100bin km boyunca yaklaşık 30saat start stop devreye girmiş. Yakıt olarak etkisi 27.5litre. hesaplayinca 210tl gibi bir şey yapıyor. Geçenlerde akü değişiminde start stop olmasa aynı aküyü 250tl daha ucuza alırdın demişti 😀 marş vs bir arıza verse külliyen zarar ama çevreyi daha az kirlettik diye avutalım kendimizi. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Start-stop'un yakıta etkisi
-
-
Start stop emisyon yasalarının istediği oyunu oynamak için geliştirildi. Aynı şey elektrikli araçlar içinde geçerli. Ama gel de anlat. Şu anda dünyada 1 kişi kuyuya taş atıyor geçtim 40 kişiyi milyarlarca insan çıkartamıyor.
-
o 27 litre'den bir de ilk çalıştırma için gerekli ilave benzini de düşmek gerek.
ama bence km'nin büyük bölümü şehirdışı bence senin, ondan az çıkmış.
ben ayda 2 saat'e yakın topluyorum her 600 km'de falan.
mazda'nınki gibi doğrudan ateşlemeyle çalışan sistemler haricinde uzun vadede akü-marş motoru-alternatör- motordaki aşınma derken külliyen zarar,
değişecek parçaların karbon ayakizi de düşünülürse çevreye de faydası olduğunu düşünmüyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 1 Ekim 2021; 20:57:5 > -
Aracımda autohold da var ışıklarda özellikle uzun ışıklarda oldukça rahat. Ben seviyorum kullanmayı hem sessiz hem de frenle işim olmuyor çok rahat
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Demek ki Subaru’larda bu sistem verimsiz çalışıyor.
Bu arada commandxciğim, XV modelinden kuzenimde vardı geçen bayram yurtdışından gelmişti. Zavallı iki gün doğrulamadı, koltukları berbat, konfor yok demişti bundan dolayı biraz ön yargılıydım, şimdi verimsiz bir start-stop sistemide varmış.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bizim isiklarda durup yesil yanana kadar hareketsiz durmak imkansiz oldugu icin start stop kafayi yiyor. Start stopu etkin kullanabildigim yolculuklarda ise epey ise yaradigini gordum. Ancak ulkemin trafiginde faydasini gormek cok zor maalesef.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şimdi olaya düz mantık bakıldığı için ben de düz mantık sorayım; 100.000 km'de bir akü mü değiştiriyorsun?
-
Akü zayıflamaya başlamıştı. Kış girmeden değiştireyim dedim. 6 sene, yaklaşık 100bin km sonunda değiştirdim.
-
Millet o km'yi 1 senede yapabiliyor. Hadi 2-3 senede yapsın. Sürekli akü değiştirildiğini duyuyor musunuz? Böyle bir şey yok.
Kaldı ki, sistem yüzbinlerce kez devreye girecek şekilde tasarlanmış ve sunulmuş. Bunun arıza olasılığı çok düşük ve neredeyse ben hiç duymadım. Yok arıza yapabilir diye olaya bakacaksak, aracın motorunda arıza riski daha yüksek ve arıza veriyor da.
Emisyonları düşürdüğü için, yakıt tüketimi azaldığı için faydası var. Sizin araçta etkisi olmadıysa, bunu tüm markalardaki etkisi böyledir diye genellemeniz doğru değil. Sizin araçta bu verimsizdir, her şey araçta sunuldu diye yüzde yüz verimli olacak, çok işe yarayacak diye bir şey yok.
-
Her araca bindiğimde kapatıyorum gıcık oluyorum bu sisteme.
Trafiğin çok olduğu yerde belki ise yarayabilir de benim yaşadığım yerde külliyen gereksiz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
100 bin km'de 27.5 litre. Elin redneck Amerikalısının Ford F650'si 100km'de 10 galon tüketiyor. Yine gelip bizim gibi garibanlara saldırıyorlar emisyon diye.
Dünya'nın en çok nükleer silah deneyen ülkesine yemiyor tabi Avrupa kendi kendine eğleniyor.
-
Benim yaşadığım yerde de pek gerek olmuyor, bu yüzden avantajı bu kadar düşük. Doğru düzgün ışık yok, ışıkları da 1km öncesinden görüyorsun. Dur kalk trafikte zaten işe yaramıyor. Uzun ışıklar olan yerde avantajı çok olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
aracımın yazılımını ayarlattım her kontağı açışımda start-stop otomatik olarak kapalı halde oluyor
-
Bu zımbırtı ciktigi ilk gunden beri derim. Beş para etmez gereksiz sacma sapan bir sistem. Bir halta da yaradigi yokquote:
Orijinalden alıntı: 19can84o 27 litre'den bir de ilk çalıştırma için gerekli ilave benzini de düşmek gerek.
ama bence km'nin büyük bölümü şehirdışı bence senin, ondan az çıkmış.
ben ayda 2 saat'e yakın topluyorum her 600 km'de falan.
mazda'nınki gibi doğrudan ateşlemeyle çalışan sistemler haricinde uzun vadede akü-marş motoru-alternatör- motordaki aşınma derken külliyen zarar,
değişecek parçaların karbon ayakizi de düşünülürse çevreye de faydası olduğunu düşünmüyorum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: electrun
Bizim isiklarda durup yesil yanana kadar hareketsiz durmak imkansiz oldugu icin start stop kafayi yiyor. Start stopu etkin kullanabildigim yolculuklarda ise epey ise yaradigini gordum. Ancak ulkemin trafiginde faydasini gormek cok zor maalesef.Aynen öyle:
Geçen yıl ışıklarda beklerken S&S devreye girmedi yeşil ışıkta dım dızlak kaldım yol ortasında
Neyseki yeniden kontak yapınca çalıştı.
Bu olaydan sonra arabayı çalıştırır çalıştırma S&S düğmesine basıp devre dışı bırakıyorum.
-
Gereksiz bir sistem. Araca her bindiğimde kapatıyorum. EFB aküyle 3,5 yıldır sorun da yaşamıyorum.
-
Yakıt tüketimine faydası olmaz. Motor ilk marşda daha çok tüketir. Ancak çevresel faktör düşünülürse o açıdan faydalı.
-
İlk birkaç gün deneyip alışamadım
Sonra kapattım gitti
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
bir yerde okumuştum; 5 dakikayı geçen duraklamalarda benzine etkisi oluyor. daha kısalarında ilk start için verilen fazladan püskürtülen benzini karşılamıyormuş .( stop etmiş motoru çalıştırmak için gereken momenti sağlamak için)
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
100 bin km'de 27.5 litre. Elin redneck Amerikalısının Ford F650'si 100km'de 10 galon tüketiyor. Yine gelip bizim gibi garibanlara saldırıyorlar emisyon diye. Dünya'nın en çok nükleer silah deneyen ülkesine yemiyor tabi Avrupa kendi kendine eğleniyor. |
o 27 litre'den bir de ilk çalıştırma için gerekli ilave benzini de düşmek gerek. ama bence km'nin büyük bölümü şehirdışı bence senin, ondan az çıkmış. ben ayda 2 saat'e yakın topluyorum her 600 km'de falan. mazda'nınki gibi doğrudan ateşlemeyle çalışan sistemler haricinde uzun vadede akü-marş motoru-alternatör- motordaki aşınma derken külliyen zarar, değişecek parçaların karbon ayakizi de düşünülürse çevreye de faydası olduğunu düşünmüyorum. |
Benzer içerikler
- seyir halinde aracın stop etmesi
- range rover evoque 2.0 si4 yorum
- egea cross urban 1.4 fire 95 hp yorum
- ford transit 155 ps motor yorumları
- cay motor nedir
- 2025 araba fiyatları ne olur
- fiat ulysse 2024 fiyat
- yeni renault 5
- honda civic 2024 fiyat listesi
- 2023 model toyota corolla
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X