Bildirim
spor yay konusunda
LTB Rıgoma Erkek Sweatshirt, Gri, L : Amazon.com.tr: Moda
https://www.amazon.com.tr/dp/B0DK7JK6NT
1 sa. önce paylaşıldı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Alçaltcak mısınız?
Eğer öyle ise araçtan konfor namına bir şey beklemeyin.Gerçekten berbat ediyor. -
Arabayı kullanırken keyif alan biri iseniz yapmayın. Ben görüntü biraz daha güzel oluyor diye düştüm o hataya ama 1 hafta katlanamadım. Arabada insanın içi dışına çıkıyor. Hatta konforun değerini anlayınca eski yayları bile takmadım. Gittim orjinal 4 yay 4 amortisör aldım onları taktım. Şimdi daha mutluyum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Görüntüye gerek yok konfor önemli bence, yoldak en ufak tozun üzerinden geçseniz hissedersiniz -
yazi biraz teknik olucak ama yine de yaziyorum. arabanin amortisorleri ve yaylari rastgele secilmiyor. raftan alip hadi bu arabaya bunlari koyalim demiyor muhendisler. arabanin agirligi, freni, yuk kapasitesi her seyi hesaplanip ona gore yay ve amortisor seciliyor. bunlar birbiriyle baglantili calisiyor. yayin sertligi, uzama-kisalma mesafesi neyse ona gore amortisor sertligi ayarlaniyor. siz simdi kalkip kisa yay koyarsaniz bu sertlik ve uzama-kisalma mesafesi degistigi icin amortisor calismasi gerektigi gibi calismaz. konfordan sekmeden once aracin guvenligi bozulur.
tabiki yay kestirme, pressletme yerine spor yay takmak cok daha iyi bir secenek ancak aracin orjinal halini degistirmek istiyorsaniz komple set (coilover) takin. sertlik-yumusaklik ve yukseklik-alcaklik ayarlari vardir. hatta bazilarinda bunlari telefondan bile kontrol edebiliyorsunuz.
yani demem o ki, alabiliyorsaniz, araciniza uygun uretilmis varsa coilover alin. alamiyorsaniz ya da uretilmis yoksa orjinalinden sasmayin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RotörHead -- 23 Nisan 2017; 2:6:36 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: RotörHead
yazi biraz teknik olucak ama yine de yaziyorum. arabanin amortisorleri ve yaylari rastgele secilmiyor. raftan alip hadi bu arabaya bunlari koyalim demiyor muhendisler. arabanin agirligi, freni, yuk kapasitesi her seyi hesaplanip ona gore yay ve amortisor seciliyor. bunlar birbiriyle baglantili calisiyor. yayin sertligi, uzama-kisalma mesafesi neyse ona gore amortisor sertligi ayarlaniyor. siz simdi kalkip kisa yay koyarsaniz bu sertlik ve uzama-kisalma mesafesi degistigi icin amortisor calismasi gerektigi gibi calismaz. konfordan sekmeden once aracin guvenligi bozulur.
tabiki yay kestirme, pressletme yerine spor yay takmak cok daha iyi bir secenek ancak aracin orjinal halini degistirmek istiyorsaniz komple set (coilover) takin. sertlik-yumusaklik ve yukseklik-alcaklik ayarlari vardir. hatta bazilarinda bunlari telefondan bile kontrol edebiliyorsunuz.
yani demem o ki, alabiliyorsaniz, araciniza uygun uretilmis varsa coilover alin. alamiyorsaniz ya da uretilmis yoksa orjinalinden sasmayin.
Bunu yazmak için girmiştim. Benim yerime yazmışsınız, teşekkürler.
İnsanlar amortisör sertliği, yay sertliği, kamber açısı gibi şeyleri oyuncak sanıyor bazen. İş bunlarla da bitmiyor. Salıncak geometrilerinin duruşuna göre ayarlanan bir "roll center" var araçta. Onunla ağırlık merkezi arasındaki uzaklık artıyor arabayı basınca. İyi yol tutuyorum sanarken daha kötü yapıyorlar aslında. Yayı biraz yumuşatsalar görecekler arabanın virajda nasıl sağa sola yattığını. Abartılı kamberler falan. Virajda sekip bariyere vurunca anlaşılıyor genelde.
-
Vogtland,eibach gibi yay markalarını takmak sıkıntı çıkarmaz gibi aslında..
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
spor yay,coilover lerde sekme yapıyor die biliyorum orjinal yayları kesserseniz anca cok sekme olmaz oda muayene zamanı bidaha bidaha masraf sıkıntı -
Yanlışsa düzeltin hocam,
Çok basınca arabanın kasisleri sönümleme yeteneği çok çok azalıyor. Böylelikle hızlı giden araba kasise girdiği zaman sönümleme olmadığından lastiğin yerden teması kesiliyor.
Sonuç olarak havadan uçan bir araba ve direksiyon hakimiyeti kaybı veya kontrol kaybı.
Umarım anlatabilmisimdir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçen bi honda gördüm arabayı basmış yolda seke seke gidiyordu, allah akıl fikir versin dedim. Eğer yapacaksanızda kaliteli bir spor yay alın derim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benimde merak ettiğim konu belli limitler dahilinde kaliteli ve araca özel üretilmiş yaylar ile çok alçaltma dan kullanma şansımız yok mu ?
Örneğin aracım Megane 2 sedan voglant in 3.5cm yayları var. Orijinal jant (205/55/16) ile kullansam hiç mı yol tutuşa katkısı olmayacak mı?
Piyasada 200 liraya satılan yaylar ile sıkıntı çıkabilir orası kesin ama
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
temiz yolda tabi olur yol tutuşa katkı. ama sert araçta bozuk yolda sıkıntı yoldan atabilir sektirip -
Hala araştırma sürecindeyim. Amarsitör bilyam bozuk ses yapmaya başladı. Sökülmüş iken taktirmayı düşünüyorum. aklımda voglant var. Bakalım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: prodent
Yanlışsa düzeltin hocam,
Çok basınca arabanın kasisleri sönümleme yeteneği çok çok azalıyor. Böylelikle hızlı giden araba kasise girdiği zaman sönümleme olmadığından lastiğin yerden teması kesiliyor.
Sonuç olarak havadan uçan bir araba ve direksiyon hakimiyeti kaybı veya kontrol kaybı.
Umarım anlatabilmisimdir.
Şöyle izah edeyim o zaman
Olay şundan ibaret. 3.5 cm düşüren progresif yay dediğimiz sıkıştıkça sertleşen yaylar, nispeten topluyor yol tutuşunu. Fakat bir ikilem var:
Yumuşak yay ve süspansiyon takımı, mechanical grip dediğimiz tekerleğin tutuşunu arttırıyor, nasıl yani ? Teker, her türlü bozuk yol koşuluna adapte olabiliyor, o yüzden yer ile bağlantısı kesilmiyor. Offroad araçlarında yumuşak yay ve süspansiyon kullanılır. Fakat yumuşak yay ve süspansiyon ile aracın gövdesi çok sağa sola yatıyor. Lastik yere sürekli sürtse dahi, üzerindeki yük azaldığından genel tutuş düşüyor. Fakat bu tutuştaki düşüş kademeli oluyor. Öngörülebiliyor.
Sert yay ve süspansiyonda ise gövde kontrolü çok iyi, araç neredeyse hiç sağa sola yatmıyor. Fakat mechanical grip düşüyor. Lastik, yoldaki kusurları takip edemiyor. En ufak kasiste yerden kesiliyor anlık olarak. Aracın limitleri çok keskin oluyor. Bir an çok iyi tutan araç, en ufak yol kusurunda tutuşunun yarısını kaybediyor.
Mesela ralli araçlarının teker hareket mesafesi yüksekken formula 1 araçları 2 cm ancak oynar.
İşte bu ikilem arasında bir nokta belirliyor firmalar. Genelde yumuşak süspansiyona yakın ayrıca. Sert coiloverlar ile Türkiye'nin çoğunu oluşturan hafif kasisli yollarda hızlı gidersen, virajda ne olduğunu anlamadan bariyere akarsın. O coilover takmış, kamber vermiş arkadaşları, hafif bozuk otoban asfaltında virajda ve frenleme performansında görmek lazım. Orijinal araba bile geçer.
He benim amacım piste çıkmak, benim bozuk yol ile işim olmaz, her yer dümdüz diyen varsa takabilir. Aracı 3-4 cm den fazla alçaltmadan tabi. 4 cm den sonra geometri bozuluyor, aracı yere yaklaştırsan dahi tutuşu azalabiliyor.
-
Güzel izah olmuş hocam. Ben gördüğümü, siz ise işin tekniği anlatmışsınız. Öğrenmiş olduk.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Pink Floyd
Geçen bi honda gördüm arabayı basmış yolda seke seke gidiyordu, allah akıl fikir versin dedim. Eğer yapacaksanızda kaliteli bir spor yay alın derim.
Sormayın konyada iyice beterleri var.
Bir kuş serisi o kadar çoklar ki
Sonra eski kasa civicler,106lar filan.
Seke seke gidiyolar gülüyorum,gıcık oluyorum bi acayip oluyorum bilemedim yani.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
peki spor olmayan ama spora en yakın stock yaylar var mıdır?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X