Şimdi Ara

SIRALI(SGİ) VE KARBÜRATÖRLÜ LPG SİSTEMLERİ , SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
372
Cevap
2
Favori
77.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serhat1971


    quote:

    Orjinalden alıntı: 333Blue

    ÜSTAD, araba ısınınca bi sorunu kalmıyor. Ayrıca gaza geçişte hiçbir problem yok, geçtiğini hissetmiyorum bile. Ama gaza geçince motor ısınan kadar stres oluyorum, kalkarken stop ettiriyorum acemi şöför gibi, stop etmesin diye fazla gaz veriyorum, hiç hoş değil,,,

    Arkadaşım anladım gaza geçene kadar herşey normal ama gaza geçergeçmez motor hala tam sıcaklıgına ulaşmadıgı için o sırada sorun oluyor sanırım.ama sıcaklık tam üst seviyeye ulaşınca düzeliyor diyosun.bence bu normal degil.sen genede aracını götür ve olmuyor kardeşim ben memnun degilim de sorununu çözsünler yada başka marka taksınlar.dünyanın parasını verdin halletmeleri lazım bence.....


    sayın 333Blue;
    size pm dende yazdım ama,
    biraz daha açayım konuyu,
    ilk 2500-300 devirleri gösteren harita vardır,
    (takan firma mutlaka biliyor olmal) o haritadan 2000-2500-3000 devir / dak oranını biraz daha artıracaklar,
    bu işlemi yapmadan önce aracın fabrika değerlerine geri döndükten sonra , yeni bir kalibrasyonla yapmaları daha iyi olur, eğer sorun devam ederse,

    volkswagen gruplarında sık görülen bir sıkıntı da var,
    aracınızın boğaz kelebeğini temizletip, boğaz kelebeği adaptasyonu yaptırın,
    düşük devirde stop etme sorunu genelde boğaz kelebeğinden kaynaklanır,




  • benim araba çok yakmaya başladı yine.geçenlerde arabam benzindeyken tekliyo diye ayarcıya götürdüm oda mikseri deldi bi ayar çekti.yine önden gelen soğuk hava girişinin önündeki bantı kaldırdı.oradan gelen hava girişini içindeki klapeyle kapatarak hava girşini sıcak hava girişine(KIş) verdi.bede bi ayar çekti.şimdi 3 şeyden dolayı arabam çok yakmaya başlamış olabilir?sizce hangisindendir?
    1-Miksere açılan delik(1 delik vardı 1 delikte usta açtı-sbeb;benzinde 3000 devirde tekleme yapıyordu.usta tekleme sebebi olarak deliklerden birisnin karburatör duvarına gelmesini gösterdi.ben ustaya tekliyor benzinde 3000 devri geçince dedim.oda delik açarak çözüm buldu.)acaba bu delikten fazla yakarmı?birde benim miksere gaz girişi sağ yandan yani ortadan değil.ben oratadan girişli mikser taktırdım verim alamadım.tekrar eski mikserini taktırdım.
    2- yapılan ayar hakkında.gördüğüm kadarıyla ayar çok acıktı.ben kendim kıstım ayarı.(miksere giden boru üzerindeki gaz vanası)Acaba bundan mıdır?
    3-Önden gelen soğuk hava girşinin içindeki mandalının kapatılması hava girişinin alttan gelen sıcak hava girşine verilmesi.Acaba bundanmıdır?özellikle bu etkilimidir?bana usta sıcak havadan (eksozdan alıyo sanırım sıcak havayı.) gaza hava girişi olursa daha verimli olacağını söylemişti.yazın sıcak havadan gaz için gerekli havanın alınması yakıtı arttırırmı?




  • Selamlar metin bey verdiğiniz bilgiler doğrultusunda 1,6 fiat tipo aracıma eski beyni söktürüp lovato beyin taktırmış bulunmaktayım yaklaşık 500 km yol gittikten sonra bugün bi gaz ayarı yaptırdım ve sizinde görüşlerinizi almak istedim

    Co : 0,136 ölçülen değer 0,00-2,00 limit değer
    CoCo : 0,168 ölçülen değer ---------- limit değer
    HC : 221 ölçülen değer 800 limit değer
    Co2 : 12,02 ölçülen değer ----------- limit değer
    O2 : 1,71 ölçülen değer ----------- limit değer
    Lambda : 1,026 ölçülen değer 0,90-1,10 limit değer
    AFR : 15,08 ölçülen değer ----------- limit değer
    Oil Temp : 80,00 ölçülen değer ---------- limit değer

    Neleri düşürüp neleri yükselmeliyiz veya bu şekilde kalmalımı bide aracı 3000 devirde ayaryaptılar sonra rolantide bu degerleri verdi 1 dk geçtikten sonrada bi cıktı istedim ve sonuçlar bunlar saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdemir067 -- 19 Mayıs 2008; 22:23:17 >




  • Selamlar sayın Metin Bey,
    Öncelikle sınırsız yardımınız ve danışmanlığınız için kendi adıma çok teşekkür ediyorum.
    2 ay kadar önce 1993 BMW 318i aldım. Ben satın alırken arabanın sahibi sıralı lpg takıp aracı bana verdi. Markası Baykan. İlk başlarda çok çok ekonomik ve performans bakımından kusursuz iken, 2. haftanın sonunda aracın aküsü boşaldı, değiştirmek zorunda kaldık (tabi aktarma vs. denedik, şarj tutmadı).
    Ne olduysa yeni akü aldıktan sonra oldu. İlk başlarda 62km/10ytl lpg tüketirken, şimdi bu rakam 38km/10ytl'ye kadar düştü. Aynı zamanda yüksek devirlerde tekleme yapmaya (gaz yememeye) başladı. Lpg alırken sürekli 10'ar YTL alıp, bitirene kadar kullanıyorum ve her seferinde tüketimi gözetliyorum. Emin olun son 25-30km'den sonra lpg bitene kadar zulüm çekiyorum.
    Bulunduğum ilde Baykan yetkili servisi malesef yok. Bu bakımdan sırf bu mesele yüzünden yetkili servise gitmeden önce bilen birine danışayım dedim. Acaba benim yapabileceğim birşey var mı? Kontrol etmem gereken bağlantılar, sigorta vb. elektrik ekipmanları gibi...
    Şimdiden ilginiz için teşekkürler...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mdemir067

    Selamlar metin bey verdiğiniz bilgiler doğrultusunda 1,6 fiat tipo aracıma eski beyni söktürüp lovato beyin taktırmış bulunmaktayım yaklaşık 500 km yol gittikten sonra bugün bi gaz ayarı yaptırdım ve sizinde görüşlerinizi almak istedim

    Co : 0,136 ölçülen değer 0,00-2,00 limit değer
    CoCo : 0,168 ölçülen değer ---------- limit değer
    HC : 221 ölçülen değer 800 limit değer
    Co2 : 12,02 ölçülen değer ----------- limit değer
    O2 : 1,71 ölçülen değer ----------- limit değer
    Lambda : 1,026 ölçülen değer 0,90-1,10 limit değer
    AFR : 15,08 ölçülen değer ----------- limit değer
    Oil Temp : 80,00 ölçülen değer ---------- limit değer

    Neleri düşürüp neleri yükselmeliyiz veya bu şekilde kalmalımı bide aracı 3000 devirde ayaryaptılar sonra rolantide bu degerleri verdi 1 dk geçtikten sonrada bi cıktı istedim ve sonuçlar bunlar saygılar


    selamlar;
    bir süre forumdan uzak kaldım, özür dilerim,
    vermiş olduğunuz veri değerleri oldukça iyi,
    hiç dokunmayın, yakıtınızın oldukça düşeceği kanaatindeyim,
    saygılarımla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cobain967

    Selamlar sayın Metin Bey,
    Öncelikle sınırsız yardımınız ve danışmanlığınız için kendi adıma çok teşekkür ediyorum.
    2 ay kadar önce 1993 BMW 318i aldım. Ben satın alırken arabanın sahibi sıralı lpg takıp aracı bana verdi. Markası Baykan. İlk başlarda çok çok ekonomik ve performans bakımından kusursuz iken, 2. haftanın sonunda aracın aküsü boşaldı, değiştirmek zorunda kaldık (tabi aktarma vs. denedik, şarj tutmadı).
    Ne olduysa yeni akü aldıktan sonra oldu. İlk başlarda 62km/10ytl lpg tüketirken, şimdi bu rakam 38km/10ytl'ye kadar düştü. Aynı zamanda yüksek devirlerde tekleme yapmaya (gaz yememeye) başladı. Lpg alırken sürekli 10'ar YTL alıp, bitirene kadar kullanıyorum ve her seferinde tüketimi gözetliyorum. Emin olun son 25-30km'den sonra lpg bitene kadar zulüm çekiyorum.
    Bulunduğum ilde Baykan yetkili servisi malesef yok. Bu bakımdan sırf bu mesele yüzünden yetkili servise gitmeden önce bilen birine danışayım dedim. Acaba benim yapabileceğim birşey var mı? Kontrol etmem gereken bağlantılar, sigorta vb. elektrik ekipmanları gibi...
    Şimdiden ilginiz için teşekkürler...


    sayın cobain967;
    iyi dilekleriniz teşekkür ederim,
    açıkçası baykan markasını inceleme şansım olmadı, ürübn ve programlama konusunda fazla bilgiye sahip değilim, ama yapmış olduğum araştırmalar sonucunda kötü bir ürün olduğunu kesinlikle sanmıyorum,
    gelelim sorununuza,
    sıralı tip araçları, karbüratörlü araçlarla karıştırmamak lazım, akü değişimi çok basit bir işlem olsa bile;
    sıralı araçlarda sorun çıkartabiliyor,
    peki ne oldu da yakıtınız bir anda yükseldi?
    akü kutup başları sökülünce aracın lpg verileri resetlendi ve fabrika ayarlarına geri döndü,
    sonuçta aracın lpg ECU su (elektronik kontrol ünitesi) almış olduğu bütün verileri aracın benzin ecusundan alıyor,
    çözüm için,
    bir baykan servisine gidip, tekrar kalibrasyon yapılacak,
    tekrar test sürüşü yapılıp, mevcut harita üzerinde yapılan oynamalarla yakıtınız eski konumuna gelecektir,
    saygılarımla




  • Çok çok teşekkür ederim. Ben de bunu tahmin ediyor, ancak ihtimal veremiyordum bir türlü. En kısa zamanda tekrar ayar yaptıracağım (öncelikle birkaç elektrik problemimi halletikten sonra). Sizi bilgilendireceğimden emin olun. Tekrar teşekkürler...
  • selamlar sayın şen mühendislik ekibi öncelikle açıklamalarınız için teşekkürler..benim aracım 1992 renault spring aldığımda üzerinde aldesa sistem vardı.aracın motoru şu anda 5500 de tüm bakımları tam.şu anki lpg sarfiyatı ş.içi 220 ş.dışı 170 ykr.. 5 kere gaz yarına giittim bi,ri bilgisayarlıydı.ustalar bu yakıta normal dediler.bana fazla gibi geldi.2005 yılında taklmış lpg.ustalara lpg sistemine bakım yapmak gerekirmi diye sorduğumda bakım yapatıracağınıza değiştirin beyni dediler..değişim yapsak sarfiyat azalırmı yoksa normalmi? yani açıkcası masrafa gerek varmı ilginize teşekkürler.ayrıca lovata beyin fiyatları nedir yoksa aldesa devam edelimmi..hayırlı günler iyi çalışmalar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: mdemir067

    Selamlar metin bey verdiğiniz bilgiler doğrultusunda 1,6 fiat tipo aracıma eski beyni söktürüp lovato beyin taktırmış bulunmaktayım yaklaşık 500 km yol gittikten sonra bugün bi gaz ayarı yaptırdım ve sizinde görüşlerinizi almak istedim

    Co : 0,136 ölçülen değer 0,00-2,00 limit değer
    CoCo : 0,168 ölçülen değer ---------- limit değer
    HC : 221 ölçülen değer 800 limit değer
    Co2 : 12,02 ölçülen değer ----------- limit değer
    O2 : 1,71 ölçülen değer ----------- limit değer
    Lambda : 1,026 ölçülen değer 0,90-1,10 limit değer
    AFR : 15,08 ölçülen değer ----------- limit değer
    Oil Temp : 80,00 ölçülen değer ---------- limit değer

    Neleri düşürüp neleri yükselmeliyiz veya bu şekilde kalmalımı bide aracı 3000 devirde ayaryaptılar sonra rolantide bu degerleri verdi 1 dk geçtikten sonrada bi cıktı istedim ve sonuçlar bunlar saygılar


    selamlar;
    bir süre forumdan uzak kaldım, özür dilerim,
    vermiş olduğunuz veri değerleri oldukça iyi,
    hiç dokunmayın, yakıtınızın oldukça düşeceği kanaatindeyim,
    saygılarımla


    ilginiz için ben teşekkür ederim




  • selamlar sayın şen mühendislik ekibi öncelikle açıklamalarınız için teşekkürler..benim aracım 1992 renault spring aldığımda üzerinde aldesa sistem vardı.aracın motoru şu anda 5500 de tüm bakımları tam.şu anki lpg sarfiyatı ş.içi 220 ş.dışı 170 ykr.. 5 kere gaz yarına giittim bi,ri bilgisayarlıydı.ustalar bu yakıta normal dediler.bana fazla gibi geldi.2005 yılında taklmış lpg.ustalara lpg sistemine bakım yapmak gerekirmi diye sorduğumda bakım yapatıracağınıza değiştirin beyni dediler..değişim yapsak sarfiyat azalırmı yoksa normalmi? yani açıkcası masrafa gerek varmı ilginize teşekkürler.ayrıca lovata beyin fiyatları nedir yoksa aldesa devam edelimmi..hayırlı günler iyi çalışmalar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mayadrom

    selamlar sayın şen mühendislik ekibi öncelikle açıklamalarınız için teşekkürler..benim aracım 1992 renault spring aldığımda üzerinde aldesa sistem vardı.aracın motoru şu anda 5500 de tüm bakımları tam.şu anki lpg sarfiyatı ş.içi 220 ş.dışı 170 ykr.. 5 kere gaz yarına giittim bi,ri bilgisayarlıydı.ustalar bu yakıta normal dediler.bana fazla gibi geldi.2005 yılında taklmış lpg.ustalara lpg sistemine bakım yapmak gerekirmi diye sorduğumda bakım yapatıracağınıza değiştirin beyni dediler..değişim yapsak sarfiyat azalırmı yoksa normalmi? yani açıkcası masrafa gerek varmı ilginize teşekkürler.ayrıca lovata beyin fiyatları nedir yoksa aldesa devam edelimmi..hayırlı günler iyi çalışmalar.


    sayın mayadrom;
    öncelikle bizde teşekkür ederiz iyi dilekleriniz için,
    karbüratörlü araçlarda aldesa gerçekten mükemmel bir ürün, yakıt sarfiyatınız son zamlardan sonra çok fazla değil açıkçası,
    eğer aracınızı 4 gaz analiz makinasına bağlatıp, çıkan emisyon değerlerini - alt ve üst sınır değerlerini de yazarak iletirseniz daha detaylı yardımcı olabilirim, mümkünse değerleri araç rolantideyken ve lambda değeri 1 ile 1,03 iken yazınız,
    kafa değiştirme olayına gelince 2005 yılında takılan bir regülatör için , değişim henüz erken ( araç susuz kalmadysa .vs ),
    ama gerçekten regülatör arızalı ya da diyaframı patlak ise değiştirme bence de daha mantıklı, ben aldesa ile devam etmenizi öneririm,
    ama lovato eğer orjinal bulabilirseniz çok kaliteli bir üründür,
    Aldesa reg. fiyatı : 130-150 ytl arası değişir,
    Lovato reg. fiyatı: 160-180 ytl arası değişir,
    saygılarımla




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cobain967

    Çok çok teşekkür ederim. Ben de bunu tahmin ediyor, ancak ihtimal veremiyordum bir türlü. En kısa zamanda tekrar ayar yaptıracağım (öncelikle birkaç elektrik problemimi halletikten sonra). Sizi bilgilendireceğimden emin olun. Tekrar teşekkürler...


    +1
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mdemir067


    quote:

    Orjinalden alıntı: senmühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: mdemir067

    Selamlar metin bey verdiğiniz bilgiler doğrultusunda 1,6 fiat tipo aracıma eski beyni söktürüp lovato beyin taktırmış bulunmaktayım yaklaşık 500 km yol gittikten sonra bugün bi gaz ayarı yaptırdım ve sizinde görüşlerinizi almak istedim

    Co : 0,136 ölçülen değer 0,00-2,00 limit değer
    CoCo : 0,168 ölçülen değer ---------- limit değer
    HC : 221 ölçülen değer 800 limit değer
    Co2 : 12,02 ölçülen değer ----------- limit değer
    O2 : 1,71 ölçülen değer ----------- limit değer
    Lambda : 1,026 ölçülen değer 0,90-1,10 limit değer
    AFR : 15,08 ölçülen değer ----------- limit değer
    Oil Temp : 80,00 ölçülen değer ---------- limit değer

    Neleri düşürüp neleri yükselmeliyiz veya bu şekilde kalmalımı bide aracı 3000 devirde ayaryaptılar sonra rolantide bu degerleri verdi 1 dk geçtikten sonrada bi cıktı istedim ve sonuçlar bunlar saygılar


    selamlar;
    bir süre forumdan uzak kaldım, özür dilerim,
    vermiş olduğunuz veri değerleri oldukça iyi,
    hiç dokunmayın, yakıtınızın oldukça düşeceği kanaatindeyim,
    saygılarımla


    ilginiz için ben teşekkür ederim


    +1




  • teşekkürler şen mühendislik en kısa zamanda 4 gaz analizi yaptırıp yazacağım.o zaman bir bakım yaptırmak fena olmaz mevcut beyine ondan sonra bir gaz ayarı yaptırıp döneceğim ilginize alakanıza teşekkürler hayırlı çalışmalar.
  • Merhaba Metin bey;

    Karbüratörlü sistemlerde mikser kullanılmadan lpg kiti takıldığını forumdaki konulardan birinde okudum ve ilgimi çekti. Mikser kullanmak yerine karbüratörün delinerek lpg memesi takıldığı ve böylece daha verimli bir kullanım sağlandığı söyleniyor. Aslında daha önce aklıma gelmedi desem yalan olur. Nasıl sıralı sistemlerde benzin enjektörünün hemen dibinden lpg memesi takılıyorsa aynı şey karbüratör delinerek de yapılamaz mı diye kendi kendime düşünmüştüm. Konuyla ilgili bilginiz ve fikriniz varsa paylaşımınızı beklerim. Şimdiden teşekkür ederim. İyi çalışmalar.
  • ÖNCELİKLE SELAMLAR.ARANIZA YENİ KATILDIM MESAJLARINIZI OKUDUM VE SORUNUMU ÇÖZEBİLECEĞİNİZİ DÜŞÜNDÜM.BENİM ARACIM 1998 KARBÜRATÖRLÜ FİAT TİPO 1.6SX.SORUNUM ARAÇ 1 AYDIR SABAH ÇALIŞINCA GAZ YEMİYOR 1-2 DAKİKA BİLE ÇALIŞTIRSAM BİR KİLOMETRE KADAR GİTMEDİKTEN SONRA ARAÇ KESİNLİKLE GAZ YEMİYOR RÖLANTİ 3000 DEVİRDE ÇALIŞIYOR 3 BİN DEVİRİ GEÇİRİP BASARSAM GİDİŞİNDE BİR SIKINTI OLMUYOR.LPG KİTİM BRC,ANKARADA GÖTÜRDÜĞÜM USTALAR BEYİN DEDİ BEYNİ DEĞİŞTİRDİM 1 HAFTA ÖNCE BRC ALDIM TEKRAR.ŞU ANDA YİNE AYNI SORUN DEVAM EDİYOR HAVA FİLTRESİNİ DEĞİŞTİRDİM YİNE AYNI.ISININCA PROBLEM YOK AMA SOĞUKKEN 8-10 SAAT ÇALIŞMAYINCA SORUN KENDİNİ GÖSTERİYOR.BU KONUDA NE YAPMAM GEREKSE LÜTFEN SÖLEYİN ÇOK CANIMI SIKIYOR. SAYGILAR
  • PARDON ARAÇ RÖLANTİDE SOĞUKKEN 3000 DEĞİL 300 DE ÇALIŞIYOR.
  • ulan biz yazdık forum durdu ya benim arabam bozulmasında kimin bozulsun.şans yok işte bende arabadan yana oooof of
  • Bu topicİn doğru yer olduğunu umuyorum...Sorunum şu 84 model mercedes 380 se araca sahibim...Bildiğiniz gibi bizim araçlar k-jetronic enjeksiyonlu...Aracımda en ufak patlatma derdim yok çok şükür...Problemim aracın düşük devirdeyken stop etmesi...Bunun miksere gelen fazla havadan olduğunun farkındayım...Bu miksere gelen fazla havayı nasıl yönlendirebilirim...cevaplar için şimdiden teşekkür ederim...
  • SAYIN ŞEN MÜHENDİSLİK..

    BENİM ARABA FİAT BRAVA 16. 103BG
    üzerinde stefanelli kit var.
    soguk havada özellikle sabahları yada araba soguk rüzgara maruz kaldıgı durumlarda benzinden gaza geçerken stop ediyor.
    arabamın geçiş degeri 35 derece 1500 devir.

    bu konudaki görüşlerinizi yazarmısınız lütfen..
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.