Şimdi Ara

SIRALI(SGİ) VE KARBÜRATÖRLÜ LPG SİSTEMLERİ , SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
372
Cevap
2
Favori
77.627
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Metin bey bi sorum olacaktı:benim araçta lovato marka beyin var.şehir içinde çok yakıyor.5 ytl lik gaz aldım.sürekli 40 km gitti.125 bin yakıyo uzun yolda.ancak şehir içinde gittiğim yer düz olmasına rağmane çok yakıyo.238 bin lira yakıyo.gaz aldığım yer aynı.beyin lovato ve 8 yıl olmuş.2000 de takılmış.ben 2 hafta önce fema aldım beyin.sabah çalışmadığı için geri verdim.aldesaya çevirttim beyni.oda çok yaktı birde rolantide düşmeler oldu.geri verdim.yakıtı femada ve aldesadada denedim yine aynı yakıyor. 5 ytl lik gaz aldım 3 beyindede fema aldesa lovato denedim 3 ündede 40km gitti.yakıt aynı.bende sanırım beyinde problem yok diye geri verdim.lovatoyu kullanıyorum.nasıl olsa aynı yakıyor.ama şehir dışında 125 bin yakarken şehir dışında neden 238b in yakıyor anlamadım gitti.ama aracı günde 3-4 defa ilk çalıştırıyorum .kısa mesafe gidip geliyorum.sizce beyni değiştirmelimiyim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: SER-DAR

    sn senmühendislik ilginiz için teşekkür ederim.
    ama problem devam ediyor adamlara gidip denemek istiyorum dedim.
    aldıgım yanıt; degişim yapmıyoruz baska marka istiyorsanız satarız,takılı olanı geri almayız dediler.
    test amaclı deneme suresınıde olmaz öyle sey diye cevapladılar.
    ne yapalım yanlış yerden alış veriş yapmışım.


    selamlar,
    o zaman sorunun regülatörden olmadığını ispatlasınlar,
    ya da başka sağlam bir ustaya gösterip, gaz ayarı yapmasını ve analiz değerlerini size vermesini söyleyin ve değerleri buraya yazın


    egzoz muayenesi yaptırdım serviste.oradaki usta motorda ayar için hiçbir yere dokunmama gerek yok ayarlar düzgün gec calışmasının sebebi regülatördendir dedi.
    gazda verilen ölçüm sonuçları
    Co (Karbonmonoksit)------: 0.98
    Hc ( Hidrokarbon )------: 0408
    O2 ( Oksijen )-------:01.4
    Co2 (Karbondioksit)--------:11.9
    lambda-----------------------:0.83
    AFR---------------------------:12.3
    servisteki usta gaz montaj ustası tarif etti. gittim adamları paydos etmiş hafta içi(salı sabahı) gel aksama kadar komle bakalım dedi salı günü gidip bırakacagım aracı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: metin_mimoza

    Metin bey bi sorum olacaktı:benim araçta lovato marka beyin var.şehir içinde çok yakıyor.5 ytl lik gaz aldım.sürekli 40 km gitti.125 bin yakıyo uzun yolda.ancak şehir içinde gittiğim yer düz olmasına rağmane çok yakıyo.238 bin lira yakıyo.gaz aldığım yer aynı.beyin lovato ve 8 yıl olmuş.2000 de takılmış.ben 2 hafta önce fema aldım beyin.sabah çalışmadığı için geri verdim.aldesaya çevirttim beyni.oda çok yaktı birde rolantide düşmeler oldu.geri verdim.yakıtı femada ve aldesadada denedim yine aynı yakıyor. 5 ytl lik gaz aldım 3 beyindede fema aldesa lovato denedim 3 ündede 40km gitti.yakıt aynı.bende sanırım beyinde problem yok diye geri verdim.lovatoyu kullanıyorum.nasıl olsa aynı yakıyor.ama şehir dışında 125 bin yakarken şehir dışında neden 238b in yakıyor anlamadım gitti.ama aracı günde 3-4 defa ilk çalıştırıyorum .kısa mesafe gidip geliyorum.sizce beyni değiştirmelimiyim.



    selamlar;
    öncelikle şehir içi ve kış iklim şartlarında 20-21 ykr yakması normal,
    aracınızın ateşlemesini kontrol ettirin,
    buji, platin vs. de kontrol edilsin,
    bence bu işlemleri yaptıktan sonra,
    regülatör değişme olayını tartşalım,
    ek olarak,
    gaz ayarı yapan usta ayar yaparken , rolantide gaz vermeden ayar yapsın ve HC değerini mümkün olduğunca düşürsün,
    lamda değeri de 1 değerini aşmasın ( en gfazla 1.03) olsun,
    bunları deneyiniz ve bana tekrar geri dönünüz,




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SER-DAR


    quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: SER-DAR

    sn senmühendislik ilginiz için teşekkür ederim.
    ama problem devam ediyor adamlara gidip denemek istiyorum dedim.
    aldıgım yanıt; degişim yapmıyoruz baska marka istiyorsanız satarız,takılı olanı geri almayız dediler.
    test amaclı deneme suresınıde olmaz öyle sey diye cevapladılar.
    ne yapalım yanlış yerden alış veriş yapmışım.


    selamlar,
    o zaman sorunun regülatörden olmadığını ispatlasınlar,
    ya da başka sağlam bir ustaya gösterip, gaz ayarı yapmasını ve analiz değerlerini size vermesini söyleyin ve değerleri buraya yazın


    egzoz muayenesi yaptırdım serviste.oradaki usta motorda ayar için hiçbir yere dokunmama gerek yok ayarlar düzgün gec calışmasının sebebi regülatördendir dedi.
    gazda verilen ölçüm sonuçları
    Co (Karbonmonoksit)------: 0.98
    Hc ( Hidrokarbon )------: 0408
    O2 ( Oksijen )-------:01.4
    Co2 (Karbondioksit)--------:11.9
    lambda-----------------------:0.83
    AFR---------------------------:12.3
    servisteki usta gaz montaj ustası tarif etti. gittim adamları paydos etmiş hafta içi(salı sabahı) gel aksama kadar komle bakalım dedi salı günü gidip bırakacagım aracı.


    sayın serdar,
    piyasada bir çok gaz ayar cihazı ( 4 gaz analiz) var ve gaz emisyonlarının alt ve üst değerleri farklı olabiliyor,
    mümkünse yukarıdaki değerlerin alt ve üst sınır değerlerini de yazınız,
    sorunu tam olarak çözeceğiz,
    saygılarımla;




  • sayın şen mühendislik yakın ilginiz için çok teşekkür ederim.


    bugun bir başka yere, iş yerinden arkadaş götürdü (amcasıymış)arac cok sagır cıktı ve sentesi buzuk dedi,senteyi ayarladı,avansı biraz yükseltti ama vurmuyor.
    pazar günü gel yola cıkalım motoru aclım senle dedi.
    gazın regülatöre şase kablosu cekti. sabah 3kere kontagı ac-kapa ücüncüde yarım gaz vererek calıştırmayı dene aksam gel bana bildir calışmazsa.cıkma rgülatör takalım bide öyle denersin, dedi bosuna gidip yeniye para verme buradan tamirini yaparız diye bayagı ilgilendi.

    gazda verilen ölçüm sonuçları-----------------olması gereken deger

    Co (Karbonmonoksit)------: 0.98 ___________<0.00-3.50>
    Hc ( Hidrokarbon )---------: 0408 ___________<0000-1200>
    O2 ( Oksijen )---------------:01.4 ___________<00.0-05.0>
    Co2 (Karbondioksit)--------:11.9 ____________<00.0-20.0>
    lambda-----------------------:0.83 ____________<0.97-1.03>
    AFR---------------------------:12.3 ____________<14.3-15.2>



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SER-DAR -- 31 Mart 2008; 20:47:14 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: SER-DAR

    sayın şen mühendislik yakın ilginiz için çok teşekkür ederim.


    bugun bir başka yere, iş yerinden arkadaş götürdü (amcasıymış)arac cok sagır cıktı ve sentesi buzuk dedi,senteyi ayarladı,avansı biraz yükseltti ama vurmuyor.
    pazar günü gel yola cıkalım motoru aclım senle dedi.
    gazın regülatöre şase kablosu cekti. sabah 3kere kontagı ac-kapa ücüncüde yarım gaz vererek calıştırmayı dene aksam gel bana bildir calışmazsa.cıkma rgülatör takalım bide öyle denersin, dedi bosuna gidip yeniye para verme buradan tamirini yaparız diye bayagı ilgilendi.

    gazda verilen ölçüm sonuçları-----------------olması gereken deger

    Co (Karbonmonoksit)------: 0.98 ___________<0.00-3.50>
    Hc ( Hidrokarbon )---------: 0408 ___________<0000-1200>
    O2 ( Oksijen )---------------:01.4 ___________<00.0-05.0>
    Co2 (Karbondioksit)--------:11.9 ____________<00.0-20.0>
    lambda-----------------------:0.83 ____________<0.97-1.03>
    AFR---------------------------:12.3 ____________<14.3-15.2>



    sayın serdar;
    aracınızın değerlerini yorumladım , gayet iyi,
    bir ihtimal oksijenin fazla gelmesini ve aracı boğmasını falan düşünmüştüm ama, değerler çok güzel,
    usta arkadaş sizinle gerçekten baya ilgilenmiş, onunla bahsettiği denemeleri yapın ve birde araca role takmasını söyleyin, ücreti (7-8 ytl )
    peki role ne işe yarar;
    aracın elektrik aksamından 12 voltluk akım geçer, lpg montajından sonra ise ;
    gerek düğmeler, gerekse gaz kesici bağlantısı gerekse şamandıradaki selonoid bobin bu 12 voltun bölünmesine , dolayısıyla yetersiz gelebilmesine yol açmaktadır,
    biz bazı araçlarda bu uygulamayı yapıp,
    12 voltun daima sabit kalmasını hedefliyoruz,
    umarım bu kez sorun hallolur,
    saygılarımla




  • benim arabam toyota 1.6 gli otomatık vites araba 384 ytl yakıyor ben sıralı sistem taktırmak istiyorum ama bana denen senin manifoltun döküm arabaya isterseniz düz sistem takalım boşuna para vermeyin 700 ytl takarız dedi öbürüde sıralı sistem yani 1550 ytl ne yapıyım hangisi daha tasarruflu adamın dedigi sadece %5 farkeder degmez dedi okadar para vermeye dedi bana yardım ederseniz sevinirim

    çok teşekkür ederim şimdiden hafta sonu taktıracam acil cevaplarınızı bekliyorum
  • metin bey aracımın bujileri buji kabloları hava filtresi yeni.ateşleme sistemini kompla gözden geçirttirdim.araba tast servisi var orada ateşleme sistemine komple baktırdım.sorun yok.yeni bi ayar daha yaptırdım.maalesef bu seferde araba gitmemeye başlaı.sonra tekrar gittim.oksijen fazlaymış.düzeltti.ama yine çok yakıyor.230-250 arası yakıyor..fema ve aldesa beyin taktırdım deneme amaçlı. 5 ytl lik gaz aldım femada 38 km gitti il dışı.aldesada 40 km gitti.benim beyin lovato ondada 40km gitti.buda bana beyinden olmadığı anlamına geliyor.çünkü şehir dışı.125 yakıyor.usta bana normal dedi.ölçüm şehir dışına göre yapılır dedi.sizce napmalıyım beyin değişsem sizce yakıt düşermi.ne tavsiye edersiniz.
  • birde rolanti düşük.1000 devri aşmıyor.hava girişinede bant koymuşlar 4 te üçünü bantla kapatmışlar.hava girişine bant koyulmasının nedeni nedir?bilgi verirseniz sevirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: peacesen

    benim arabam toyota 1.6 gli otomatık vites araba 384 ytl yakıyor ben sıralı sistem taktırmak istiyorum ama bana denen senin manifoltun döküm arabaya isterseniz düz sistem takalım boşuna para vermeyin 700 ytl takarız dedi öbürüde sıralı sistem yani 1550 ytl ne yapıyım hangisi daha tasarruflu adamın dedigi sadece %5 farkeder degmez dedi okadar para vermeye dedi bana yardım ederseniz sevinirim

    çok teşekkür ederim şimdiden hafta sonu taktıracam acil cevaplarınızı bekliyorum


    arkadaşım kesinlikle ama kesinlikle,
    sıralı sistem taktırın, ya biz bu konuyu 3 yıl önce aşmıştık aslında,
    bir çok arkadaşa uzunca açıkladık, ilk sayfalarıma bakarsanız teknik olarak açıkladım,
    bir de mavi bodrum isimli arkadaşın açtığı topic te ( 100 kusur sayfa olan) orta sayfalarında haftalarca bu konuyu tartıştığımızı söyleyebilirim,
    eğer mikserli ( 700 ytl'lik) sistemden taktıracaksanız hiç taktırmayın, 384 ykr ile kullanın aracınızı,
    '' sadece %5 farkeder degmez dedi okadar para vermeye '' bu sözleri söyleyene de tek kelimeyle yazıklar olsun ,




  • quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: peacesen

    benim arabam toyota 1.6 gli otomatık vites araba 384 ytl yakıyor ben sıralı sistem taktırmak istiyorum ama bana denen senin manifoltun döküm arabaya isterseniz düz sistem takalım boşuna para vermeyin 700 ytl takarız dedi öbürüde sıralı sistem yani 1550 ytl ne yapıyım hangisi daha tasarruflu adamın dedigi sadece %5 farkeder degmez dedi okadar para vermeye dedi bana yardım ederseniz sevinirim

    çok teşekkür ederim şimdiden hafta sonu taktıracam acil cevaplarınızı bekliyorum


    arkadaşım kesinlikle ama kesinlikle,
    sıralı sistem taktırın, ya biz bu konuyu 3 yıl önce aşmıştık aslında,
    bir çok arkadaşa uzunca açıkladık, ilk sayfalarıma bakarsanız teknik olarak açıkladım,
    bir de mavi bodrum isimli arkadaşın açtığı topic te ( 100 kusur sayfa olan) orta sayfalarında haftalarca bu konuyu tartıştığımızı söyleyebilirim,
    eğer mikserli ( 700 ytl'lik) sistemden taktıracaksanız hiç taktırmayın, 384 ykr ile kullanın aracınızı,
    '' sadece %5 farkeder degmez dedi okadar para vermeye '' bu sözleri söyleyene de tek kelimeyle yazıklar olsun ,




    allah razı olsun sagol bu hafta sonu taktıracam artık BRC marka taktıracam çok sagolun açıklama yaptıgınız için




  • quote:

    Orjinalden alıntı: metin_mimoza

    birde rolanti düşük.1000 devri aşmıyor.hava girişinede bant koymuşlar 4 te üçünü bantla kapatmışlar.hava girişine bant koyulmasının nedeni nedir?bilgi verirseniz sevirim.


    selamlar;
    kusura bakmayın görmemişim yazdıklarınızı,
    bu kadar yorum ve faaliyetten sonra yakıtın hala düşmemesi açıkçası şaşırttı beni,
    bence böyle kullanın kış şartlarında şehir içi 20-22 ykr olmaı normal zaten, havalar ısındıkça yakıtın düşeceğini düşünüyorum,
    bantla kapatma olayına gelince,
    sıralı araçlarda debimetre vardır,
    içeriye gire hava yakıt karışımını ayarlar ve lambda sensörüne bağlıdır,
    karb. araçlarda bu şekilde bant takılarak bir nevi manuel debimetre görevi yaptırılıyor, içeriye giren havanın (oksijenin) azaltılması , kısmi bir nozzle görevi görmesi sağlanıyor, çok tekniğe girip kafanızı karıştırmak istemiyorum ama umarın anlatabilmişimdir,
    bence bir sakıncası yok, bizimde sıklıkla baş vurduğumuz bir yöntem diyebilirim,




  • birde metin bu hava girişinin bende 4 te 3 üne yakın bi kısmı kapalıbantla.bu kapatılma standardı nedir?ne kadarlık bir bölümünün kapatılması gerekir
  • özür dilerim metin bey diyecektim.bu arada cevaplarınız içinde yürekten teşekkür ederim.
  • SEN MÜHENDİSLİK E

    BENİM ARABAMDA STEFANELLİ SIRALI SİSTEM VAR.

    SİZDEN BU SİSTEMDE

    1-GECİŞ ISISI NE OLMALI
    2- GEÇİŞ DEVİRİ NE OLMALI
    3- GEÇİŞ SÜRESİ NE OLMALIDIR.

    BU SORULARIMA CEVAP VERİRSENİZ COK SEVİNİRİM..

    İYİ GÜNLER DİLERİM.
  • arkadaslar meraba:öncelikle sürekli okuyorum ama ilkez yorum yazdım.
    benim sorunum aracım toyota XLİ96 model 11 lt gazla 65 km yol yapıyorum şehir içi.
    beyini deyiştim bujileri deyiştim .
    hava filtresine baktırdım icab etmez dediler.
    şimdi ben napayım bana yardım edermisniz

     SIRALI(SGİ) VE KARBÜRATÖRLÜ LPG SİSTEMLERİ , SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
  • quote:

    Orjinalden alıntı: metin_mimoza

    özür dilerim metin bey diyecektim.bu arada cevaplarınız içinde yürekten teşekkür ederim.


    iklim şartlarına göre değişir, ama ustanın olayı yorumlamasına bağlı,
    3/4 lük bölüm genelde uygundur,
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aram21

    arkadaslar meraba:öncelikle sürekli okuyorum ama ilkez yorum yazdım.
    benim sorunum aracım toyota XLİ96 model 11 lt gazla 65 km yol yapıyorum şehir içi.
    beyini deyiştim bujileri deyiştim .
    hava filtresine baktırdım icab etmez dediler.
    şimdi ben napayım bana yardım edermisniz

     SIRALI(SGİ) VE KARBÜRATÖRLÜ LPG SİSTEMLERİ , SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ



    selamlar;
    aracınızda takılı olan kitin markası nedir,
    sıralı sitem mi var yoksa mikserli sistem mi?




  • cevap için teşekürler .
    normal lpg sistemi inanın markasına dikkat etmedim 10 gün önce taktım ama yerli malı imiş 80 ytl taktırdım.
    problem benim kışa girmeden önce arabam çok iyiydi 11 ltre ( 20 ytl ) ile 110 km yapıyordum sora randıman alamaz oldum geçen gün beyini deyiştim hala aynı.
    markasını bilmiyorum yerli dedigi bişi ve 80 ytl lik işte
  • diyer sayfada da aynını dedim ama markasını bilmiyorum.yerli malıymış 80 ytl ye aldım. aracta hiçbirşey deyişmedi.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.