2009 yılında 4600 TL'ye T-Gar elektronik marketten SONY 46X3500 LCD almıştım.1 ay önce görüntüde gölgelenme oluştu.Açılışta 10 dakika görüntü dalgalı oluyor daha sonra normale dönüyor.SONY servisini aradım.Seri numarasını istediler ve cihazın kayıtlı olmadığını paralel ithalat ile geldiğini garanti kapsamında olmadığını belirtiler.Panel değişimi gerekiyormuş.Yaklaşık 2000 TL ödemek gerekiyor.SONY kendi fabrikasında ürettiği televizyona sahip çıkmıyor.Her markette SONY satılmasına göz yumarken arıza durumunda ürünlerini sahiplenmiyor.YAZIKLAR OLSUN SONY MARKASINA.İNSANLAR MARKAYA GÜVENEREK PARASINA BAKMADAN ALIYOR SONRA DA ORTADA BIRAKILIYOR
tvnin fişini direkmi çektiniz nası kullandınız acaba bunlar hep düzgün kapatılmadığı için çıkan problemlerdir veya cok ısınmadan yada elektriklerde dengesizlik varsa bozulmuş olabilir tv
Kumandasından kapatıyorum.Servis televizyonu incelemeden Panel arızası dedi.Açıldıktan 15 dakika sonra görüntü normale dönüyor.Benzer arıza yaşayan arkadaşların tecrübelerini dinlemek isterim
sony eurasia garantili ürünleri sadece sony nin atadığı belirli bir teknik bilgi ve deneyim seviyesinin üzerinde olan servisler tarafından yapılır. kalite sürekli olarak takip edilir. ayrıca ürünün paketlenmesinden, kargolanmasına ve daha bir çok aşama yine sony tarafından itina ile gözlenir ve sürekli teftiş edilir. bu kanalın dışında sony ürünlerine ne olduğu, başına ne geldiği konusunda hiç bir bağlayıcılığı yoktur. forumlarda herkezin basbas bağırdığı gibi paralel ithalat almayınız.
quote:
Orijinalden alıntı: izocan
2009 yılında 4600 TL'ye T-Gar elektronik marketten SONY 46X3500 LCD almıştım.1 ay önce görüntüde gölgelenme oluştu.Açılışta 10 dakika görüntü dalgalı oluyor daha sonra normale dönüyor.SONY servisini aradım.Seri numarasını istediler ve cihazın kayıtlı olmadığını paralel ithalat ile geldiğini garanti kapsamında olmadığını belirtiler.Panel değişimi gerekiyormuş.Yaklaşık 2000 TL ödemek gerekiyor.SONY kendi fabrikasında ürettiği televizyona sahip çıkmıyor.Her markette SONY satılmasına göz yumarken arıza durumunda ürünlerini sahiplenmiyor.YAZIKLAR OLSUN SONY MARKASINA.İNSANLAR MARKAYA GÜVENEREK PARASINA BAKMADAN ALIYOR SONRA DA ORTADA BIRAKILIYOR
Siz yanlışlığı paralel ithalattan alarak yaptınız, paralel ithalatta garanti falan yoktur. İsterse tv çalışmasın elinizden bir şey gelmez. Belki de bilerek öyle gönderdiler. Resmi ithalatlı bir ürün almalıydınız kaçak ürün değil kısacası Suç Sony'de Değil Sizde.
ürünün satışını yapan firma 2 yıl süresince 81 ilde garanti konusunu halletmesi gerekiyor. türketici hakem heyetine gitmenizi tavsiye ediyorum.
Aldığınız panel normal olarak 24aylık Garanti kapsamındadır! 2+3 bazı zamanlarda gerek SonyEurasia gereksede diğer Paralelcilerin ücretli/ücretsiz uyguladıkları bir Garanti türüdür ki bu uygulama dışarda da aynen bu şekildedir,ancak ana üreticilerin ilk Garantileri dünyanın her yerinde 24aydır!
O panelin üzerinde biraz da sorunlu Samsung S_PVA Modül vardır!! zamanında yüksek oranda o Modüller su koyvermişti,bunlar 2008 Modeldir;daha sonra o Modül teknik yapısı değişti ama bunlar 2007/2008 model olanlar bu şekilde ağırlık olarak V/HSL hatası veya T-Con/LVDS v.s arızaları sebebiyle Modül de hasara sebeb oldular;sonuçta ya TV değişimi yada Modül değişimi oldu(Forumda da bunu yaşayanlar oldu ama ilk yaşayanlarda o zaman panel henüz satışta olduğundan direk TV değişimi oldu daha sonra ürün bitince Belçika daki ana stoktan istedin değişim yapıldı ve daha son buda bitince bu sefer Modül değişimi yapıldı,en sonunda Modül de değişim olamayınca; kalmadığı için;para iadesi yapıldı veya muadil ürün verildi veya kullanıcı fark vererek bir üst model ile değişim yapıldı!!
X35x de X45x çok ama çok iyi bir paneldir hatta şimdiki çoğu panelden çok daha iyidir!
Yukarıda anlattığım uygulamalar ise "SonyEurasia" nın 24 ay veya 60aylık Garantiler süreci içinde olmuşsa aynen bu şekilde uygulama yapılmıştır,son örnek Sn.Yusuf beye uygulandı ve onun paneli alınarak üzerine fark verdi HX9x aldı!!
Bakınız Paralelci denen uyanık çakallardan(çoğu böyle bunların) mal alırsanız bu şekilde özellikle Sony de çok mağdur olursunuz,TR deki Kanunların boşluklarından yararlanarak ithalat yapıyorlar ama hepside hikaye bunların!!ucuz diye alınıyor sonra sıkıntı,ama tercih sizin!
Yukarıda arkadaşın yazdıkları ise hem mantıksız hemde işin hukuki ve ticari uygulama şekli itibarıylada tamamen yalnıştır!!
Ayrıca TR de Paralel İthalat illegal değil legaldir ama böyle bir ithalat yapan;malın tüm Garantisi dahil her bir riskini kendisi üstlenecektir!
SonyEurasia Mali Polis değildir,bir malın nereden nasıl girdini denetleyecek!! o sadece ana üretici ile yapmış olduğu Distribütörlük anlaşması mucibi sadece kendi ithal ettiği mala Garanti ve servis hizmeti verir;bu uygulama dünyanın her yerinde de aynen böyledir;Sony üretti diye;Servisi o mala bakacak/bakmalıdır diye bir kanun/kural da yoktur ve bu uygulamalar TR ye mahsus değil özellikle paralel ithalatın "serbest" olduğu tüm ülkelerde durum aynen bu yazdığım şekildedir!!
Kaldıki gelişmiş ülkelerin çoğundan bu tür ithalatlar tamamen yasaklanmıştır!!!! bazı ülkelerde kısıtlı devam etmektedir v.s
++
Gelelim senin paneline,zaten panelin 24aylık Garanti sürecini doldurmuş ve bu demektirki artık sen ücretli bir işlem yapabilirsin şayet o senin Paralelcin şayet hayatta ise!!
Modül değiştirmek,zaten bir panel parası kadardır ki kimse böyle bir şeyi yapmaz/yapmıyor!! Senin Modülden(Samsung S_PVA)zaten yok,yaklaşık 2 senedir artık bunun Modülü yoktur;bir başka muadil Modül takılabilirsede ben kesinlikle tavsiye etmem ve ücreti yine en az 2/2,5 civarı olur!!
Bir hatırlatma daha yapayım,örneğin aldığın panel Paralelci değil de SonyEurasia Garantili panel olsaydı ve 24aylık Garantili almış olsaydın senden yine bu bahsettiğim rakam kadar bir tamir ücreti istenecekti!!
Sen o zamanda SonyEurasia yamı küfür edecektin
Bunlar bir süreç kapsamı ile Garanti altına alınırlar;ayrıca çoğu uzun Garantilerde 24aydan sonrakilerde Modül Garantisi buna girmez ve bu konuda sorunlar yine çıkabiliyor!! 2+3 Garantisi hileli bir Garanti türüdür,sizi uyarayım! çünkü bu şekilde mağdur olanlar vardır!
ürünün satışını yapan firma 2 yıl süresince 81 ilde garanti konusunu halletmesi gerekiyor. türketici hakem heyetine gitmenizi tavsiye ediyorum.
işe yaramaz çünkü kaçak ürün.
Sonuç olarak Sony kendi fabrikasında üretmiyor mu bu ürünü?Seri numarasından bunu tesbit etmek mümkün.Panel konusunda X serisinde problem yaşanıyor.Sony pekala bunu da biliyor.Fabrika çıkışında resmi satış yapan bayiler dışında mal vermemek mümkün.Hem parayı görünce paralel ithalatçıya mal vereceksin hem de arıza olunca Sony bayisinden almadınız kusura bakmayın bizi ilgilendirmez diyeceksin.Böyle bir ticari mantık olamaz.Bunun adı tam anlamıyla Şark Kurnazlığıdır.Sony gibi bir dünya devi ne olursa olsun fabrikasında üretilen bir ürünün arkasında durmalıdır.Ortalama tüketiciler bu detayları bilemez ve bilmek zorunda değildir.Önümüzdeki yıllarda satılmış olan LCD Tvlerde sorunlar artacaktır(Kullanım süresi sebebiyle).Bu konuda mahkemelere kadar uzayan bir süreç yaşanacaktır.Mahkemelerde bu konu enine boyuna incelendiğinde Sony gibi paralel ithalat arkasına sığınan firmaların aleyhine kararlar çıkacaktır.1-2 yıl içinde hep beraber görürüz bu gelişmeleri
Sn.izocan
Bak kardeşim yazdıkların tamamen yalnış!
Sen nereden biliyorsun bu uyanıkların malı Fabrikadan aldığını!! yok böyle bir şey Ama sorarsan öyle diyeceklerdir,ltf biraz sizde uyanık olun ve düşünün o zaman manzarayı şak diye anlayacaksınız!
Sony/Japan tüm dünyada panellerini(diğer tüm üreticilerde aynen böyledir!)mallarını yada burada söz konusu olan Panellerini sadece ve sadece o ülkedeki resmi yetkili Distribütör firmasına verir;kaldıki bunların bazılarının artık kendileri TR ye geldi,sony dahil ve Samy/Pany/LGE artık TR de Üretici sıfatında kimlikleri vardır ve Distribütör yoktur!
Paralelciler ise malları genelde DoğuAvrupa/Almanya üzerinden toplayıp,bahsettiğim TR deki müsait ortam sebebiyle yasal ithal ediyorlar ama bunların Sony/Japan ile kesinlikle bir alakası yoktur,zaten olsa kendi malına neden bakmasınki?????
Ancak "bakmamasının" asıl sebebide tabiki Ticaridir,yani bir uyanık çıkacak 3/5kişi bir masa-sandalye 2 telefon ile iş çevirecek diğeri ise bir dünya devi olarak kurumlsal bazda bulunacak ve bütün bunlar aynı kefeyemi girecek!
Yazdığın "Şark kurnazlığı" lafı çok ama çok doğru ama bu kurnazlığı yapan bizim uyanık adamlar yaw Sony ile zerre kadar alakası yokki!
USA/Canada ve çoğu Avrupa/Avustralya gibi ülkelerde durum aynen bizdeki gibidir,orada "bir şekilde" alınmış bir panel varsa aynen bizdeki gibi Sony bunlara bakmaz(bazı ülkeler için olan Uluslararası Garanti kapsamı mallar hariç!)
Zaten TR deki ana üreticilerin ana sıkıntılarıda bu bizdeki "paralelcilik",çünkü bizim kanunlarımız buna uygun yani açık kapı var!!
Ben ve benim gibi bu işleri bilenler geçmişte bunları çok dile getirdik ama odunu nedense hep bize verdiler
Hatta malum şehrin Bilişimi ile TF/DH de ne kavgalar olmuştu
Ama bizim insanlarımız o zaman paralelcilerden yana tavır almışlardı,bnlar ne çabuk unutuldu!!
Yok ucuz veriyor,yok şurası bizi kazıklıyor o zaman bende bilmem ne bilişimden alırım diye az kavgalar olmadı ve aynen yazdığın gibi ilerde/yakın gelecekte bu paneller bir şekilde geri dönecek veya tamir v.s gerekecek o zaman araki Servis veya parça bulasın,kaldıki Servis bulsan bile ithalatı yapan adamları nereden bulacaksın kimi kime Dava edeceksin!!
++
Sebze meyvenin bile barkod sistemi ile takip edildiği günümüzde Sony gibi dev bir firma kendi fabrikasında ürettiği ürünleri istese yetkili satıcıları haricinde satmaz.Ancak o zaman da satış kanalları daralacağı için buna yanaşmaz.Yani hırsız(paralel ithalatçı) suçlu elbette.Ama kendi ürünlerini takip etmesi gereken Sony hiç sorumlu değil mi?Tüketiciler işi gücü bırakıp hafiyelik yapacak değil ki.Samsung firması IPAD taklidi nedeniyle mahkeme kararıyla yüklü bir ceza ödemek zorunda kaldı ve satışı durduruldu(Almanya'da)Sony ürünlerinin her markette satıldığını bal gibi biliyor.Ama çok satmak için buna göz yumuyor.İş servise gelince ben satmadım,git paralel ithalatçıyla işi çöz diyor.Ben burada çifte standart olduğunu düşünüyorum.Sony genel müdürü Mohsen Noofi'ye tweet gönderdim.2 gündür cevap yok.Sony Euroasia müşteri hizmetleri ile görüştüm.Seri numarası bizde yok bizim ürünümüz değil diyor.Koskoca ışıklı SONY amblemini Çinliler mi monte etti Tv'ye?Seri numarasının yanında Made in Spain yazıyor.Sony'nin zaten Türkiye'ye gelen TV'leri İspanya üretimi.
Arçelik örneği ortada.Türkiye'de spota mal vermeyen ve servis olarak her zaman ürünlerinin arkasında duran bir firma.Sony gibi bir elektronik devinden daha ilkeli ve dik duruş beklemek hakkımız değil mi?Satın alırken rakip markalardan %15-20 fazla para neden veriyoruz?Sony yerine Premier-Sunny gibi markalar olsa zaten konuşmaya gerek yok.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme