Şimdi Ara

SERVISINIZE DIKKAT EDIN! Lutfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Eldekini biriktirip denklestirip araba alip sonra da binbir masrafla ugrasmasin vatandasimiz diye tartismamiz gerektigini dusunuyorum.

    Malesef turkiye cogu arabada standart donanimlarinda olan ozellikleri kisip, veya bi alt donanimi premium gibi kakalayip satis dolandirma yontemlerine basvuruyor. Sozgelimi basarili Genel mudur de boyle olunuyor.

    - Neyse iyi kotu aldiniz arabanizi. kullandiniz. garantiniz bitmesin diye (sanki bi isinize yarayacak) yetkili servise goturdugunuz .oyle bi bakar gibi yapip yagini filtresini degistirdiler. (en basit ve teknik bilgi istemeyen islemler) vergisiyle birlikte .....odeyip ciktiniz.

    -Bu para karsiligi yatirmak istedigniz islem aracinizin guvenligi icin yapiliyor.
    -Servis fatura kessin para kazansin diye degil.
    -Ama amac para kazanmak. Yetkili serviste rutin islemmis gibi DISK TORNALAMA adli ucube mantiksiz akildisi islem yapanlar bile var. Almanyada ve dunyanin bir ck yerinde boyle bi islem yok ve hatta yasak. Belirtilen kalinliktan ince fren diski kullanamazsiniz. Ayrica tornalamanin mantigi yok ! Neyse

    -Kalitesiz bir iscilik kalifiye olmayan alisageldik teknik servis elemanlari ( en uyduruk bakim anlayisi 5 dk dan kisa surecek filtre degisimleri , asil bakilmasi gereken teknik bilgi isteyen hassas islemler yapilmaz.)
    -Aracinizi getirdiniz biraktiniz cay ictiniz , profesyonel servis elemani aracinizi vites bosta 7000 devire kadar devir kesiciye sokuyor. siz o kadar itina ederken adam 5 sn de motoru follos(.........) ediyor.
    -biseyi takacakken 3 vida sokuyor 3 unu yanlis torkta takip 1 ini de bozuyor.
    -teknolojiden dizelden turbodan enjektorden ve bircok seyden cakmiyor.motoru yikiyor basincli suyla. fren diskinizi tornaliyor vs vs seyler..

    -Aracinizi eger servise goturmek zorundaysaniz bir an bile basindan ayrilmayin ve yapilan islemlerin listesini isteyin. diskinizi tornalatmayin ,motorunuzu yikatmayin, hatta aracinizi bile basincli suyla yikatmayin boyaya cok zarar verir. neyse///
    -eger bekleme salonu derlerse bunun bir endoskopi muayenesi olmadigini araciniza yapilan islemleri takip etmek istediginizi ve yasal olarak bu hakka sahip oldugunuzu soyleyin. Aracinizi baskasinin naylon kilif dosemeden oturmasina calistirmasina bagirtmasina izin vermeyin.

    -Paramizla en kalitesiz bozuk dizeli benzini lpgyi alip zaten yeterince paramizla rezil oluyoruz. birde yetkili servis garanti aldatmacasiyla paranizi kaptirip aracinizi da bozdurmayin.


    LUTFEN ARACINIZA YAPILAN ISLEMLERI KONTROL EDIN. TEK BIR YERE ARIZANIZI GOSTERMEYIN ( yanlis sorun tesbiti hem para kaybiniza hemde sorunun devam etmesi ve baska masraflar cikarmasina yol acacaktir.) Garantiden tas catlasa perde askilariniz degisir.buna gore kendinizi yetkili servise muhtac hissettirmeyin!.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adameus -- 5 Nisan 2015; 15:31:07 >







  • Tespitleriniz bence çok yerinde. Az rastlanan usta ve teknisyenler dışında Türkiye'ye otomobil Kapıkule'den girer ve her müdahalede biraz daha bozulur.

    Bazen bozulma daha üretime geçmeden başlar. Mesela çok sayıda geitirlen modellerde "homologasyon" ismyle hava yastıkları krom çıtalarla, döküm tekerleklerle veya koyu camlarla değiştirilir. Opsiyonlar öyle bir düzene sokulur ki güvenlik isteyen az sayıda bilinçli tüketici listedeki neredeyse bütün opsiyonları almak zorunda bırakılır.

    Sağlam vergi öderiz ama sürücü kursları yarıdan fazlası kapatılacak hale gelinceye kadar denetlenmez. Gece ve otoyol eğitimleri yoktur. İsteyen istediği teknik işi yapmakta serbesttir, frenlerin en kritik detaylarını çocuklar monte eder. Kimse denetlemez. Zaten diskler de bijonlar eşit sıkılmadığı için bozuluyor.

    Bunları düzenlemek için otomobile meraklı insanların birarada organize olup "kurumsal insiyatif" oluşturması lazım. ABD'de AAA, İngiltere'de AA, Almanya'da ADAC... gibi. ADAC'nin firmaların manipülasyonuna maruz kalsa da devlete karşı ne kadar güçlü olduğunu biliyoruz. Bizm otomobilcimiz ise sinyal bilmez minibüsçü kadar organize değil. Minibüsçüler odası haklarını çok çok daha iyi arıyor, çok daha güçlü.

    Bu haklar neler olabilir:

  • Tamir ve teknik bilgilendirilme hakkı. Kaza testleri dahil.
  • Parçaya ucuza ulaşma.
  • Yapılan muayene ve müdahalelerin dökümantasyonu ve gözlemleme.
  • Standart kalitede yol.
  • Adil uygulanan trafik kuralları.
  • Üretimin denetlenmesi, aksaklıklarda sürücülerin bilgilendirilmesi.
  • Yasa değişikliklerinin adrese yazılı bildirimi.
  • Uluslararası sürüşler için bilgilendirme ve eşit, ulaşılabilir gümrükleme yardımı.
  • Sonradan çıkacak vergi farklılıklarından etkilenmeme. Modeli tercih edenin tercihini yaptığı dönemdeki şartlarla vergilendirilmesinin garantisi.

    Zamanla,

  • Klasik araçlar için kendi dönemlerinin plakalarını kullanabilmek, tekniklerine uygun vergilendirme gibi makul ayrıcalıklar.
  • Klasik araçlarının değerlerini belirlenmesi, kayıt altına alınması. Kaza durumunda değerlerinin sigotalar tarafından tanınması.
  • Modifiye araçlar için şeffaf tanımlanmış, cesaret kırmayacak kurallar.
  • Üreticiler için şeffaf kurallar. TSE ve MARTOY şartnameleri gibi vergilerimizle tesis edilmiş milli yayınların ücretsiz ve herkese açık olması.
  • Coğrafyamızın gerektiriği durumlarda AB'den daha yüksek standartların TSE tarafından araştırılması ve standartların geliştirilmesi. uygulanabilmesi.
  • Rekabet Kurmu'nun bir marka için birden çok ithalatçıyı teşvik etmesi. (Almanya'da en az iki farklı Skoda ithalatçısı var, küçük ithalatçılar da yanlarında varlık gösterebiliyorlar).

    gibi...

    Bu ülkenin otomobilcisi bunları gerçekten başabilirse eğer, yerli üretim yanında eşantiyon olur zaten. Ya şoförler odasını adam edip aşağıdaki gibi işe yaramaz haydutlardan* kurtulacağız veya tamamen yeni, yıllık aidata dayalı doğru düzgün geliri olan bir "kurumsal insiyatifle" yok sayıp "by-pass" edeceğiz.

    Gelişmiş ülkelerde bu kurumlar var, bu sayede otomobil daha zevkli hale gelmiş. Milli gelirin bir kısmı böyle bir kurum üzerinden dönerse sözü dinlenir, verginin en az yarısı kadarlık bir yıllık aidatı olur. Öyle gönül bağıyla, eğlenceli çıkartmalarla olmaz. Buna karşılık üyelerine bazı avantajları olur, servislere akreditasyon verip denetler, mühendisler çalışır, kaliteli çekici hizmeti olur.

    Başka bir gerçekçi yöntem düşünemiyorum.


    *
    http://www.haberler.com/soforler-odasi-secimi-sonrasi-kavga-1-olu-5564146-haberi/
    http://www.vidivodo.com/video/gaziantep-soforler-odasi-baskan-adayina-tekme-tokat-saldiri/1154027
  • Tespitleriniz bence çok yerinde. Az rastlanan usta ve teknisyenler dışında Türkiye'ye otomobil Kapıkule'den girer ve her müdahalede biraz daha bozulur.

    Bazen bozulma daha üretime geçmeden başlar. Mesela çok sayıda geitirlen modellerde "homologasyon" ismyle hava yastıkları krom çıtalarla, döküm tekerleklerle veya koyu camlarla değiştirilir. Opsiyonlar öyle bir düzene sokulur ki güvenlik isteyen az sayıda bilinçli tüketici listedeki neredeyse bütün opsiyonları almak zorunda bırakılır.

    Sağlam vergi öderiz ama sürücü kursları yarıdan fazlası kapatılacak hale gelinceye kadar denetlenmez. Gece ve otoyol eğitimleri yoktur. İsteyen istediği teknik işi yapmakta serbesttir, frenlerin en kritik detaylarını çocuklar monte eder. Kimse denetlemez. Zaten diskler de bijonlar eşit sıkılmadığı için bozuluyor.

    Bunları düzenlemek için otomobile meraklı insanların birarada organize olup "kurumsal insiyatif" oluşturması lazım. ABD'de AAA, İngiltere'de AA, Almanya'da ADAC... gibi. ADAC'nin firmaların manipülasyonuna maruz kalsa da devlete karşı ne kadar güçlü olduğunu biliyoruz. Bizm otomobilcimiz ise sinyal bilmez minibüsçü kadar organize değil. Minibüsçüler odası haklarını çok çok daha iyi arıyor, çok daha güçlü.

    Bu haklar neler olabilir:

  • Tamir ve teknik bilgilendirilme hakkı. Kaza testleri dahil.
  • Parçaya ucuza ulaşma.
  • Yapılan muayene ve müdahalelerin dökümantasyonu ve gözlemleme.
  • Standart kalitede yol.
  • Adil uygulanan trafik kuralları.
  • Üretimin denetlenmesi, aksaklıklarda sürücülerin bilgilendirilmesi.
  • Yasa değişikliklerinin adrese yazılı bildirimi.
  • Uluslararası sürüşler için bilgilendirme ve eşit, ulaşılabilir gümrükleme yardımı.
  • Sonradan çıkacak vergi farklılıklarından etkilenmeme. Modeli tercih edenin tercihini yaptığı dönemdeki şartlarla vergilendirilmesinin garantisi.

    Zamanla,

  • Klasik araçlar için kendi dönemlerinin plakalarını kullanabilmek, tekniklerine uygun vergilendirme gibi makul ayrıcalıklar.
  • Klasik araçlarının değerlerini belirlenmesi, kayıt altına alınması. Kaza durumunda değerlerinin sigotalar tarafından tanınması.
  • Modifiye araçlar için şeffaf tanımlanmış, cesaret kırmayacak kurallar.
  • Üreticiler için şeffaf kurallar. TSE ve MARTOY şartnameleri gibi vergilerimizle tesis edilmiş milli yayınların ücretsiz ve herkese açık olması.
  • Coğrafyamızın gerektiriği durumlarda AB'den daha yüksek standartların TSE tarafından araştırılması ve standartların geliştirilmesi. uygulanabilmesi.
  • Rekabet Kurmu'nun bir marka için birden çok ithalatçıyı teşvik etmesi. (Almanya'da en az iki farklı Skoda ithalatçısı var, küçük ithalatçılar da yanlarında varlık gösterebiliyorlar).

    gibi...

    Bu ülkenin otomobilcisi bunları gerçekten başabilirse eğer, yerli üretim yanında eşantiyon olur zaten. Ya şoförler odasını adam edip aşağıdaki gibi işe yaramaz haydutlardan* kurtulacağız veya tamamen yeni, yıllık aidata dayalı doğru düzgün geliri olan bir "kurumsal insiyatifle" yok sayıp "by-pass" edeceğiz.

    Gelişmiş ülkelerde bu kurumlar var, bu sayede otomobil daha zevkli hale gelmiş. Milli gelirin bir kısmı böyle bir kurum üzerinden dönerse sözü dinlenir, verginin en az yarısı kadarlık bir yıllık aidatı olur. Öyle gönül bağıyla, eğlenceli çıkartmalarla olmaz. Buna karşılık üyelerine bazı avantajları olur, servislere akreditasyon verip denetler, mühendisler çalışır, kaliteli çekici hizmeti olur.

    Başka bir gerçekçi yöntem düşünemiyorum.


    *
    http://www.haberler.com/soforler-odasi-secimi-sonrasi-kavga-1-olu-5564146-haberi/
    http://www.vidivodo.com/video/gaziantep-soforler-odasi-baskan-adayina-tekme-tokat-saldiri/1154027



  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 5 Nisan 2015; 19:42:16 >




  • Bilindik, işinden anlayan yerlere gitmek lazım. Özel, yetkili farketmez adam akıllı usta olsun yeter.
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    sorunlarin cozumu aslinda cok basit ama alisilageldik sekilde dogru/yanlis yasamak istiyoruz.
  • Servis yaparsa bizim millete göre herşey normaldir,sanayide usta yaparsa kabul edilmez :) Güzel noktalara değinmişiniz,güzel konu.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.