristiği ama kişisel zevklere kalmış tabiki
  • kişisellik de bir yere kadar sevgili tubo, yani bir yasemin yalçın var, bir de alessandra ambrosio var. tamam 3 serisi ile exeo'nun arasındaki fark o kadar açık değil

    bu araba işi de aynı hatun işi gibi son derece acımasız, mesela ortadirek mahalleden kız alırsın, masrafsızdır ve her işini yapar, bir hizmetçi gibi gıkını çıkarmaz. ya da alessandra alırsın, hiçbir şey yapmaz, zaten zar zor görüşürsünüz, fiyat işlev olarak düşüktür.
    ama komşu kızını alandan tut, mahalleliye kadar herkesin aklı alessandrada kalır
  • 2. el, prestij, preformans, dizayn bence hiçbirinde saab bmw ye kafa tutamaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: llUlisisll

    GTRulez,

    2006-2007 model 3.20d nasil?2009 lar çok pahali.

    Önceki kasanin verileri de benzer mi?20 beygirlik bir fark var bildigim kadariyla.

    Bir de dış görünüs daha güzel oldu, makyajlar sonrasi.

    Bu arada 12 litre'yi nerede gördün, testte 8.5 lt diyor, fabrika verileri de 7.7 lt şehir içi diyor Saab için.





    Dostum SAAB ile ilgili koydugun lınkte oyle yazıyor;

    Şehiriçi: 11.9
    Şehirdışı: 6,5 lt
    Ortalama: 8,5 lt

    Sehiriçi 11.9lt dıyor. Ortalamaları değil, iki aracında direk şehir içi rakamlarını aldım

    6.7lt de bmw nın saf şehiriçi fabrika verisi. Onun da ortalaması 5.4lt yazıyor kendi sitesinde.

    Makyajsızlarda tam emin değilim ama 163 HP olması lazım. 0-100 leride 8.2sn idi galiba.




    quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster


    eski bir kullanıcısı olarak temin edebilirim ki 2 litre bazında spor arayan birisi için bu motor hayal kırıklığı
    ben de o motorun teknik verilerine ve gücüne inanarak aldığımı söyleyebilirim ama malesef kazın ayağı öyle değil... bir kere o veriyi sittin sene yakalamak gerçekten mümkün değil... istanbulda şehir içi kullanılıyorsa kafadan 8-9 litreyi gözden çıkarman gerekiyor. belki 8 saniyede 100'e çıkıyor olabilir, çünkü diğer dizellere göre gücü daha geniş bir bantta verdiğini kullanınca hissediyorsun. ama belli bir hızı aşınca malesef hızlanması çok süratli bir şekilde düşüyor. amaç ekonomiyse 316 tercih edin derim, çünkü bmw'nin 2 litre dizellerinin 177 hp ye eski gücü kadar optimize olduğunu düşünmüyorum. aracı biraz dengesizleştirmiş.




    eğer aklınızda senelik mtv yoksa 325i falan almayı deneyin. galeriler getiriyor. tüketim de hayal kırıklığı sayılmaz.



    Valla dostum 177hp lik 2.0 dizel motor ıcın 8-9lt de cok ıyı bır rakam bence ıst trafıgı gıbı bıyerde. ustune ustuk hakkını verıyor yanı 7.9sn az bı rakam deıl acıkcası. SAAB ise verilerine bakıcak olursak daha fazla yakıyor ama aynı orandada daha az gidiyor... Ayrıca bellı bır suratten sonra ıvmenın kesılmesı tüm dizel motorların kaderınde olan bişey, devir çeviremedikleri için solukları kesılıyor acıkcası.

    Aracı dengesizleştirmiş derken ne demek istedin, biraz açarmısın?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez


    Aracı dengesizleştirmiş derken ne demek istedin, biraz açarmısın?



    x6 gibi düşünelim, ne bir spor araba gibi tam bir dinamizmi vardır, ne de bir SUV gibi tam bir konforu vardır. ikisinden de biraz vardır, iki arada bir derede kalmıştır. bmw'nin 177 lik motoru da böyle işte, ne performanstan tam istediğini alabiliyorsun ne de tüketimden...
  • Veriler ortada en iyi seçim BMW olcak hem prestij hemde ekonomi hemde performans
  • 3.20d iyi bir tercih olacaktır
  • Saab ne olacağı belli değil ve 2. elde büyük değer kaybı vsvs... BMW almak daha mantıklı bence.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez


    Aracı dengesizleştirmiş derken ne demek istedin, biraz açarmısın?



    x6 gibi düşünelim, ne bir spor araba gibi tam bir dinamizmi vardır, ne de bir SUV gibi tam bir konforu vardır. ikisinden de biraz vardır, iki arada bir derede kalmıştır. bmw'nin 177 lik motoru da böyle işte, ne performanstan tam istediğini alabiliyorsun ne de tüketimden...



    Şimdi anladım. Bende dengesizleştirmiş diyince aracın sürüş karakteri bozulmuş sandım, motordan bahsettıgın aklıma gelmedi hiç.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez


    Aracı dengesizleştirmiş derken ne demek istedin, biraz açarmısın?



    x6 gibi düşünelim, ne bir spor araba gibi tam bir dinamizmi vardır, ne de bir SUV gibi tam bir konforu vardır. ikisinden de biraz vardır, iki arada bir derede kalmıştır. bmw'nin 177 lik motoru da böyle işte, ne performanstan tam istediğini alabiliyorsun ne de tüketimden...



    öğrenmek adına soruyorum sadece

    çok mu yakıyor o motor.yani fabrika verisiyle farkı çok mu fazla?
  • 320 d daha iyi bir tercih 2 el sportiflik ve yedek parça konusunda
  • quote:

    Orjinalden alıntı: V.K.


    quote:

    Orjinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orjinalden alıntı: GTRulez


    Aracı dengesizleştirmiş derken ne demek istedin, biraz açarmısın?



    x6 gibi düşünelim, ne bir spor araba gibi tam bir dinamizmi vardır, ne de bir SUV gibi tam bir konforu vardır. ikisinden de biraz vardır, iki arada bir derede kalmıştır. bmw'nin 177 lik motoru da böyle işte, ne performanstan tam istediğini alabiliyorsun ne de tüketimden...



    öğrenmek adına soruyorum sadece

    çok mu yakıyor o motor.yani fabrika verisiyle farkı çok mu fazla?


    fabrika verilerini unutun, dümdüz ovada gidilmediği sürece o verilerin yakalanması zor, çünkü max. güç aralığı fazla yukarı kaymış bir otomobil....




  • sürüş dinamiklerini karşılaştırmak gerekir...
    saab bi ara epey eleştriliyordu bu konuda... bmw zaten oldukça üstün arada epey fark olabilir...
  • bmw herkonuda daha iyi bence ama makyajsız kasa bmw lerin stopları çok kötü bence alabilirseniz makyajlı kasa alın
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.