Şimdi Ara

Sayın Bakan'dan önemli uyarı; ''TÜRKİYE'DE PAZARIN VARSA FABRİKA DA OLSUN''

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
2.533
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar birçok açıdan önemli bulduğum bir haberi ve çok isabetli bir tespiti sizinle paylaşmak istedim. Amacım asla siyaset yapmak veya belli bir markayı karalamak değildir şimdiden bilinmesini isterim. Zira konu siyaset-üstü önem ve anlam taşımakta.
    Haber şu şekilde: ''Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, "yerli otomotiv" çalışmalarından endişe duyan yabancı yatırımcılara seslendi. Türkiye'deki otomobil firmalarının üretimlerini ve marka çeşitliliğini artırmaları gerektiğini söyleyen Ergün, Türkiye'de pazarı olan; ancak üretimi yurtdışında olan firmaları Türkiye'ye çağırdı... ''Artık Türkiye'nin otomotiv sektöründe A'dan Z'ye her aşamasında söz sahibi olabilecek imkan ve kabiliyeti vardır. Zaten bundan dolayıda Türkiye önümüzdeki süreci tasarımından pazarlamasına kadar bir marka ve model inşa etmekle taçlandırmış olacaktır. Sadece otomobilde 1 milyonu yakalamak üzere olan bir pazara sahibiz. Güçlü bir yan sanayimiz var ve gelir düzeyinin sürekli yükseldiği bir ekonomiye sahibiz. Bütün bunlar otomotiv sektöründeki gelişmeleri Türkiye'de ciddi manada tahrik etmektedir. Otomotiv sektöründeki bütün yatırımcılara, Türkiye'deki üretimlerini ve markalarını artırmalarını ve çeşitlendirmelerini öneriyoruz. Türkiye'de üretim yapmayan ama Türkiye pazarında önemli bir payı olan markalara da bunu söylüyorum. Gelin Türkiye'de otomotiv sektöründe yatırımlarınızı artırın ve çeşitlendirin.''

    TÜRKİYE'DE PAZARIN VARSA FABRİKA DA OLSUN

    Türkiye'deki tüketicilerin taleplerine Türkiye'de üretilen otomobillerin marka ve model olarak yetmediğini ifade eden Bakan Ergün, Türkiye'de pazarı bulunan ancak üretimi yurtdışında olan otomobil firmalarına çağrıda bulundu. Ergün şöyle konuştu:

    ''Geçen yıl 510 bin otomobil satışı gerçekleşti bu yıl 600 bini geçecek. Bunun sadece üçte biri Türkiye'de üretilen otomobiller olurken üçte ikisi tamamen ithal otomobillerden oluşuyor. Demek ki Türkiye'deki otomobil tüketicisinin taleplerine Türkiye'de üretilen marka ve modeller karşılamaya yetmiyor. Yeni marka ve modellerin Türkiye'de üretilmesine ihtiyaç var. Bu yüzden Ford'u, Volkswagen'i, Opel'i Türkiye'de üretim yapmaya davet ediyoruz. Ayrıca Türkiye yeni bir marka ve modeli de tasarlamaya, pazarlamaya ve rekabet ortamına o markayı da sürmeye hazır bir ülkedir. Dünya pazarında da Türkiye pazarında da herkese yer var. Herkes bu pazardan rekabet ölçülerinde elbette payını alacaktır. MAN ile Volkswagen'in ortaklığından bizim bir şey çıkartmamız lazım. Çünkü 45 yıllık Türkiye birikimiyle Volkswagen'in Türkiye'ye yatırım yapması gerektiğini en iyi MAN anlatabilir'' diye konuştu.

    Kaynak :http://www.internethaber.com/ergunden-devlere-aba-altindan-sopa-371874h.htm#ixzz1Y6yXKxSE

    Vakti zamanında yine bu forum sayfalarında ''DOĞUŞ OTOMOTİV'İN CEVAPLA(YA)MADIĞI SORU '' başlığı altında bir konu açmış ve ülkemizde en çok binek ve ticari araç satan firmaların başında gelen WV GROUP'UN ve bu firmanın distribütörü olan DOĞUŞ OTOMOTİV'İN (otomotivmi değil mi ayrı bir tartışma konusu zira ülkemizde otomotiv adına toplu iğne bile üretmiyor, üretilmesi içinde WV GROUP nezdinde kılını bile kıpırdatmıyor'' bazı modellerinin ülkemiz daha uygun şartlar sunduğu halde niçin başka ülkelere yatırımlarını kaydırdıklarını sorgulamış ve eleştirmiştim. İsteyen tekrar bakabilir.

    http://forum.donanimhaber.com/m_45563104/mpage_1/key_/tm.htm

    Yazının içeriğinde yanlış anlaşılmaktan çekinerek ve işin ırkçılık meselesi boyutuna indirgenebileceğini de düşünerek sadece genel eleştirilerde bulunmuş ve bu konudaki haklı eleştirileri ve sağlam bilgileri aktarmıştım. Birçok AB ülkesinde, ABD'de, Rusya'da, Japonya ve Çin'de bu hacimde satan otomotiv firmalarına yatırım zorunluluğu getirildiğini veya yatırıma zorlandıklarını belirtmiştim ve bu alanda çalışan bazı arkadaşlar da tecrübeleri ile bunu doğrulamışlardı.Fakat bazı arkadaşların sırf eleştiri olsun diye veya marka fanatikliği diye yorumladığım '' Doğuş veya WV sana mı soracak yatırımı, fazla kasmışsın, WV işini bilir, daha önce de böyle Yahudi sermayesine karşı kampanyalar olmuştu - senin gibi kafası çalışmayanlar bu konuyu yazmıştı, yabancıya yatırım için el açmak doğru değil'' manasında tepkiler gelmişti. Daha fazla konuyu uzatmanın anlamsız olduğunu düşünerek konuyu kendi adıma kapatmış ve bu konu ile ilgili basın kuruluşları ve ticret bakanlığımıza, bizim dışımızdaki birçok ülkenin son derece hassasiyet gösterdikleri bu konuya daha fazla önem verilmesi gerektiğini düşündüğümü haddimi bilerek ve düz bir vatandaş sıfatıyla bildirmek için mail yollamıştım. Şimdi bazı arkadaşlar çıkıp işi ''bakan bey sen söyledin diye açıklama yapmış!'' noktasına çeker mi bilmem ama doğru heryerde doğrudur, aklın yolu birdir.
    Ülkem için, ülkemin güzide insanlarına daha çok istihdam için duyduğum bu hassasiyet bazıları için çok anlamsız gibi görünse de sayın bakanımızın bu doğrultuda sarfettiği sözler benim için çok büyük anlam taşıyor. Bu sözlerin bu konumdaki birisi tarafından söylenmesi ve konunun bu şekilde dile getirilmesi ülkemiz hakkında ciddi önyargılarla sahip bazı yabancı otomotiv firmalarının ülkemizi her yatırım hamlesinde pas geçmelerinin (hele de İsrail'le ilişkilerin bu kararlarında etkisi olduğu dillendirilirken) bazı sonuçları da beraberinde getireceğini düşünmekteyim.
    NOT; Sayın bakan'ın sözlerinden sadece bir firmanın muhatap alındığını asla düşünmüyorum. Fakat bazı firmaları (özellikle hiç araç ve yedek parça üretimi olmamasına rağmen yüksek miktarda araç satan ---WV gibi) daha çok ilgilendiriyor diye düşünüyorum.Bu benim şahsi görüşüm, bunu kimseye maletmiyorum. Tespit genel olarak tüm otomotiv firmalarını ilgilendiriyor. Halen üretim yapan firmalar da buna dahil...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koksal09 -- 16 Eylül 2011; 14:46:05 >







  • Kesinlikle Katılıyorum. Türkiye'de bu işte en büyük kaymağı VW yedi ve bu yediği kaymakların bir kısmıyla Türkiye'de istihdam yaratacak. İhracata katkıda bulunacak işler yapması gerekiyor.

    Sadece Piyasada Tutulan Markalardan

    VW: çivi bile üretmemekte

    Ford: Sadece Ticari araçlar Üretmekte, Ford'un CEO'su Türkiye'de yerli otomobil Yatırımcıları Korkuturmuş Bak Bak sen şu işe.. Kimden Telkin aldığı ortada Sen İlk önce Araba üret sonra konuş ayriyeten Türkiyenin araba üretecek bilgisi birikimi yani kısaca Know&How yokmuş bak sen aşağıdaki örneklere Dikkat

    Honda : Civic Sedan ve City üretmekte

    Toyota: Auris ve Verso üretmekte

    Renault : Fluance ,Megane HB, Clio; Clio Symbol üretmekte

    Hyundai: Hyundai Accent Era, Matrix , I20 ve H100 üretmekte

    Fiat: Fiorino; Albea, Palio ve Doblo Üretmekte

    VW Türkiyede Yatırım Yapmalı kişisel tepkim VW almamak olacaktır..

    Saygılarımla

    Alperen Kara




  • sonuna kadar katılıyorum elini taşın altına sokmayan firmalarımız var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alperenkara

    Kesinlikle Katılıyorum. Türkiye'de bu işte en büyük kaymağı VW yedi ve bu yediği kaymakların bir kısmıyla Türkiye'de istihdam yaratacak. İhracata katkıda bulunacak işler yapması gerekiyor.

    Sadece Piyasada Tutulan Markalardan

    VW: çivi bile üretmemekte

    Ford: Sadece Ticari araçlar Üretmekte, Ford'un CEO'su Türkiye'de yerli otomobil Yatırımcıları Korkuturmuş Bak Bak sen şu işe.. Kimden Telkin aldığı ortada Sen İlk önce Araba üret sonra konuş ayriyeten Türkiyenin araba üretecek bilgisi birikimi yani kısaca Know&How yokmuş bak sen aşağıdaki örneklere Dikkat

    Honda : Civic Sedan ve City üretmekte

    Toyota: Auris ve Verso üretmekte

    Renault : Fluance ,Megane HB, Clio; Clio Symbol üretmekte

    Hyundai: Hyundai Accent Era, Matrix , I20 ve H100 üretmekte

    Fiat: Fiorino; Albea, Palio ve Doblo Üretmekte

    VW Türkiyede Yatırım Yapmalı kişisel tepkim VW almamak olacaktır..

    Saygılarımla

    Alperen Kara








    hocam vw ve volvo bursa da fabrika kurmak için defalarca bursa belediyesi ile görüşmeler yaptı.ancak bursa belediyesi hem çevresel nedenler hemde bursa ya göçü daha da arttıracağı için izin vermedi.ilçe belediyeleri istihdam yaratmak için fabrikaların kurulmasını istiyor.belki ileride başka şehirlere gelirler

    http://www.yenieksen.com/makale/ihsan-boluk/1997-bursanin-cevre-konusunda-miladidir-/1386.html


    http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=51171




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vebo

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alperenkara

    Kesinlikle Katılıyorum. Türkiye'de bu işte en büyük kaymağı VW yedi ve bu yediği kaymakların bir kısmıyla Türkiye'de istihdam yaratacak. İhracata katkıda bulunacak işler yapması gerekiyor.

    Sadece Piyasada Tutulan Markalardan

    VW: çivi bile üretmemekte

    Ford: Sadece Ticari araçlar Üretmekte, Ford'un CEO'su Türkiye'de yerli otomobil Yatırımcıları Korkuturmuş Bak Bak sen şu işe.. Kimden Telkin aldığı ortada Sen İlk önce Araba üret sonra konuş ayriyeten Türkiyenin araba üretecek bilgisi birikimi yani kısaca Know&How yokmuş bak sen aşağıdaki örneklere Dikkat

    Honda : Civic Sedan ve City üretmekte

    Toyota: Auris ve Verso üretmekte

    Renault : Fluance ,Megane HB, Clio; Clio Symbol üretmekte

    Hyundai: Hyundai Accent Era, Matrix , I20 ve H100 üretmekte

    Fiat: Fiorino; Albea, Palio ve Doblo Üretmekte

    VW Türkiyede Yatırım Yapmalı kişisel tepkim VW almamak olacaktır..

    Saygılarımla

    Alperen Kara








    hocam vw ve volvo bursa da fabrika kurmak için defalarca bursa belediyesi ile görüşmeler yaptı.ancak bursa belediyesi hem çevresel nedenler hemde bursa ya göçü daha da arttıracağı için izin vermedi.ilçe belediyeleri istihdam yaratmak için fabrikaların kurulmasını istiyor.belki ileride başka şehirlere gelirler

    http://www.yenieksen.com/makale/ihsan-boluk/1997-bursanin-cevre-konusunda-miladidir-/1386.html


    http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=51171

    Alıntıları Göster
    Bakan doğru söylüyor. Araba almak için milletin kapısında uyuduğu VW türkiyede bir çivi bile üretmiyor.
    Fakat bizim halkımızın geneli milliyetçi olduğunu savunur ama milliyetçiliğin ne olduğunu bilmez. Vatan millet sakarya değil olay.
    Adam senin ekonomine en ufak bir katkı sağlamıyorsa sende ondan almazsın. Bu kadar basit.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: demon

    Bakan doğru söylüyor. Araba almak için milletin kapısında uyuduğu VW türkiyede bir çivi bile üretmiyor.
    Fakat bizim halkımızın geneli milliyetçi olduğunu savunur ama milliyetçiliğin ne olduğunu bilmez. Vatan millet sakarya değil olay.
    Adam senin ekonomine en ufak bir katkı sağlamıyorsa sende ondan almazsın. Bu kadar basit.

    Alıntıları Göster
    WW Türkiye'ye yatırım yapsa dahi arabaları ucuza satacağını hiç sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: demon

    Bakan doğru söylüyor. Araba almak için milletin kapısında uyuduğu VW türkiyede bir çivi bile üretmiyor.
    Fakat bizim halkımızın geneli milliyetçi olduğunu savunur ama milliyetçiliğin ne olduğunu bilmez. Vatan millet sakarya değil olay.
    Adam senin ekonomine en ufak bir katkı sağlamıyorsa sende ondan almazsın. Bu kadar basit.



    doğrudur
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Zaman

    WW Türkiye'ye yatırım yapsa dahi arabaları ucuza satacağını hiç sanmıyorum.


    Ucuza satmasına gerek yok.İşçi çalıştırsın, bir miktar fatura ödesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Zaman

    WW Türkiye'ye yatırım yapsa dahi arabaları ucuza satacağını hiç sanmıyorum.


    Ucuza satmasına gerek yok.İşçi çalıştırsın, bir miktar fatura ödesin.

    Alıntıları Göster
    Gitsin adanaya fabrika açsın.Kendi memleketim izmir ama birazda o taraflara yatırım yapılsın.İskenderun da olabilir limanda var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: demon

    Bakan doğru söylüyor. Araba almak için milletin kapısında uyuduğu VW türkiyede bir çivi bile üretmiyor.
    Fakat bizim halkımızın geneli milliyetçi olduğunu savunur ama milliyetçiliğin ne olduğunu bilmez. Vatan millet sakarya değil olay.
    Adam senin ekonomine en ufak bir katkı sağlamıyorsa sende ondan almazsın. Bu kadar basit.



    Bizim Türk halkı mı milliyetçi bırakın üstadım. Daha 2 gün önce Milli Eğitim Bakanı Teşkilat Kanunundaki Atatürk milliyetçiliği ibaresini kaldırdı kimseden çıt çıkmadı. Hatta milliyetçilik artık kafatasçılık çağdışılık olarak görülüyor, gösteriliyor. onların ifadesiyle söylüyorum"Globalleşen dünyada böyle söylemlere yer yok" deniliyor. gidin bir Fransıza, Almana, İngilize söyleyin bakayım bunları ne diyecek. O ülkelerde böyle bir tutum sergilesen adamı tefe koyup çalarlar. Ayriyeten güya biz Evropa birliği için bu adamları örnek almıyormuyuz. Haliyle ortada bu ne perhiz bu ne lahana turşusu durumu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vebo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alperenkara

    Kesinlikle Katılıyorum. Türkiye'de bu işte en büyük kaymağı VW yedi ve bu yediği kaymakların bir kısmıyla Türkiye'de istihdam yaratacak. İhracata katkıda bulunacak işler yapması gerekiyor.

    Sadece Piyasada Tutulan Markalardan

    VW: çivi bile üretmemekte

    Ford: Sadece Ticari araçlar Üretmekte, Ford'un CEO'su Türkiye'de yerli otomobil Yatırımcıları Korkuturmuş Bak Bak sen şu işe.. Kimden Telkin aldığı ortada Sen İlk önce Araba üret sonra konuş ayriyeten Türkiyenin araba üretecek bilgisi birikimi yani kısaca Know&How yokmuş bak sen aşağıdaki örneklere Dikkat

    Honda : Civic Sedan ve City üretmekte

    Toyota: Auris ve Verso üretmekte

    Renault : Fluance ,Megane HB, Clio; Clio Symbol üretmekte

    Hyundai: Hyundai Accent Era, Matrix , I20 ve H100 üretmekte

    Fiat: Fiorino; Albea, Palio ve Doblo Üretmekte

    VW Türkiyede Yatırım Yapmalı kişisel tepkim VW almamak olacaktır..

    Saygılarımla

    Alperen Kara








    hocam vw ve volvo bursa da fabrika kurmak için defalarca bursa belediyesi ile görüşmeler yaptı.ancak bursa belediyesi hem çevresel nedenler hemde bursa ya göçü daha da arttıracağı için izin vermedi.ilçe belediyeleri istihdam yaratmak için fabrikaların kurulmasını istiyor.belki ileride başka şehirlere gelirler

    http://www.yenieksen.com/makale/ihsan-boluk/1997-bursanin-cevre-konusunda-miladidir-/1386.html


    http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=51171


    bursada fiat var renault var karsan var varda var gitsin başka yerde kursun o zaman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Zaman

    WW Türkiye'ye yatırım yapsa dahi arabaları ucuza satacağını hiç sanmıyorum.


    İkisi farklı şeyler.
    Bakan zaten burada yatırım yapın bize ucuza satın dememiş, diyemez de zaten.
    İstihdam yaratmak önemli, kaldı ki hangi firma malını ucuza satıyor ki.
    2012 Model giriş seviyesi 1.6 benzinlilerden örnek vermek gerekirse;

    VW Golf: 38800
    Hyundai i30:40200
    Ford Focus :40185
    Opel Astra : 47622 (allah belanı versin)
    Renault Megane:39150
    Fiat Bravo :38390 (1.4 atmosferik)
    Seat Leon : 42100 (1.2 turbo)

    Bu tabloya göre aslında VW'nin arabaları pahalı yönlendirmende de hata var.
    Belki bir zamanlar pahalıydı, ama artık hepsi pahalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derfgt

    quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Zaman

    WW Türkiye'ye yatırım yapsa dahi arabaları ucuza satacağını hiç sanmıyorum.


    İkisi farklı şeyler.
    Bakan zaten burada yatırım yapın bize ucuza satın dememiş, diyemez de zaten.
    İstihdam yaratmak önemli, kaldı ki hangi firma malını ucuza satıyor ki.
    2012 Model giriş seviyesi 1.6 benzinlilerden örnek vermek gerekirse;

    VW Golf: 38800
    Hyundai i30:40200
    Ford Focus :40185
    Opel Astra : 47622 (allah belanı versin)
    Renault Megane:39150
    Fiat Bravo :38390 (1.4 atmosferik)
    Seat Leon : 42100 (1.2 turbo)

    Bu tabloya göre aslında VW'nin arabaları pahalı yönlendirmende de hata var.
    Belki bir zamanlar pahalıydı, ama artık hepsi pahalı.

    Alıntıları Göster
    Bir tüyo da ben vereyim 2012 den itibaren Toyota Corolla'da Adapazarında üretilmeye başlıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derfgt

    quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Zaman

    WW Türkiye'ye yatırım yapsa dahi arabaları ucuza satacağını hiç sanmıyorum.


    İkisi farklı şeyler.
    Bakan zaten burada yatırım yapın bize ucuza satın dememiş, diyemez de zaten.
    İstihdam yaratmak önemli, kaldı ki hangi firma malını ucuza satıyor ki.
    2012 Model giriş seviyesi 1.6 benzinlilerden örnek vermek gerekirse;

    VW Golf: 38800
    Hyundai i30:40200
    Ford Focus :40185
    Opel Astra : 47622 (allah belanı versin)
    Renault Megane:39150
    Fiat Bravo :38390 (1.4 atmosferik)
    Seat Leon : 42100 (1.2 turbo)

    Bu tabloya göre aslında VW'nin arabaları pahalı yönlendirmende de hata var.
    Belki bir zamanlar pahalıydı, ama artık hepsi pahalı.

    Alıntıları Göster
    yerli passat

    yerli üretimi olursa bizim millet gider alman olanını alır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iakgul

    Bir tüyo da ben vereyim 2012 den itibaren Toyota Corolla'da Adapazarında üretilmeye başlıyor

    Alıntıları Göster
    Türkiye'de üretim yapan tüm markalar sanki türklerin kara kaşının kara gözünün hatrına bu ülkede yatırım yapıyor.
    Adam ucuz işgücünün ucuz maliyetin olduğu yere fabrika açıyor işte.
    Aslan Toyota, kaplan Honda naraları atmanın mantığı yok.
    Geçiniz bu modası geçmiş lafları..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihilist76

    Türkiye'de üretim yapan tüm markalar sanki türklerin kara kaşının kara gözünün hatrına bu ülkede yatırım yapıyor.
    Adam ucuz işgücünün ucuz maliyetin olduğu yere fabrika açıyor işte.
    Aslan Toyota, kaplan Honda naraları atmanın mantığı yok.
    Geçiniz bu modası geçmiş lafları..

    Alıntıları Göster
    Bildiğim kadarıyla Toyota Türkiye de üretim yapmıyor. Parçalar japonya da üretilip burada birleştiriliyor. Hatta vidalarına kadar japonya da üretiliyormuş. Bunun sebebi japonya da küçük işletmeleri de ayakta tutmakmış. Doğrusunu bilen açıklarsa sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Zaman

    WW Türkiye'ye yatırım yapsa dahi arabaları ucuza satacağını hiç sanmıyorum.


    hocam çok şey değişir fiyatları aynı tutmak için zam yapmaları gerekir oda bir yere kadar mesela jettada meksika zamı var en komik olay oymuş ki türkiye meksikadan jetta dışında hiç bir şey almıyormuş ve parçalar ucuzlayacak renonun parçaları resmen bakkal iken insanlar seat almaya korkuyor wv parçası pahalı diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihilist76

    Türkiye'de üretim yapan tüm markalar sanki türklerin kara kaşının kara gözünün hatrına bu ülkede yatırım yapıyor.
    Adam ucuz işgücünün ucuz maliyetin olduğu yere fabrika açıyor işte.
    Aslan Toyota, kaplan Honda naraları atmanın mantığı yok.
    Geçiniz bu modası geçmiş lafları..

    Alıntıları Göster
    Türkiye'de fabrika olsa da olur olmasa da.

    Türkiye'de üretilen araçlar ithal gelenlerden yüzde 15-20 avantajlı değil ki.

    Ne anladık fabrika'dan o zaman.

    Madem Türkiye'de üretiliyor, fiyatı, ÖTV'si falan düşük olmalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Türkiye'de fabrika olsa da olur olmasa da.

    Türkiye'de üretilen araçlar ithal gelenlerden yüzde 15-20 avantajlı değil ki.

    Ne anladık fabrika'dan o zaman.

    Madem Türkiye'de üretiliyor, fiyatı, ÖTV'si falan düşük olmalı.

    Alıntıları Göster
    Bu sadece devlete para kazandırır sonuç yine aynı dışa bağlı bir sektör daha......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derfgt


    quote:

    Orijinalden alıntı: Baba Zaman

    WW Türkiye'ye yatırım yapsa dahi arabaları ucuza satacağını hiç sanmıyorum.


    İkisi farklı şeyler.
    Bakan zaten burada yatırım yapın bize ucuza satın dememiş, diyemez de zaten.
    İstihdam yaratmak önemli, kaldı ki hangi firma malını ucuza satıyor ki.
    2012 Model giriş seviyesi 1.6 benzinlilerden örnek vermek gerekirse;

    VW Golf: 38800
    Hyundai i30:40200
    Ford Focus :40185
    Opel Astra : 47622 (allah belanı versin)
    Renault Megane:39150
    Fiat Bravo :38390 (1.4 atmosferik)
    Seat Leon : 42100 (1.2 turbo)

    Bu tabloya göre aslında VW'nin arabaları pahalı yönlendirmende de hata var.
    Belki bir zamanlar pahalıydı, ama artık hepsi pahalı.



    Oha. Bomboş Astra 47.000

    1.6 115 beygir verimsiz Hitlervari motorlu hem de.

    Adamlar bir de 53.000'e gitmeyen 95 beygir 1.3 CDTI satıyorlar.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.