Şimdi Ara

SIFIR KİLOMETRE VOLVO S60 İLK GÜN ARIZA YAPTI (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
253
Cevap
1
Favori
9.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hellori Hazretleri kullanıcısına yanıt
    Neyin kafasindasin kardeşim. Adamın nakti o kadardır ama aylık geliri 8 9dur. 2 sene dandik arabaya binmek yerine 2 yıl gibi kısa bi sürede düşük geri ödemeyle krediyle alır arabasını. Geliri iyi olan birinin yüksek krediyle araç almasıyla golfun fahiş fiyatının ne alakası var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hakanocal kullanıcısına yanıt
    Hocam çok geçmiş olsun. Lakin aracı alın diyenlerin büyük çoğunluğuna kulak asmayin bence. Volvo gibi premium bi markadan ful d sınıfı araç al sonra ilk gece arkadaşlarına rezil ol. 100 üstü rakam verenlerin yüzde kaçı acaba kendi başlarına gelse size verdikleri tavsiyeyi kendileri için uygularlardi? Hakkaten siz ne kadar uyuz olsanız haklısınız bence. Soğuma konusunda da öyle. Kimse kusura bakmasın merso bmw ve volvodan 100 150 arası araç alıyorsam bırak ilk geceyi bakımları yaptığım müddetçe ilk 5 sene kronik sorun kabul edemem. Bırakın efenim makina kul yapısı falan hata olur vs.
    Bu arada bütçe falan anlıyorum ama sizin 1 1.5 sene bayide yatmış aracı almanız da bence hata. O rakamlara cikabilsem şahsen 6 7 demem bi üst yıla girerdim.
    Bence mahkeme her türlü sizi haklı görecektir. Aracı almayın hocam paranizi yada donanım farkı indirimi yansitacaklari 2013'ü alın. Ama o aracı almayın. Nacizane fikrim budur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Öncelikle geçmiş olsun hocam, fatura serbis belgeleri vs fotoğrafını çekip Volvo isviçreye mail atıp şikayetinizi belirtmenizi öneririm. Türkiyede tüketici haklarını pek takmıyorlar ama yabancılar bayinin satış yetkisini direk elinden alabilir. Bir yakınımızın opel astrasında klimada problem yaşıyordu ve servis 2 ay boyunca parçayı getirmedi. Bütün belgeleriyle almanya opele mail attı ve sorunu 1 haftada çözüldü, bayiye yüklü bir cez kesildi ve opel bayilik yetkisi ellerinden alındı. İsviçrelilerin bu konuda daha da titiz olacağını düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gözümün önünde yani iş yerimin tam karşısında. İsmi lazım değil bir lüks araba galerisinde 2013 Eylül ayından beri duran sıfır km. AUDI Q7, BMW 525 XDRIVE, RANGE ROVER duruyor ve sadece siliniyor. Bakalım ne kadar daha duracak. Belki de 2015 yılında gelip biri 2013 olarak sıfır km. alacak.

    Şu an ki arabamı 14.10.2004 günü 2005 model olarak aldım. 08.09.2004 günü üretilmiş. Belgelerinde öyle yazıyor. Arabayı perşembe günü aldım ve cumartesi/pazar kullanıp işim yakın olduğu için 1 hafta kullanmadım. Arabayı aldıktan 1 hafta sonra cumartesi işe gittim. Ulan dedim şu kaputu açıp bakayım. Baktım ki akü lambası siyah yanıyor. Eve geldim öğlen ve bir yere gittim Erenköyde. Bindim arabaya marş basmıyor. Tık yok. Ve yanımda da çok sevdiğim bir yakınım var. Renault Yol Yardımını aradık ve geldi. Baktı etti aküyü değiştirdi. Sizin ki gibi arabayı dağıtmadı yani. Bastım marşa çalıştı araba ve aradan bir hafta geçti. Yine ben bir hafta kullanmadım arabayı. Cumartesi işe gittim ve eve geldim. Öğle'den sonra bindim arabaya bir yere gideceğim ve o da ne? Yine çalışmıyor araba. Tık yok. Ulan dedim ben senin araba gibi. Yine Reno servise gittim. Evimin arkasında olan ve şu an bakımlarımı yaptırdığım ve ilk aküyü değiştirmeye gelen Reno Yol yardımı aldığım servis yani. Geldiler yine bakmaya ve meğer aküde sorun yokmuş. Şarj dinamosuna giden bir kablo varmış ve onun soketinde bir sorun varmış. Onu değiştirdiler ve yine arabayı dağıtmadılar. Bastım marşa çalıştı ve bir daha öyle bir şey yapmadı. Şu an 137 bin. km deyim. Ha, benim arabam tabi senin ki gibi 100 bin liralık bir araba değil ama bence bin arabana devam et.
    Sonuçta sen 2014 yılında bu arabayı bilerek sıfır km. 2012 model olarak aldın. Yani bayi senden bunu gizlememiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAD34 -- 26 Ocak 2014; 10:56:04 >




  • Araç yatmış, aküsü bitmiş geçerli bir neden olamaz. Bayii üzerine düşen görevi yapmamış. O kadar para verip de böyle bir nedenden dolayı yolda kalmak komik...
  • Forumdaki volvo fetişine bak sen hele. Hakikaten bu bir vw olsaydı yıkarlardı burayı. İşte iki yüzlülük böyle birşey.

    Geçmiş olsum komşum, sen sonuna kadar haklısın, burada "ne var bunda alt tarafı aküymüş, ben gider alırdım" diyenlerin lafına bakma sen %90'ı yan çizerlerdi bu sözleri üzerine. Kimse hele kredile 90 küsür bin ödediği arabada daha ilk günden böyle bir sorun yaşayınca içi rahat etmez. Nereden bilecek sahibi onun gerçekten aküden olduğunu. Ya fabrikasyon bir üretim hatası varsa? Belirli bri süre iade hakkı geçtikten sonra bayi artık iade edemezsiniz, aracınızı tamir edeceğiz diyebilir. Bunu eline vermemek lazım. Ne olursa olsun kaç model olursa olsun bir oto yetkili satıcısı 0 km bir aracı satıyorsa, satmadan önce aracı baştan aşağıya kontrol edip sorunsuzluğunu garantilemek zorundadır. Daha ilk günden servisin böyle bir ifadeysiyle yapamayıp servise aldığı 0km arabayı kimse için sinerek gidip almaz. 20-30binlik arabadan değil 100binlik arabadan bahsediyoruz.

    Klavye delikanlılığı yapmak kolay tabi "ne var aküymüş, git al işte arabanı, büyütme" diye..

    Sen bunları boşver, paranı son kuruşuna kadar geri alırsın da, sen bundan sonra ne araba alacağına karar vermeye çalış şimdi bence. Dolu bir passat, insignia olabilir. Opelde kampanya var. Biraz daha bütçe olsaydı 1.16 alabilirdin ama bütçeni aşıyor sanırım.




  • Tüketici haklarına gidin direk sizin lehinize çıkar karar, pahalı bı araç ne kadar sürer bilemem. Ben hakem heyetine gitmiştim yeni telefon icin sonuc 3 ayda çıkmıştı. Size Fiyattan dolayı daha üst kürüm bakar o yüzden ne kadar sürer bilemiyorum ama yeni araç istiyorsanız bu yola başvurun .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -FoundeR- -- 26 Ocak 2014; 11:17:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hakanocal kullanıcısına yanıt
    bence aracı satanda hatalı aracı satmadan kontrol ettirmesi gerekmez mi? akü değiştirmesi gerekmez mi?
  • Demekki volvoda almayacağız hyundai era ile devam

    Konu sahibine geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cancan_burak kullanıcısına yanıt
    olay bayinin kusuru... üretici ile alakası yok... 2 yıl haraket etmemiş aracı satmışlar...
  • Volvo tam komedi
  • Hocam, konu akü olarak servis kağıtlarına bildirildiğindenherhangi bir mahkemede tuketici mahkemesinde vs aracimdan sogudum yeni arac istiyorum diyebileceginizi sanmiyorum, bunlar kurnaz firmalar . 2012 model arac ciddi sure serviste ya da showroomda yatmis olan bir arac oldugundan, hem aracin lastikleri hemde akusu sonucta raf omrune sahiptir ve kullanilmasada raf omru olarak iki yil yenik basladilar hayata. Mahkemeye tasirsaniz, 2012 model arac alirken bunu bilmeniz gerekirdi sonucu cikarirlar. Sizin elinizdeki tek koz suanda, acil yol yardimin gelince aracinizi bosuna dagitmis olmasi, eger elinizde resim vs bir sey varsa bu konuyla ilgili ucretsiz detayli parca ve yazilim ekspertizi yaptirip soktugu parcalari tekrar yerine duzgun takmis mi bunu ogrenebilirsiniz. Iki yila yakin sure yatmis bir arabanin ilk calistigi gun degil, ilk calistigi hafta hem motor hem akuden birtakim kucuk alisma problemleri yasamasi olayi normaldir. O motor iki yildir dogru durust yaglanmadi gibi. Bu nedenle bukadar kafaniza takmamanizi, yaklasan krizide goz onunde bulundurarak aldiginiz sifir guzelim aracinizi servisten alip garantisi bitene kadar gonul rahatligiyla kullanmanizi oneririm. Hepimiz biliriz, bir ay bile tatile gitsek arac yatsa hem aku hemde motorda calisma sorunu olabilir. Bunlar herkesin basina gelebilir. Bosuna hukuki yollara basvurup, kredi ile aldiginiz aracin heyet nedeniylr aylarca kilitli tutulmasina ve sonucsuz kalacak davanin odemelerinin size yuklenmesine izin vermeyin. Saygilarimla, guvenli saglikli surusler ve haftasonlari dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakanocal

    76.000 TL kredi çektim. 24 ay taksitle ödeyeceğim.

    Araçtan soğumak şu, araç 1 yıl beklemiş showroomda ve marka VOLVO ve bu işin yetkili kişileri sistem ile böyle bir şey söylerken ben nasıl alayım bu aracı. Bir akü arızası için kapımın önünde 2,5 saat uğraşılmaz, ben de otomotiv sektöründe çalışıyorum.

    Otomotiv sektöründe çalışıyorsunuz madem neden bir akü arızasını bu kadar büyütüyorsunuz?
    Aracınızın aküsü arıza yapmasaydı 2 ya da 3 sene sonra bir soğuk sabahta yine çalışmayacak. Ne var ki bunda? Altı üstü bir akü yani. 120 Tl'ye zibil her yerde. Ha deseniz ki marş yaptım yatak sardı, yolda giderken vites kutusu kilitledi falan. 18 gündür arabayı bir aküden dolayı servise terk etmişsiniz. O kadar da para yani. Yazık. Akü için dava mı açacaksınız ya da araç mı değiştireceksiniz? Akü sarf malzemesinden sayılır.

    Ağzınıza sağlık.
    Birebir yazacaklarımı yazmışsınız.
    Üstüne söyleyecek birşey yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Satış oncesi kontrol prosedürleri olması lazım,bayi kağıt üstünde ok deyip gecmişse hatalidir.Volvo genel merkezle görüşüp bilgi almakta fayda var,ona göre bayiye baskı yapılabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece bir akü problemi ise dert edecek bir durum yok diye düşünüyorum. Çünkü showroom'daki araçların aküsünü en az haftada 1 dışarıdan kabloyla şarj ederler, sizin aracınızın da aküsü zayıflamış veya bitmiş olabilir. Değiştirdiklerine göre teorik olarak sorun kalmamış gibi düşünülebilir.

    Fakat bahsettiğiniz yolda giderken titreme vs. durumları yine akünün beslemesiyle alakalı sıkıntısından oluşabilir. Aküdeki problem distribütörde veya aracın ateşleme zamanlarında bir soruna neden olmuşsa, uzun vadede daha büyük sıkıntılar çıkma ihtimali de vardır.

    Bir de işin psikolojik kısmı var ki, bunun için değil 9800 TL ilave ücret vermek, onlar üzerine para varseler yine psikolojiniz tamir olmaz. Bu durumda araçtan gerçekten soğuduysanız o aracı kesinlikle kullanmayın ve mutlaka alternatif bir yola başvurun derim.

    Aynı olay benim başıma gelse, madem aküdenmiş deyip servise güvenir ve gönül rahatlığıyla kullanmaya devam ederdim. Bu işler karşılıklı güvene dayalı işler benim gözümde. Size bilerek, isteyerek bir şey yapılmamış ki sonuçta orada çalışanlar da ellerinden geldiğince sorunu çözmeye gayret etmişler ki zaten sizinle hususi bir meseleleri olamaz, onlar da işlerini yapmaya çalışıyorlar diye sağduyuyla yaklaşılabilir düşüncesindeyim.




  • Trigger kayiştir zincirdir hatirlayamadim bu model de ama buyuk bi ihtimal zincir ..

    neredeyse triggerini ömrü dolmuş 2 sene butun hafif agir bakimlari yapılmadan teslim almazdım ben araci birde mutlaka sifir akü ya lastiklerde bayatlamiştir .. 2012 modelse 2011 ağustosta gelmiştir mesela motor yagi durduğu yerde bozulmuştur hep merak ederim 1 yıl geçince degiştiriyorlarmi bayiler ..

    çok geçmiş olsun
  • Öncelikle geçmiş olsun. Bence hakkınızı sonuna kadar arayın. Sonuçta para kolay kazanılmıyor ve o kadar para vermişsiniz. Burada aküden dolayı araba mı değişir diyenlerin çoğu sizin yaptığınızı yapardı.
  • hocam 9800 lira falan ödemeyin. Aynı aracı talep edin. Herşeyi belgelendirin. Hatta size yaptıkları o 9800 liralık teklifi mail veya sms veya faks olarak isteyin.

    Bu işin kuralı budur, tüketici istediği hakkı seçer. siz de birebir değişim talep edin. eninde sonunda ya aynı araçtan bulacaklar ya da o 9800 lira fark istedikleri aracı size bedelsiz verecekler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Esco54

    Hocam artik yeni moda olmus forumda...yeni arac sorun cikardi diye yenisi isterim, yok boyle birsey beyler.
    Tamam arac sahibi olarak sizi biraz anliyorum ama kucuk bir ariza icin kesinlikle yeni vermezler.
    Aracinizi tamir ederler ve gule gule kullanirsiniz.

    vermezler diye bişey olur mu yaa? Kanun açık, satılan mal 30 gün içerisinde sorun çıkarırsa ayıplı bir mal satılmıştır. Hiç kimse satın alırken kendisine ayıplı olduğu ve ayıbının da ne olduğu açık bir şekilde (28 mayıs 2014 tarihinden sonra Faturaya da sorununun ne olduğunu açıkça yazarak) belirtilmeyen şeyi satın almak zorunda değildir.

    Bu halde tüketici ya ücret iadesi ister ya ürünün birebir aynısıyla veya o mümkün değilse eş değer olanıyla ya aracın sorunu oranında farkın iadesini (burada aralarında uzlaşacaklar, şu kadar verirsen kabul ederim vs) ya da aracın tamir edilmesini ister.

    Ancak bu haklar satıcının değil tüketicinin haklarıdır. Yani tüketici hangi hakkını kullanmak isterse, satıcı kabul etmek zorundadır. Sadece ayıp oranında indirim konusu biraz tehlikeli (çok yüksek bir ücret isterseniz, adam vermez ve üstüne mahkemeye gider, mahkeme daha düşük bir ücrete hükmeder ve siz de avukat parası falan ödersiniz).


    Sonuç olarak siz burada sanırım kredi çekmiş ve fazladan masraf yapmışsınız, mahkemelerle falan uğraşarak o krediyi de alma ihtimaliniz var, ancak riske attığınıza değmez. Dolayısıyla tek mantıklı seçenek birebir değişim talep etmek. Size yapılan daha düşük model ve 9800 tl fark istenen modele ilişkin teklifin mail i ile tüketici mahkemesine başvurun, hem mahkeme masraflarını karşı taraf öder hem de size aynı aracı bulur veya o yüksek model olanı farksız teslim eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_gunner -- 26 Ocak 2014; 12:42:13 >




  • Her markada olabilecek bir şey akü problemini bu kadar büyütme kardeş bir akü problemi için 9 bin çok fazla...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.