Şimdi Ara

Sıfır araç fiyatlarındaki artış

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.566
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayın forum sakinleri,

    Otomobil başlığı altında bir cok konuda dikkat ceken önemli bir nokta varki, oda fiyatlardaki uçuk artışlar. Avrupadaki ekonomik kriz, dünyada yaşanan sıcak gelişmeler, ötv, kdv derken eskiden c segmenti araçlar alınabilecek fiyatlara şu an b segmenti araçlar ancak alınabiliyor. Mercedes sitesini açın s serisinin en donanımlısı ülkeye giriş fiyatı 300 küsürken satışı 1.6 trilyon oluyor. Evet bu extrem bir durum ama alt seviye araclar icinde bu durum gecerli. Dış ticaret açığı artacak diye iç piyasadaki vatandaşı son kullanıcıyı mağdur etmemeli bence. Emisyona dayalı bir vergilendirme gelmeli. Hacim büyük olabilir ama emisyonu kucuk hacimli aractan düşük olabilir.

    Tüm artışlara rağmen fiyatlar giderek yükseliyor. Döviz kurlarındaki artışta önemli bir etken. Fakat bizler son kullanıcı olarak ne yapabiliriz? Markaları iyileyip kötülemeksizin tüm forumdaşları aydınlatacak fikirleri tartışmak istiyorum. Bulacağımız bir fikir hepimize yardımcı olabilir. Neticede burası Türkiyenin en büyük forum sitesi. Neler yapılabilir konuşalım. Tamamıyla yerli olacak otomobili konuşalım .dış ticaret acıgini kapamak icin alinan onca ötv ve kdv yi konusalim. Kisi basi milli geliri bir cok avrupa ulkesinden düşük olan bir ülkede araç maliyetlerinin onların kat be kat üstünde olmasını konuşalım.Piyasada bu kadar çok eski nesil araç varken ve bunlar tehlike ve emisyon anlamında problemlilerken...

    Az önce yeni corolla icin açılan başlıktaki ilk sayfaları okurken modelin kaç tlden tr ye girecegi beklentilerini okudum. Beklentilerle satış arasında 20.000 tl ye yakın fark vardı.

    Bu çok bilinenli ama kimsenin umursamadığı denklemi konuşalım arkadaşlar. Kırmadan incitmeden birbirimize laf sokmadan temiz bir tartışma ortamında bu ciddi meseleyi tartışalım







  • tek sebebi "kredi"
  • Bunlar hep paralel yapının işleri.


  • Tüm bunları konuşmadan önce nasıl demokratik , ve gelişmiş ülke olunur, toplumun eğitim seviyesi nasil yukseltilir, teknoloji nasil üretilir, bağımsız adalet ve diğer kurumlar nasıl olmalıdır, bunlar konuşulur.
    Araba alma işi kolay. 5. Sinif az gelişmiş ulkede daha ne bekliyosunuz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ymetu kullanıcısına yanıt
    Aslında haklısınız, eğitim düzeyi artmadan,toplumsal bilinç artmadan son bulmaz. Fakat başlık otomobil genel sekmesinin altında ve otomobil konulu açıldığından bu yönüyle tartışalım istedim. katkınız ve değerli yorumunuz için teşekkür ederim.
  • cumuta kullanıcısına yanıt
    insanlara daha fazla kredi kullandırmak için otomobil fiyatları arttırılıyor anlamındamı söylediniz acaba?
  • Ben kredi oldugunu düşünüyorum. 150 bin tl lik aracın 123 bin tl sini kredi olarak çekip araç alan tanıdıklarım var. Neden böyle bir işe girişiyorlar çünkü 2. el de aracı neredeyse aynı fiyattan hatta daha yüksek fiyattan 2-3 sene kullanıp satıyorlar. Çoğu araçta cüzzi miktarda değer kaybediyor. Durum böyle olunca "0" araçlar deli gibi satıyor. Bu kredi işine bir sınırlama getirilmeli. 5 seneden önce araç degiştirmek bence israftır. Hükümette şu araçlara vergi bindirip zam yaptıracağına artık krediye çözüm bulsunda çalışıp didinen insanlar da iyi araçlara binebilsinler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2023 Sıfır Km Araç Fiyatları
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • üretmeden tüketen ülke olmak , işte sebep bu.

    yabancı parası ile tüketiyoruz. tabii olarak fiyat yüksek olacak.

    o kadar garip bir durum ki

    yabancı faizle bankalara para veriyor , banka faizle millete veriyor.

    milletimiz de bu parayla 2000tl ye telefon , 60.000tl ye araba alınca para yabancıya dönüyor.

    araba alanlar pirim yapıyor nasılsa zarar etmem diye düşünüyor alıyor

    firmalar ;
    1-vitrine ne koysam satılıyor
    2-alternatifleri yok (yerli üretim yok)
    3- (En önemli sebebi) kendisine dönen payın yüksek olması için
    diyip zam yapıyor

    devlet keş para diye vergiyi bindiriyor.

    bu böyle sürüp gidiyor...................................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cumuta -- 19 Mart 2015; 21:58:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stevie_ray_vaughan

    amerikada 1000 kişiye düşen araba sayısı 797 ,izlanda 745, malta 693, yunanistan 624 ,estonya 476, bulgaristan 393 , beyaz rusya 362 , türkiye 233


    tablo ortada,açık ve net,,ihtiyaç fazla,talep fazla bu yüzden fiyat düşmez ,,, şu anki sayının anca 2 katı olursa talep soğur ki bu en az 10-15 yıl alır

    aslında buda mantıklı pazar doyarsa tıkanırsa fiyatlar böyle olmaz fakat bide vergi sorunu var. hem gayri safi milli hasılamız düşük, hem bu gelirin tabakalar arası paylaşımı dengesiz hem de otomobil kullanımı aşırı maliyetli. birde üstüne üstlük firmalar eski kuş serisindeki küçük farklar gibi saçma makyajlarla ve boş araba almayacağını bildiği müşterilere çeşitli paketleri sunarak daha fazlasını almaya çalışıyor. b segmenti bir araç almaya kalkışan ama şuda olsun buda olsun deyip doldurup aynı markanız c segmenti baz versiyonunu fiyatta geçiyor diye sonra c segmentine geliyor a caba boş c mi alsam diyen tanıdıklarım oldu.

    diğer yandan bakıyosunuz radarda hız sınırı +%10 u 1 2 km geçmişiz diye ceza yeriz ama yanınızdan egzozu fabrika bacasını andıran araçlara kimse gık demez. LPG kullanırsın devlet ayrıca maliyetlendirir. bence vergilendirmede ÖTV aşırı lüx araçlara (spor araba,limuzin tarzı) gelmeli, MTV ise yıllık olup egzoz emisyonlarına bakılarak ücretlendirilmeli. motor hacmine bakılmamalı. zaten yaktığım yakıtla nasıl olsa beni cezalandıracaksın. Bide satın alırken vurma bari. LPG kullanan aracın sanıyorumki egzoz emisyonu daha düşük çıkacağından dolaylı bir teşvik ve LPG kullanıcısına küçükte olsa bir ödüllendirme gelmiş olur. (yanlış anlaşılmasın ben dizel araç kullanıyorum). yani hem performanstan ödün verip hem garantisini deldiren insanlar sadece yakıttaki birim fiyatla yanlarına kar kalmamalı. Avrupada teşvik edilen bu araçlar bizde cezalandırılıyor.

    son olarak sıfır araçlarada toplumsal bir boykot uygulamamız gerektiğini düşünüyorum. hem giderek yükselen fiyatlardan hemde opsiyon adı altında sundukları kazıklardan dolayı. Bazı markalar bu opsiyon konusunda kendilerini bozmadılar ama öyleleri var ki sömürdükleri açık net. baz versiyonda olmazsa olmazları zaten ver, extra donanımları paket yap. kimi için far türü,panoramik cam tavan yada extra konfor paketi olması gerekli olabilir ama bir zahmet 80- 100 binlik arabalarda elektrikli koltuk olsun yani. kol dayama olsun. çuvalla para saydığımız bazı markalarda halen kapaklı jantlar var. özellikle bijonsuz yapmaya başladılarki fırlayıp giderse tekini 25- 50 liradan sayabilsinler. düşününki toplumsal bir boykot gerçekleşti ve ülkemizde araç satışları %40-50 azaldı , o zaman bu durumun değişeceğine inanıyorum. daha insaflı bir vergilendirmeyle birlikte kar oranları denetlenen ve opsiyon saçmalıklarıyla müşterisini aldatmayan markaların desteklenmesiyle birlikte yollarımızda daha kaliteli ve daha çevreci araçların daha uygun fiyatlarla olabileceğini düşünüyorum. sırf bu düşünceyle ben sıfır araç alma düşüncemi erteledim, etrafıma da iletiyorum etkili olabildiğim kadar. sıfırdan araç üretip üzerine karını koyup nihai alıcıya gönderen adamın aldığı kadar üzerine hiç bir şey koymadan hop diye bir o kadar vergi almak ne kadar insaflıca. Lüzumsuz resmi araçlar kadırılsın. Takip cihazı takılsın hatta bunlara çünkü ben trafikte resmi plakalı araçların kullanıcılarını bu durumu suiistimal ederlerken görüyorum. okuldan servis gibi çocuk toplayanlar,alakasız kurumun araçlarının gece yarılarında dolaşması. milli servetimiz vergilerimiz böyle heba olmasa da bizden de daha az vergi alınsa. devletimizin iyi niyetini bu şekilde istismar eden memuru şoförü kaybettirdiği,zarara uğrattığı kadar para cezasına çarptırması gerekir diye düşünüyorum. o kadar çok söylenecek şey varki neresinden girip neresinden çıkalım bilmiyorum. Orman işletmelerinin Ford ranger ından bakıyosunuz çoluk çocuk okulun önüne indiriliyor. bilmem kaç model reno 12 tx resmi hizmete mahsus ve benzinli, içinde resmi kurumda çalışmadığı belli tiplerle bir pazar günü şehir içinde dolaşabiliyor. hani hır gür çıkmasa durdurup sen ne görevle bu aracı kullanıyorsun bunlar kim kardeş diyesi geliyor insanın. Aslında bu tür durumları iletebileceğimiz birde şikayet hattı olmalı.

    neyse çok uzattım herkese iyi geceler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cumuta

    üretmeden tüketen ülke olmak , işte sebep bu.

    yabancı parası ile tüketiyoruz. tabii olarak fiyat yüksek olacak.

    o kadar garip bir durum ki

    yabancı faizle bankalara para veriyor , banka faizle millete veriyor.

    milletimiz de bu parayla 2000tl ye telefon , 60.000tl ye araba alınca para yabancıya dönüyor.

    araba alanlar pirim yapıyor nasılsa zarar etmem diye düşünüyor alıyor

    firmalar ;
    1-vitrine ne koysam satılıyor
    2-alternatifleri yok (yerli üretim yok)
    3- (En önemli sebebi) kendisine dönen payın yüksek olması için
    diyip zam yapıyor

    devlet keş para diye vergiyi bindiriyor.

    bu böyle sürüp gidiyor...................................

    buda çok doğru bir tespit. acilen tepeden tırnağa yerli bir araca ihtiyacımız var ama şu anda bu sadece elektrikli otomobile sıkıştırıldı sanki. Dünya genelinde elektrikli araçların oranı henüz %1 bile olmadı. böyle bir pazara hemde daha gelişime ihtiyaç duyulan bir teknolojisi varken atılmak biraz zaten olmayacak bir yere gitmek gibi. ama gelecek elektrikli araçlarda buda doğru. şu halde motor tedariği yapılabilecek bir ortaklıkla (ki PSA nın 1,6 litrelik dizel motorunu örnek verebilirim) motor geçici olarak dışardan temin edilir.koroseri, şasi ve diğer parçaların %100 üretimi sağlanır. araçtan elde edilen gelirlede hybrid, tam elektrikli ve içten patlamalı %100 yerli bir motor üzerin de de çalışılır. önerilere alternatiflere açık olunmalı ve birden fazla markayla hızlıca iç piyasada yerli otoları görmeliyiz diye düşünüyorum. böyle olunca rağbeti azalabilirse eğer ithal ürünlerde daha insaflı fiyat belirler, cari dengede sağlanır ve belki vergilerde normalleşebilir.




  • İnsanlar HÜKÜMET sayesinde çok güzel kredileri rahatça kullanıyor
    Ve yine HÜKÜMET sayesinde çok konforlu araçlara biniyorlar sıralara girip araç bekliyorlar
    Kimse kusura bakmasın ama ben bu ülkede fakirlik ve ortadirek olduğuna inanmıyorum artık
    İnsanımız ötv kdv faiz ve mantıksız bayii karlarını kabul etmişken bu sürecin değişmesi çok zor
  • Bu ülkede gereken şey, başta iyi bir eğitim sistemi, daha sonra da yurttaşlık hoşgörüsü çerçevesinde kollektivist bir millet olmaktır.

    Bkz. Kollektivizm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arian Galatian -- 20 Mart 2015; 1:47:44 >
  • Bizim sorunumuz ekonominin kötü olması yukarıda bir arkadaş belirtmiş bizde ihtiyaç çok fazla ancak gelirler o oranda değil burada halka direk suç bulmayin kredi çekiyor diye
    sen devlet olarak halkın kredi kullanimini özendirirseN halk da mecbur kaldığı durumda o krediyi kullanır
    otomobil lüks müdür ihtiyaç mıdır? bence ihtiyaçtır
    şimdi tanim olarak sağlık nedir? dünya sağlık örgütü diyor ki: sağlık kişinin bedenen ruhen ve sosyal yönden tam bir iyilik halidir.
    diyeceksiniz ki ne alakası var otomobille sağlığın. bakın biz genelde biyolojik iyilik oldu mu sağlıklıdır deriz ama psikolojik sosyolojik kısmını atlariz.
    sosyallik, bir ailenin cumartesi günü pikniğe gitmesi. bayram tatilinde memleket eş dost ziyareti. belki yılda 1 kez izinlerde küçük bir tatil vs. budur sosyallik. türk toplumundaki aile yapısının büyük çoğunluğunda sosyalleşme budur.
    peki toparlarsak otomobili olması ve o otomobile yakıt koyabilmesi lazım bunları yapabilmek için
    itirazlar olacaktır efendim otobüsle gitsin o yerlere ne bileyim taksi tutsun bu düşünceye saygı duyamam malesef her birey özgür olmak ister siz kişilerin özgür düşüncesine karışamazsınız aile istediği piknik alanına otomobili ile çoluk çocuk gitmek ister kimse de karışamaz çünkü bu ailenin psikolojik ve sosyal ihtiyacıdır
    işte senin devlet olarak görevin vatandaşınin sağlıklı olmasını sağlamaktır buradaki sağlık tanımına göre anlaşıldığımı düşünüyorum
    Son bir eleştirim de deniyor ki biz üretmiyoruz tüketiyoruz bir nebze doğrudur ancak bunu devletin bize zorla yaptırdığını yani ithalata dayali bir büyüme modelinin uygulandığını da hatirlatirim politikayı halk yapmaz yöneticiler yapar
    son bir cümle de ekonomide vergilerin aşırı yüksek olması (gelire göre) ekonominin kötü olduğunu gösterir
    herkese sağlıklı günler dilerim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ahalil -- 20 Mart 2015; 2:00:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Bu ülkede gereken şey, başta iyi bir eğitim sistemi, daha sonra da yurttaşlık hoşgörüsü çerçevesinde kollektivist bir millet olmaktır.

    Bkz. Kollektivizm



    Kollektivizmin tüm toplum tarafından kabul gormesi için bireylerin özgür ve sorunlarının minimuma indirgenmiş olması gerekir ayrıca çok parçalı bu ülkede bireylerin tek bir aidiyetinin olması günümüz dünyasında sadece romantizm olarak kalır dünyanın hiçbir ülkesinde de uygulanamaz birşeydir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Artis mi? Ne artisti?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahalil


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Bu ülkede gereken şey, başta iyi bir eğitim sistemi, daha sonra da yurttaşlık hoşgörüsü çerçevesinde kollektivist bir millet olmaktır.

    Bkz. Kollektivizm



    Kollektivizmin tüm toplum tarafından kabul gormesi için bireylerin özgür ve sorunlarının minimuma indirgenmiş olması gerekir ayrıca çok parçalı bu ülkede bireylerin tek bir aidiyetinin olması günümüz dünyasında sadece romantizm olarak kalır dünyanın hiçbir ülkesinde de uygulanamaz birşeydir

    Ben kollektivist olmak derken, özgür ve sorunsuz olmak için kollektif bir yaklaşımla hareket edelim demek istemiştim.

    Mesela bir mimar bir yapıyı tasarlar, birisi büyük olmuş der beğenmez, bir diğeri rengini beğenmez bir diğerinin de zevkine hitap etmez.

    Bende diyorum ki topluluk olarak bir yapı tasarlayalım (toplum demiyorum topluluk diyorum dikkat edersen çünkü parçalı da olsa, bir arada yaşayan insanlar var sonuçta) , herkes tarafından beğenilsin, kabullenilsin, meşru görülsün..

    Bununla da bitmiyor aslında.. Tasarladığımız yapı herkesin ihtiyacını görmeli, görmezse eğer boşuna uğraşmış oluruz tasarlayana kadar




  • Buradaki bazı aklı evvellere göre.araba fiyatları atmıyor hatta Düşüyor.marka bazında % 10 lardan fazla ındırım bekliyorlar.2 tane satılmayan tutulmayan modelın fiyat düşmesini baz Alıp hepsi düştü algısı oluşturmaya çalışıyorlar.halbuki her zaman tutulmayan markalar ucuz ve ındırımlidır.şimdi siz böyle bir konu açarak bu sivri zekalıların tepkisini çekeceksiniz.nasıl bir zekaysa onlarınkı burda 5 sayfa istatistik yazıyor illa düşecek diyorlar.ancak benim güzel Ülkemde hiç bir şeyin fiyatı düşmez.böyle fiyat düşüşlerini devlet BÜTÇE açığını kapatmak distrıbütörlerde kazançları katlama Fırsatı görürler.ve gene hiç bir şeyin fiyatı doğru dürüst düşmez.hatta artar.bunu neden anlamaz yada anlamak istemezlerde burda umut tacirliği yaparlar anlamak zor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ymetu

    Tüm bunları konuşmadan önce nasıl demokratik , ve gelişmiş ülke olunur, toplumun eğitim seviyesi nasil yukseltilir, teknoloji nasil üretilir, bağımsız adalet ve diğer kurumlar nasıl olmalıdır, bunlar konuşulur.
    Araba alma işi kolay. 5. Sinif az gelişmiş ulkede daha ne bekliyosunuz?

    doğru yazmışsınız. herşey birbiriyle bağlantılı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ahalil

    Bizim sorunumuz ekonominin kötü olması yukarıda bir arkadaş belirtmiş bizde ihtiyaç çok fazla ancak gelirler o oranda değil burada halka direk suç bulmayin kredi çekiyor diye
    sen devlet olarak halkın kredi kullanimini özendirirseN halk da mecbur kaldığı durumda o krediyi kullanır
    otomobil lüks müdür ihtiyaç mıdır? bence ihtiyaçtır
    şimdi tanim olarak sağlık nedir? dünya sağlık örgütü diyor ki: sağlık kişinin bedenen ruhen ve sosyal yönden tam bir iyilik halidir.
    diyeceksiniz ki ne alakası var otomobille sağlığın. bakın biz genelde biyolojik iyilik oldu mu sağlıklıdır deriz ama psikolojik sosyolojik kısmını atlariz.
    sosyallik, bir ailenin cumartesi günü pikniğe gitmesi. bayram tatilinde memleket eş dost ziyareti. belki yılda 1 kez izinlerde küçük bir tatil vs. budur sosyallik. türk toplumundaki aile yapısının büyük çoğunluğunda sosyalleşme budur.
    peki toparlarsak otomobili olması ve o otomobile yakıt koyabilmesi lazım bunları yapabilmek için
    itirazlar olacaktır efendim otobüsle gitsin o yerlere ne bileyim taksi tutsun bu düşünceye saygı duyamam malesef her birey özgür olmak ister siz kişilerin özgür düşüncesine karışamazsınız aile istediği piknik alanına otomobili ile çoluk çocuk gitmek ister kimse de karışamaz çünkü bu ailenin psikolojik ve sosyal ihtiyacıdır
    işte senin devlet olarak görevin vatandaşınin sağlıklı olmasını sağlamaktır buradaki sağlık tanımına göre anlaşıldığımı düşünüyorum
    Son bir eleştirim de deniyor ki biz üretmiyoruz tüketiyoruz bir nebze doğrudur ancak bunu devletin bize zorla yaptırdığını yani ithalata dayali bir büyüme modelinin uygulandığını da hatirlatirim politikayı halk yapmaz yöneticiler yapar
    son bir cümle de ekonomide vergilerin aşırı yüksek olması (gelire göre) ekonominin kötü olduğunu gösterir
    herkese sağlıklı günler dilerim

    Sırf sorumsuzca akıllı telefon alan vatandaşın daha doğrusu "krediye özenenler" mantığınız yüzünden biz taksitle artık telefon alamıyoruz
    Kredi özenmek,teşvik diye birşey yok
    Bankaların görevi bu devletin değil




  • # piyasada kişi başına düşen araba sayısı yeterli olsa yani doyuma ulaşsa şimdiden çekilmez olan,park yeri,trafik,oto magandalığı aynı oranda belki daha hızlı artacaktır.

    # artık mahalle aralarında boş arsa,toprak parçası vb. Ağaçlık kalmamış durumda.Çocuklarımız için kötü bir durum.

    # müteahhitler kredi sayesinde ederi 100.000₺ olan evleri hayali bir para yani kazanılmamış gelecekde kazanılması planlanan krediler kolayca verilebildiği için 270.000 ₺ isteyebiliyor. Yada keyfi kaç para istemişse.Zengin yine zenginde orta ve alt gelir gurubu evim olsunda deyip rahat ederim düşüncesiyle 10-20 yıl yatağa kredi planları aybaşı hesapları ile giriyor..

    Şahsi fikrim kredilerin kolay alınmaması gerektiği.piyasada durgunluk indirimleri getirecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.