Şimdi Ara

şehiriçi yuksek vites düşük hiz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Citroen 1.4 HDİ dizel aracım var. Yukarıda sordugum gibi 3 . viteste 30 km/h düşük yakıt tüketimi gösteriyor. Ancak aracın sanzumanina zarar verir mi bilemiyorum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bu konuda benimde net bir bilgim yok ve merak ediyorum. kimi zararlı kimi de bir zararı yok diyor. örnegin 4 viteste 55, 5 nci viteste de 70 km giderken yakıt tüketimi 3,5 –4 litre arası geziniyor. Genelde 4 te 70, 5 te 90 km civarıdır hızım ama o zamanda yakıt tüketimi 5–6 litre arası geziyor. cruise control ile 5 nci vites 70 km ye sabitledim bugün 2 km civarı ve 3,4 litre gördüm düz yolda. Demem o ki bu sekilde kullanmam genelde ama merak ediyorum yinede bi zararı olup olmadığını. araç 1.5 dci megane 3.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zorlanmadan gidiyorsa şanzımana zaten birşey olmaz motor kurum yapar en belirgin böyle görülür sanırım
  • Araç ustaları konuya bekleniyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ekonomi yapayım derken motoru yormanın hiçbir anlamı yok. hız/devir/vites aralıkları araçtan araca değişiklik gösterir. ama motorun sağlığı için özellikle yüksek hızlarda 1800 devirin altında düşmemekte yarar vardır.
  • benzinli gibi kullanıyorsunuz ,turbolu araçlarda biraz devirli kullanmak lazım,şanzumana değil motora zararı olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın şanzıman oranları 30 km de 3. viteste zorlanmadan gitmeyi sağlıyorsa sorun olmaz. Mito da 70 km hızla giderken araç 6.viteste gitmesini istiyor mesala, 70 km hızla 5.viteste giderken vites yükselt diye uyarıyor, eğer şanzıman düşük hız yüksek vitese izin veriyorsa sorun yaşamazsınız.
  • şanzımana değil de motora zararı olur aracı mümkün olduğunca minimum tork devrinin altında kullanmamak gerekli motor kurumlanır ve dizel partikül filtresi temizlenmez eğer kendini temizlemez ise yüksek meblalar çıkar karşınıza küçük tasarruflar uğruna motora zarar vermeyin
  • günümüz yakıt fiyatlarıyla edeceğiniz kar ile motoru 4-5 kere yeniden yaptırabiliyorsunuz. yüksek vites düşük devir yeni trend. artık küçük motorları basınçla sıkıştırıp yüksek beygir alınıyor. ömründen yese de kimse 2014 model arabayla milyon km yapmaya kalkmıyor.
  • valla dsgnin 50-60 ta 7. vitesle gittiğini düşünürsek heralde bi zararı yoktur. Ama otomatik-düzde fark yapar mı bilemiyorum
  • Dsg de yakıt tasarrufu sağlamak için aracı bariz bir biçimde düşük devirde tutuyor. Bir zararı olduğunu sanmıyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.4 HDI'lar aşağıda tork eğrisini(mavi çizgi) göreceğiniz üzere, 1500 devirlerden itibaren peak değerini verdiğinden aracı düşük devirde kullanmanızda sakınca yoktur hatta motor ömrü için iyidir. Şanzımana bir zarar vermez aksine rahatlatır. Sadece aracın hızı daha da düştüğünde ve 1500 devrin altına indiğinde araç toparlasın diye gaza yüklenmeyin yeter.

     şehiriçi yuksek vites düşük hiz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaTaDoR -- 19 Temmuz 2014; 21:55:25 >




  • vw passat el kitabında 10 km 1-2 20km 2-3 30km 3-4 diyor yani 10 km ye geldiğimiz zaman vitei 2 ye geçirin diyor ama ben 25-30 km arası 2 ye atıyorum :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    1.4 HDI'lar aşağıda tork eğrisini(mavi çizgi) göreceğiniz üzere, 1500 devirlerden itibaren peak değerini verdiğinden aracı düşük devirde kullanmanızda sakınca yoktur hatta motor ömrü için iyidir. Şanzımana bir zarar vermez aksine rahatlatır. Sadece aracın hızı daha da düştüğünde ve 1500 devrin altına indiğinde araç toparlasın diye gaza yüklenmeyin yeter.

     şehiriçi yuksek vites düşük hiz


    1200 RPM de 130 nm tork mu veriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • o.lut03 O kullanıcısına yanıt
    Teorik olarak evet. Ancak çok detay bir konu aslında ama kısaca; teorik olarak o değere sahip olsa da pistonların konumu itibariyle motor yük çekecek durumda değildir. Yani 1200 devirlerde yüke bindirirseniz, bir titreme ve sübap vuruntusu duyarsınız. Bu motor 1500-2500 devir aralığında en ekonomik ve sağlıklı biçimde çalışmış olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Teorik olarak evet. Ancak çok detay bir konu aslında ama kısaca; teorik olarak o değere sahip olsa da pistonların konumu itibariyle motor yük çekecek durumda değildir. Yani 1200 devirlerde yüke bindirirseniz, bir titreme ve sübap vuruntusu duyarsınız. Bu motor 1500-2500 devir aralığında en ekonomik ve sağlıklı biçimde çalışmış olur.

    Anlamadim acikcasi 1200 devirde o kadar tork veriyorsa rahat gitmesi gerekmez mi cahilligimi maruz görün

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1200 devirde araba nasıl gidecek neredeyse rölantiye yakın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı rolantide kullanmak turboya zarar verir mi peki? Ben özellikle ışıklara yaklaştığında rolantiye alıyorum. Sonra fren yapıyorum. Bu dediğim mesafe 500 mt max.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.