Şimdi Ara

Start-stop'un yakıta etkisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
2.627
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 100bin km boyunca yaklaşık 30saat start stop devreye girmiş. Yakıt olarak etkisi 27.5litre. hesaplayinca 210tl gibi bir şey yapıyor. Geçenlerde akü değişiminde start stop olmasa aynı aküyü 250tl daha ucuza alırdın demişti 😀 marş vs bir arıza verse külliyen zarar ama çevreyi daha az kirlettik diye avutalım kendimizi.


    Start-stop'un yakıta etkisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • o 27 litre'den bir de ilk çalıştırma için gerekli ilave benzini de düşmek gerek.


    ama bence km'nin büyük bölümü şehirdışı bence senin, ondan az çıkmış.


    ben ayda 2 saat'e yakın topluyorum her 600 km'de falan.


    mazda'nınki gibi doğrudan ateşlemeyle çalışan sistemler haricinde uzun vadede akü-marş motoru-alternatör- motordaki aşınma derken külliyen zarar,


    değişecek parçaların karbon ayakizi de düşünülürse çevreye de faydası olduğunu düşünmüyorum.

  • Start stop emisyon yasalarının istediği oyunu oynamak için geliştirildi. Aynı şey elektrikli araçlar içinde geçerli. Ama gel de anlat. Şu anda dünyada 1 kişi kuyuya taş atıyor geçtim 40 kişiyi milyarlarca insan çıkartamıyor.

  • o 27 litre'den bir de ilk çalıştırma için gerekli ilave benzini de düşmek gerek.


    ama bence km'nin büyük bölümü şehirdışı bence senin, ondan az çıkmış.


    ben ayda 2 saat'e yakın topluyorum her 600 km'de falan.


    mazda'nınki gibi doğrudan ateşlemeyle çalışan sistemler haricinde uzun vadede akü-marş motoru-alternatör- motordaki aşınma derken külliyen zarar,


    değişecek parçaların karbon ayakizi de düşünülürse çevreye de faydası olduğunu düşünmüyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 1 Ekim 2021; 20:57:5 >
  • Aracımda autohold da var ışıklarda özellikle uzun ışıklarda oldukça rahat. Ben seviyorum kullanmayı hem sessiz hem de frenle işim olmuyor çok rahat


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Demek ki Subaru’larda bu sistem verimsiz çalışıyor.

    Bu arada commandxciğim, XV modelinden kuzenimde vardı geçen bayram yurtdışından gelmişti. Zavallı iki gün doğrulamadı, koltukları berbat, konfor yok demişti bundan dolayı biraz ön yargılıydım, şimdi verimsiz bir start-stop sistemide varmış.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bizim isiklarda durup yesil yanana kadar hareketsiz durmak imkansiz oldugu icin start stop kafayi yiyor. Start stopu etkin kullanabildigim yolculuklarda ise epey ise yaradigini gordum. Ancak ulkemin trafiginde faydasini gormek cok zor maalesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi olaya düz mantık bakıldığı için ben de düz mantık sorayım; 100.000 km'de bir akü mü değiştiriyorsun?

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    Akü zayıflamaya başlamıştı. Kış girmeden değiştireyim dedim. 6 sene, yaklaşık 100bin km sonunda değiştirdim.

  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Millet o km'yi 1 senede yapabiliyor. Hadi 2-3 senede yapsın. Sürekli akü değiştirildiğini duyuyor musunuz? Böyle bir şey yok.


    Kaldı ki, sistem yüzbinlerce kez devreye girecek şekilde tasarlanmış ve sunulmuş. Bunun arıza olasılığı çok düşük ve neredeyse ben hiç duymadım. Yok arıza yapabilir diye olaya bakacaksak, aracın motorunda arıza riski daha yüksek ve arıza veriyor da.


    Emisyonları düşürdüğü için, yakıt tüketimi azaldığı için faydası var. Sizin araçta etkisi olmadıysa, bunu tüm markalardaki etkisi böyledir diye genellemeniz doğru değil. Sizin araçta bu verimsizdir, her şey araçta sunuldu diye yüzde yüz verimli olacak, çok işe yarayacak diye bir şey yok.

  • Her araca bindiğimde kapatıyorum gıcık oluyorum bu sisteme.

    Trafiğin çok olduğu yerde belki ise yarayabilir de benim yaşadığım yerde külliyen gereksiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 100 bin km'de 27.5 litre. Elin redneck Amerikalısının Ford F650'si 100km'de 10 galon tüketiyor. Yine gelip bizim gibi garibanlara saldırıyorlar emisyon diye.


    Dünya'nın en çok nükleer silah deneyen ülkesine yemiyor tabi Avrupa kendi kendine eğleniyor.

  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt

    Benim yaşadığım yerde de pek gerek olmuyor, bu yüzden avantajı bu kadar düşük. Doğru düzgün ışık yok, ışıkları da 1km öncesinden görüyorsun. Dur kalk trafikte zaten işe yaramıyor. Uzun ışıklar olan yerde avantajı çok olur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracımın yazılımını ayarlattım her kontağı açışımda start-stop otomatik olarak kapalı halde oluyor

  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    o 27 litre'den bir de ilk çalıştırma için gerekli ilave benzini de düşmek gerek.


    ama bence km'nin büyük bölümü şehirdışı bence senin, ondan az çıkmış.


    ben ayda 2 saat'e yakın topluyorum her 600 km'de falan.


    mazda'nınki gibi doğrudan ateşlemeyle çalışan sistemler haricinde uzun vadede akü-marş motoru-alternatör- motordaki aşınma derken külliyen zarar,


    değişecek parçaların karbon ayakizi de düşünülürse çevreye de faydası olduğunu düşünmüyorum.

    Bu zımbırtı ciktigi ilk gunden beri derim. Beş para etmez gereksiz sacma sapan bir sistem. Bir halta da yaradigi yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electrun

    Bizim isiklarda durup yesil yanana kadar hareketsiz durmak imkansiz oldugu icin start stop kafayi yiyor. Start stopu etkin kullanabildigim yolculuklarda ise epey ise yaradigini gordum. Ancak ulkemin trafiginde faydasini gormek cok zor maalesef.

    Aynen öyle:

    Geçen yıl ışıklarda beklerken S&S devreye girmedi yeşil ışıkta dım dızlak kaldım yol ortasında

    Neyseki yeniden kontak yapınca çalıştı.

    Bu olaydan sonra arabayı çalıştırır çalıştırma S&S düğmesine basıp devre dışı bırakıyorum.

  • Gereksiz bir sistem. Araca her bindiğimde kapatıyorum. EFB aküyle 3,5 yıldır sorun da yaşamıyorum.

  • Yakıt tüketimine faydası olmaz. Motor ilk marşda daha çok tüketir. Ancak çevresel faktör düşünülürse o açıdan faydalı.

  • İlk birkaç gün deneyip alışamadım
    Sonra kapattım gitti

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • bir yerde okumuştum; 5 dakikayı geçen duraklamalarda benzine etkisi oluyor. daha kısalarında ilk start için verilen fazladan püskürtülen benzini karşılamıyormuş .( stop etmiş motoru çalıştırmak için gereken momenti sağlamak için)

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.