Şimdi Ara

SUNNY 14100 - 14200 - 14300 HD ( STi 7111 işlemcili ) (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
172
Cevap
1
Favori
37.017
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ESES li

    quote:

    Orijinalden alıntı: achfighter

    Sunny 14200 için uydudan güncelleme için başka bir sitede sorun var diyorlar, doğru mudur?

    14100 için şuana kadar bir problem yaşamadım 14200 ün sadece kasası farklı olduğuna göre ondada problem olmaz herhalde

    Cevap için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: achfighter

    quote:

    Orijinalden alıntı: ESES li

    quote:

    Orijinalden alıntı: achfighter

    Sunny 14200 için uydudan güncelleme için başka bir sitede sorun var diyorlar, doğru mudur?

    14100 için şuana kadar bir problem yaşamadım 14200 ün sadece kasası farklı olduğuna göre ondada problem olmaz herhalde

    Cevap için teşekkürler.

    bende 1-2 defa donarak takılma oldu ondada donmaya bazı tp lerin yol açtığını gördüm o tp leri ve hiç kullanmayacağım uyduları ve tplerini kökten sildim. receiver daha hızlı çalışmaya başladı ve donma problemi bir daha olmadı.




  • Arkadaşlar dün İzmir Sunny yetkili satıcısına 14300 modelini sordum ne zaman çıkacak diye. Yılbaşından sonra çıkarmı dedim söylentiler bu şekilde deyince firma yetkilisi arkadaş Sunny 14300' ün piyasaya asla çıkmayacağını söyledi. Çok şaşırdım sebebini sorunca Sunny' nin kart paylaşımlı cihaz piyasaya sürmeyeceğini söyledi. Böylece Sunny 14300 hayal oldu.
  • 14100-14200 modeller için yeni yazılım güncellemesi çıkmış cihaz az önce otomatik olarak yükledi
  • Merhaba;

    Servis olarak 14100 ve 14200 cihazlarda sık sık boot hatası almaya başladık. Çözümünü sizlerle paylaşma ihtiyacı hissettim ki zaten çok sevilmeyen markamız iyice yerin dibine girmesin. Eğer cihazınızdaki kırmızı ve yeşil led sürekli yanıyor ve görüntü gelmiyorsa boot hatasına yakalanmışsınız demektir.


    • Ekteki yazılımı FAT32 formatında biçimlendirilmiş olan boş bir USB bellek içine yükleyiniz.
    • USB belleğinizi Uydu alıcınızın USB yuvasına takınız.
    • Daha sonra Uydu alıcınızın adaptörünü fişe takınız.
    • USB Belleğinizdeki yazılım uydu alıcısına yüklenmeye başladığında Uydu alıcısının üzerinde bulunan Yeşil renkli LED yanıp sönmeye başlayacaktır.
    • Belli bir süre sonra yani cihaz BOOT yaparken, Uydu alıcısında bulunan Kırmızı ve Yeşil renkli LED aynı anda yanmaya başlayacaktır.
    • Uydu alıcısında bulunan Kırmızı ve Yeşil renkli LED sürekli olarak yandığı anda USB belleği uydu alıcısından çıkartınız. USB belleği bu durumda çıkartmazsanız cihaz yazılım yükleme işlemine tekrardan başlayacaktır.
    • Bu işlemlerin ardından cihazınıza yazılım yüklenmiş olacaktır.

    http://www.dosya.tc/server9/Dk1Kj1/HDST7000_APPL.rar.html




  • sn.sunny servis.....benim sorunumda bunla alakalımı.
    ''arkadaşlar bugün sabah cihazı açamadım, daha doğrusu açtığımda direk kurulum menüsü geliyordu. türksat kanal listesi kaybolmuş, nasıl oldu kendi kendine anlamadım. tekrar kanalları aratıp yükledim fakat cihazı kumanda ile her kapatıp açtığımda kanal listesi siliniyor ve kurulum menüsü geliyordu''
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ft19

    sn.sunny servis.....benim sorunumda bunla alakalımı.
    ''arkadaşlar bugün sabah cihazı açamadım, daha doğrusu açtığımda direk kurulum menüsü geliyordu. türksat kanal listesi kaybolmuş, nasıl oldu kendi kendine anlamadım. tekrar kanalları aratıp yükledim fakat cihazı kumanda ile her kapatıp açtığımda kanal listesi siliniyor ve kurulum menüsü geliyordu''

    Bende de aynı durum oldu. servise gönderdim 10 gündür ses yok. email attım cevap vermediler. Tlf ile ulaşmaya çalıştım uzun süre beklediğim halde bir türlü ulaşamadım. cihazı ancak bir hafta kullanabildim. Ne yazıkki çok duyarsızlar. tam bir hayal kırıklığı oldu.
  • Evet, Sunny firmware içerisinde bazı buglar mevcut, dolayısıyla cihaz bazen boot etmeme, flash silme gibi yapmaması gereken işlemler yapabiliyor. Verdiğim yazılımı yüklemeniz sorunu çözecektir.

    quote:


    Bende de aynı durum oldu. servise gönderdim 10 gündür ses yok. email attım cevap vermediler. Tlf ile ulaşmaya çalıştım uzun süre beklediğim halde bir türlü ulaşamadım. cihazı ancak bir hafta kullanabildim. Ne yazıkki çok duyarsızlar. tam bir hayal kırıklığı oldu.


    Servise telefon üzerinden ulaşmanızı öneririm. Ne yazık ki İstanbul ilinde dahi E-mail ve otomasyon sistemi bilmeyen meslektaşım servisler mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jrectus

    Evet, Sunny firmware içerisinde bazı buglar mevcut, dolayısıyla cihaz bazen boot etmeme, flash silme gibi yapmaması gereken işlemler yapabiliyor. Verdiğim yazılımı yüklemeniz sorunu çözecektir.

    quote:


    Bende de aynı durum oldu. servise gönderdim 10 gündür ses yok. email attım cevap vermediler. Tlf ile ulaşmaya çalıştım uzun süre beklediğim halde bir türlü ulaşamadım. cihazı ancak bir hafta kullanabildim. Ne yazıkki çok duyarsızlar. tam bir hayal kırıklığı oldu.


    Servise telefon üzerinden ulaşmanızı öneririm. Ne yazık ki İstanbul ilinde dahi E-mail ve otomasyon sistemi bilmeyen meslektaşım servisler mevcut.


    jrectus: ben de yeni led tv aldım ve next mini veya sunny14100ü almayı düşünüyorum. anladığım kadarıyla st'nin çipseti bu işlerde daha iyi ve sunny'de st çipseti mevcut. benim için cccam, digiturk server vs. gerekli değil yayın iyi olsun geçişler iyi olsun yeter, medya çalıcısına da gerek yok bu yüzden sunny'e karar verdim.

    şu firmware bug meselesini bir açıklar mısınız? gönderdiğiniz firmware neredendir, problemi çözüyorsa neden bahsedildiği gibi cihaz otomatik güncellemiyor ya da servisler bunu bilmiyor(forumdaki diğer şikayetler üzerine söylüyorum bunu)??

    bir arkadaşımda next'in alıcısı var alet çok güzel minik bir şey, yayın kalitesini de beğendim ancak kanal geçişleri çok yavaş (ölçmedim ama 1snnin üzerindedir)!! alet sürekli 1080p çıkış veriyor o hoşuma gitti yani gelen sd yayını televizyona iş bırakmadan 1080p çıkışa gönderiyor, tc de hdmidan gelen 1080p yi basıyor ekrana diyelim ve gayet başarılı.

    sunnyi kullanan arkadaşlara sorayım, bu cihaz sürekli 1080p çıkış veriyor mu???




  • kardeş 1080p yayın henüz yok. hd yayınlarda 1080i. sd yayınlar 576i olup hiç bir uydu cihazı bunu 1080i veya p ye çeviremez. yani yayının kaynağı ne ise (sd 576i)uydu alıcı üzerinden tv de onu izlersin. yani ''yok öyle 3 kuruşa 5 köfte'' sözü misali.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jrectus

    Evet, Sunny firmware içerisinde bazı buglar mevcut, dolayısıyla cihaz bazen boot etmeme, flash silme gibi yapmaması gereken işlemler yapabiliyor. Verdiğim yazılımı yüklemeniz sorunu çözecektir.

    quote:


    Bende de aynı durum oldu. servise gönderdim 10 gündür ses yok. email attım cevap vermediler. Tlf ile ulaşmaya çalıştım uzun süre beklediğim halde bir türlü ulaşamadım. cihazı ancak bir hafta kullanabildim. Ne yazıkki çok duyarsızlar. tam bir hayal kırıklığı oldu.


    Servise telefon üzerinden ulaşmanızı öneririm. Ne yazık ki İstanbul ilinde dahi E-mail ve otomasyon sistemi bilmeyen meslektaşım servisler mevcut.


    telefonla ulaşıyorum ama muhatap bile olmuyorsunuz. telefona çıkan bayanla muhatap oluyoruz, teknik servise bağlamıyor, telefonla teknik desteğimiz yok diyor görüştürmüyor veya görüştürmek istemiyor. bikaç defa mail attım, verdiğiniz cevap ''en son yazılımı yükleyiniz, sorununuz çözülecektir''. zaten cihazda en son yazılım yüklü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ft19 -- 8 Ocak 2012; 10:58:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozaydinoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: jrectus

    Evet, Sunny firmware içerisinde bazı buglar mevcut, dolayısıyla cihaz bazen boot etmeme, flash silme gibi yapmaması gereken işlemler yapabiliyor. Verdiğim yazılımı yüklemeniz sorunu çözecektir.

    quote:


    Bende de aynı durum oldu. servise gönderdim 10 gündür ses yok. email attım cevap vermediler. Tlf ile ulaşmaya çalıştım uzun süre beklediğim halde bir türlü ulaşamadım. cihazı ancak bir hafta kullanabildim. Ne yazıkki çok duyarsızlar. tam bir hayal kırıklığı oldu.


    Servise telefon üzerinden ulaşmanızı öneririm. Ne yazık ki İstanbul ilinde dahi E-mail ve otomasyon sistemi bilmeyen meslektaşım servisler mevcut.


    jrectus: ben de yeni led tv aldım ve next mini veya sunny14100ü almayı düşünüyorum. anladığım kadarıyla st'nin çipseti bu işlerde daha iyi ve sunny'de st çipseti mevcut. benim için cccam, digiturk server vs. gerekli değil yayın iyi olsun geçişler iyi olsun yeter, medya çalıcısına da gerek yok bu yüzden sunny'e karar verdim.

    şu firmware bug meselesini bir açıklar mısınız? gönderdiğiniz firmware neredendir, problemi çözüyorsa neden bahsedildiği gibi cihaz otomatik güncellemiyor ya da servisler bunu bilmiyor(forumdaki diğer şikayetler üzerine söylüyorum bunu)??

    bir arkadaşımda next'in alıcısı var alet çok güzel minik bir şey, yayın kalitesini de beğendim ancak kanal geçişleri çok yavaş (ölçmedim ama 1snnin üzerindedir)!! alet sürekli 1080p çıkış veriyor o hoşuma gitti yani gelen sd yayını televizyona iş bırakmadan 1080p çıkışa gönderiyor, tc de hdmidan gelen 1080p yi basıyor ekrana diyelim ve gayet başarılı.

    sunnyi kullanan arkadaşlara sorayım, bu cihaz sürekli 1080p çıkış veriyor mu???

    Firmware bug meselesini şu ana kadar servise gelen cihazların çözdüğüm arızalarından edindiğim tecrübelere dayanarak söylüyorum:
    Sunny markası da diğer markalar gibi maliyet sebvebiyle komponentleri Çin'den belli bir firmadan alıp, montajını Türkiye'de yapıp anakart üzerindeki OSD yazılımlarını Türkçe'ye çevirip piyasaya sürüyor. Bu orijinal yazılımlara dil entregrasyonu yapılırken ufak bir sıkıntı olmuş olmalı ki servise arızaya gelen cihazlara orijinal yazılım yüklediğimiz zaman sıkıntı kalmıyor.

    Örneğin servise "kapanma" şikayeti ile gelen Sunny marka bir LCD TV var.
    Cİhazın içini açıyorum; SP7050 model bir anakart, google'da aratıyorum ve 6ic adlı bir Çin firmasında aynı anakartın datasheet'ini, teknik özelliklerini, firmware'lerini ve ekstra olarak buyer'larını bulabiliyorum. İlgili arızası olan cihaza "Çince" dil yüklü orijinal yazılımı yüklediğimde cihazda herhangi bir sıkıntı kalmıyor. Peki servis olarak ne yapmalıyım? Bu anakartın arızalı olduğuna dair bir rapor tutup anakartı komple değiştiryorum. Merkez servis de malı ithal ettiği firmaya arızalı diye geri gönderiyor. Bu durum müşteri açısından oldukça iyi bir durum gibi gözükebilir. Fakat nedense biz herşeyde hazıra alışmışız. Sorgulama kabiliyetimiz yok. "Bu niye olmuş? Nasıl çözebiliriiz?" gibi soruları yönetim board'unda hiç kimse sormuyor.
    Halbuki Atmaca Merkez Servis bana yazılımı ulaştırsa, ben bunu cihaza atsam, cihazı testte tutsam, elime gelen arızalardan oluşturduğum raporu feedback olarak merkez servise ve arge bölümüne ulaştırsam, bunu Türkiye çapındaki servislerin yarısı yapsa düşünün neler olur. Neyse konuyu dağıtmayayım, servis'te çalışan bir tekniker olarak yaşadığım sıkıntıları size aktardım. İnanın ben her ne kadar maaş ile çalışan birisi de olsam işin işleyiş şekli çoğu zaman içime sıkıntı oluyor ve uykum dahi kaçıyor.

    Ben bu sıkıntıları yaşarken adamlar teste tabi tutmadan, teknik özelliklerini bilmeden, herhangi bir devre şeması veya datasheet olmadan, kronik sorunları ve yapılabilecek müdaheleleri bilmeden piyasaya sürekli cihaz sürüyorlar. Siz her ne kadar araştırma yapmadan cihaz satın almasanız da bilinçiz tüketici diye tabir ettiğimiz tabaka'dan öyle bir kaymak yeniliyor ki adamlar iflah oluyorlar.

    Bu yolladığım dosyayı merkez servis'ten aldım. Şöyle ki, elime ilk gelen arızalı 14100-14200 modellerine müdahale edemeden merkez servise yolluyordum. "C391 ve C371 SMD kondansatörlerini değiştirdik" diye bana geri yolluyorlardı. Bir böyle iki böyle devam ettikten sonra aynı SMD kondansatörleri ben de değiştirdim. Fakat arıza devam ediyordu. Merkez servisi arayıp zor bela bir teknikere bağlandıktan sonra ilgili yazılımı elde ettim. Servis merkezden bilgi istemedikçe servislere "şu cihazda şu arıza görürseniz şöyle yapın" yazan ne bir bülten, ne bir toplu mail gönderilmiyor. Yani inanın Sunny teknik servisinde bazen Merkezin bilmediği arızaları biz çözüyoruz. Her neyse yazılımı alır almaz beş kadar cihazda denedim, sonuçtan tatmin olduktan sonra da buraya verdim.


    Sayın ozaydinoz;
    Cihaz 1080Progressive çıkış vermekte. Fakat yayınlarımız henüz 1080p olmadığı için görüntü işlemcisinin önümüze sunduğu makyajlı bir görüntüdür bu.
    Kanal hızını kıyaslarsanız Sunny işlemci sebebiyle Next'ten daha öndedir. Fakat servis ağı ve müşteri desteği açısından Next Sunny'ye nal toplatır. Bunu bir servis olarak söylüyorum.


    quote:


    Orijinalden alıntı: ft19
    telefonla ulaşıyorum ama muhatap bile olmuyorsunuz. telefona çıkan bayanla muhatap oluyoruz, teknik servise bağlamıyor, telefonla teknik desteğimiz yok diyor görüştürmüyor veya görüştürmek istemiyor. bikaç defa mail attım, verdiğiniz cevap ''en son yazılımı yükleyiniz, sorununuz çözülecektir''. zaten cihazda en son yazılım yüklü.


    Daha önce dediğim gibi, çoğu yetkili servis (çalıştığım yerdeki birkaç kişi de dahil) insanlıktan ve esnfalıktan nasibini almamış, cahil ve bilgisiz kişiler. Ne deseniz haklısınız bunu söylememe gerek yok. Elinizdeki tek koz size Garanti Belgesinde size vadedilen hükümler uygulanmadığında Tüketici Heyetine başvurup hakkınızı alabilmeniz.




  • verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, en azından bazı şeyleri öğrenmiş olduk.
  • Sonuç olarak; Atmaca ürün ağırlığını değiştirdiği için, diğer bir deyişle, ürün gamında uydu cihazları çok küçük bir yer tuttuğu için, uydu cihazlarının yazılımlarına eskisi gibi destek vermemektedir yada verememektedir. Antalya'da Resil Usta'dan öğrendiğim, yazılımsal destek verilmesinin düşünülmediği yönünde idi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanguzel_ -- 9 Ocak 2012; 18:36:36 >
  • jrectus,
    Açıklamalrın için teşekkürler, iyiki sizler varsınız. Benimde 14100 uydu alıcım açılışta sorun çıkarmaya başlamıştı. Her defasında kurulum ekranı geliyordu. Bende servise gönderdim, şimdi gelmesini bekliyorum.
    Acaba göndermeden önce sizin yazılımı yüklesem sorunu çözermiydi?. veya gelditen sonra yüklesem bir sıkıntı olurmu?.. Bu arada Atmaca servis hizmetleri gerçekten çok berbat..
  • Sunny' de yalan oldu desenize...! Bu kadar sorundan sonra bana pek çekici gelmiyor artık.
  • yalan olmadı da, servis desteği biraz sıkıntılı. yoksa cihaz sd/hd görüntü kalitesi olarak gayet iyi, fiyatıda uygun. bu aralar benim gibi bazı kullanıcılarda yukarıda bahsedilen sorunlar meydana gelmeye başladı. sanırım yukarıda verilen yeni yazılımla sorun çözülür. benim cihaza serviste yeni yazılım atıldı, yukarıda bahsedilen yazılımmı bilmiyorum ama, 1 haftadır sorunsuz kullanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ft19 -- 11 Ocak 2012; 15:00:11 >
  • peki ben türkiyede ne almalıyım hangi marka almalıyım servis ve marka olarak yani sorunsuz kullanabilecegim uygun fiyata
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deilmycry_84

    peki ben türkiyede ne almalıyım hangi marka almalıyım servis ve marka olarak yani sorunsuz kullanabilecegim uygun fiyata

    Sorunuza marka ve model bazında yanıt vermek zor. Çünkü ülkemizde uydu ürünleri sektör olamadı henüz...

    İlaveten yeni model uydu cihazları çok sık çıktığı için, cihaz getirtenler, son ürünlere destek veriyor. O da en fazla 2 yıl sürüyor. Tabi sürerse...

    Bu nedenle, alacağınız uydu cihazında yazılım desteğini aramalısınız. yazılım desteği sürekli olanlar ise, Dreambox ve klonları...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ft19

    quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    Bende Sunny At-14100 almaya karar verdim.Şuanki uydum Goldmaster 9400V CI sizce televizyonum Samsung 46C530 sizce şuanki uydumdan daha iyimi olur alsam yoksa fazla bir fark olmaz mı???Boşuna almak istemiyorum.

    Bide arkadaşlar Daha ucuz fiyata 14200 modeli alınabiliyor Sizce hangisini Tavsiye edersiniz 14100 mü yoksa 14200 mü??Bu hafta almam lazım bi yardım edin!!



    http://www.deveyuku.com/sunny-at-14200-uydudan-guncelleme.html?ref=akakce&v=1.25.7

    ben 2 aydır 14100 kullanıyorum. sd/hd görüntüsünden gayet memnunum. 14100 ve 14200 aynı cihazlar. board aynı, teknik özellikler aynı. sadece kasa farklı. 14100 kasası küçük olup lcd arkası için ve görüntü kirliliği olmaması için uygun bi cihaz. isterseniz lcd altınada koyabilirsin. 14200 kasası biraz daha büyük ve lcd altına koymak için uygun. kasadan dolayı ısınması daha az olur. bide 14200 de fazladan scart çıkış ve yazılım atmak için rs232 bağlantı mevcut. ama ikiside bence gereksiz. çünkü zaten lcd tv de hdmı ile tv ye bağlantı yapılıyor. yazılım güncelleme ve atma işi artık uydudan otomatik veya usb ile atılıyor. rs 232 bağlantı eskide kaldı artık.

    niye eskide kalsın tutki güncellerken elektirk gitti yada flashın arızalandı rs232 le pc den kurtarabilirisin....bazı yerlerde okuduğuma gore loaderlar tamamen 0 landığı için rs232 ile güncellemiyi tavsiye eder daha ii oturuyomuş filan 3 uydu kurtardım servise verde bi ton para alıyolar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerimcem -- 11 Ocak 2012; 21:23:22 >




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.