Şimdi Ara

Şehir Kullanımı İçin En Oluru Hangisi - Araç Alındı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
2.501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese selamlar, daha önce forumla istişare ederek araç almıştım şimdi de araç alma arefesindeyim, sizlerin değerlendirmelerine ihtiyacım var. Bütçem 80-90 arası. Eşim de İstanbul trafiğinde kullanacağından ve iki tane çocuk olduğundan dolayı dıştan küçük iç hacmi ise ferah tatmin edici bir araç bakıyorum.
    Bir de anne babalarımız yazları köylerde yaylalarda yaşıyor, haliyle buralara gittiğimizde altı biraz yerden yüksek araç olmalı.

    İki araç arsında kaldım, 2015-2016 otomatik dizel 308 ve sedan focus. Siz olsanız hangisini düşünürdünüz ?

    NOT: Bir önceki açıklamayı, şartların değişmesi nedeniyle güncelledim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi özgürwilly -- 17 Haziran 2019; 18:1:9 >



  • Herhalde jazz alırdım iç hacmi daha ferah. cam tavan ile mis.
  • Yaris'in hibrit olanına da bakın. Bunlarda şanzıman olmaz ama otomatik vitestir, o yönden içiniz rahat olur. Özellikle Spirit modeli donanım olarak daha doludur. Tam bir şehir içi arabası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 28 Şubat 2019; 9:40:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun sureli kullanacaksaniz, kriterlerinize gore mitsubishi attrage i incelemenizi oneririm.

    Yerden 17 cm yüksektir, gozunuzde canlanmasi icin suv niyetine binilen dacia sandero stepway ile ayni yukseklikte.

    450 litre bagaji vardir

    Ic hacmi yayla gibidir.

    Istanbul sehir ici 7 litre yakar,

    lpgye de uyumludur. Lpg ile benzin dahil bugun itibari ile 30 kurus yakmakta.

    Cam tavani saymazsaniz saydiklariniz içinde en donanimli aractir.

    Cvt viteslidir.

    Butcenize 2015 model cok dusuk kmli bulabilirsiniz en az 2020 sonuna kadar da fabrika garantisi devam eder.

    Inceleyin.

    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam hibrit çok iyi olurdu da bütçemin dışına çıkıyor maalesef.
  • i10 (1.25), i20 (1.4) ve kendi aracım olan Picanto (1.25) otomatik araçlarla ile ilgili deneyimlerimi aktarayım.

    Her üç araç da hyundai-kia motoru kullanıyor. Performans olarak bir farkları yok. Sadece i20 bagaj farkı var.
    Yakıt olarak kendi aracım şehir içi 5.2-6 (kışın 6.5) aralığında yakarken şehirler arası 4.6-5.2 aralığında yakıyor. i20 ile şehirler arası aynı mesafeyi 6-6.5 civarında yaktı. Şehir içi 7.5 civarında yaktı. i10 ile picanto zaten aynı motor.

    Her üç araç da ilk 2 viteste torkun sayesinde kendilerini öne atıyorlar fakat sonrasında devir 1500 civarına düştüğü için biraz sakin kullanmak gerekiyor. Kick-down yaparak devri yükseltilebiliyor ama ben çok tercih etmiyorum.

    Tam otomatik tork konvertörlü şanzıman oldukları için 300-400bin kmleri sorunsuz görürler. Yapmanız gereken tek şey bakımlarını yetkili serviste veya orijinal parçalar ile iyi bir ustaya yaptırmak. 175000de sadece bakımdan bakıma servise giden Kia'ları biliyorum. Zaten bu araçlarda elektronik aksam çok olmadığı için elektronik arıza da yaşanmıyor kolay kolay.

    Alacağınız araçta güvenliğe dikkat edin. Hyundai'nin elite hariç diğer donanımlarında 2 hava yastığı var. Elite ve Kia'larda 6 hava yastığı var. A-B sınıfı araçlar zaten, canımız paradan kıymetli olmalı.

    i20 düşünürseniz Rio'ya da bakın derim. Aynı şase, motor ve hatta içeride kullanılan malzemelerin bir kısmı bile aynı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yazilimsever

    i10 (1.25), i20 (1.4) ve kendi aracım olan Picanto (1.25) otomatik araçlarla ile ilgili deneyimlerimi aktarayım.

    Her üç araç da hyundai-kia motoru kullanıyor. Performans olarak bir farkları yok. Sadece i20 bagaj farkı var.
    Yakıt olarak kendi aracım şehir içi 5.2-6 (kışın 6.5) aralığında yakarken şehirler arası 4.6-5.2 aralığında yakıyor. i20 ile şehirler arası aynı mesafeyi 6-6.5 civarında yaktı. Şehir içi 7.5 civarında yaktı. i10 ile picanto zaten aynı motor.

    Her üç araç da ilk 2 viteste torkun sayesinde kendilerini öne atıyorlar fakat sonrasında devir 1500 civarına düştüğü için biraz sakin kullanmak gerekiyor. Kick-down yaparak devri yükseltilebiliyor ama ben çok tercih etmiyorum.

    Tam otomatik tork konvertörlü şanzıman oldukları için 300-400bin kmleri sorunsuz görürler. Yapmanız gereken tek şey bakımlarını yetkili serviste veya orijinal parçalar ile iyi bir ustaya yaptırmak. 175000de sadece bakımdan bakıma servise giden Kia'ları biliyorum. Zaten bu araçlarda elektronik aksam çok olmadığı için elektronik arıza da yaşanmıyor kolay kolay.

    Alacağınız araçta güvenliğe dikkat edin. Hyundai'nin elite hariç diğer donanımlarında 2 hava yastığı var. Elite ve Kia'larda 6 hava yastığı var. A-B sınıfı araçlar zaten, canımız paradan kıymetli olmalı.

    i20 düşünürseniz Rio'ya da bakın derim. Aynı şase, motor ve hatta içeride kullanılan malzemelerin bir kısmı bile aynı.
    ben de A segment araçlarla ilgileniyorum.
    gönlümden geçen pejo 107 ya da citroen C1 (2007-20013 arası modeller)
    fiat panda da olabilir.
    ağırlığı hafif, az yakan, vergisi düşük,otomatik, alımı tamiri kolay.
    yedek parçası ve servisi bol olan,
    yerden yüksek(inip binmesi kolay olsun. MPV kullanıyorum şu an,
    bineklere inip binmek çok zahmetli geliyor)
    bir araç bakıyorum.
    yukardakiler kadar İ10 ve picanto da ilgimi çwkiyor.
    zaten sıfır A segment araç getiren firma nerdeyse kalmadı gibi.
    İ10 TR de mi üretiliyor.
    otomatik vites katalog verilerinde yakıtı çok yaktığını gördüm.
    sizin araç kaç model. aracınızla alakalı artı ve eksi yönleri paylaşabilir misiniz?
    teşekkürler.




  • derememo D kullanıcısına yanıt
    Benim araç 2014 model 1.25 motor benzinli otomatik (tüp takmadım) 75000 kmde. Deneyimlerimi anlatayım hocam.

    Kullanım:
    Şehir içi de şehir dışı karışık kullandım.
    Şehir dışında Datça, Kayseri, Bolu, Mersin, Antalya, Afyon gibi farklı bölgelere seyahat ettim. Ayrıca birkaç kez de köylere ve Bolu dağına gittim. Yokuşta sakin kullanmak gerekiyor. Bassanız da belli bir hızın üstünde gitmiyor, sadece yakıt sarfiyatı yapıyor. En düşük 4.6 lt, en yüksek (100 civarı gidince) 5.2 yakıyor.
    Şehir içinde düz yol ise 4.8, 5.2 arası yakıyor. İnişli çıkışlı yollarda yazın 6 kışın 6.5 civarında yakıyor. Atmosferik motor olduğundan LPG'ye uyumlu. Stepnenin yerine takılabilir. O durumda yakıt harcaması daha da düşecektir. Ben aracın orijinal haliyle kullanılması taraftarı olduğum için taktırmadım.
    Katalog verileri 4.6-7.2
    Park konusunda çok avantajlı. Kimsenin giremediği yerlere girebiliyorum.

    i10'u bilmiyorum ama Picanto Kore'de üretiliyor. Yetkili servisinin fiyatı illa ki biraz yüksek fakat aralarda gidip ekstra isteklerim olduğunda hiç yok demediler, ücretsiz kontrolleri ve işlemleri yaptılar. Hatta servise bıraktığımda ücretsiz 2 gün ikame araç da aldım. O açıdan KIA'nın servisinden çok memnunum.

    6 aylık MTV'si 300 lira şu an. Üst segmente geçmeyi düşünüyorum ben. MTV olayı biraz canımı sıkıyor ama mecburi hizmet.

    Fiat Panda'yı ben de düşündüm başta. Test videolarını izledim. Özellikle arka koltukta emniyet kemeriyle oturan maketin çarpışma anında kemerle birlikte ön koltuğa geldiğini görünce soğudum araçtan. Egea'nın videosunda da benzer bir durum vardı.

    En büyük eksisi A sınıfının genelinde de olan ses yalıtımı. Müzik açınca tolere edilebiliyor bir nebze ama C sınıfı gibi bir sessizlik beklemeyin. i20'nin yalıtımı da aynı seviyede.




  • Yaris ve jazz ikilisinden hangisinin temiz, bakımlı, iyi durumda olanı bulunursa alınır. Jazz alınacaksa i-shift ile ilgili sikayetler var, cvt olanı bulmak gerekiyor.
  • özgürwilly kullanıcısına yanıt
    Bütçemizi geçmiyor. 60-65 bin lira aralığında Spirit modeli bile mevcut. Çoğu İstanbul'da satılık zaten.
    Spirit modelinin donanımlarını mutlaka inceleyin. 7 adet hava yastığı, yağmur ve far sensörü, geri görüş kamerası, çift bölgeli otomatik klima, anahtardır giriş ve çalıştırma, dokunmatik multimedya, hız sabitleyici... Fiyat/fayda açısından aracı mutlaka inceleyin.
    Yoğun trafikte kullanılmayacaksa bütçeye göre C/D segmentine yönelin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yazilimsever kullanıcısına yanıt
    çok teşekkürler. emeğinize sağlık.
    gönümde yatan aslan aslında smart for two
    ama servisi her şehirde yok. ustasını da bulamam diye çekiniyorum.
    bakalım. bir A segment olacak ama hangisi.
    elektrikli araçlar ne zaman yaygınlaşır acaba. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Yaris'in hibrit olanına da bakın. Bunlarda şanzıman olmaz ama otomatik vitestir, o yönden içiniz rahat olur. Özellikle Spirit modeli donanım olarak daha doludur. Tam bir şehir içi arabası.
    bence de yaris hybrid kesinlikle. bunu demek için girdim
  • Hibrite bakıyorum ama hiç bilgim yok, bunlarda batarya ömrü var mı ? Varsa batarya bitince değişim ücretsiz oluyor mu ? İnanın hiç bilmiyorum hibrit konusunu.
  • seçeneklerinzden jazz en makulu. Farklı alternatiflere açıksanız colt, swift, c3 picasso ve kia venga yada ix25 bakabilirsiniz.
  • quote:

    dıştan küçük iç hacmi ise ferah tatmin edici bir araç bakıyorum.

    jazz alırsanız sizi üzmeyecektir
    içi ferah bagajı geniş kullanımı kolay otomatiği sorun çıkarmaz
    yakıtı 6-7 litre arası şehir içi
    tabi istanbulda artabilir bilemiyorum
  • Halihazırda 2017 yaris kullanıyorum. Ama bendeki yeni 1,5 motorlu olan model. Cvt şanzıman en sağlam şanzımanlardandır. İç hacimde hiç dışardan göründüğü gibi değil gayet geniş.
    Bende sizin gibi jazz ve yaris arasında kaldım. Jazz yeni kasa olanları çok yüksek fiyat istiyorlar modele göre. Bunun nedenide donanımının fazla olması. 60-65 arası demişsiniz. Piyasada 2013-2015 arasında jazz yok. Bu sebeple alınacak jazz 2012 model olacak. Yeni 1.3 olanlar 75 bin üstü fiyat. Tavsiyem 1,33 style paket yaris 2015-2016 civarı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle 2012 üzeri yeni kasa bütün Yarış lerde sürücü, yolcu on ve yan hava yastıkları ile perde hava yastıkları standarttır. Üstüne jazzdan ekstra olarak surucu diz havayastigi vardır. Yanı yariste hava yastığı daha fazladır.

    Baktığınız 3 aracın yerden yüksekliği arasında büyük bir fark yok. Standart araclar.

    Jazz in ic hacmi daha geniş.

    Hem toyotada hem Honda da sorunlu olarak bildiginiz sanzimanlar yari otomatik tek kavrama sanzimanlardir. Honda sahibi olmadığım icin yorum yapamasamda doğru bir kullanımda mmtde sıkıntı yasama ihtimaliniz sans işidir bence. Kemdi aracım 90 binde auris. Suana kadar baskı balata gibi rutin değişecek bir parçası bile değişmedi. Bu sanzimani 250 bin km üzerinde kullanan bir akrabam bu süreçte sadece 2 kere baskı balata değişti. İki baskı balatada 120 bin km civarı dayanmış.

    Özellikle sakin ve doğru şekilde manuel arac kullanır gibi gaz kullandıktan sonra sorun yaşanacağını düşünmüyorum.

    Honda sanzimani da ayni tip. Sahip olup uzun sure kullanmadım ama Japon aracı. Çok düşünmeye gerek yok.

    İlla üçü olacaksa ben jazz tercih ederdim.

    Tahminimce 50-60 arası bir bütçeniz var. Bence auris bulabilirseniz hem yaristen hem jazzdan daha iyi olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: özgürwilly

    Hibrite bakıyorum ama hiç bilgim yok, bunlarda batarya ömrü var mı ? Varsa batarya bitince değişim ücretsiz oluyor mu ? İnanın hiç bilmiyorum hibrit konusunu.
    5 yıl veya 100.000km hibrit sistem tamamen garanti altındadır. Bu koşullar sona erdiğinde yetkili servisten her yıl belli ücret karşılığı (bu sene 200TL civarı) 'Hibrit Sağlık Kontrolü' yapıyorsanız batarya 5 yıl daha garanti altında olur. Batarya için toplam garanti süresi 10 yıla uzar. 11.yılda batarya bozulursa serviste 2000$ civarında değişim olur. Yok ben kendim değiştiririm derseniz, batarya içindeki modüllerden (pillerden) biri bozulmuşsa sipariş verirsiniz, 200TL civarındadır, değiştirirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar çok teşekkür ederim, gayet sağlıklı dönüşler aldım.

    Aşağıdaki ilanları takipteyim örnek olarak;
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-toyota-yaris-1.33-cool-multidriver-5k-661572440/detay/
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-honda-jazz-hatasiz-628889402/detay/

    Bu arada İ20 hiç bahsedilmemiş, yakıt haricinde istiyorum aslında ama İstanbul'da 10 LT' den aşağı düşmez. (Genelde işe git gel sürekli dur kalk yolumuz var.)




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.