Şimdi Ara

susturucuz yola çıkmak?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.610
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar dün akşam giderken yolda susturucum koptu hemen sesi değişti arabanın altına eğilp baktığımda egsoza baktığımda arka susturucu eğrilti duruyordu arabayı kaldırıma 2 tekeri çıkarıp altına yattım telle bağladım ama heran düşücek gibiydi bende eksozun susturucusunu kendim söktüm zaten kaynak yerlerinden kopmuştu ve o şekilde kullandım bi süre
    doğal olarak çok hoş melodiler yükselsede benim için çevremdeki ilgiyi üstüme çektim biraz sanırım

    pazartesi günü yaptırmaya vaktim yok ve acil bir iş için arabamı kullanmak zorundayım

    öğrenci olduğumdan ve yakıt tüketimimin ne kadar artacağını bilmediğim için bu şekilde yola çıksam sabah erkenden ve dikkat çekmeden yakıtı tüketimimde çok fazla artış olurmu

    bu şekilde kullanmamn bir mahsuru var mı araba için?

    (arabam karbratörlü 1.6 europa)







  • ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HELICOPTERPILOT -- 2 Mart 2009; 23:52:17 >
  • yakıt tüketiminiz ARTAR.
    araç altına ısıdan dolayı zarar verebilir.
  • yakıt tüketimi bi kenara aracın altında oluşacak hasardan ve yangın tehlikesinden korkmalısın bence.tabi bu hasar ve yangın meselesi egzoz borusunun nereden koptuğna bağlı.araçta 2 susturucu var ve bu ikisi arasından koptuysa ki büyük olasılıkla öuyledir çünkü genelde arabanın altını yere tam buradan sürttüğümüz için boru eziliyor ve çürüme buradan başlıyor, hasar oluşmaz(bence).çünkü ilk susturucuda sıcak egzoz gazları büyük ölçüde soğutulmuş oluyor.ama egzoz ilk susturucuya bile uğramadan koptuysa işte böyle bi aracı kullanmak tehlikeli olur.

    siz gene de fazla devirli kullanmaktan kaçının.2500devirin üstüne çıkmayın.

    yakıt tüketimine gelirsek şehiriçine pek uğramayacaksanız tüketim artmaz.düşük devirde ve durkalk yapacaksanız yakıt tüketiminiz gözlegörülür şekilde artacaktır.




  • yakıt tüketimi neden artsın ki?
    sonuçta motorun rahat nefes alıp vermesi işlemini istemeden de olsa rahatlatmış oldunuz bu şekilde.

    silindir içinde yanan benzinin dışarıya atılması için izlenen yolda hiç bir şekilde engel olmaması gerekir.
    zaten susturucu da egzost gazı için bir şekilde engel teşkil eder.

    neden katalitik konvertörlü araçlarda katalitik çıkarılınca performans artar?

    motora hiç bir zararı yoktur ayrıca.
    sadece gürültü yapmış olursun.

    edit:
    bu arada başlık susturucuz değil de susturucusuz olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 11 Ocak 2009; 16:59:20 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    yakıt tüketimi neden artsın ki?
    sonuçta motorun rahat nefes alıp vermesi işlemini istemeden de olsa rahatlatmış oldunuz bu şekilde.

    silindir içinde yanan benzinin dışarıya atılması için izlenen yolda hiç bir şekilde engel olmaması gerekir.
    zaten susturucu da egzost gazı için bir şekilde engel teşkil eder.

    neden katalitik konvertörlü araçlarda katalitik çıkarılınca performans artar?

    motora hiç bir zararı yoktur ayrıca.
    sadece gürültü yapmış olursun.

    edit:
    bu arada başlık susturucuz değil de susturucusuz olacak.



    olaya düz mantıkla baktığında yakıt tüketiminin artması yerine motor daha kolay boşaltım yapabildiğinden tüketimin azalması gerek.ancak motorlar gerçekte teorikte olduğu gibi çalışmaz.

    güç strokunu incelerken, piston üst ölü noktaya 0 derece alt ölü noktaya 180 derece dersek teoride güç stroku bu aralıkta gerçekleşir.ancak gerçek hayatta sabit devirde çalışmayan hiçbir motor egzoz valfini tam 180 derecede açmaz.20-30 derece avansla yani 150-160. derecelerde açar.piston tam altölü noktaya ulaşmamışken egzozgazları salınıverir.eğer böyle yapılmasaydı motor yüksek devirlere çıkamazdı ve yüksek devirlerde egzoz gazını boşaltmak tehlikeli ve zor olurdu.
    yüksek devirlere çıkabilmek için güç strokunda işte bu 20-30 derece aralığından ödün vermek ve basınçlı sıcak gazımızın üstünden enerji çekemeden havaya salmak zorunda kalıyoruz.

    egzozcuya susturucuyu ya da katalitiği söktürmeye gittiğinzde size ilk söyleyeceği şey "abi %10 fazla yakar" olacaktır.nedenini sorduğunda valla işingerçeğini kimse bilmediğinden o günün havadurmuna ya da döviz kuruna bile bağlayabilir olayı.

    başımdan geçen bi olayı annatayım.
    bigün bi 73 impala söküyorum araç 6silindir ve otomatik vitesti.genelde arabayı aldığımda ilk kaputu söker sonrada vinci arabanın önüne yaklaştırıp traversler ve kulaklardan söktüğüm motor şanzımanı aşşağ alırım.ama o seferlik motoru indirdikten sonra motoru da ayıklamam icabetti.egzoz manifoldunu söktüğümde içinde egzozu boğan kalın bi kelebek gördüm.daha sonra bağlantıları incelediğimde gerçekten de düşük devirde egzozu boğduğunu ve yüksek devirde tümüyle açıldığnı gördüm.
    aynı şeyi superbike çılar da kawasaki ya da honda gibi motorlarda exup valve kullanarak yapıyo.tabi racer motorlar 16000deviri çevirebilmesi için bu egzoz valflerini 150dereceden önce açıyorlar(sanırım 120 derece civarı).exup valfsiz haliyle düşük devirlerde motor kendini gösteremiyor.bu sorunu da işte böyle gidermişler.




  • arkadaşlar dışarda olduğumdan yenice okuyabildim yazılarınızı bilgilerini paylaşan arkadaşlara teşekür ediyorum

    çok mecbur kaldığımdan artık yarın bu şekilde trafiğe yakalanmamak için çok erken saatte yola çıkacağım işimi halledince arabayı bırakıp otobüsle döneceğim akşam eve ertesi günde eksozcuya götüreceğim

    bu arada tam en arkadaki susturucuya giren boru susturucunun ucundan koptu sol lastiğin yanından çürümüş sanırım

    birde sağlıklı motor su atar derler bilemiyorum ama susturucuyu sökünce içinden baya bir su çıktı biraz şaşırdım bu duruma normalmi susturucu içinde su birikmesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tsuyoi -- 11 Ocak 2009; 22:27:13 >
  • daturkish o halde egzos manifoldunda biriken kurum hk.da ne düşünüyorsun? sökmeden temizleyebilir miyiz? ya da yüksek devirlerde dolaşmak vs gibi?
  • daturkishulan sormadan edemeyeceğim mesleğini
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tsuyoi

    daturkishulan sormadan edemeyeceğim mesleğini



    makina mühendisiyim.asıl mesleğim baba mesleği olan metal işlemecilik.cnc operatörüyüm aynı zamanda.
    ikinci işim emerikan hurdacılığı.şuan 2.fakültem olan elektronikte okuyorum.

    susturucu içinden su çıkma olayına gelirsek normaldir.susuturucu içi borudan aşağıda kladığı için içinde illaki birikme olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

    daturkish o halde egzos manifoldunda biriken kurum hk.da ne düşünüyorsun? sökmeden temizleyebilir miyiz? ya da yüksek devirlerde dolaşmak vs gibi?


    manifoldda ya da egzoz portlarında hatta egzoz valflerinde biriken kurum tam yanmamış karışım göstergesidir.ancak sağlıklı motorlarda bile olur.çünkü neyaparsak yapalım motor ne kadar sağlıklı çalışıyo olsa da illaki kurumlaşma gerçekleşir.ancak gerekenden fazla zengin karışım sonucunda ortaya çıkan tam yanmamış karışım kurumun daha çabuk oluşmasına neden olur.yani bu süreci hızlandırır.

    valla kurum sökülmeden temizlenir mi bunun özel bi yöntemi var mıdır yok mudur bilemicem ama sökülen parçaları tel fırça(matkaba ya da taşmotoruna bağlı el ücü ile değil) bile zor temizliyor.kurum resmen metale yapışıp katman oluşturuyor.




  • bende makina mühendisliği öğrencisiyim 2. sınıfım o yüzden sormuştum ama doğal olarak daha teknik konularda bilgim yok
  • her hidrkarbon yanınca bu reaksiyondan su çıkar.bu su motordan haliyle su buharı olarak atılır.yoğunlaşırsa su olarak birikebilir.yani su atması normaldir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.