Merhaba arkadaşlar, aracımda fabrikanın koyduğu stepne ve içindeki alet seti(kriko, bijon anahtarı vb.) hala duruyor. Stepneyi çıkarsam ve orayı boşaltsam, kazanacağım hafifliğin aracın yakıt tüketimine ve performansına etkisi ne derecede olur? Onun dışında çok fazla viraj kasan biriyim, hafta sonları aracımla çıkar Ankara'nın çevre ilçelerindeki tenha dağ yollarında gazlarım. Bu stepneyi çıkarmak aracın dengesinde bir dezavantaj oluşturur mu? Sonuçta ön çeker bir araba ve motor önde ağırlık öne çok gider mi diye merak içindeyim. Bu kadar uğraşmaya ne gerek var derseniz şehir içi 9 litre benzin yakan arabaya binmek bazen ekonomik olarak zorluyor, ayrıca performanslı kullanmayı seven biriyim o yüzden hafiflik benim için çok büyük artı. Stepne yerine yolda kalmamak için lastik tamir kiti denilen lastik patlayınca köpük basarak lastiği belirli süre kullanımını sağlayan ürünü kullanan arkadaşlarda bu ürün hakkında işe yarıyor mu diye bilgilendirirse sevinirim. Şimdiden teşekkürler. edit: Şehir dışı uzun yollarda stepneyi araca koyacağım. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi netstat -- 27 Aralık 2020; 18:59:3 > |
Stepne iptali hakkında
-
-
Yakıta çok etki edeceğini sanmam o saydıklarının hepsini çıkar tartıda tart bakalım kaç kg geliyor. -
quote:
Orijinalden alıntı: canlee89
Yakıta çok etki edeceğini sanmam o saydıklarının hepsini çıkar tartıda tart bakalım kaç kg geliyor.Bana da yakıta çok etki etmez gibi geliyor. Ama ağırlık olarak benim hissettiğim sanki 20 kilodan bile fazlaydı hepsi. Evdeki teraziyle müsait bir zamanda tartayım
-
Hocam 20 kg nin performansa etkisini hissetmen biraz zor olur en azından bi 100 kg atılırsa araçtan 15-20 HP motoru güçlendirmişsin gibi fark yaratır.quote:
Orijinalden alıntı: netstatBana da yakıta çok etki etmez gibi geliyor. Ama ağırlık olarak benim hissettiğim sanki 20 kilodan bile fazlaydı hepsi. Evdeki teraziyle müsait bir zamanda tartayım
Alıntıları Göster
-
Küçük fark için hiç uğraşmayın. -
İlla ki etkisi olacaktır ama ne kadar fark edilir bilemem. Spor araçların ağırlık dağılımını dengelemek için aküyü falan da arkaya ya da öne aldığı düşünülürse belki fayda sağlayabilir. Yakıta etkisi olmaz. -
Aman hocam, araçların arkasında stepne varsa araç tasarlanırken darbe emme noktasında stepneden de istifade ediliyor. Ben de baya bi eskiden cahillik edip sökmüştüm ertesi hafta ulan dedim burası bomboş kaldı sonra güvenlik mevzusu aklıma geldi geri yerine koydum. Ne kadar enerjiyi emerse o kadar kârdır, malum takip mesafesi koruyan yok, balataları yan sanayi takıyor şerefsiz ustalar, lastiği en ucuzundan alıyor insanlar mecburiyetten sonra da duramayıp öndekine patlıyorlar. Aracın viraj kabiliyetini arttırmak için kule gergisi ve travers gergisi taktırabilirsiniz, kaliteli lastik almakla beraber görece düşük maliyetli yol tutuş arttırma sağlar üst alt kule gergisi. Yakıtı azaltmak için dizelse yazılım sakin kullanımda iş görüyor ama benzinlide fark ettirmiyor. Hafif jant takabilirsiniz, yürüyen aksamdan atılan ağırlık daha fazla etki eder. Lastiklere 2-3 Psi fazla basarsanız yine bir miktar etkiler.
-
-
Stepneyi aractan cikarmanin bir yabanci kaynakta okuduguma gore ortalamada %1.5 ila 2 arasinda yakit tasarrufu sagliyormus. Bu deger sizin icin yeterliyse cikarin stepneyi -
azıcık hiciv yapacam :).
tekbaşınıza yolculuk yapıyorsanız yan ve arka koltukları da sökün. sadece gidiş gelişinize yetecek kadar benzin koyun (ucaklar öyle yapıyor )
-
Koltuklar, kaput, aynalar da giderse yakıtı düşürürsün -
quote:
Orijinalden alıntı: salserolazıcık hiciv yapacam :).
tekbaşınıza yolculuk yapıyorsanız yan ve arka koltukları da sökün. sadece gidiş gelişinize yetecek kadar benzin koyun (ucaklar öyle yapıyor )
Kaporta birleşim yerlerini bantlayın.
-
Stepne yi çıkarmanız öyle bir fark yaratmaz, 1 lastik jant kaç kg altı üstü zaten. Bence aldığınız riske değmez.
-
Simit depo LPG'm olduğu için stepne taşımıyorum.
Ağırlık azalmamış, aksine artmıştır. Bu nedenle yakıt bazında değişiklik var mıdır bilemem.
Bagaj bölgesinden eksilecek 20 kg. aracın virajda yol tutuşunu bir miktar etkileyecektir.
Uzun yol dahil stepneyi taşımıyorum. Tek dikkat edeceğim husus Pazar günleri şehirlerarası yolculuk yapmamaya özen göstermem.
Onun haricinde "Toyota asistanım" ve kaskom var. Lastiğim yarılırsa onları devreye sokarım. Pazar harici günler ise en yakın lastikçiyi ararım. Zaten yarılma olduğu için o lastik kullanılamaz. Değişti mi de çift değiştiğinden iki adet uygun ebat sıfır lastiği alır gelir, parası neyse öderim.
Unutmadan, bir lastiği en fazla 4 yıl kullanırım ve durumuna bakmaksızın değiştiririm. Lastik bence arabanın güvenlik konusunda en hayati parçasıdır. Bu nedenle alırken iyisini alır, paradan kaçmam. 1988 yılından beri araba sahibiyim ve yolda bir kere dahi lastiğim patlamadı, yarılmadı.
Çivi girmesi nedeniyle oluşan inmelerde de, kaliteli pompa ve tamir kiti ile işimi görürüm.
Ancak ücra bölgelere, gece veya hafta sonları sık seyahat ediliyorsa güncel ve iyi bir stepne bulundurulması zaruridir.
-
Cevaplar için teşekkürler. Stepneyi çıkarmamaya karar verdim ama yine de buraya kriko ve aletler dahil kilogramını tartıp yazacağım.
Boş yapan arkadaşlar da olmuş gülüp geçtim onlara
-
Bindiğiniz araç yaksın hocam. Her kula nasip olmaz. 1 yıl önce ciddi ciddi düşünüyorduk arkadaşla amcam vazgeçirdi. Nasıl 147 biraz anlatsanıza 😅
-
memlik köyü yolu, gölbaşı incek civarındaki ara yollar, havaalanından merkeze giderken çevreyolu çıkışını geçtikten sonraki virajlar, kargasekmez virajları, kızılcahamam soğuk sudan çamlıdereye giden köy yolları, imrahor köprüsü, eymir mühye köyü arası, bağlumdan keçiörene inen yol, çubuk karagöl arası virajlı güzel yollar var.
-
quote:
Orijinalden alıntı: sml_akyzBindiğiniz araç yaksın hocam. Her kula nasip olmaz. 1 yıl önce ciddi ciddi düşünüyorduk arkadaşla amcam vazgeçirdi. Nasıl 147 biraz anlatsanıza 😅
Teşekkürler hocam, ben de yakıtını fazla takmıyorum zaten yoksa gidip şehir içi 9 litre yakan bir arabaya binmezdim amacım aslında hafiflik ve daha fazla performanstı ama sanırım pek etkisi olmayacak gibi.
147'ye gelince gerçekten anlatmak zor, eğer 156, 147, 145 vb. bir alfanın direksiyonuna geçtiyseniz dediklerimi çok rahat anlarsınız :) muazzam yol tutuş ve net bir direksiyon, 1.6 atmosferik olmasına rağmen gayet güzel bir performans ve devir yükseldikçe daha da bas diyen bir motor sesi. Direksiyon başında her an zevk veren bir araç, umarım size de güzel bir alfa nasip olur.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Auroraxmemlik köyü yolu, gölbaşı incek civarındaki ara yollar, havaalanından merkeze giderken çevreyolu çıkışını geçtikten sonraki virajlar, kargasekmez virajları, kızılcahamam soğuk sudan çamlıdereye giden köy yolları, imrahor köprüsü, eymir mühye köyü arası, bağlumdan keçiörene inen yol, çubuk karagöl arası virajlı güzel yollar var.
oo tam benim kafadansın hocam kargasekmez, memlik, gölbaşı tulumtaş, çubuk karagöl yolu, kızılcahamamdan çamlıdereye giden köy yolları bu yolları çok severim diğer dediklerine de bakacağım. bu arada favorim kargasekmezdir.
-
alfalara uzaktan bakmakla yetiniyorum şuan. Umarım ileride bir gün bir alfaya sahip olurum
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
azıcık hiciv yapacam :). tekbaşınıza yolculuk yapıyorsanız yan ve arka koltukları da sökün. sadece gidiş gelişinize yetecek kadar benzin koyun (ucaklar öyle yapıyor ) |
Benzer içerikler
- kilitli kalan bagaj nasıl açılır
- tescil seri no-plaka eşleşmiyor. lütfen kontrol ediniz
- android auto youtube
- lassa lastik yorumları
- 40 bin tl hasar kayıtlı araç alınır mı
- mazda cx 60
- 2021 skoda superb
- honda elektrikli suv
- rifter 2024 fiyat listesi
- mustang mach-e fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X