Şimdi Ara

Sorunsuz otomatik vites yokmu (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
144
Cevap
6
Favori
20.644
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • erdoganb E kullanıcısına yanıt
    Sorunu bilmiyorum. Sonra sıkıntı çıkmadı bir daha.
    2005 model D4D M-M/T şanzıman idi.
    120.000 KM civarıydı diye hatırlıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğrudur evet, ben bu en son çıkan kasadan bahsediyorum. Keşke Aisin olarak kalsaymış tabii. CVT'yi hiç sevmiyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • o paraya toyota ya da civic al keyfine bak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teacheroffclass kullanıcısına yanıt
    Yeni kasa yaris olabilir hibritli falan 2. El uyguna bulursam alırım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • suatcagdas S kullanıcısına yanıt
    O fiyatlara tekno paket dahil değil.
    Rio elegance a 102.000 den daha düşük teklif veren görmedim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultramarine caeruleum

    Aynı yollardan geçtim.
    En sonunda bugün Suzuki Baleno aldım. 97.000 TL sıfır
    Nasıl bir araba anlatır mısınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 cruze'lerde kullanılan sanzimana yorumlarınız nelerdir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    teşekkür ederim hocam, son nesilde 2018-19 modellerde 6 ileriye geçmişler, ben arkadaşın daha eski modelli ikinci el aldığını sanmıştım ondan sordum, o zaman sıfır yada sıfıra yakın bi rio almış.

    bu arada B segmente 6 ileri tam otomatiklerin yavaş yavaş gelmesi iyiye işaret, hyundai-kia grubu haricinde B segment olarak bide corsada var 6 ileri şuanlık sanırım piyasa araçları olarak.
    Bilakis, çoğu B segment 6-7 ileriye geçti. Kia-Hyundai biraz geride kalmıştı, kia 6 ileriye geçti. Hyundai de sanırım yyeni İ20 de DCT ile 7 ileriye geçti.
  • asdemre kullanıcısına yanıt
    lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Sanırsam AT6 tam otomatik Aisin marka japon şanzıman kullanıyor. Tepkileri orta-geçişleri iyi deniliyordu. Sanırsam tagladığım kişide vardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdemre

    2013 cruze'lerde kullanılan sanzimana yorumlarınız nelerdir?
    6 ileri Tam otomatik. Dedemden kalma tork konvektörlü şanzıman. Vites geçişleri yavaş ve yumuşak. Üst devirlerde vuruntu olarak hissettirir. Çok yaktırır. Performansı törpüler.

    Otomatik olsun. Masraf açmasın diyenlerin tercihi
  • Toyota hybridlerin cvt sine sonuna kadar güvenebilirsin. onlardaki otomatik diğer otomatiklerden farklı. cvt taklidi yapan bir sistem. cvt zaten güvenilirken Toyota hybridler bu konuda dahada güvenilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MetalWave -- 28 Eylül 2019; 11:0:46 >
  • En sorunsuz şanzıman türü düz viteslerdir. Ama düz vitesler de sonuçta kul yapısı ve sorun çıkarma ihtimali olan yapılar iken otomatik şanzımanlar için tamamen sorunsuz deyimini kullanmak çok yanlış olur.
    Herkes tork konvertörlü otomatikler için ömürlük genellemesi yapar ama öyle değildirler. Gidin bir otomatik şanzıman tamircisi genel servise görün marka marka model model tork konvertörlü otomatikleri.
    Eat6 gibi sistemler ise planet dişli sistemi kullanmayan sistemler yani o evvelden beri gelen klasik otomatik dişli grubuna sahip değiller ve daha çok yeni sistemler ve şu anda bile sıkıntı yaşıyan kullancılar var(şu anda sıkıntı yaşayanların olması sıkıntılı olduğunuda göstermez çünkü dediğim gibi daha yeni sistemler biraz daha zaman geçsin durum netleşir) O yüzden onlar içinde evladiyelik sorunsuz vesaire kavramlar kullanmak için bence çok erken. Eat6 daha yeni çıktığı sene bu forumda şanzımanın sorunsuz olduğunu yazan insanlar vardı mesela. Bu işler öyle taraftarlıkla olacak işler değil gözlem gerektirir.
    En sorunsuz otomatik şanzıman (tamamen sorunsuz sıkıntısız demediğime dikkat edin lütfen çünkü öyle bir şanzıman yok) yazının en başında değindiğim gibi düz vitese en yakın (hatta direk düz vites ) şanzıman olan (Kimse beğenmesede) tek kavrama yarı otomatiklerdir. Kullanmasını bilen kişiler için 100.000 km civarında(kullanım şartlarına göre daha az yada daha çok olabilir) manuel araçlar gibi baskı balata değiştirmek dışında kolay kolay sorun açmazlar.
    (Kendi aracım 140.000 e yaklaştı daha henüz baskı balata değişimide dahil hiçbir sıkıntı yok)
    Evet konforu bir nebze törpüledikleri doğrudur, evet spor kullanıma çok gelmezler ama normal bir tüketicinin (18_30 yaş arası seri araç kullanmaktan hoşlanan veya daha önce tam otomatik kullanan kişiler hariç) şikayet edeceği şanzıman değillerdir.
    3 farklı yarıotomatik aracım oldu.
    Easytronic kullandım
    Etg6 kullandım
    Şu anda da Auto6r 10.000 kullanıyorum.
    Bunlar dışında kısa süreli amt, mmt, dualogic, easyr gibi tek kavrama yarı otomatik şanzımanlrıda deneme şansım oldu.
    Hem tüketim, hem alım maliyeti, hemde sorun çıkarma potansiyeli anlamında bence görece eski ikinci el otomobil bakan kişilerin bu tip şanzımanlı araçlarla ilgilenmesi yararlarına olur.
    Özellikle tork konvertörlü şanzımanların bu ömürlük olduğuyla ilgili çevre baskısı ve yönlendirmesiyle bütçesi sınırlı insanlara tavsiye edilmesi sonucu sınırlı bütçesiyle ikinci elde otomatik araç bakan kişilerin başına ne dertler açtığına bir çok kez şahit olmuşumdur.
    Bırakın normal tüketiciyi kendini usta sanan bir çok kişi bile otomatik şanzımanda yağ değişimine gerek yoktur gibi bir safsataya inanırken bu ülkede otomatik şanzımanlı ikinci el araç arayanlara allah kolaylık versin diyerek yazıyı bitireyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Siz eat6 ya baktiginizdan eminmisiniz.
    Eğer etrafınızdaki insanlar eat6 sorunlu diyorsa, etrafınızdaki insanlarda bir sorun vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    %100 sorunsuz diye hiçbir şanzıman olmaz.
    valla fanboyluk yapmıyorum kesinlikle arızası olsa ilk ben yazarım ama Hondanın tam otomatikleri bence sorunsuz. Tabii abartılacak şekilde kötü kullanırsan illaki bozarsın ve kusuru var dersin ama otomatik kullanmayı bilen adam kolay bozamıyor hondanın otomatiğini.
  • Arızasız otomatik vites istiyorsanız İstanbul trafiğinden uzak duracaksınız. O dur kalk trafiğe ne zf ne de tork konvertörü dayanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ntr34 kullanıcısına yanıt
    Henüz daha tecrübe etmedim, arabayı salı günü teslim alacağım. Sadece test sürüşü yaptım. Arabanın gidişini çok beğendim, daha önce hiç yokuş kalkış desteği olan bir araba kullanmamıştım. Neredeyse dik bir yokuşta durdum ve hiç kaymadan kalktım, gözlerimden yaş geldi mutluluktan. Daha ince hiç otomatik araba da kullanmadım 😀 mutluluğumu anlarsınız....

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Sorunlu olan şey CVT şanzıman türü değil, Nissan'ın Jatco üretimli cvt şanzımanı. Subaru, Toyota, Audi ve Honda'nın CVT şanzımanlarında böyle kronik bir sorun yaşanmıyor.

    Alıntıları Göster
    Ona laf yetişmez. Bilgisi az, fikri çok bir arkadaş. Hal böyle olunca da sürekli tangır tungur ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    En sorunsuz şanzıman türü düz viteslerdir. Ama düz vitesler de sonuçta kul yapısı ve sorun çıkarma ihtimali olan yapılar iken otomatik şanzımanlar için tamamen sorunsuz deyimini kullanmak çok yanlış olur.
    Herkes tork konvertörlü otomatikler için ömürlük genellemesi yapar ama öyle değildirler. Gidin bir otomatik şanzıman tamircisi genel servise görün marka marka model model tork konvertörlü otomatikleri.
    Eat6 gibi sistemler ise planet dişli sistemi kullanmayan sistemler yani o evvelden beri gelen klasik otomatik dişli grubuna sahip değiller ve daha çok yeni sistemler ve şu anda bile sıkıntı yaşıyan kullancılar var(şu anda sıkıntı yaşayanların olması sıkıntılı olduğunuda göstermez çünkü dediğim gibi daha yeni sistemler biraz daha zaman geçsin durum netleşir) O yüzden onlar içinde evladiyelik sorunsuz vesaire kavramlar kullanmak için bence çok erken. Eat6 daha yeni çıktığı sene bu forumda şanzımanın sorunsuz olduğunu yazan insanlar vardı mesela. Bu işler öyle taraftarlıkla olacak işler değil gözlem gerektirir.
    En sorunsuz otomatik şanzıman (tamamen sorunsuz sıkıntısız demediğime dikkat edin lütfen çünkü öyle bir şanzıman yok) yazının en başında değindiğim gibi düz vitese en yakın (hatta direk düz vites ) şanzıman olan (Kimse beğenmesede) tek kavrama yarı otomatiklerdir. Kullanmasını bilen kişiler için 100.000 km civarında(kullanım şartlarına göre daha az yada daha çok olabilir) manuel araçlar gibi baskı balata değiştirmek dışında kolay kolay sorun açmazlar.
    (Kendi aracım 140.000 e yaklaştı daha henüz baskı balata değişimide dahil hiçbir sıkıntı yok)
    Evet konforu bir nebze törpüledikleri doğrudur, evet spor kullanıma çok gelmezler ama normal bir tüketicinin (18_30 yaş arası seri araç kullanmaktan hoşlanan veya daha önce tam otomatik kullanan kişiler hariç) şikayet edeceği şanzıman değillerdir.
    3 farklı yarıotomatik aracım oldu.
    Easytronic kullandım
    Etg6 kullandım
    Şu anda da Auto6r 10.000 kullanıyorum.
    Bunlar dışında kısa süreli amt, mmt, dualogic, easyr gibi tek kavrama yarı otomatik şanzımanlrıda deneme şansım oldu.
    Hem tüketim, hem alım maliyeti, hemde sorun çıkarma potansiyeli anlamında bence görece eski ikinci el otomobil bakan kişilerin bu tip şanzımanlı araçlarla ilgilenmesi yararlarına olur.
    Özellikle tork konvertörlü şanzımanların bu ömürlük olduğuyla ilgili çevre baskısı ve yönlendirmesiyle bütçesi sınırlı insanlara tavsiye edilmesi sonucu sınırlı bütçesiyle ikinci elde otomatik araç bakan kişilerin başına ne dertler açtığına bir çok kez şahit olmuşumdur.
    Bırakın normal tüketiciyi kendini usta sanan bir çok kişi bile otomatik şanzımanda yağ değişimine gerek yoktur gibi bir safsataya inanırken bu ülkede otomatik şanzımanlı ikinci el araç arayanlara allah kolaylık versin diyerek yazıyı bitireyim.
    Yanlışınız var tüm tam otomatik tork konvertörlü araçlarda planet dişli sistemi var fakat şöyle bir ekleme yaptılar tork konvertörün belli hızdan sonra kilitlenmesi sağlanıyordu ama bu düşük hızlarda pek mümkün değildi ZF çıktı tork konvertöre bir sistem yaptı baskı balata benzeri birşey araç kalktıktan hemen sonra motordan gelen şaft ve şanzıman şaftı düşük hızda fiziksel olarak kilitleme sağladı buda yakıt ekonomisine katkı sağladı...

    Bu sonradan ekledikleri sistem bozuluyor genelde bu araçlarda...


    Tam otomatik şanzımanlarda baskı balata yok demek yanlış aslında var ama 1 tane değil. Her vitesin ayrı ayrı baskı balata sistemi var buda uzun ömürlü olmasını sağlıyor.

    Bu yüzden 3 ve sonrası vitesler genelde temiz olurken zamanla 1 ve 2 viteslerin baskı balata paketi aşınmaya başlar en sonunda elde kalır tabi çift kavrama şanzımanlara göre çok çok uzun ömürlüdür. Yolda bırakmaz. 1. Vites paketi sorunlu ise 2. Vitesten devam edebilirken diğer şanzımanlarda bu mümkün olmuyor.


    Vites değişim hızları şanzımanın beyni ile alakalı bir durum. Genelde spor olmayan tüm tam otomatik araçlarda biraz yavaş çalışır ama bakınız Audi Rs6 ve Rs7 tork konvertörlü tam otomatik şanzımanla çift kavramalara meydan okuyor.


    Eğer isterseniz tam otomatik ZF ve 8 ileri yeni nesil şanzımanların çalışma mantığını anlatan şema ve dokümanları yollayabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BekirARSLAN -- 29 Eylül 2019; 5:48:5 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asdemre

    2013 cruze'lerde kullanılan sanzimana yorumlarınız nelerdir?
    Aisin üretimi tam otomatik sorunsuzdur vites geçişleri biraz yavaşdır ama öyle aşırı değildir... Aynı şanzımanın güncellenmiş versiyonu 2015 sonrasını kullanıyorum opel astra da aynı şanzımanı kullanıyor. Performans törpülüyor ama öyle ahım şahım değil

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.