Fotoğraf modundan çıkabilirsem oynayacağım. |
Senua’s Saga:Hellblade II (Çıktı) [PC ANA KONU] #Türkçe (11. sayfa)
-
-
iyiydi. ben dün kurdum ama fırsat olmadı bakmaya. öğle arasında yemek neymiş bunu bir görsem diyordum ama bu mesajından sonra dedim akşam şöyle vakit ayırıp bakayım eyw.
-
Senuanın yüzünü görmekten bıktım artık heryerden fışkırıyor jin sakainin yüzünü bukadar görmemiştik.Detay seviyesi de yüksek değil horizon da aloyun yüzündeki tüyler bile gözüküyordu.Aloydan fazla görülmeyi hakeden bir sıfat değil.
Oyun oynama kabiliyeti altyazı okumaktan öteye geçemeyen %2 lik kesimine hitap eden oyun için bu kadarı fazla. Bunlar valhalla gibi gırtlak dolu oyunu görünce ne yapacaklarını bilemeyip popülist "ubisoft çöp" söylemine sarılanlar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Starborn -- 22 Mayıs 2024; 13:21:36 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Millet alışmış Ubisoft oyunları gibi bomboş açık dünyada milyon tane birbirinin aynısı sıkıcı görevleri yapmaya böyle lineer bir şekilde müthiş bir atmosferle hikaye anlatan bir oyun ağır geldi bünyeye tabi. Şu oyunu oynanışı sığ diye eleştri yağmuruna tutanlar Death stranding e sinematik deneyim diyorlardır Kojima yapınca tek olayı kargoculuk olan bir yürüme simülatörü sinematik deneyime dönüşüyor demi
Oyunu beğenmeyenler neden ısrarla beğenmediğini söylemek için konuya mesaj atıyor? Bi salın konuyu da biz beğenen bir avuç insan olarak oyun hakkında fikir alışverişi yapalım. Şu draugların ayininden birini kurtardığımız bir bölüm var o bölümü kulaklıkla oynarken resmen büyülendim inanılmaz bir deneyimdi. Dövüş sistemi o kadar zevkli ki o bölümde kendimi kaybettim resmen
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Hikâye Odaklı, İnteraktif, FMV Oyunlar ve Senua's Saga Hellblade (1 ve 2) Hakkında Değerlendirmeler
Oyunlar hakkında zaman içinde farklı bir yaklaşım tarzım oluştu.
Öncelikle bu tarz yapımlara film veya yürüme simülatörü denilmesi çok isabetli değil kanaatimce. Haklılık payı olmakla beraber yaşanan deneyimi doğru olarak ifade etmiyor. Bir kere bizzat oynadığınız zaman yapımın kalite ve tarzına göre eğer size içinde yaşadığınız hissi verebiliyorsa film diyerek geçmek çok yanlış olur. Çünkü film olarak izlediğinizde o hissi alamayacak ve o deneyimi tadamayacaksınız! Diğer taraftan da yapım eğer ciddi anlamda oynanış ve etkileşimli öğeleri de barındırıyorsa ve yine o gerçekçilik hissini başarılı bir şekilde veriyorsa, içinde yoğun olarak bulundurduğu sinematik öğelerden dolayı film diyerek geçmek çok hatalı bir yaklaşım olur ve harika bir deneyimden mahrum kalınmasına sebeptir.
Hem her şeyin herkese hitap etmesi gerekmediği hem de bir tarzın diğer bir tarzın özelliklerine sahip olmasının gerekmediği nedense unutuluyor. Mesela tiyatrodan film özellikleri istenmez. Fragmana neden uzun metrajlı film gibi değilsin denilmez! Zaten her öğeyi bir arada bulunduran bir şey yapmak çok zordur veya imkansızdır. Bunun bence şu ana kadarki en iyi kıvamını Detroit Become Human tutturmuş ama tabi onun da zayıf yanları var ama diğer yapımların zayıf yanlarını (çok daha fazla) tercih etmeyeceğim bir şey olarak görüyorum.
Aslında basitçe şunu demek istiyorum: Neden oyunları severiz? Filmler yerine neden oyun oynarız? Daha zevkli diye... Kendimiz bir şeyler yapıyoruz diye... Birşeylere etki edebiliyoruz diye... Etkileşimde bulunuyoruz diye... Tüm bunların bağlandığı nokta bence hayalen bir gerçekçilik hissi yaşayıp bir haz almaktır... Şimdi kanaatimce oyun oynamaya sebep olan en temel tetikleyici hissi, eğer bir hikâye odaklı, interaktif, FMV oyun verebiliyorsa hatta bunu kimi zaman diğer alışılagelmiş oyun türlerinden daha etkileyici, gerçekçi bir deneyim şeklinde sunabiliyorsa, elbette bu oyun türleri de oyun olarak görülmeli ve onlara da hatırı sayılır bir kıymet verilmelidir.
Oynanışı da gözümüzde fazla büyütmemeliyiz o derece. Evet önemli bir unsur ama saçma sapan, sıkıcı, tekrara düşen, vakit kaybi olan, hammallık işi olan oynanış gerçekten de oynanış mı saçmalık mı?! Bunun uzerinde iyi durmak gerek. Bence ana nokta, içinde hissettirme ve iyi bir deneyim yaşatmasıdır. Oynanis da oynanış... Gördük oynanışı witcher 3'de. (Oyunun hikaye anlatımının bir hayranıyım o ayrı.) Ne oynanışı var kayda değer anlamda. At sürmek sıkıntı, bir yerden diğer yere uzun uzun gitmek monoton, manasız şeyleri topla ondan sonra iki cümle diyalog duyacağım diye bir sürü yol katet! Bu mudur yani oynanış! Zaten mücadele kısımları hep birbirinin tekrarı, hantal ve gereksiz şekilde zor ve zevk vermiyor. Hatta o derece ki çocuklarla saklambaç oynayıp, fare peşinde koştuğumu biliyorum yahu! Alone in the Dark'da gördük oynanışı. 5 saatlik oyunda belki 50 yerde kilitli kapı açmaya, anahtar bulmaya çalışıyoruz. Bulmacalar cabası, tam bir akış kırıcı. Bunlar mıdır oynanış? Biz bunları istemiyoruz oynanış diye, eksik olsun böyle oynanış! Böyle manasız ve gereksiz şeyler yerine oynanış ve interaktif öğeleri sinematik unsurlarla birlikte kıvamında barındırabilen hikaye odaklı bir oyunu çok daha iyi bir deneyim olarak görüyorum. Senua's Saga Hellblade 2 tam öyle mi, degil. Ama tamamen filmden ibaret mi. O da değil.
Senua's Saga Hellblade 2
İlk oyundan önemli ölçüde farklıymış. Ve gameplay eksikliğinin bu oyunda çok daha fazla olduğunu ve etkileşimde bulunmadan uzun uzun yürüdüğümüz sahneleri görünce kanaatim şu oldu: Evet etkileyici bir deneyim ama interaktif yanı zayıf, daha çok sinematik bir deneyim. Biraz bulmaca, biraz aksiyon var. Ama oynanış ve interaktiflik açısından Detroit Become Human'dan çok geri. Fakat deneyimlemek gerekir mi ve bizzat oynamak fark eder mi derseniz her iki sorunun da cevabı: Kesinlikle evet!!! Oyun anlamında 6.5 dan 7, sinematik deneyim anlamında 8.5 dan 9 ve interaktif deneyim anlamında 3.5 dan 4 verilebilir. Oynanış 2.5 dan 3, gerçekçi hissettirme anlamında yine 7.5 dan 8 verilebilir. İlk oyundan bazı açılardan ileri bazı açılardan geri. Teknik ve görsel kalite anlamında ileri, oynanış ve etkileşim, interaktiflik anlamında geri. Bende Sony Wh-1000xm4 kulaklık var ve farklı yönlerden gelen sesler bambaşka bir deneyim sunuyor. Yukarıda da ifade ettiğimiz gibi bu ve bunun gibi teknik sebeplerden dolayı içinde yaşama hissini bizzat oynamadan almanın imkansız olduğunu düşünüyorum. O yüzden "filmini seyret oynamaya ne gerek var!" diyenler çok vahim bir yanılgı içerisindeler. Yukarıdaki tespitlerimiz özellikle Detroit Become Human için en tepe noktada geçerli. Bu oyunu sadece bir film olarak görenler çok hata ediyorlar. Bir oyunda hissedilebilecek en gerçekçi interaktif deneyimi sunuyor Detroit. Biz de insanlarımızı haberdar etmek ve bilgilendirmek maksadıyla kaleme aldık bu ifadeleri. Tabii en son noktada deneyimler kişiye özeldir ve kişiye göre şekillenir.
İlk oyunla ilgili önemli bilgileri içeren ve ikinci oyuna başlamadan okunması ve izlenmesi büyük fayda verecek değerlendirmemiz, inceleme ve yapımcı videolar en aşağıda aktarılmıştır.
Senua's Saga Hellblade 2 Görsel Kalitesi ve Optimizasyonu Hakkında
Oyunun görsel kalitesinin çok yüksek olduğu ve optimizasyonun da çok iyi yapıldığı hakkındaki ifadelere bir de bilinçli bir gözle bakmakta fayda vardır. O nedenle şu aşağıda ifade ettiğimiz iki noktaya dikkat çekmek istiyoruz. Tabi bu mesele diğer oyunlar için de geçerlidir.
Bu arada yanlış anlama olmasın, oyunun grafikleri kötüdür, kaliteli değildir demiyoruz. Ortada olan bir şey ama bununla birlikte bazı ek noktalar da yok değil.
1- Özellikle korku oyunlarında genelde karanlık ortam kullanılması, üzerinde çalışılması gereken detay az olacağından, ekranda işlenecek verinin azlığından optimizasyon derdinden kurtulmak için kullanışlı ama ahlaksız bir taktiktir. Hatta bir oyunda fenerin ışığının aydınlattığı görünen alanı iyice küçültmüşlerdi ve dairesel bir alana hapsetmişlerdi. Böyle şeylere hiç de iyi gözle bakmamak gerekiyor.
Dolayısıyla çoklukla oldukça karanlık ortamlarda geçen Senua's Saga Hellblade 2’nin optimizasyonun çok iyi olduğu düşüncesine de, bu edindiğiniz bilgiden sonra acı bir tebessümle bakabilirsiniz!
2- Karanlık ortam kullanılması sadece bir optimizasyon taktiği değil. Bir şeyin görsel olarak kalitesi aydınlıkta ve detaylarda görünür. Bu bence çok önemli bir noktadır. Böyle karanlık ortamlar göstererek, yapımcı firmalar yapacakları işin büyük kısmını yapmaktan kaçınmış oluyorlar! Gerçek anlamda kaliteli olan AAA oyunun çoğunun apaydınlık ortamlarda geçmesi bir tesadüf değil! Bu dediğimin ne demek olduğunu tam anlayabilmek için lütfen "Ratchet & Clank: Rift Apart 4K Gameplay" videosuna bakın. Tabi youtube'daki 4K görüntüsü gerçek oyun esnasında çok daha net ve harika. Google'da aratın. Detroit Become Human da bu konuda harika bir örnektir. Aydınlık, ışıltılı ve ekrandaki her alanın göründüğü ve her detayda işlenmiş görsel kalitenin ne demek olduğunu bu yapımlarla takdir edebilirsiniz. Bu oyunda dikkat ettim, aydınlık ve her detayı belli bir oyundan çok daha farklı olarak yeterli detay görünmüyor. Bu eksikliği hissettim, belki siz de hissetmiş olmalısınız. Hatta güya aydınlık ortamlarda geçen sahnelerde bile karakterlere baktım, nispeten loş bir ışık var ve o derece detaylı görünmüyor. Evet çok detaylı görünen sahneler mevcut fakat bunun oyunun her bir sahnesine yayıldığını iddia edecek kimse yoktur herhalde! Bazı arkadaşlar, görüntüyü bulanık bulduklarını yazmış, bazıları da film efekti etkisinden öyle olduğunu ve keskin olması için bu efekti ve film şeridini kaldıran ayarları kullanmasını tavsiye etmiş. Evet faydalı ama aslında bence o bulanıklık hissi sadece o sebepten değil, aydınlık sahnelerde bile hatırı sayılır bir loşluk olmasından kaynaklanıyor. Loş ve karanlık bir ortamda yeterli detay ve keskinlik olmaması elbette çok tabi bir hadisedir!
Bu bilgilendirmelerden sonra, Senua's Saga Hellblade 2’nin görsel kalitesinin yüksekliği konusundaki sözlerin bir noktadan sonra önemli bir abartıyı ifade ettiğini rahatlıkla düşünebilirsiniz.
Hikâye Odaklı, İnteraktif, FMV Oyunlar
Zaten hikaye odaklı oyunlarda zordur bu işler. Ama bence bunun kusursuz olmasa da imkan nispetinde en iyi kıvamını Detroit Become Human oyununda gördüm. Birşeyler yapma (oynanış) ve hikaye ve akışa etki etme (interaktiflik, etkileşimde bulunma) öğelerini sinematik unsurlarla en iyi harmanlayan yapımdı deneyimlediğim.
Hikaye odaklı ve anlamlı, kayda değer, tekrar etmeyen, özgün, sürükleyici, eziyet etmeden oynanabilir ve akıcı olarak ilerlenebilir ve sizi heyecan ve merakla sürükleten bir içerik sunan ve zihninizde, kalbinizde, ruhunuzda iz bırakan ve içinize işleyen yapımları seviyorum. Bu nedenle bazılarının film diye geçtiği ve oyun yerine bile koymadığı Detroit Become Human, benim için en iyi oyun deneyimi olmuştur. Çünkü bir oyunda ne hissetmek istemişsem onu hissettirip yaşattırmayı başarabilmiştir. Tabi bir aksiyon fps gibi değil, o anlamda eksik kalıyor, yani tamamen serbest kontrol anlamında ama o kadar dolu ve tamamen interaktif bir deneyim sunuyor ki, tekrar eden ve anlamlı, kayda değer bir içerik sunmayan FPS oyunlarına bin kat daha tercih ederim.
Bu tarz oyunlarda iki aşırı ucun ortasında bir kıvam tutturulması gerektiğini düşünüyorum. Şöyle ki: Hem "E, biz bir şey yapmıyoruz ki, bize film seyrettiriyorsunuz!" denilmemeli. Yani interaktif, etkileşimli yönü fazla zayıf kalmamalı. Hem de akış, ikide birde etkileşimli seçeneklerle aşırı bölünmemeli. Özellikle olumsuz ve çabuk sonlanan etkileşimlerin dozu fazla olmamalı ki, tatmin edicilik ve süreklilik zayıf kalmasın. Şimdi takdir ediyoruz elbette, bu tarz oyunları oluşturmak, birçok alternatif senaryo üretmek gerektiği için belli bir zorluğu vardır. Fakat eğer bu tarif ettiğimiz kıvam iyi tutturulursa, çok fazla sayıda alternatif senaryo ve sahne üretmek gerekliliği zaten olmayacak. Bu nedenle hem zorluğu azaltmaya yardımcı olacak, hem de oyuncunun daha çok tatmin olabileceği bir kaliteli deneyim kazandırmayı sonuç verecek bu dengeli kıvam üzerinde iyi çalışılmalı. Evet, bu kıvam yurtdışı büyük FMV yapımcılarında bile o kadar iyi işlenmiş vaziyette değil ne yazık ki. En azından çoğunda bu dengeli kıvam problemi var diyebiliriz. Fakat bu kıvam tutturulduğunda o kadar iyi sonuçlar çıkıyor ki. Detroit Become Human gibi. Adeta sizi içinde yaşadığınız hissini başarılı bir şekilde verebiliyor. Bu nokta üzerinde durulmaya gerçekten değer...
Hellblade: Senua's Sacrifice (Normal ve VR Edition) Oyun Değerlendirmesi, İnceleme ve Yapımcı Videoları
Gerçekten bambaşka etkileyici bir atmosferi olan bir oyun. Bulmacalarda zorlanırsanız internetteki gameplay videolarından yardım alabilirsiniz ve trainer kullanarak oyunu hızlı ve kolay bir şekilde oynayabilirsiniz. Tecrübe edilmesi gereken bir deneyim... VR versiyonu ise zaten apayrı bir güzellik...
VR Edition İçin:
Kısa ve öz. VR olarak oynadığım en etkileyici oyun deneyimlerinin başında geliyor. Her zaman top 10 içinde yeri sabit. Türkçe alt yazı olması ve 25 saatlik harika bir oyun deneyimi de cabası. Zaten VR dışında normal versiyonu olan bir oyunun VR versiyonunu oynamak çok tatmin edici oluyor. Aksiyon sahneleri özellikle VR deneyiminde çok etkileyici. Bambaşka ve gerçekçi. Benzersiz... Deneyin ve kendi gözlerinizle görün!
Bazı insanlar bu oyunu sıkılıp oynamayı bıraktıklarını yazmışlar. Herkesin farklı şekilde deneyimleyebilmesi çok normal ve dikkat ederseniz ben de sıkılmamak için gameplay ve trainer kullandığımı özellikle vurguladım. Size atmosferi hitap ederse o çekiyor zaten. O olmazsa evet sıkıcı olur doğrudur.
Bu konuda size bir şey söyleyeyim. Zihnin beklentileri ve ön şartlanmaları algıyı çok etkiler. Mesela sizin de başınıza gelmiştir belki. Bazen olur ki örneğin bir limonatayı kola diye zannederek içtiğinizde alışık olduğunuz limonata tadını alamazsınız. Bir değişik gelir tadı size ve aslında içtiğinizin kola değil limonata olduğunu anlayana kadar bir afallama yaşarsınız. İşte bu oyunu da mesela bir puzzle veya aksiyon oyunu diye zannederek ve o şartlanma ve beklentiyle oynarsanız yani zihniniz o beklentiyle dolu olarak oyunu karşılarsa, oyunun verdiği gerçek tadı alamayabilirsiniz ve alamazsınız muhtemelen. O nedenle neyle karşı karşıya olduğunuz hakkında doğru bir beklenti için ön hazırlık mahiyetindeki yapımcı ve inceleme videoları çok faydalı...
Ben böyle biraz oyunun psikolojik gerilim ve bunalım yönünden etkilendim... O yönüyle başka bir deneyim. O kişinin yasadığı duygu durumları, korkusu, duyduğu fısıltılar, gördüğü halüsinasyonlar... Kişisel bir yolculuğa eşlik etme hissi... Yoğun ruh hali bozukluğu olan bir psikoz deneyime eşlik etmek... Bunun için oynadım... Bu yönüyle eşsiz bir yapım...
Bu oyunu belli bir kategoriye sokmak haksızlık olur. Puzzle var, aksiyon var demek doğru ama eksik. Benzersizliği bu öğeler değil ki. Ve tavsiye ve oynama sebebimiz bunlar hiç değil! Eğer yakalayabilir ve duygusuna girebilirseniz hissettirdiği heyecan ve gerilimli ve etkileyici atmosfer. Yani puzzle var ama bu oyunu tanımlayan bir kelime değil. Ki ben özellikle yoğun puzzle hiç sevmem ama sonuna kadar heyecanla oynadım. O bulmacalara takılmadım. Gameplay den izleyip kolayca çözüp geçtim. Bana verdiği başka şeylere odaklandım. Hatta aksiyon sahnelerinde bile çok zahmet çekip zaman harcamamak için trainer kullandım. Hikâye ve atmosfere odaklandım sadece.
Oyunun hangi yönlerden mükemmel ve eşsiz bir oyun olduğunu ortaya koyan bir inceleme videosu:
Youtube üzerinde "Deliliğin kıyısından dönmeye hazırsanız, karşınızda Hellblade incelemesi!" isimli video.
ShiftDelete.Netyoutubehttp://shiftdelete.net/hellblade-senuas-sacrifice-inceleme-85098 Hellblade: Senua's Sacrifice inceleme videosu ile karşınızdayız. Viking efsaneleri tam bir kabusa dönüyor ve Senua büyük bir fedakarlık için kendini Nors tanrılarının karşısında buluyor. Peki, Hellblade nasıl bir oyun? Vaat ettiklerini ne kadar gerçekleştirebiliyor? Not: Oyunun incelemesi Ninja Theory tarafından bize sağlanan inceleme versiyonu ile yapılmıştır. Biraz gecikmesinin sebebi de şirketin biraz geç geri dönüş yapması oldu. Hellblade nasıl bir oyun? Öncelikle oyunun geliştiricisi Ninja Theory'den kısaca bahsetmek gerekiyor. Geçtiğimiz yıllarda yenilenmiş DmC: Devil May Cry ile hayli beğeni toplayan Ninja, çok daha farklı bir işe girişmek için Epic'in desteğini ardına alarak bağımsız bir AAA oyun için kolları sıvadı. Hellblade birçok açıdan sıra dışı bir deneme. Öncelikle daha önce hiçbir yapım Hellblade kadar hassas bir konuya bu kadar derinden girişmedi. Evet, akıl hastalıkları yıllardır oyunlarda kullanılıyor. Hatta onlarca kült yapımda piskoz durumlarının işlendiğini gördük. Peki, Hellblade: Senua's Sacrifice neden bu kadar farklı? İşte o farklı görmek için sizleri video incelememize davet ediyoruz. İyi seyirler. Hellblade: Senua's Sacrifice sistem gereksinimleri İşletim Sistemi: Windows 7, 8, 10 İşlemci: Intel i5 3570K / AMD FX-8350 Bellek: 8 GB RAM Ekran Kartı: GTX 770 2GB VRAM / Radeon R9 280X 3GB DirectX: Sürüm 11 Depolama: 30 GB kullanılabilir alan :: Yapımı nasıl buldunuz? Fikirlerinizi alalım! Teknoloji videoları ve teknolojiye dair her şey için kanalımıza ABONE Olun ►►https://goo.gl/ylUFmZ Tüm İnceleme videolarımızı buradan izleyebilirsiniz ►► https://goo.gl/IIKYIK ShiftDelete.Net‘i tüm sosyal ağlarda takip edin ; Facebook ►► https://goo.gl/UINJGO Twitter ►►https://goo.gl/ASvKP2 Google+ ►► https://goo.gl/BMUPvn ShiftDelete.Net YouTube hesabı, Türkiye'nin en büyük teknoloji sitesinin video kanalıdır. ShiftDelete.Net ile en yeni teknoloji haberlerine, videolu olarak ulaşabileceksiniz.https://www.youtube.com/watch?si=SGRCafXQsxpa3gQm&v=ZIRA40Y8kGc&feature=youtu.beAşağıda da yapımcı videosu var. Türkçeye altyazı olarak otomatik çevirterek izleyebilirsiniz. Oyun kendilerinde mevcut olanlar önce yapımcı videosunu izlesinler muhakkak.
Hellblade | Development diary: Making a virtual human | PS4
PlayStation EuropeyoutubeA Hellblade Development Diary video that showcases a world-first: a new technology that allows the Senua actress to perform a scene live and in real-time directly within the game world. www.Hellblade.comhttps://www.youtube.com/watch?si=NutWXWWQtRVYiq-g&v=OdQpJgLs51w&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lostideas -- 24 Mayıs 2024; 22:38:27 >
-
Thumbnail'de detaylar iyi belli olmuyor, üzerine tıklamak gerekli :)
16:9 monitörlerde, özellikle de 22-30 inç boyutlarında, siyah bant insanı bunaltıyor ama fotoğraf moduyla uğraşırken neden 21:9 oranda ısrar ettiklerini daha iyi anlıyorsunuz. Arada çok ciddi bir atmosfer farkı var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hEro_ -- 22 Mayıs 2024; 13:18:19 > -
Aaa olur mu öyle şey, çarpılırlar. O övüldüğü için övülen oyunları taptıkları yutubır hocaları övüyor, hatta arşa çıkartıp bir daha övüyorlar. Onlar mütüş. O balta var ya o balta... Bilemezsin o baltayı. Bi atıyorsun ne olduğu belirsiz şekilde geri geliyor falan uuuu çıldırılır bunun için. 100 metrelik düşmanların bağırsaklarını deşen eski Kratos mahallenin kaldırımından atlayamayınca ortaya mükemmel yaratıcı puzzle'lar çıkıyor. Herkes anlamaz o sanat eserlerinin mantığından.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi innorvous -- 22 Mayıs 2024; 15:21:36 > -
-
Bunun 5 saat civarı AFK'ydim. Oyunu 5 saatte bitirenler koştur koştur 'sıradan oyun' gibi oynuyorlar galiba. Muhtemelen son chapter'ı oynuyorum şu an, yani AFK kaldığım saati çıkarsam 8-9 saatte bitirmiş olacağım. Öküz gibi oynuyorum iki gündür.
''utanın böyle oyun çıkartmaya'', ''çer,çöp'' demeyi yapıcı-objektif eleştiri sanan yüksek IQ'lu tiplerin eleştirilerinden farklı olarak bu oyunda iki eksi var benim için; birincisi düşmanlar ilk oyundaki gibi çok sayıda değil tek tek geliyor. Diğeri ise boss savaşları yok. Bu iki karar çok saçma. Neden böyle yaptınız moruk?
Artıları ise gelişmiş sinematik oynanış, mükemmel atmosfer-müzük. Senua haricinde dünyada NPC olması; bunları çok güzel bir şekilde sinematiğe ve aksiyon anlarına dahil etmeleri ve bazılarının bizimle olması küçük bütçeyle başlayan ilk oyunundan sonra bu büyük bir gelişme. Microsoft'un tüm parasını grafiklere yatırmışlar gibi duruyor evet, ama değmiş mi? Değmiş anasını satayım. On yıldır ''yeni nesil'' oyun görmüyorduk, sonunda gerçek anlamda görmüş olduk. Ayrıca diğer NPC'ler de Senua kadar kaliteli modellenmiş, uğraşılmış. ve kesinlikle bu oyunun aksiyon sahneleri kadar kaliteli ilmek ilmek işlenmiş başka bir oyunun aksiyonu yok. Sinematik anlatıya göre çok güzel kurgulanmış aksiyonlar, vermek istediği hisleri çok tadında yaşatıyor. Zaten oyunun amacı bunlardı ve kimse bu oyundan minarenin tepesinden samana atlayım istemiyordu.
Artı olarak hikayesi ilk oyundan daha detaylı ama çok iyi kullanılamamış gibi duruyor. Diğer artıları ise Senua'daki kıl-tüy detayları.
Ha yürümekten gıcık ettiren kısımlarda var. Ne gerek vardı beni yürütmeye koy sinematiği ben izleyim dediğim yerlerde oldu. Kim istemez bu kadar şahane grafiklere ve sinematik bir oyuna artı olarak daha fazla çeşitlilik olsun, ama olmuyormuş günümüze kadar bu ikisinin birleşimi olmadı. Bu heriflerde yapmak istediklerini, ilk oyununu seven kemik kitleyi gayet memnun etti ki oyuncu incelemeleri de çok olumlu.
Parmağını yön tuşundan çekmeyip bir taraftan da hızlı hızlı koşup 5 saatte oyunları yalan eden piramit işçileri ve estetik zihinden uzak sonradan görme youtuber'lar için değil bu oyunlar. Yineliyorum bu oyunu Kojima yapsa kalıp laflarla bok atan o bir takım kişiler bile olmazdı.
... Yine de boss savaşlarını oyundan çıkaranların zihnini kınıyorum, çok salakça.
-
yürümekten çok sıkıldım
-
Kullandığınız donanım (pc, Tv) çok ama çok fark ediyor. Bu tarz oyunların görsel kalitesini tam manasıyla görebilmek için en üst seviye donanım ve ekran gerekli oluyor. Belki bu nedenledir bilemiyorum.
-
Arkadaşlar bu yöntem işe yarıyor ancak engine.ini dosyasını (ki bende config/windows içinde) not defterini yönetici olarak çalıştırdıktan sonra aç diyerek açmanız ve kaydetmeniz şart.
Yoksa değişiklikleri kaydetmiyor ve neden çalışmadı diyorsunuz.
Bilginize.
-
Kojimayı geçtim oyunu Sony çıkarsa da öve öve bitiremezlerdi. Son çıkan en çöp oyunları bile öven Kirazoğlu oyuna sıkıcı demiş, Dost Kayaoğlu denen herifte yapacağınız oyuna so**yım diye video çekmiş bu ikisinin beğenmemesi bile bu oyunun ne kadar farklı ve sanatsal olduğunu kanıtlıyor zaten.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
No More Letterbox Motion Blur Chromatic Aberration and Film Grain modu yayınlanmış.
nexus mods :: senua's saga: hellblade ııNo More Letterbox Motion Blur Chromatic Aberration and Film Grainhttps://www.nexusmods.com/senuassagahellblade2/mods/3 -
Hocam aslında boss savaşları var ancak iki tane, biriside oyunun başında zaten ne kadar boss savaşı dersiniz tartışılır :) Çok güzel yazmışsınız. sevdiği oyunların eksilerini görebilenler olmadığı gibi havasına girip sevemediği oyunu acımasızca yerden yere vuranlarla dolu her yer.
bakıyorsun oyunu yerden yere vuruyor, kaç saat oynadın diyorsun bir saat diyor e zaten oyunun ilk sinematikleri yarım sat neredeyse
yada oyunun temasını bildiği halde, bilerek ön yargılı yaklaşıp bu oyunda oynanış yoktur diye tavır alıp oyunda gördüğü her şeye burun kıvıran içerik üreticileri var yılanın başı onlar asıl :))
'estetik zihinden uzak sonradan görme youtuber'lar için değil bu oyunlar. ' yazdığınız bu kısımda tam olarak bunları anlatıyor benim gözümde.
hayır oyunun zaten teması belli kitlesi belli, bir servis oyunu falanda değil büyük kesimleri çekmeye çalışmıyorlar. bu sütudyonun geliştirici tiplerinden belli zaten 'bizi anlayanlar sever' kafasında insanlar. yani zaten seni çekme çalışmıyor oyun anlamıyorsan neye dırdır ediyorsun zaten örneği olmayan niş yapım bunlar. eleştiri sandığı safsatalarını orda burda dile getirmeye neden uğraşıyor insanlar anlamak güç. çok boş vakitleri var sanırım.
-
Bende kritik edecek şey buldum, Senuanın dişleri nasıl o kadar beyaz olur yani hep Microsoftun işbilmezliğinden kalkıp ağız hijyenine ,titizliğe önem veriyor adamlar.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X