Şimdi Ara

Start&stop sistemi dsg ömrünü artırır mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
3.097
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Start&stop sistemi dsg nin ömrünü arttırır mı ? Motor kapatıldığı zaman şanzıman hala kavrama yapıyor mu yoksa motor durunca sanzıman da rahat bir konuma mı geçiyor ?



  • Otomatik araç dediğin insana kolaylık sağlar. Ne biliyim ekstra vites düşünmezsin. Kafan daha rahat olur teoride. DSG alan adamlar paronayak oldular iyice.

    Bunu sizin içinde söylemiyorum. Etrafımda öyle. He haksızlar mı hayır. 24 binde DSG si patlayan arkadaşım var Leon sahibi.

    Sorunuza gelince SS nin devreye girmesi için frene basıp durmanız lazım bu esnadada kavramadan çıkıyor olması lazım ammaa bilemiyorum. DSG ci arkadaşlar daha iyi bilecektir.
    maligezgin kullanıcısına yanıt
    maligezgin demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: maligezgin

    gözünü sevdiğimin dsg korkusu
    arkadaş patlayacak diye boşa mı atayım takla mı attırayım diye düşünecekseniz almayın niye alıyosunuz
    En azından arabanın kaportası ne zaman çökecek diye endişelenmiyorlar.
    Her durduğunda vitesi boşa al, sıkışık trafikte manuel kullanıp vites değiştir, dur kalk trafikte tapagaz kalkıp öndeki araba durunca ani fren sık, park ederken tekken kombosu yap...

    Tüm bunlara rağmen şanzıman bozulunca da araba kullanmayı bilmiyor ondan bozulmuş desinler.

    Yahu düz vites kullananlar vitesi bu kadar düşünmüyor. Kendinize bu eziyeti neden yapıyorsunuz?

    İlla vag grubu bir araç alacaksanız gidin bari düz vites alında kafanız rahat olsun.
  • Otomatik araç dediğin insana kolaylık sağlar. Ne biliyim ekstra vites düşünmezsin. Kafan daha rahat olur teoride. DSG alan adamlar paronayak oldular iyice.

    Bunu sizin içinde söylemiyorum. Etrafımda öyle. He haksızlar mı hayır. 24 binde DSG si patlayan arkadaşım var Leon sahibi.

    Sorunuza gelince SS nin devreye girmesi için frene basıp durmanız lazım bu esnadada kavramadan çıkıyor olması lazım ammaa bilemiyorum. DSG ci arkadaşlar daha iyi bilecektir.
  • Şanzıman a herhangi bir etkisi yok benim bildiğim
  • Ustalar evet diyor
    https://youtu.be/8MryfvauTGg?t=2064

    hatta dururken boşa almak da faydalı olur diyorlar
  • DSG olmasa bu bölümde konuşulacak konu yok resmen.
  • gözünü sevdiğimin dsg korkusu
    arkadaş patlayacak diye boşa mı atayım takla mı attırayım diye düşünecekseniz almayın niye alıyosunuz
  • Hiçbir alakası yoktur. Motor açık olsa da fark etmez, kapalı olsa da...

    DSG şanzıman, iki adet kavramaya sahip. Biri 1-3-5-7 vitesleri, diğeri 2-4-6 vitesleri için. Bire attığında 2'ye atmak için diğer kavramayı hazırda bekletir. Bu sayede inanılmaz bir hızla vites atarsın.

    Özünde otomatikleştirilmiş, sıralı şanzımandır. Çift kavramalı olduğu için yapısı biraz farklıdır. Ama sonuçta manuel şanzımandır. Bunu otomatikleştiren şey debriyajlara basan, vitesi atan ünitedir: Mekatronik.

    Aracının debriyaja basıyor olması veya basmıyor olması, ömrüne hiçbir etkisi yoktur. Ne olacaksa olacaktır. Çünkü DSG'de birkaç farklı sorun var. Biri ısı temelli. Start-stop bu konuda yardımcı olacaktır. Ama etkisinin son derece az olacağını düşünüyorum. Diğeri kavrama ömrü ile ilgili. Bu konuda aracın çalışıyor olması hiçbir etki etmeyecektir.

    DSG konusunda yıllar geçtikçe sorunun azaldığı doğru. Ama hala sorunsuz değil. Bu şekli ile kabul edip binmeyi gerektiriyor. Bu hali ile kabul etmiyorsan, uzak durmak gerekiyor. Bu konu üzerine başka tartışmaya girmek gereksiz diyebilirim.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    stop etme ve abs arızası
    8 yıl önce açıldı
    Start-stop'un yakıta etkisi
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • katil tisidiaylar bırakın dsgnin yakasını.
  • Arabayı kapatıp inince çok daha rahat ediyormuş. Hatta almanyadan dayıoğluna göre inip arabayı itince şanzıman üstüne binen yükü bütün negatif enerjileri itene iteliyormuş.
  • Dsg nin ömrünü arttıracak tek şey dsg siz araçtır.
  • DSG şanzımanda fren pedalına iyice basarsanız boşa alıyor zaten. Extra'dan sizin boşa almanıza gerek yok.

    Şanzıman boşa aldığında start-stop açıksa araç stop eder.

    Start- stop u kapatıp frene sonuna kadar basıp aracın sesini dinleyin. Boşa aldığında sesi değişecektir.

    Akan Trafikte ve çok sıcak havalarda ışıklara geldiğinizde kavramanın ısınmaması için işe yarayabilir. Ama sürekli dur-kalk trafikte belli bir hıza çıkmadığınız için start-stop devreye girmez

    Rampalarda kalkışta bu durum can sıkıcı olabilir zira yokuşta geri kaymaması için yine fren pedalına sonuna kadar basmalısınız ki hill holder devreye girsin. Ama bu esnada start stop'u kapatmanızı tavsiye ederim.

    Kalın sağlıcakla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maligezgin

    gözünü sevdiğimin dsg korkusu
    arkadaş patlayacak diye boşa mı atayım takla mı attırayım diye düşünecekseniz almayın niye alıyosunuz
    En azından arabanın kaportası ne zaman çökecek diye endişelenmiyorlar.
  • DSG'de 2 tane sıkıntı var anladığım kadarıyla. Birincisi, dur kalk trafikte arabayı hafif frenle durduruyoruz, frene iyice basıp DSG'ye "Duracağız" mesajı vermediğimiz için DSG "Her an gidecek" gibi hazır bekliyor. Tork konvertörlü otomatik vites olsa sorun olmayacak olan bu durum DSG'de kavramayı yiyor.
    Diğer sıkıntı ise kısa sürede şanzıman 2. vitese geçmeye çalışıyor. 1-2-1 dur. 1-2-1 dur. 1-2-1 dur. Şeklinde çalıştığı için kavramalar gereksiz iş yapıyor. Bu da gereksiz ısı üretiyor.

    Tabii DSG kullanmadım ama gözlemim bu yönde.
  • zaten 3 günlük ömrü var, 4 güne çıksa ne olur.
  • Her durduğunda vitesi boşa al, sıkışık trafikte manuel kullanıp vites değiştir, dur kalk trafikte tapagaz kalkıp öndeki araba durunca ani fren sık, park ederken tekken kombosu yap...

    Tüm bunlara rağmen şanzıman bozulunca da araba kullanmayı bilmiyor ondan bozulmuş desinler.

    Yahu düz vites kullananlar vitesi bu kadar düşünmüyor. Kendinize bu eziyeti neden yapıyorsunuz?

    İlla vag grubu bir araç alacaksanız gidin bari düz vites alında kafanız rahat olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cool Storm

    En azından arabanın kaportası ne zaman çökecek diye endişelenmiyorlar.

    Alıntıları Göster
    kardeş civic sahibi değilim
    honda babamın malı değil
    göçüyorsa ki göçtüğü aşikar, herkes gitsin sonuna kadar hakkını arasın

    ama bir yanlış başka bir yanlışla düzelmez
    nasıl ki dsg almayın patlıyor diyorsak civic de almayın göçüyor diyorum
    ama sen daha bunu bile kabul etmiyor, ama aa öbürü de göçüyor diye savunmaya geçiyorsun
    millet olarak en büyük sorunumuz bu olsa gerek
    en çoğundan..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maligezgin

    kardeş civic sahibi değilim
    honda babamın malı değil
    göçüyorsa ki göçtüğü aşikar, herkes gitsin sonuna kadar hakkını arasın

    ama bir yanlış başka bir yanlışla düzelmez
    nasıl ki dsg almayın patlıyor diyorsak civic de almayın göçüyor diyorum
    ama sen daha bunu bile kabul etmiyor, ama aa öbürü de göçüyor diye savunmaya geçiyorsun
    millet olarak en büyük sorunumuz bu olsa gerek
    en çoğundan..

    Alıntıları Göster
    Ben sorunu kabul etmediğimi söylemedim yazımı iyi okursan anlayacaksın. DSG kullanıcısı değilim, kimseyi de savunmuyorum.




  • DSG 2 önemli sorunu var. Kendisi ve kullanıcıları

    Kullananların çoğu tam otomatik veya CVT bir şanzımanmış gibi dur-kalk ve yokuş yukarı kullanımlarda sürekli yarım kavrama yaptırıyor.

    DSG'nin kontrol yazılımı da, araçtan araca değişmekle beraber sürekli olması gerekenden 1 vites yukarıda götürmeye çalışıyor. Arkadaşımın DSG aracını kullanıyorum ara sıra. Tıntın ilerleyen trafikte takip ediyorum, D konumunda sürekli 2. viteste yarım kavrama yaptırarak ilerlemeye çalışıyor. Ya manuele alıp kendim vites seçiyorum veya S moduna alıyorum. Bu uzun vadede daha sağlıklı.

    Açıkçası dur-kalk yavaş akan trafikte DSG'yi hiç beğenmiyorum. Ama performans ve verimlilikte en iyisi.

    DSG 'ye de yazılım yapılabiliyor, bu bahsettiğim sorunu yazılımla çözüyorlar.

    160-170 binde halen orjinal kavramasyıla kullanan da var, 20 binde kavrama mekatronik değişen de var.




  • önemli olan, gereksiz yere yarım kavrama yaptırmamak. gereksiz yere sürekli bunu yaprsanız, kavrama ömrünü yediğiniz gibi, ısınma sebebiyle farklı arıza ihtimali de artıyor.

    yani özetle dururken frene tam basmanız püf noktası. bunun yerine auto-hold varsa sizin yerinize bunu yapıyor zaten. siz farketmeden frene tam basmıyor olsanız bile, auto-hold aktif ise yarı kavrama halinde beklemeyi engeller. öyle zannediyorum çoğu dsg' li araçta artık standart. eğer varsa bu özellik, auto hold aktif olarak kullanın aracınızı. dururken, ışıkta beklerken ayağınızı da boş yere yormamış olursunuz frene basarak.

    aracınızda eğer yoksa bu özellik, dururken frene yeterince bastığınıza emin olun. araç rolanti devrine düşmeli, birkaç kez dikkat ederseniz alışırsınız zaten. gerisi akıcı kullanmak ile ilgili, sürekli gaz-fren-gaz-fren giden, arabayı biraz dikkatli kullanmayan; özellikle fırlama bir sürücüyseniz dsg pek size göre değil.

    tork konvertörlülere göre kesinlikle narin olduğu gerçek. daha verimli, performanslı ama narin; şehiriçi manevralarda ve yoğun trafikte tork konvetörlü daha konforludur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 28 Mart 2019; 16:59:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalsiyum 17

    önemli olan, gereksiz yere yarım kavrama yaptırmamak. gereksiz yere sürekli bunu yaprsanız, kavrama ömrünü yediğiniz gibi, ısınma sebebiyle farklı arıza ihtimali de artıyor.

    yani özetle dururken frene tam basmanız püf noktası. bunun yerine auto-hold varsa sizin yerinize bunu yapıyor zaten. siz farketmeden frene tam basmıyor olsanız bile, auto-hold aktif ise yarı kavrama halinde beklemeyi engeller. öyle zannediyorum çoğu dsg' li araçta artık standart. eğer varsa bu özellik, auto hold aktif olarak kullanın aracınızı. dururken, ışıkta beklerken ayağınızı da boş yere yormamış olursunuz frene basarak.

    aracınızda eğer yoksa bu özellik, dururken frene yeterince bastığınıza emin olun. araç rolanti devrine düşmeli, birkaç kez dikkat ederseniz alışırsınız zaten. gerisi akıcı kullanmak ile ilgili, sürekli gaz-fren-gaz-fren giden, arabayı biraz dikkatli kullanmayan; özellikle fırlama bir sürücüyseniz dsg pek size göre değil.

    tork konvertörlülere göre kesinlikle narin olduğu gerçek. daha verimli, performanslı ama narin; şehiriçi manevralarda ve yoğun trafikte tork konvetörlü daha konforludur.
    "Önemli olan gereksiz yere kavrama yaptırmamak"

    yazmışsınız.

    İyi de Kardeşim ben tüketiciyim. Bunu düşünecek olan ben değilim "Mühendisler"dir.
    Ben aracı evden çıkıp D'ye alırım vardığım da P'ye alır çıkarım.

    Bitti. Bu kadar.

    Yok manuel kullan. Yok ışıklarda N'ye al. Yok trafikten kaçın. Yok frene tam bas vs vs

    Bu ne ya ? Şaka mı bu ? Mühendisliğin temel kuralı nedir ? Oluşabilecek en kötü senaryoyu hesaplamaktır yani burda en yoğun kullanımı hesaplamaktır.

    O zaman üretmeyeceksin kardeşim. ya da üzerine ibare koyacaksın trafiğe girmek bu şanzımanda önerilmemektedir diye.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.