Şimdi Ara

scenic otomatik vites arızası?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
3
Favori
93.937
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Akşam iş çıkışında bi kaç km sonra vites arıza yaptı.vites d de iken motor bağırmaya başlayınca sağa çektim.araç,ne D de,ne de 1 ve 2 de öne hamle yapmıyordu,geri vitese alınca geriye hamle yapıyordu.servis lambası da yanmadı.bi 5 dakka aracı çalıştırıp denedim,en sonunda vites aldı.eve geldim.şu an için bir sorun yok ama kafamda soru işareti oluştu.yola gidecektim ama erteledim.yarın sabah servise gidip baktıracam.sizin başınıza böyle bir sorun geldi mi,sorun ne olabilir acaba?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: murad22

    quote:

    Orijinalden alıntı: meminurk

    Merhaba scenic sevipte sevgisini paylaşan dostlar.
    Yaklaşık bir yıldır ailece kurgulayıp sorguladığımız scenic'imize üç ay önce kavuştuk. Alır almaz LPG taktırdım. (Atiker)
    Servis kayıtları düzenli gibi görünüyor, fakat şanzuman yağı ile ilgili bir şey öğrenemedim. Araç 130,000 i buldu, bu gün servisçilere sorduğumda bana ''bunların şanzuman yağı değişmez, sonsuz yağ var'' dendi.
    Bunun gerçeklik payı varmı, yoksa belli bir km sonra periyodik yağ, vs. değişiyormu?

    Zira araç bu hacmi ve konforuna rağmen pek atak gelmedi bana. Sabah soğukken biraz vuruntu hissediyorum, bazı zamanlarda da hafif yokuşlarda bile geriye kaydırıyor.

    Cevaben şimdiden teşekkür ederim, bana rahatlıkla soru sorabilirsiniz, deneyimlerimi paylaşmaktan keyif alırım.

    Selamlar

    dostum bende scenic 2 almayı düşünüyorum ama bu otomatik viteslerin problemleri beni korkutmaya başladı. acaba diyorum manuel almak dahamı mantıklı..sorun şu ki eşim yeni ehliyet aldı ve ara sıra o da kullanacak. ortalama ayda 2-3 kez yaklaşık 50-60 km.. seçenek çok olunca hangisi olsun kararsızlığı yaşıyor insan..acaba dizel mi olsun yoksa benzin-lpg mi acaba manuel mi olsun yoksa otomatik mi..
    Soruma gelince daha önce muhakkak manuel vitesli araç kullan mışsındır bu aracında otomatik olduğuna göre sence kıt kanaat 100-200 tl dahiii pazarlık yapıp fiyatı düşürdüğümüze sevinirken acaba otomatik alıp servisleri bu kadar memnun etmelimiyiz yoksa eski usül manuel olarak devam mı etmeliyiz... yanlış anlama bana tavsiye olarak hangisini önerirsin...otomatik vitesin artıları nedir eksileri nedir

    Alıntıları Göster
    Renault Megane Clio. Laguna ve scenic lerde ALD4 isimli otomatik 4 ileri şanzımanı kullanır bu şanzımanlar 2 si basınç (Pressure selenoid) 4 tanesi sıralama (Shift) selenoidi de denen toplam 7 tane selenoid (Elektrovana) dan olusur. Bunun yanında sistemde bir adet vites pozisyonlarını gösteren pozisyon şalteri denen elektronik bir malzeme, şanzıman yağ sıcaklık sensörü, Şanzıman yağı basıncını ölçen basınç kaptörü denen bir sensör vardır. bu sistemin birde mekanik aksamı (Valve Body) üzerinde selenoidler ile piston ve sübapları barındıran sanayi diliyle (Alt hidrolik beyin) ve bu orkestrayı yöneten TCM adlı elektronik kontrol ünitesi vardır. Zamanında bakımı yapılmamış ve yağ değişimi düzenli yapılmamış bir ALD4 şanzıman gerçekten ciddi masraflara yol açar. Bu şanzımanların iyi tarafı kolay kolay TCM yi bozmaz. genelde basınç selenoidleri veya pozisyon şalteri sık arızalanan parçalarıdır. Basınç kaptörünün arızalandığına pek şahit olmadım genelde yağ basıncını sağlayan bölüm veya basınç selenoidi arızalı olduğunda arıza tespit cihazı kaptör arızası der. Bu basınç selenoidleri yaklaşık 1.2-1.5 ohm direnci olduğundan bir çok tamirci kısa devre olmuş zanneder. Test edilmesi basit bir parçadır ve 12v Dc elektirikle çalışır. Bu şanzımanların arızalarında bütün selenoidlerin bant ve balataların değişmesi tavsiye edilir. Valve Body üzerinde N pozisyonundan D veya R ye alındığında tork konvertörünün kilitlenmesini sağlayan (Yumuşak veya sert vitese geçme) ayar yeri vardır ve tamirden sonra mutlaka ayarlanması gerekir. Saygılarımla.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Scenic Otomatik Vites Arızası: Bilmeniz Gerekenler

    Renault Scenic otomobiller, özellikle otomatik vites modelleri, yaygın olarak bilinen bazı şanzıman arızalarına sahiptir. Bu arızalar, sürüş deneyimini önemli ölçüde etkileyebilir ve pahalı onarımlara yol açabilir.

    Scenic 1 Otomatik Şanzıman Arızaları

    Scenic 1 modellerinde yaygın bir arıza, otomatik şanzımanda kayma veya çekme sorunlarıdır. Bu, vitesler arasında geçiş yaparken aracın sarsılmasına veya gücün aniden kaybolmasına neden olabilir.

    Scenic 2 Otomatik Şanzıman

    Scenic 2 modelleri de otomatik şanzıman sorunlarına meyillidir. En yaygın arızalardan biri, vites değiştirme gecikmeleridir. Bu, araç hızlanırken veya yavaşlarken fark edilebilir ve sürüşü rahatsız edebilir.

    Renault Scenic 2001 Otomatik Vites Yorumları

    2001 model Renault Scenic otomobillerin otomatik vitesleri, birçok kullanıcıdan olumsuz yorumlar almıştır. Kullanıcılar, sık vites değiştirme sorunları, şanzıman kaymaları ve erken arızalar bildirmiştir.

    Scenic 1 Otomatik Şanzıman

    Genel olarak, Scenic 1 otomatik şanzımanları, dayanıklılık sorunları ile bilinmektedir. Yüksek kilometreli araçlarda, şanzıman arızaları daha yaygın hale gelir.

    Renault Scenic Kronik Sorunlar

    Otomatik şanzıman sorunları, Renault Scenic otomobillerinde yaygın olarak bildirilen kronik sorunlardan biridir. Bu sorunlar, aracın performansını, güvenilirliğini ve genel sürüş deneyimini etkileyebilir.

    Scenic Otomatik Şanzıman

    Scenic otomobillerin otomatik şanzımanlarının güvenilirliği, modele ve üretim yılına göre değişebilir. Ancak, yukarıda belirtilen arızaların farkında olmak ve bu sorunları önlemek için aracının düzenli bakımını yaptırmak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • gecmis olsun. cok trafikte mi kaldiniz?

    144bin km oldugunu okudum imzanizdan, bu sure icerisinde otomatik vites yagi degisti mi hic? veya en son ne zaman degisti??

    otomatik vites yagini ve icinde bir parca daha var filtre gibiydi sanirim, degistirince eski performansina kavusur eger elektronik bir ariza yoksa bence. bir de cok dur/kalk trafikte ve sicakta otomatik viteslerde boyle hatalar ne yazikki olabiliyor.

    bakalim servis ne diyecek..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^Biotech^

    gecmis olsun. cok trafikte mi kaldiniz?

    144bin km oldugunu okudum imzanizdan, bu sure icerisinde otomatik vites yagi degisti mi hic? veya en son ne zaman degisti??

    otomatik vites yagini ve icinde bir parca daha var filtre gibiydi sanirim, degistirince eski performansina kavusur eger elektronik bir ariza yoksa bence. bir de cok dur/kalk trafikte ve sicakta otomatik viteslerde boyle hatalar ne yazikki olabiliyor.

    bakalim servis ne diyecek..
    Merhaba...
    Toyota67 size bir şey sormak istiyorum. Ben de bir scenic hastasıyım. Aracımı eşimden ötürü değiştirmem gerektiği için çok üzülmüştüm. Otomatik bir araç arayordum. Tesadüf, Otomatik 2002 Scenic buldum, temiz bir araç. Şahıs ile anlaştık. Aracı aldım şimdi LPG taktırmak istiyorum. Ancak Atiker mi yoksa BRC mi taktırayım tereddüt içindeyim. Sizin aracınızın Atiker olduğunu gördüğüm için soruyorum. Bununla ilgili bir sorun yaşadınız mı? Cevap verebilirseniz çok memnun olacağım.

    Aracım, 2002 Scenic 1.6 16V Otomatik Dynamic 111000Km




  • quote:

    Orijinalden alıntı: birbena

    Merhaba...
    Toyota67 size bir şey sormak istiyorum. Ben de bir scenic hastasıyım. Aracımı eşimden ötürü değiştirmem gerektiği için çok üzülmüştüm. Otomatik bir araç arayordum. Tesadüf, Otomatik 2002 Scenic buldum, temiz bir araç. Şahıs ile anlaştık. Aracı aldım şimdi LPG taktırmak istiyorum. Ancak Atiker mi yoksa BRC mi taktırayım tereddüt içindeyim. Sizin aracınızın Atiker olduğunu gördüğüm için soruyorum. Bununla ilgili bir sorun yaşadınız mı? Cevap verebilirseniz çok memnun olacağım.

    Aracım, 2002 Scenic 1.6 16V Otomatik Dynamic 111000Km

    Alıntıları Göster
    LPG bolumune sorsaniz daha cabuk cevap alabilirsiniz..


    quote:

    Orjinalden alıntı: birbena

    Merhaba...
    Toyota67 size bir şey sormak istiyorum. Ben de bir scenic hastasıyım. Aracımı eşimden ötürü değiştirmem gerektiği için çok üzülmüştüm. Otomatik bir araç arayordum. Tesadüf, Otomatik 2002 Scenic buldum, temiz bir araç. Şahıs ile anlaştık. Aracı aldım şimdi LPG taktırmak istiyorum. Ancak Atiker mi yoksa BRC mi taktırayım tereddüt içindeyim. Sizin aracınızın Atiker olduğunu gördüğüm için soruyorum. Bununla ilgili bir sorun yaşadınız mı? Cevap verebilirseniz çok memnun olacağım.

    Aracım, 2002 Scenic 1.6 16V Otomatik Dynamic 111000Km




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^Biotech^

    LPG bolumune sorsaniz daha cabuk cevap alabilirsiniz..


    quote:

    Orjinalden alıntı: birbena

    Merhaba...
    Toyota67 size bir şey sormak istiyorum. Ben de bir scenic hastasıyım. Aracımı eşimden ötürü değiştirmem gerektiği için çok üzülmüştüm. Otomatik bir araç arayordum. Tesadüf, Otomatik 2002 Scenic buldum, temiz bir araç. Şahıs ile anlaştık. Aracı aldım şimdi LPG taktırmak istiyorum. Ancak Atiker mi yoksa BRC mi taktırayım tereddüt içindeyim. Sizin aracınızın Atiker olduğunu gördüğüm için soruyorum. Bununla ilgili bir sorun yaşadınız mı? Cevap verebilirseniz çok memnun olacağım.

    Aracım, 2002 Scenic 1.6 16V Otomatik Dynamic 111000Km


    Alıntıları Göster
    Benim araç ta da benzeri sorun oldu. Şanzıman arıza lambası yandı ve araç seriliği azaldı. 1. 2. vitesleri kullanmaz oldu sadece 3. viteste kaldı. Biraz yürüyüp hızlanınca 4. vitese aldı ve arıza lambası sönüp herşey normale döndü. 2 hafta sorun çıkartmadı sonra aynısı gene oldu. Servis e götürdüm bilgisayar; hareket kaptörü arızası verdi. 85 ytl parça 90 ytl işçilik dendi. Fakat parça yok muş 1 gün beklenecek dendi. Ve parçanın değişimi 3,5 saat sürüyormuş. Arızayı hafızadan sildiler. Parçayı değiştirmedik 10 gün kadar sorunsuz kullandım. Terar arıza verdi. Denemek için şanzımanın arka tarafındaki soketi elimle salladım ve aracı çalıştırdım. Arıza lambası yanmadı herşey normale döndü. 2 hafta sorun çıkmadı sonra tekrar yandı, tekrar soketi salladım hafifçe aracı çalıştırdım sorun düzeldi. Bakalım ne olacak. Sanırım sokette bir temassızlık var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytek666

    Benim araç ta da benzeri sorun oldu. Şanzıman arıza lambası yandı ve araç seriliği azaldı. 1. 2. vitesleri kullanmaz oldu sadece 3. viteste kaldı. Biraz yürüyüp hızlanınca 4. vitese aldı ve arıza lambası sönüp herşey normale döndü. 2 hafta sorun çıkartmadı sonra aynısı gene oldu. Servis e götürdüm bilgisayar; hareket kaptörü arızası verdi. 85 ytl parça 90 ytl işçilik dendi. Fakat parça yok muş 1 gün beklenecek dendi. Ve parçanın değişimi 3,5 saat sürüyormuş. Arızayı hafızadan sildiler. Parçayı değiştirmedik 10 gün kadar sorunsuz kullandım. Terar arıza verdi. Denemek için şanzımanın arka tarafındaki soketi elimle salladım ve aracı çalıştırdım. Arıza lambası yanmadı herşey normale döndü. 2 hafta sorun çıkmadı sonra tekrar yandı, tekrar soketi salladım hafifçe aracı çalıştırdım sorun düzeldi. Bakalım ne olacak. Sanırım sokette bir temassızlık var.

    Alıntıları Göster
    son durum nedir toyota67?




  • sorun hakkında scenic forumuna cevap yazmıştım,buraya yazmayı unutmuşum;

    " toyota67 | 6 Temmuz 2008; 19:24:10


    --------------------------------------------------------------------------------

    Cumartesi sabahtan turgutluya servise gittim.cihaza bağlanmış,test sürüşü yapılmış ama herhangi bir arıza bulunamamış.geçmiş arıza kaydı da yok.serviste bir anlam veremedi.servisten sonra cumartesi Pazar günü 200 km ye yakın yol gittim,(bozdağ yolu) hiçbir sorun yok.servis,bi daha aynı şey olursa hiç kımıldatmayın ve bizi çağırın,arızayı yerinde görelim dedi.şanzuman yağında bi eksiklik olacağını sanmam,çünkü araç servis bakımlı.ben alalı 2 bin km oldu ve servis kayıtları mevcut. "

    aynı arıza bi kaç hafta sonra yine oldu.sabah hastaneye giderken,düz vites aracın alışkanlığı ile viraja seri girdim ve sonra araç yine bocalamaya başladı,hastanenin kapısında artık pili bitti,çalışrı halde ittirirek müsait bir yere aldık.yukarı çıkıp simitim çayımı içtim ve 10 dakka sonra gelip,park yerine aldım.o zamandan bu yana belki bi 750 km daha yaptım bi sorun yok.son arıza da servisi çağrısam ne yapabilecekler ki,arızayı verdikten 5 dk sonra normale dönüyor,arıza kaydı da bırakmıyor.ikaz lambası da yanmıyor zaten.artık alıştım bu arızaya ama bi daha yaparsa,bornovadaki maise götürmeyi düşünüyorum.turgutludaki servise göre onların otomatik scenic görmüşlüğü daha fazladır diye düşünüyorum.
    (bu arada arızanın trafikteki dur kalk olayıyla ilgisi yok,çünkü her iki arıza da hareket ettikten sonraki 2-3 dakika içerisinde oldu...diğer lpg ile ilgili soru hakkında şunu diyebilirim;aldığımda atiker takılı idi,bu ilk sıralı sistem aracım,diğer markalarla kıyaslayamam ama şunu söyleyebilirim ki hiç bir şikayetim yok.daha tık demedi.asıl kış gelip havalar soğduktan sonra,ilk çalışmada problem çıkartır mı bilmiyorum.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toyota67

    sorun hakkında scenic forumuna cevap yazmıştım,buraya yazmayı unutmuşum;

    " toyota67 | 6 Temmuz 2008; 19:24:10


    --------------------------------------------------------------------------------

    Cumartesi sabahtan turgutluya servise gittim.cihaza bağlanmış,test sürüşü yapılmış ama herhangi bir arıza bulunamamış.geçmiş arıza kaydı da yok.serviste bir anlam veremedi.servisten sonra cumartesi Pazar günü 200 km ye yakın yol gittim,(bozdağ yolu) hiçbir sorun yok.servis,bi daha aynı şey olursa hiç kımıldatmayın ve bizi çağırın,arızayı yerinde görelim dedi.şanzuman yağında bi eksiklik olacağını sanmam,çünkü araç servis bakımlı.ben alalı 2 bin km oldu ve servis kayıtları mevcut. "

    aynı arıza bi kaç hafta sonra yine oldu.sabah hastaneye giderken,düz vites aracın alışkanlığı ile viraja seri girdim ve sonra araç yine bocalamaya başladı,hastanenin kapısında artık pili bitti,çalışrı halde ittirirek müsait bir yere aldık.yukarı çıkıp simitim çayımı içtim ve 10 dakka sonra gelip,park yerine aldım.o zamandan bu yana belki bi 750 km daha yaptım bi sorun yok.son arıza da servisi çağrısam ne yapabilecekler ki,arızayı verdikten 5 dk sonra normale dönüyor,arıza kaydı da bırakmıyor.ikaz lambası da yanmıyor zaten.artık alıştım bu arızaya ama bi daha yaparsa,bornovadaki maise götürmeyi düşünüyorum.turgutludaki servise göre onların otomatik scenic görmüşlüğü daha fazladır diye düşünüyorum.
    (bu arada arızanın trafikteki dur kalk olayıyla ilgisi yok,çünkü her iki arıza da hareket ettikten sonraki 2-3 dakika içerisinde oldu...diğer lpg ile ilgili soru hakkında şunu diyebilirim;aldığımda atiker takılı idi,bu ilk sıralı sistem aracım,diğer markalarla kıyaslayamam ama şunu söyleyebilirim ki hiç bir şikayetim yok.daha tık demedi.asıl kış gelip havalar soğduktan sonra,ilk çalışmada problem çıkartır mı bilmiyorum.)
    ya galiba önceki nesil megane ve scenic araçlarda yaygın bu otomatik vites problemleri . ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackcoupe

    ya galiba önceki nesil megane ve scenic araçlarda yaygın bu otomatik vites problemleri . ?

    Alıntıları Göster
    İnşallah; clio symbol-megane gibi modeller dışında, hemen hiç bir modelin bu tür sorunlarını gideremeyen bir Renault servisinin eline düşmezsiniz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.McRae

    İnşallah; clio symbol-megane gibi modeller dışında, hemen hiç bir modelin bu tür sorunlarını gideremeyen bir Renault servisinin eline düşmezsiniz..

    Alıntıları Göster
    Bahsettiğim bu soket büyükçe bir şey. Yani hani beyin olurya enjeksyon sisteminin onun soketi gibi iri bir bağlantı. Bu soket akü nün arkasında fren hidroliğinin altına doğru, araç ın kabiniyle şanzımanın yanında üstten bakılınca kolaylıkla görülüp ulaşılıyor.
  • bende aytek666 arkadaşımızdaki arızanın aynısını yaşıyorum.2001 megane scenic 65000 km de araç.5 ay önce BRC sıralı lpg taktırdım.son 2 ay içinde şanzuman arıza lambası yanmaya başladı.Genelde ilk çalışmada oluyor sonra kayboluyordu.sonraları yolda yapmaya başladı arıza verdiğinde ya araba sağırlaşıyor ya da vuruntu yapıyor.Daha önce 1996 otomatik lagunam vardı.45000 de bir şanzuman yağını değiştiriyordum.Bundaki arıza da acaba yağdan olabilir mi diye yağı komple değiştirdim.Değişimi yapan usta eski tip bilgisayar ile beyni kontrol etti herhangi bir arıza tespit edemedi.Yağ değişiminden 1 hafta sonra arıza tekrar başladı.Bu sefer yetkili bir servise gittim yeni bilgisayarla baktığında türbin devri okuma hatası hız kaptörü diye bir arızayı beyinde gördük.Arızayı resetledi 1 gün sonra arıza lambası yine yandı henüz gidemedim fakat sanırım aynı arızayı okuyacağız.Serviste usta bana şöyle bir şey söyledi duyan ya da karşılaşan varsa paylaşırsa sevinirim.Bazen LPG ye geçişten sonra arabada arızalar oluşabiliyormuş şöyleki sıralı sistem lpg lerde çok fazla elektornik aksam olduğunu ve bu arabalarda fazla elektronik aksam olduğunu bazen lpg nin elektronik devresinin arabanın devrelerine etki ederek arızalara sebep olabileceğini söyledi.Bilgisayara göre hareket edecek olursak 177 ytl ye hız kaptörünü değiştirebileceğini ama arızanın kalabileceğini söyledi bu durumda arıza şanzuman içinde olabilirmiş.Benzer problemi yaşayan ya da duyan bilen arkadaşların yardımını bekliyorum.

    şimdiden teşekkürler

    şanzumanın içini ve bağlantılarını merak edenlere
    http://www.autotransonline.ro/cataloage/EUROPENE/PEUGOT/dp0.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maverick_2006 -- 13 Eylül 2008; 17:37:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maverick_2006

    bende aytek666 arkadaşımızdaki arızanın aynısını yaşıyorum.2001 megane scenic 65000 km de araç.5 ay önce BRC sıralı lpg taktırdım.son 2 ay içinde şanzuman arıza lambası yanmaya başladı.Genelde ilk çalışmada oluyor sonra kayboluyordu.sonraları yolda yapmaya başladı arıza verdiğinde ya araba sağırlaşıyor ya da vuruntu yapıyor.Daha önce 1996 otomatik lagunam vardı.45000 de bir şanzuman yağını değiştiriyordum.Bundaki arıza da acaba yağdan olabilir mi diye yağı komple değiştirdim.Değişimi yapan usta eski tip bilgisayar ile beyni kontrol etti herhangi bir arıza tespit edemedi.Yağ değişiminden 1 hafta sonra arıza tekrar başladı.Bu sefer yetkili bir servise gittim yeni bilgisayarla baktığında türbin devri okuma hatası hız kaptörü diye bir arızayı beyinde gördük.Arızayı resetledi 1 gün sonra arıza lambası yine yandı henüz gidemedim fakat sanırım aynı arızayı okuyacağız.Serviste usta bana şöyle bir şey söyledi duyan ya da karşılaşan varsa paylaşırsa sevinirim.Bazen LPG ye geçişten sonra arabada arızalar oluşabiliyormuş şöyleki sıralı sistem lpg lerde çok fazla elektornik aksam olduğunu ve bu arabalarda fazla elektronik aksam olduğunu bazen lpg nin elektronik devresinin arabanın devrelerine etki ederek arızalara sebep olabileceğini söyledi.Bilgisayara göre hareket edecek olursak 177 ytl ye hız kaptörünü değiştirebileceğini ama arızanın kalabileceğini söyledi bu durumda arıza şanzuman içinde olabilirmiş.Benzer problemi yaşayan ya da duyan bilen arkadaşların yardımını bekliyorum.

    şimdiden teşekkürler

    şanzumanın içini ve bağlantılarını merak edenlere
    http://www.autotransonline.ro/cataloage/EUROPENE/PEUGOT/dp0.pdf
    LPG ile ilgisi olduğunu sanmıyorum. Çünkü bendeki arıza LPG taktırtmadan önce zaten vardı. Siz benim şu soket konusunda yazdıklarımı bir deneyin faydasını görebilirsiniz. Bende yaklaşık 40-45 gündür bir sorun yok. Şunu da belirteyim bendeki arıza ilk olarak öndüzen ayarına götürdüğüm öndüzenci aracı test edip getirdikten sonra ortaya çıktı. Belkide aracı test ediyorum diye anormal bir şekilde kullanmışta olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytek666

    LPG ile ilgisi olduğunu sanmıyorum. Çünkü bendeki arıza LPG taktırtmadan önce zaten vardı. Siz benim şu soket konusunda yazdıklarımı bir deneyin faydasını görebilirsiniz. Bende yaklaşık 40-45 gündür bir sorun yok. Şunu da belirteyim bendeki arıza ilk olarak öndüzen ayarına götürdüğüm öndüzenci aracı test edip getirdikten sonra ortaya çıktı. Belkide aracı test ediyorum diye anormal bir şekilde kullanmışta olabilir.

    Alıntıları Göster
    Kardeşimde de Clio 2001 model 1.6 RXT vardı.
    O da otomatik viteste sorun çıkarmıştı. Araç durup dururken 3.e alıyordu kendini,kenara öekip tekrar çalıştırınca düzeliyordu.
    2.5-3 milyar para istediler şanzıman için ,o da değerinden düşüğe galeriye sattı arabayı.
    Renault'da otomatik vites de çok sorun çıkıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medonk

    Kardeşimde de Clio 2001 model 1.6 RXT vardı.
    O da otomatik viteste sorun çıkarmıştı. Araç durup dururken 3.e alıyordu kendini,kenara öekip tekrar çalıştırınca düzeliyordu.
    2.5-3 milyar para istediler şanzıman için ,o da değerinden düşüğe galeriye sattı arabayı.
    Renault'da otomatik vites de çok sorun çıkıyor.

    Alıntıları Göster
    Renault da sorun olmayan yer yokki, araç başdan sona sorun. Bobin arızası yapar, manyetik tutucu sorun yapar, grank kasnağı sorun yapar, daha bir çok şey sorun yapar....... Ama her markada çeşitli sorunlar vardır. Biz Renault kullandığımızdan bunlarla karşılaşıyoruz, farklı markalar kullananlarda o araca göre farklı sorunlar yaşıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytek666

    Renault da sorun olmayan yer yokki, araç başdan sona sorun. Bobin arızası yapar, manyetik tutucu sorun yapar, grank kasnağı sorun yapar, daha bir çok şey sorun yapar....... Ama her markada çeşitli sorunlar vardır. Biz Renault kullandığımızdan bunlarla karşılaşıyoruz, farklı markalar kullananlarda o araca göre farklı sorunlar yaşıyorlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aytek666

    Renault da sorun olmayan yer yokki, araç başdan sona sorun. Bobin arızası yapar, manyetik tutucu sorun yapar, grank kasnağı sorun yapar, daha bir çok şey sorun yapar....... Ama her markada çeşitli sorunlar vardır. Biz Renault kullandığımızdan bunlarla karşılaşıyoruz, farklı markalar kullananlarda o araca göre farklı sorunlar yaşıyorlar.


    katiliyorum, cok farkli araclarimiz oldu, hepsinin kendine ozgu problemi var.




  • 3 hafta kadar önce şanzımanın soketine WD40 sıktı tamirhanedeki usta soketi sökmeden kabloların girdiği yerden içeri doğru ve o günden buyana şanzıman lambası hiç yanmadı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytek666

    3 hafta kadar önce şanzımanın soketine WD40 sıktı tamirhanedeki usta soketi sökmeden kabloların girdiği yerden içeri doğru ve o günden buyana şanzıman lambası hiç yanmadı.
    benim 2001 lagunamda da aynı sorun oluyor.özellik dur kalkta vuruntu yapıyor.ve uzun süre trafikte kalınca vites 1 den 2 ye çıkmıyor boşa atıyor.Şimdişil masraf 1500 ytl denildi.ama hala idare ediyorum.yetkili servis ise tamir edemediklerini ve komple şanzumanı elden geçirildiğini masrafında 4000 ytl olduğunu söylediler.Renonun oto şanzumanları hep sorunlu galiba.Bu arçtan önceki 97 lagunam da da aynı sorunlar olmuştu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncays44

    benim 2001 lagunamda da aynı sorun oluyor.özellik dur kalkta vuruntu yapıyor.ve uzun süre trafikte kalınca vites 1 den 2 ye çıkmıyor boşa atıyor.Şimdişil masraf 1500 ytl denildi.ama hala idare ediyorum.yetkili servis ise tamir edemediklerini ve komple şanzumanı elden geçirildiğini masrafında 4000 ytl olduğunu söylediler.Renonun oto şanzumanları hep sorunlu galiba.Bu arçtan önceki 97 lagunam da da aynı sorunlar olmuştu

    Alıntıları Göster
    otomatik megane sedanlarda da aynı sıkıntı var mı?
    Otomatik reno alınmaz diyorlar ama eş durumundan oto. almam lazım.
    Kafam karıştı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kanmet

    otomatik megane sedanlarda da aynı sıkıntı var mı?
    Otomatik reno alınmaz diyorlar ama eş durumundan oto. almam lazım.
    Kafam karıştı

    Alıntıları Göster
    Otomatik şanzımanların hepsinde 150.000 km ye yaklaşınca sorunlar çıkıyor. Bence kullanım kolaylığı için bu sorunlara katlanılır. Normal kullanımda 150.000 km 9 - 10 yılda yapılır, ya araç 150.000 civarına gelince değiştirilmeli yada araçtan memnunsanız 1-2 bin ytl masraf edip şanzımana kullanmak gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytek666

    Otomatik şanzımanların hepsinde 150.000 km ye yaklaşınca sorunlar çıkıyor. Bence kullanım kolaylığı için bu sorunlara katlanılır. Normal kullanımda 150.000 km 9 - 10 yılda yapılır, ya araç 150.000 civarına gelince değiştirilmeli yada araçtan memnunsanız 1-2 bin ytl masraf edip şanzımana kullanmak gerekir.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar otomatik vites sorununu renoya indirgemeyin. toyota otomatiktede ben araçtayken yaşadık aynı şeyi araç 90 km hızla giderken çok riskli biyerde boşa çıktı kaldık yolun ortasında .stop edip tekrar çalıştırınca düzeldi.araç arkadaşın sonrasını bilmiyorum bidaha olmadı galiba.araçta çok fazla elektronik otomatik olaylar birazda risk.ben babadan manuel gördüm herkesede manueli öneririm kafanızı ağrıtmayın.otomatiğin gördüğüm kadarıyla masrafıda çok




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.