Şimdi Ara

stepne lastik hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
1
Favori
1.042
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese selamlar. Arkadaslar arka lastiklerim iç omuzdan aşınmış. stepnem var aynı ebatlarda. stepne yılına yakın aynı lastikten bulup arkaya beraber taksam bi sorun olur mu. stepne kullanılmadı 2014 üretimi. maddi olarak sıkışığım idare eder mi bi süre? teşekkürler cevaplar için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Olur neden olmasın. Arka lastiğin birini de stepne yaparsın.

    Hem stepnen durduk yere eskimemiş olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı lastik olursa problem olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aşınma için rot balans ayarı yaptırın. 2014 bir lastik için eski bir tarih. Uzun süre arabada beklemiş. Diğer aksa da aynı marka model ve ebatta çıkma lastik alın bir süre götürür sizi ama kullandığınız süre boyunca aracı sakin kullanın. Agresif kullanımlarda ve aşırı hız durumlarında o lastik balon yapabilir hatta parçalanabilir. Hergün binmeden önce de o lastiğe bir göz gezdirin durumu nasıl diye... Mümkünse o lastikle uzun yola çıkmayın...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2014 bir lastik için eski bir tarih diye yukarıda yazılanlar çok saçma gerçek dışıdır, alakası yok, hiç farketmez aynı ebat ne marka takarsan tak istersen yarışa katıl bişey olmaz, oto yarışlarında adamlar son tarih lastik takmıyor, ne bulurlarsa eski yeni takıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sen bu işten ekmek kazanıyorsun tamam ama yapma bunu. Bugüne değin 5-6 stepne lastik tecrübem oldu. Hangisini taktıysam normal kullanımlarımda dahi 3000 km'den fazla yürüyemediler. Hem parçalanarak beni yolda bıraktılar. Sene 2018 oluyor birkaç ay sonra. Yani o lastik 5 yıllık sayılır. Nasıl ve ne koşulda muhafaza edildiği konusunda da emin değiliz. Arkadaşın can güvenliği söz konusu.





    Aynı ebat ve ne marka olursa olsun tak demişsin ve yarışa katıl demişsin. Markalar ve hatta modeller arasında bile sırt desenlerinin farklı olduğunu biliyorsun. Bu desen farkının aynı aks üzerinde farklı direnç oluşturması mümkün. Uzun vadede ne tür sorun açacağını tam bilmek güç.

    Yarış arabaları konusunda bilgin cidden zayıf belliki... Hangi yarış pilotu yıllarca stepne olarak kullanılmış bir lastiği takıp da yarışa katılır.



    İşin özü sen eski lastiği satmazsan ölmezsin ama arkadaş bir kazaya karışıp ölebilir. Ben de esnafım ama esnaflıktan önce insanım... Bunu biraz düşünmeni temenni ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aslanoto A kullanıcısına yanıt
    Bir de millet siz sanayicilerin bilgisine güvenip canlarını emanet ettikleri araçlara sizin tavsiyelerinizle işlem yaptırıyolar... Sana burada sayfalarca laf anlatırım ama ne desem boş, nasılsa okumayacaksın. Kalkmış birde oto yarışlarında ne bulurlarsa takıyorlar diyor, şaka gibi. Yahu be adam bilgin yok bari fikrin olmasın. Şu forumun otomobil genel bölümüne yazdıklarının yarısı yalan, diğer yarısı yanlış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Stepne iptali hakkında
    4 yıl önce açıldı
    ince stepne hakkında
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Sen bu işten ekmek kazanıyorsun tamam ama yapma bunu. Bugüne değin 5-6 stepne lastik tecrübem oldu. Hangisini taktıysam normal kullanımlarımda dahi 3000 km'den fazla yürüyemediler. Hem parçalanarak beni yolda bıraktılar. Sene 2018 oluyor birkaç ay sonra. Yani o lastik 5 yıllık sayılır. Nasıl ve ne koşulda muhafaza edildiği konusunda da emin değiliz. Arkadaşın can güvenliği söz konusu.





    Aynı ebat ve ne marka olursa olsun tak demişsin ve yarışa katıl demişsin. Markalar ve hatta modeller arasında bile sırt desenlerinin farklı olduğunu biliyorsun. Bu desen farkının aynı aks üzerinde farklı direnç oluşturması mümkün. Uzun vadede ne tür sorun açacağını tam bilmek güç.

    Yarış arabaları konusunda bilgin cidden zayıf belliki... Hangi yarış pilotu yıllarca stepne olarak kullanılmış bir lastiği takıp da yarışa katılır.



    İşin özü sen eski lastiği satmazsan ölmezsin ama arkadaş bir kazaya karışıp ölebilir. Ben de esnafım ama esnaflıktan önce insanım... Bunu biraz düşünmeni temenni ederim.

    Haklısınız hocam. Lastik senesini doldurdu mu çöpe atılmalı. Sene 2018 olunca 2014 üretimli lastik 5 yıllık sayılıyor. Çünkü 2018-2014 = 5. Lastik 2014'ün Aralık ayının son haftasında üretilip 3 yıllık olsa da 3'ün 5'in lafı olmaz. At çöpe. Hatta lastikçiden lastik alırken de çay ikram ederlerse demleneli 2 dakikadan fazla olmuş çayı içmeyin. Atın çöpe.

    Şu anda arabamın altında 2007 üretimli Bridgestone Blizzak LM25 kışlık lastikler var (3307 üretim tarihli İsteyene resim atarım). Tam 10 yıldan daha eski lastikler. Sizin matematiğinizle 15 yıllık sayılır. İşin komik tarafı, 2014'den bu yana (Yani sizin matematikle 10 yıllıkken) her kış arabanın altına taktım. Parçalanmadı, uçmadım, kaçmadım. Yola da tutundu. Karda mantıklı olan her yere çıktım. Kar kış demeden işe arabayla gittim geldim. Yağmurlu havada, otoban hızlarında çeşitli manevralar yapmak zorunda da kaldım. Ölmedim henüz.

    Ha ne var? Lastik uğultu yapıyor doğrudur. Yol tutuş olarak evet, yazlık lastiklerden daha zayıf ama, 2015 yılında kullandığım 2013 üretimli (Sizin matematik ile 5 yıllık mı oluyor?) Kumho Solus KH21 (Kt21 de olabilir) yazlık lastiklerden çok daha iyi tutunuyor. Bir kışlık lastiğe göre kötü değil.

    Stepne konusuna gelince, şu bahsettiğim Kumho'lar yüzünden arabayı kaldırıma yaslanmak zorunda kaldım. Cidden çok dandik lastikti, öyle ki her frende ABS devreye giriyordu, her kalkışta da azıcık fazla gaz versem araba patinaja düşüyordu. Ciddiyim o kadar kötülerdi. Hele ıslakta yak dörtlüyü çek arabayı sağa. Normal bir kalkış bile mümkün değildi, normal kalkışlarda dahi patinaja sarıp kalıyordu araba. Durmak zaten imkansızdı. Neyse gün geldi kaldırıma yaslayıp sol ön lastiği yardım. Gittim 1999 yılından kalma arabanın orijinal stepnesini taktım. Lastik üstünde üretim tarihi yazılması kuralından bile önce üretilmiş bir lastik. Hatta içinde bulunduğumuz binyılda dahi üretilmemiş. Sizin hesapla 25 yıllık lastik. Olayı daha da dramatik hale getireyim. Aracın üstündeki lastikler 195/55R15 ebatlıydı. Stepne ise 175/65R15!! Yani hem çevresi hem yanağı farklı. Aynı aks üstünde farklı deseni geçtim, farklı ebat ve tarihi eser bir lastik!
    Peki izlenimlerim neydi dersiniz? Bol bol vıcır vıcır ses yapıyordu doğrudur, yol yapmamış lastik. Ama esas olarak şöyle söyleyeyim, kalkışlar iyileşti. Sert frenlerde arabanın sol tarafının daha iyi tutunduğunu hissedebiliyordum. Ancak sert frenlerde dahi araba alıp başını gitmiyordu, sadece sol tarafın tuttuğunu hissediyordum. Ama yine 1 haftalık kullanımımda işe git gel yapmama rağmen ölmedim biliyor musunuz? Uçmadım, bariyere patlamadım. Ölmedim yani çok ilginç ama ölmedim.

    Sözün özü, aynı aks üzerinde farklı ebat ya da farklı deseni asla önermiyorum. Ancak aynı ebatta 2014 üretimli stepne lastiği arabanın altına vermekte hiç bir beis yok. İdare edilebilir tabii ki. Sadece "Viraj kasmaya" çalışmak gibi ekstrem işlere girmezsiniz olur biter. Hatta o stepnenin aynı deseninde bir çıkma bulunursa mis gibi olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto

    2014 bir lastik için eski bir tarih diye yukarıda yazılanlar çok saçma gerçek dışıdır, alakası yok, hiç farketmez aynı ebat ne marka takarsan tak istersen yarışa katıl bişey olmaz, oto yarışlarında adamlar son tarih lastik takmıyor, ne bulurlarsa eski yeni takıyor.


    yazık sizden lastik hizmeti alanların haline...
    bari lastiğin hammaddesi kauçuk nasıl davranışlar sergiler biraz araştırsaydınız yazdıklarınız daha farklı olurdu.
    lütfen insanları yanlış yollara sürüklemeyin.
    iklimsel şartlar kullanım zaman üretim tarihinden itibaren lastiğin güvenlik faktörünü habire kaybettirir
  • Bende birçok şeyi sizinle aynı söyledim zaten. Ben çöpe atılsın demedim, dikkat edilsin dedim. İstisnalar kaideyi bozmaz. Lastikler genellikle 4. yıldan itibaren sertleşirler. Saklama koşulları iyileşirse bu artar kötüleşirse azalabilir. Lastikleri iyi saklamışsınızdır o kadar süre kullanırsınız. Ama kullanırken bunun bilincinde olmak önemli. Siz de belliki bilincindesiniz. Esas vurgulamak istediğin konu bunun bilincinde olmak.



    Benim deneyimlerim ki abartmıyorum bugüne değin 600.000 km mesafeyi direksiyon başında çoktan devirdim ve bu deneyimlerimde stepne lastiği beni üzdü. 5 yıllık lastikle ve bu lastik çatlaklar içindeydi uzun yol yaptım ve 800km gibi bir mesafeyi sorunsuz katettiğim de oldu. Şimdi sahibi olduğum araçta arka iki teker de her iki yandan balon yapmış. Ama bu lastikle maddi durum yetersiz olduğu için geziyorum ve gezdiğim araç 500 beygir civarı bir güce sahip, yeri geliyor 200'ün üstünde seyrediyorum ama bu yaptığım doğru değil.



    Dediklerim 5 yıllık lastik çöpe atılsın değil öyle anlaşılmışsa düzelteyim. Lastiğin durumu gözle kabaca anlaşılabilir. Zaten patlayacak lastik yüzlerce km önceden hafif bir titreme ile kendini belli ediyor genellikle.



    Olay farkında olmak ile olmamak aslında. Eski lastik işi şansa bırakmak demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 10 Kasım 2017; 3:30:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.