BENİM ARABA FİAT BRAVA 16. 103BG üzerinde stefanelli kit var. soguk havada özellikle sabahları yada araba soguk rüzgara maruz kaldıgı durumlarda benzinden gaza geçerken stop ediyor. arabamın geçiş degeri 35 derece 1500 devir.
bu konudaki görüşlerinizi yazarmısınız lütfen..
selamlar; uzun bir aradan sonra tekrar sizlerleyiz, gaz ayarınızı kontrol ettirin, ya da regülatör basınçlarını, (P1) ilgili firmadan alıp, bize yazınız yazınız
sayın şen muhendıslık ilginiz için tesekkür ederim.
sizde uzun bir süreden sonra tekrar hoş geldiniz
Mrb METİN bey. mrb Forumun birinde aynen; Hava girişini %50 kapatın(hava filtresini) Alt devirler canlansın 3000 devirdeki performansı 2000 devirde yakala Dolayısiyle düşük devir düşük yakıt,az hava girişi daha iyi performans ve ekonomiklik Hatta diyafram ayarını biraz daha sıkılayın rolanti devrini 950 ile 1000 arasında tutun........
Yalnız bu işlemi sıralı sistem de değil,mikserli kitte yapın.
Bu konuda bir de topik açtım .Siz epeydir yoktunuz.Okudunuz mu bilmiyorum.yorumunuz nedir? Aracımdaki Landirenzo mikserli kitin beyin basıncı düşük olduğu için Böyle bir işlem yapsak + ları - leri ne olur? Motora zararı var mıdır?
merhaba.. öncelikle burdaki ustalara gerçekten çok teşekkürediyorum,insanlara lpg konusunda yardımcı olduğunuz için.. seat leon marka arabama lpg taktırmak istiyorum(1600cc,102hp) aracım 2008 model ve 7000kmde bu araca hangi lpg sistemlerini önerirsiniz?eğer sorumu yanıtlarsanız çok mutlu olurum. şimdiden bilgiler için teşekkürederim!
slm
arkadaşlar merhaba ilk defa yazıyorum.. benim aracımla ilgili bir sorunum var.Benim OPEL VECTRA 1.8 1992 MODEL KARBÜRATÖRLÜ otomobilim var.Bu araç sürekli karbüratörün hava filtresine bağlanan kapağı patlatıyor.kapak değiştirmekten bıktım her kapak 80 ytl aracı sorunumu çözmesi için tüpçüye götürdüm(ben onlara tüpçü diyorum.başkası üzerine alınmasın)enson geçen hafta götürdüm.Aracım hiç bişeyi yok dedi ben gaz yemiyor dedim o bişeyi yok sağlam dedi ve ben uzun yola çıktım otobanda gece bir yarısı mahsur kaldım çekmediğim rezillik kalmadı araba yine kapak patlattı.kalbüratör pislik doldu.Ben bu sorunu nasıl çözebilirim ben mixerden şüpheleniyorum aracın mixeri hava fitresi ile kalbüratör arasında takılmış.
herkese iyiakşamlar 1994 model cıtroen zx advantage 1,8 aracıma 1 hafta once stefanelli marka sıralı lpg sistemi taktırdım yolda aşırı sirkeliyor (özellikle 2. vitese geçerken) bu sorunu benzınde yaşamıyorum rampalarda aşırı 1 çekişten düşme var aracımda ve benzine oranla daha çok yakıyor yanı her yonden falso sızın anlıycagınız yardımcı olabılırmısınız bana çok acil yarın sabah ilk iş servise goturucem gazla ilgili pek bılgımde olmadıgından yaptık dıyıp yollamasınlar ;)
Selamlar, Benim 2004 model Fiat Stilo marka bir aracım var. Araçta bir rolanti problemi var. Araç ısınırken 60-90 derecede biraz rolantide oynama oluyor sonra düzeliyor. Aracı biraz kalabalık trafikte uzun kullandığımda rolanti oynaması iyice abartılı olmaya başlıyor. Aracın bogaz kelebeği temizlendi. 5 kere ayar yapıldı fakat bir düzelme olmadı. Aracın rolanti çubuğu normal şartlarda yavaşca düşerken bu söylediğim durumda küt diye inveriyor stoptan zor dönüyor ve bazende stop ediyor. Servis aracın gaz kelebeğinden olduğunu söylüyor fakat benzinli kullanımda bir sorun yok. Ne yapabilirim.(araçta Brc kit var.) Teşekkürler.
selam arkadaşlar bana yardımcı olurmusunuz.kullandığım 97 slx ie doğan var. şimdi gaz ayarı yaptırmama ragmen 25 ykr yakıyor şehir dışı üzerinde lavoto marka tek nokta enjeksıyonlu arac kıtı var. bu yakıt cok gibi. bılgısı olan var mı bu aracların yakıtı nasıl azaltılır.
hayırlı ramazanlar dilerim. lada vega 1.5 (78 hp) enjeksiyonlu aracıma mersinde kme sıralı lpg sistemi taktırdım. Ancak aracta ilk çalışmada gaz yememe ve stop etme problemleri var. lpg bayisi aracın lpgde düzgün çalıştığını sorunun benzinde olduğunu söyledi. yakıt tüketimimde (lpg 1.84YTL) km'de şehir içi 240 kuruş gibi yüksek bir değer çıktı. internette arastırdığım kadarı ile gaz kelebek gövdesi temizliği yaptıracağım. (hava akış metre, bujiler yag ve yag filtresi yeni değişti.) benzin filtresi değişmemişse değiştirmelerini isteyeceğim. Bunun haricinde ne yapmam lazım bana yardımcı olabilirmisiniz. saygılarımla
quote:
Orjinalden alıntı: okucukank
hayırlı ramazanlar dilerim. lada vega 1.5 (78 hp) enjeksiyonlu aracıma mersinde kme sıralı lpg sistemi taktırdım. Ancak aracta ilk çalışmada gaz yememe ve stop etme problemleri var. lpg bayisi aracın lpgde düzgün çalıştığını sorunun benzinde olduğunu söyledi. yakıt tüketimimde (lpg 1.84YTL) km'de şehir içi 240 kuruş gibi yüksek bir değer çıktı. internette arastırdığım kadarı ile gaz kelebek gövdesi temizliği yaptıracağım. (hava akış metre, bujiler yag ve yag filtresi yeni değişti.) benzin filtresi değişmemişse değiştirmelerini isteyeceğim. Bunun haricinde ne yapmam lazım bana yardımcı olabilirmisiniz. saygılarımla
selam arkadaşlar, iş yoğunluğu sebebiyle uzun bir ara foruma giremedim, artık daha uzun süre forumdayım, araç için masraf yapmadan , takan firmaya kalibrasyonu tekrar yapmalarını ve araç düşük devirde giderken harita üzerinde oynamalarını isteyin, boğaz kelebeği temizliği ya da adaptasyonu ile çok fazla alakanız yok sizin, çünkü araç rolantideyken bir problem yaratmıyor, ek olarak araçtaki regülatör suyu sıcaklığının minimum 35 derece olmasını isteyin, sorun çzöülmezse çekinmeden tekrar yazın saygılarımla,
quote:
Orjinalden alıntı: hallac79
selam arkadaşlar bana yardımcı olurmusunuz.kullandığım 97 slx ie doğan var. şimdi gaz ayarı yaptırmama ragmen 25 ykr yakıyor şehir dışı üzerinde lavoto marka tek nokta enjeksıyonlu arac kıtı var. bu yakıt cok gibi. bılgısı olan var mı bu aracların yakıtı nasıl azaltılır.
sayın hallac79; açık konuşmak gerekirse tek noktalı araçlarda lpg uyum çok zor, ustanıza HC ayarını minimum değerlerde tutmasınıu ve lambda değerinin maksimum 1 ya da 1.03 olacak şekilde ayarlamasını isteyin, mühendis olarak şimdi yazdıklarınmı yazmak istemesem de fikir belirtmiş olayım yinede, hava filtesinin bir kısmını bir parça ile ( bez vs. ) kapatın, bu da rolantide dengeyi sağlayıp, hana / yakıt oranının 1 değerlerinde olmasını sağlayacaktır, yazdıklarımı ustanıza anlatın, sorun devAm ederse yazın lütfen,
quote:
Orjinalden alıntı: mid12000
Selamlar, Benim 2004 model Fiat Stilo marka bir aracım var. Araçta bir rolanti problemi var. Araç ısınırken 60-90 derecede biraz rolantide oynama oluyor sonra düzeliyor. Aracı biraz kalabalık trafikte uzun kullandığımda rolanti oynaması iyice abartılı olmaya başlıyor. Aracın bogaz kelebeği temizlendi. 5 kere ayar yapıldı fakat bir düzelme olmadı. Aracın rolanti çubuğu normal şartlarda yavaşca düşerken bu söylediğim durumda küt diye inveriyor stoptan zor dönüyor ve bazende stop ediyor. Servis aracın gaz kelebeğinden olduğunu söylüyor fakat benzinli kullanımda bir sorun yok. Ne yapabilirim.(araçta Brc kit var.) Teşekkürler.
selamlar ; sorunuznuzun 2 sebebi olabilir, 1. gerçekten gaz kelebeği gitmiştir, (( gaz kelebeği temizlendikten sonra fiat servisinde ( lpg montaj servisinde değil ) gaz kelebeği adaptasyonu yaptırın, )) 2. ya da montajcı firmayı suçlamak istemiyorum kesinlikle ama , manifolt delinirken yalnış yerden delinmiş olabilir ve araç bir yerlerden mutlaka hava alıyor..... manifoltu iyi bir ustaya söktürün, delinme açılarını ve delindekten sonra gaz enjektörlerinin montajı sonrasında , giden gazın hangi yolu izlediğine bakın, yazdıklarımı iyi bir ustaya okutun, bu arada eğer sorun 2. şıktan ise montajcı firma kesinlikle manifoltu sökmeyi kabul etmeyecektir,
Sayın Şen Mühendislik yetkilileri vergiğiniz bilgiler için teşekkürler. Benim sorunum arabama 1 yıl önce lovato sıralı sistem taktıdım günden beri rölanti düşmesi oluyor servise defalarca gittim ama çözüm üretemediler devir 600 inince stop edcekmiş gibi oluyor,vitesi boşa attığım zaman bazen stop ediyor.Benzindeyken böyle bir sorun yok arabada ateşleme bobinleri değişti ve bakımları yapıldı ama yine oluyor önerileriniz için şimdiden teşekkürler.Ankarada bu sorunu çözecek servis önerebilirmisiniz.
Metin bey merhaba benim 2001 model fiat marea 1.6 aracım var 8 ay önce atiker taktırdık ve 12000 km oldu ancak genelde sorunlarla boğuştum.2 sefer beyin ve bir sefer regülatör değişti.Genel problem şuki önceden araba tekleme yapıyodu ve enjektör hatası veriyodu ve benzinle gazı karıştırdı araba yolda kaldım bi sefer beyin değişti.O zamandan beri hata yok ancak 1500-2000 devir civarı bi silkeleme oluyo arabada ve genellikle ilk yola çıktığımda sıcak veya soğuk farketmiyo.Ve soğukken normal çalışıyo araba ancak stop edip tekrar çalıştırmak istediğimde bazen rölanti aşağı yukarı oynuyo stop ediyo ancak 2.marşta normal çalışıyo.lpg geçiş derecesi 40 derece ve 6 snlik bi süre koydurttum hala aynı sizce bunun çözümü nedir?Aynı serviste lovatoda var onda sorun olmayacağından emin olsam lovato taktırcam sizce ne yapmalıyım?
quote:
Orjinalden alıntı: 1995xli
Mrb METİN bey. mrb Forumun birinde aynen; Hava girişini %50 kapatın(hava filtresini) Alt devirler canlansın 3000 devirdeki performansı 2000 devirde yakala Dolayısiyle düşük devir düşük yakıt,az hava girişi daha iyi performans ve ekonomiklik Hatta diyafram ayarını biraz daha sıkılayın rolanti devrini 950 ile 1000 arasında tutun........
Yalnız bu işlemi sıralı sistem de değil,mikserli kitte yapın.
Bu konuda bir de topik açtım .Siz epeydir yoktunuz.Okudunuz mu bilmiyorum.yorumunuz nedir? Aracımdaki Landirenzo mikserli kitin beyin basıncı düşük olduğu için Böyle bir işlem yapsak + ları - leri ne olur? Motora zararı var mıdır?
quote:
Orjinalden alıntı: aldeg
Sayın Şen Mühendislik yetkilileri vergiğiniz bilgiler için teşekkürler. Benim sorunum arabama 1 yıl önce lovato sıralı sistem taktıdım günden beri rölanti düşmesi oluyor servise defalarca gittim ama çözüm üretemediler devir 600 inince stop edcekmiş gibi oluyor,vitesi boşa attığım zaman bazen stop ediyor.Benzindeyken böyle bir sorun yok arabada ateşleme bobinleri değişti ve bakımları yapıldı ama yine oluyor önerileriniz için şimdiden teşekkürler.Ankarada bu sorunu çözecek servis önerebilirmisiniz.
sayın aldeg; takılan sistem yeni tip lovatomu yoksa eski tip mi? eğer eski tipse sorun map sensöründen kaynaklanıyor, yeni tipse eğer program ve kalbrasyondan diye düşünüyorum, lovato gerçekten kaliteli bir ürün, içiniz rahat olsun, bir şekilde çözeriz probleminizi, saygılarımla
quote:
Orjinalden alıntı: sametadali
Metin bey merhaba benim 2001 model fiat marea 1.6 aracım var 8 ay önce atiker taktırdık ve 12000 km oldu ancak genelde sorunlarla boğuştum.2 sefer beyin ve bir sefer regülatör değişti.Genel problem şuki önceden araba tekleme yapıyodu ve enjektör hatası veriyodu ve benzinle gazı karıştırdı araba yolda kaldım bi sefer beyin değişti.O zamandan beri hata yok ancak 1500-2000 devir civarı bi silkeleme oluyo arabada ve genellikle ilk yola çıktığımda sıcak veya soğuk farketmiyo.Ve soğukken normal çalışıyo araba ancak stop edip tekrar çalıştırmak istediğimde bazen rölanti aşağı yukarı oynuyo stop ediyo ancak 2.marşta normal çalışıyo.lpg geçiş derecesi 40 derece ve 6 snlik bi süre koydurttum hala aynı sizce bunun çözümü nedir?Aynı serviste lovatoda var onda sorun olmayacağından emin olsam lovato taktırcam sizce ne yapmalıyım?
sayın sametadali; çok fazla sayıda marea , bravo , albea montajımız oldu, hem lovato hem de atiker olarak, gerçekten bir sıkıntı yok, sadece 1.2 palio araçta sıkıntı yaşadık, size abartı gelmesin ama ben o kadar montaj yaptım atiker olarak, daha bir tane rwegülatör değiştirmedim, sadece 1 kere 6 silindirli BMW bir araçta ECU değiştirdim, montajcı firmayı suçlamak istemiyorum ama sanki montaj hatası var gibi düşünüyorum, 40 derece ve 6 sn zamanlama gerçekten yüksek, biz montajlarımızda 32-35 derece ve 3 sn zamanlama 1750 dev / dak devir hızıyla kalibrasyon yapıyoruz, size tavsiyem şudur, insanlık hali hata olmuş olabilir, bizim sektörün ya da sanayinin en kötü yönü ustanın hatasını kabul etmemesi, bir ustanın da diğer ustanın yaptığı iş ne kadar temiz olkursa olsun kötülenmesi, herkes haklı, karşı taraftaki ise her zaman haksız, zaten ülke olarak bu sorunu çözersek çok daha iyi noktalara geleceğimizi düşünüyorum, lafın kısası, başka bir Atiker servisine götürüp montajı kontrol ettirin, su borularının geçisiş, manifolt delinme yerleri ve açısı, enjektörlerin yeri, 1. enjektör boru uzunluğu iel 4. enjektör boru uzunluğunun eşit olup- olamdığı, hata zamanları, P1 basıncını değeri, bunları kontrol ettirin, sorunu çöeceksiniz, saygılarımla
quote:
Orjinalden alıntı: senmühendislik
quote:
Orjinalden alıntı: sametadali
Metin bey merhaba benim 2001 model fiat marea 1.6 aracım var 8 ay önce atiker taktırdık ve 12000 km oldu ancak genelde sorunlarla boğuştum.2 sefer beyin ve bir sefer regülatör değişti.Genel problem şuki önceden araba tekleme yapıyodu ve enjektör hatası veriyodu ve benzinle gazı karıştırdı araba yolda kaldım bi sefer beyin değişti.O zamandan beri hata yok ancak 1500-2000 devir civarı bi silkeleme oluyo arabada ve genellikle ilk yola çıktığımda sıcak veya soğuk farketmiyo.Ve soğukken normal çalışıyo araba ancak stop edip tekrar çalıştırmak istediğimde bazen rölanti aşağı yukarı oynuyo stop ediyo ancak 2.marşta normal çalışıyo.lpg geçiş derecesi 40 derece ve 6 snlik bi süre koydurttum hala aynı sizce bunun çözümü nedir?Aynı serviste lovatoda var onda sorun olmayacağından emin olsam lovato taktırcam sizce ne yapmalıyım?
sayın sametadali; çok fazla sayıda marea , bravo , albea montajımız oldu, hem lovato hem de atiker olarak, gerçekten bir sıkıntı yok, sadece 1.2 palio araçta sıkıntı yaşadık, size abartı gelmesin ama ben o kadar montaj yaptım atiker olarak, daha bir tane rwegülatör değiştirmedim, sadece 1 kere 6 silindirli BMW bir araçta ECU değiştirdim, montajcı firmayı suçlamak istemiyorum ama sanki montaj hatası var gibi düşünüyorum, 40 derece ve 6 sn zamanlama gerçekten yüksek, biz montajlarımızda 32-35 derece ve 3 sn zamanlama 1750 dev / dak devir hızıyla kalibrasyon yapıyoruz, size tavsiyem şudur, insanlık hali hata olmuş olabilir, bizim sektörün ya da sanayinin en kötü yönü ustanın hatasını kabul etmemesi, bir ustanın da diğer ustanın yaptığı iş ne kadar temiz olkursa olsun kötülenmesi, herkes haklı, karşı taraftaki ise her zaman haksız, zaten ülke olarak bu sorunu çözersek çok daha iyi noktalara geleceğimizi düşünüyorum, lafın kısası, başka bir Atiker servisine götürüp montajı kontrol ettirin, su borularının geçisiş, manifolt delinme yerleri ve açısı, enjektörlerin yeri, 1. enjektör boru uzunluğu iel 4. enjektör boru uzunluğunun eşit olup- olamdığı, hata zamanları, P1 basıncını değeri, bunları kontrol ettirin, sorunu çöeceksiniz, saygılarımla
Çok teşekkür ederim Metin bey.hatalarını kabul etmediği konusunda size kesinlikle katılıyorum sırf o yüzden arabaya carbon clean yaptırdım komple bakım yapıldı boğaz kelebeği temizlendi bobini bile değiştirdim hala aynı.Peki İzmirde beni yönlendirebilceğiniz bir atiker servisi varmı acaba??
quote:
Orjinalden alıntı: senmühendislik
quote:
Orjinalden alıntı: aldeg
Sayın Şen Mühendislik yetkilileri vergiğiniz bilgiler için teşekkürler. Benim sorunum arabama 1 yıl önce lovato sıralı sistem taktıdım günden beri rölanti düşmesi oluyor servise defalarca gittim ama çözüm üretemediler devir 600 inince stop edcekmiş gibi oluyor,vitesi boşa attığım zaman bazen stop ediyor.Benzindeyken böyle bir sorun yok arabada ateşleme bobinleri değişti ve bakımları yapıldı ama yine oluyor önerileriniz için şimdiden teşekkürler.Ankarada bu sorunu çözecek servis önerebilirmisiniz.
sayın aldeg; takılan sistem yeni tip lovatomu yoksa eski tip mi? eğer eski tipse sorun map sensöründen kaynaklanıyor, yeni tipse eğer program ve kalbrasyondan diye düşünüyorum, lovato gerçekten kaliteli bir ürün, içiniz rahat olsun, bir şekilde çözeriz probleminizi, saygılarımla
Cevap için teşekkür ederim yeni tip takılı sorunumu inşallah çözersiniz.
öncelikle ilgi ve alakanız için çok teşekkür ederim. sizler sayesinde işin inceliklerini öğreniyoruz. benim aracımda lpg takılması ile şiddeti artan hareket halinde iken devir göstergesi yerinde (vites boştayken) sabit durmuyordu hava akış valfi değişmesi gerekiyordu (ertelediğim masraftı). aracın yağ ve yağ filtresi, bujileri değişti. araç düzeldi. hemen akabinde uzun yola çıktım 920 km yol yaptım (km de 150 kuruş yaktı) devirde olan sallanma baya bir düzelmişti. ancak aracta ilk çalışmada stop etme bazen ilk çalıştıktan sonra akabinde gaz yememe problemi başladı.(gaz yememe lpgden öncede vardı). lpg bayisi sorun benzinden kaynaklanıyor dedi. servise gittiğimde aracın hava akış metre diye kucuk bir parcasını değiştirdiler. arac ilk çalışmada düzgün çalışmaya başladı devir düzenide nisbeten düzeldi. oksijen sensörü arızası verdi normal dediler arac benzine ayarlı olduğu için lpg ile tam uyum sağlayamıyormuş. hata mesajını sildiler. lpg bayisinde kalibrasyonunu tekrar kontrol ettirdim tekrar bir ayar yaptılar sanırım. (lpgye geçiş 40 derece olması lazım). şimdi araç nisbeten düzeldi ancak yine en başa döndük yani arac ilk çalışmada stop ediyor bazen gaz yemiyor aracı gaz vermeden çalıştıramıyorum devir saati kendini hemen ayarlayamıyor. normalde 2000-2500 devre otomatik çıkıp 900 devir zamanına düşmesi lazım 2000 veya 1500 devre takılıp kalıyor çok sonra arac normale dönüyor. şimdi var olan arıza emme veya ekzoz manifoltuna giden borulardan mı kaynaklanıyor yoksa ateşleme sisteminde distribitör kömürü, platin mi bitmiş yoksa emme manifoltunu yanlış deldiler bu yüzdenmi devir hareketlenmesi ve stop etme problemi var. önerilerinizi bekliyorum. ayrıca araç lpg ile şehir içinde bir ara 250 kuruş yakıyodu şimdi 180 kuruşa düştü bu iyiye işaret. önerilerinizi bekliyorum saygılarımla (kusura bakmayın uzun oldu yalnız olayların gelişimini anlatmakla sorunu daha cabuk buluruz diye düşündüm.)