Şimdi Ara

TDİ-CRDİ-TDCİ-DTİ-HDİ-CDİ-D 4D-DCİ-JTD-SDİ nedir?(DİZEL TEKNOLOJİLERİ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
83
Cevap
4
Favori
178.864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kısaltmalarin acilimlari nelerdir?
    arkadaslar bu teknolojiler hakkında yorumlariniz
    en makul teknoloji hangisidir?
    bu teknolojilerin tercih edilme sebepleri nelerdir?
    hangi markalar hangi teknolojileri kullaniyor?
    bu teknolojilerin birbirlerine gore ustun yanlari nelerdir?




    lutfen markacilik yapmadan ve konuyu kavga ortamina cevirmeyelim.
    bilgilerinize basvurmak istiyorum.
    butun bilgiler burada toplansın

    saygılarimla.

    edit:imla,ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EIRP -- 30 Nisan 2007; 2:30:50 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Teknolojileri: TDI, CRDI, TDCi, DTİ, HDİ, CDİ, D 4D, DCi, JTD, SDİ

    Dizel yakıtlı araçlarda, performans ve verimliliği artırmak için geliştirilen çeşitli teknolojiler bulunmaktadır. İşte en yaygın dizel teknolojilerinden bazıları:

    • TDI (Turbocharged Direct Injection): Volkswagen Grubu tarafından geliştirilen turbo beslemeli ve doğrudan yakıt enjeksiyonlu bir sistemdir. Performansı artırırken yakıt verimliliğini iyileştirir.

    • CRDI (Common Rail Direct Injection): Common rail yakıt enjeksiyon sistemi kullanan bir teknolojidir. Yakıt enjeksiyon basıncını ve zamanlamasını hassas bir şekilde kontrol ederek verimliliği ve performansı artırır.

    • TDCi (Turbo Diesel Common Rail Injection): Ford Motor Company tarafından kullanılan, turbo beslemeli ve common rail doğrudan yakıt enjeksiyonunu birleştiren bir sistemdir.

    • DTİ (Dizel Turbo İntercooler): Turbo beslemeli dizel motorlarda bulunan bir intercooler'dır. Giriş havasının sıcaklığını düşürür ve bu da performansı ve verimliliği artırır.

    • HDİ (High-Pressure Direct Injection): PSA Grubu tarafından kullanılan yüksek basınçlı doğrudan yakıt enjeksiyonlu bir sistemdir. Yakıt verimliliğini ve performansı iyileştirir.

    • CDİ (Common Rail Direct Injection): Mercedes-Benz tarafından kullanılan common rail doğrudan yakıt enjeksiyonlu bir sistemdir.

    • D 4D (Direct 4-Stroke Diesel): Toyota tarafından geliştirilen doğrudan enjeksiyonlu, dört zamanlı bir dizel motordur.

    • DCi (Direct Common Rail Injection): Renault-Nissan tarafından kullanılan doğrudan common rail yakıt enjeksiyonlu bir sistemdir.

    • JTD (Jet Turbo Diesel): Fiat Grubu tarafından geliştirilen, turbo beslemeli ve doğrudan yakıt enjeksiyonlu bir sistemdir.

    • SDİ (Suction Diesel Injection): Atmosferik emme kullanan ve dolaylı yakıt enjeksiyonu ile çalışan dizel bir motordur.

    Bu dizel teknolojileri, dizel araçların performansını, verimliliğini ve çevre dostu olmasını iyileştirmek için tasarlanmıştır. Kullanılan belirli teknoloji, aracın modeline ve üreticisine bağlıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • tdi turbo diesel intercooler vw grubu kullaniyor
    sdi duz diesel yine vw kullaniyor

    gerisi ni de baska bilen arkadaslar yazsinlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    tdi turbo diesel intercooler vw grubu kullaniyor
    sdi duz diesel yine vw kullaniyor

    gerisi ni de baska bilen arkadaslar yazsinlar
    Aslında benim en çok ilgimi çeken TDİ pompa mem teknolojili dizel Common rail ile farkını merak ediyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhammedda

    Aslında benim en çok ilgimi çeken TDİ pompa mem teknolojili dizel Common rail ile farkını merak ediyorum

    Alıntıları Göster
    C = common rail
    T = Turbo
    D = Dizel
    İ = injection
    yani bence çoğu aynı teknoloji.sadece ismi değişik.
    misal
    honda ctdi , opel cdti
    bide fiatın-alfanın JTD = Jet Turbo Dizel'i var.
    edit:=injection
    intercooler nerden aklıma geldi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stilll -- 1 Mayıs 2007; 23:32:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhammedda

    Aslında benim en çok ilgimi çeken TDİ pompa mem teknolojili dizel Common rail ile farkını merak ediyorum

    Alıntıları Göster
    En güzeli binip test etmek. Motorun karakteristiğini anca öle anlarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Loop

    En güzeli binip test etmek. Motorun karakteristiğini anca öle anlarsınız.

    Alıntıları Göster
    Common rail sistemi bildiğim kadarıyla yakıtın pistonlara gitmeden önce toplandığı ve sıkıştırılarak daha verimli yanmayı sağladığı bi odacık sistemi...İntercooler de turbonun egzost gazı tahriki ile elde ettiği havayı radyatör gibi bi sistemde dolaştırarark soğutması...
    SDİ turbosuz vw motoru...
    DTİ commonrailsiz opel motoru
    TDİ adı üstünde turbodizel intercooler
    diğerleri commonrailli , intercoolerli turbodizel....

    VW deki commonrailsiz turbodizel , commonraillilere göre birazdaha gürültülü ama güçlü ve tutumluluk konusunda pekta bi farkı yok

    Bide VGT var.((değişken geometrili turbo))
    Hyundai accente era , Kia Rio daki 1.5 110 hplik ve yeni Opel corsa , Astra , Fiat grande puntodaki 1.3 90 hplik mutlijett-CDTI daki motorlar değişken geometri turbolu.

    Bu sistemdede yine turbo hava emişini egzosttan çıkan havanın döndürme etkisinden alıyo ama düşük devirlerde turbo içindeki paller açı değiştirerek az egzost gazıyla daha fazla turbo devri sağlıyor....

    Benim bildiklerim bu kadar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Saraçoğlu

    Common rail sistemi bildiğim kadarıyla yakıtın pistonlara gitmeden önce toplandığı ve sıkıştırılarak daha verimli yanmayı sağladığı bi odacık sistemi...İntercooler de turbonun egzost gazı tahriki ile elde ettiği havayı radyatör gibi bi sistemde dolaştırarark soğutması...
    SDİ turbosuz vw motoru...
    DTİ commonrailsiz opel motoru
    TDİ adı üstünde turbodizel intercooler
    diğerleri commonrailli , intercoolerli turbodizel....

    VW deki commonrailsiz turbodizel , commonraillilere göre birazdaha gürültülü ama güçlü ve tutumluluk konusunda pekta bi farkı yok

    Bide VGT var.((değişken geometrili turbo))
    Hyundai accente era , Kia Rio daki 1.5 110 hplik ve yeni Opel corsa , Astra , Fiat grande puntodaki 1.3 90 hplik mutlijett-CDTI daki motorlar değişken geometri turbolu.

    Bu sistemdede yine turbo hava emişini egzosttan çıkan havanın döndürme etkisinden alıyo ama düşük devirlerde turbo içindeki paller açı değiştirerek az egzost gazıyla daha fazla turbo devri sağlıyor....

    Benim bildiklerim bu kadar

    Alıntıları Göster
    Common - rail : yakıtın her pistona ayrı ayrı pompalardan değil tek bir ana pompadan pompalandığı sistem zaten türkçeside ortak hat demek. bu sistemin TDI lere göre avantajı yakıt enjektörlerinin maksimum verimli yanmayı sağlayacak açıyla yerleştirilmelerinde bir sorun yaşanmaması. TDI lerde her pistonun üzerinde bir pompa sistemi olduğu için enjektörlerin konumu istenildiği gibi ayarlanamıyor.

    ayrıca benim bildiğim kadarı ile "I" intercooler değil injection anlamına geliyor.

    birde VW dışında bütün markalar common-rail teknolojisini kullanıyor, hepsinin genel prensipleri aynı fakat motorun genel özelliklerinde ufak değişiklikler oluyor. hepsinin farklı isim kullanmasının sebebide sanırım hem telif hakları hemde farklı olma isteği.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    dci-hdi-tdi-ctdi-bu dizel motorlar
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vasago

    Common - rail : yakıtın her pistona ayrı ayrı pompalardan değil tek bir ana pompadan pompalandığı sistem zaten türkçeside ortak hat demek. bu sistemin TDI lere göre avantajı yakıt enjektörlerinin maksimum verimli yanmayı sağlayacak açıyla yerleştirilmelerinde bir sorun yaşanmaması. TDI lerde her pistonun üzerinde bir pompa sistemi olduğu için enjektörlerin konumu istenildiği gibi ayarlanamıyor.

    ayrıca benim bildiğim kadarı ile "I" intercooler değil injection anlamına geliyor.

    birde VW dışında bütün markalar common-rail teknolojisini kullanıyor, hepsinin genel prensipleri aynı fakat motorun genel özelliklerinde ufak değişiklikler oluyor. hepsinin farklı isim kullanmasının sebebide sanırım hem telif hakları hemde farklı olma isteği.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    Common - rail : yakıtın her pistona ayrı ayrı pompalardan değil tek bir ana pompadan pompalandığı sistem zaten türkçeside ortak hat demek. bu sistemin TDI lere göre avantajı yakıt enjektörlerinin maksimum verimli yanmayı sağlayacak açıyla yerleştirilmelerinde bir sorun yaşanmaması. TDI lerde her pistonun üzerinde bir pompa sistemi olduğu için enjektörlerin konumu istenildiği gibi ayarlanamıyor.

    ayrıca benim bildiğim kadarı ile "I" intercooler değil injection anlamına geliyor.

    birde VW dışında bütün markalar common-rail teknolojisini kullanıyor, hepsinin genel prensipleri aynı fakat motorun genel özelliklerinde ufak değişiklikler oluyor. hepsinin farklı isim kullanmasının sebebide sanırım hem telif hakları hemde farklı olma isteği.


    sizin dediginize gore common rail sistemler tdi sistemlere gore daha avantajlı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    Common - rail : yakıtın her pistona ayrı ayrı pompalardan değil tek bir ana pompadan pompalandığı sistem zaten türkçeside ortak hat demek. bu sistemin TDI lere göre avantajı yakıt enjektörlerinin maksimum verimli yanmayı sağlayacak açıyla yerleştirilmelerinde bir sorun yaşanmaması. TDI lerde her pistonun üzerinde bir pompa sistemi olduğu için enjektörlerin konumu istenildiği gibi ayarlanamıyor.

    ayrıca benim bildiğim kadarı ile "I" intercooler değil injection anlamına geliyor.

    birde VW dışında bütün markalar common-rail teknolojisini kullanıyor, hepsinin genel prensipleri aynı fakat motorun genel özelliklerinde ufak değişiklikler oluyor. hepsinin farklı isim kullanmasının sebebide sanırım hem telif hakları hemde farklı olma isteği.


    sizin dediginize gore common rail sistemler tdi sistemlere gore daha avantajlı

    Alıntıları Göster
    vasago arkadaşın da dediği gibi kısaltmaların sonundaki "I" lar intercooler değil injection demek

    ben de öyle biliyordum

    mesela: Kia ve Hyundai nin kullandığı CRDI = Common Rail Diesel Injection





  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    vasago arkadaşın da dediği gibi kısaltmaların sonundaki "I" lar intercooler değil injection demek

    ben de öyle biliyordum

    mesela: Kia ve Hyundai nin kullandığı CRDI = Common Rail Diesel Injection



    Alıntıları Göster
    bide hdi var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnt1907

    bide hdi var

    Alıntıları Göster
    hdi'de peugeot ve citroenin isim bulamadıkları için buldukları abuk bir isim ingilizce açılımı "high pressurized diesel injection" yani yüksek basınçlı dizel enjeksiyon. ayrıca common-railler verim ve güç olarak TDI lerden daha avantajlılar ancak common-railler TDI lere göre çok daha hassas sistemler. bu arada VW bir iki seneye common-raile geçiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vasago

    hdi'de peugeot ve citroenin isim bulamadıkları için buldukları abuk bir isim ingilizce açılımı "high pressurized diesel injection" yani yüksek basınçlı dizel enjeksiyon. ayrıca common-railler verim ve güç olarak TDI lerden daha avantajlılar ancak common-railler TDI lere göre çok daha hassas sistemler. bu arada VW bir iki seneye common-raile geçiyor.

    Alıntıları Göster
    o zaman common rail sistemler daha yeni
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnt1907

    bide hdi var

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Mnt1907

    bide hdi var


    baslık duzeltildi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    quote:

    Orjinalden alıntı: Mnt1907

    bide hdi var


    baslık duzeltildi

    Alıntıları Göster
    evet TDI yanlış bilmiyorsam 80 lerde ortaya çıktı common-rail ise 96-97 de geliştirildi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vasago

    evet TDI yanlış bilmiyorsam 80 lerde ortaya çıktı common-rail ise 96-97 de geliştirildi.

    Alıntıları Göster
    motorin sıcak olunca daha iyi yanmaz mı? intercooler motorine ters düşüyor o zaman

    intercooler benim bildiğim benzinli araçlarda olur.



    ayrıca TDI ı bende turbo diesel injection diye biliyorum. intercooler olsa bi 20-30 beygir daha getirisi olmaz mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    motorin sıcak olunca daha iyi yanmaz mı? intercooler motorine ters düşüyor o zaman

    intercooler benim bildiğim benzinli araçlarda olur.



    ayrıca TDI ı bende turbo diesel injection diye biliyorum. intercooler olsa bi 20-30 beygir daha getirisi olmaz mı?

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar yanlış bilinen bir şeyi söylemek istiyorum
    tdi,cdti,dci gibi kısaltmalarda yer alan "i" harfinin açılımı "intercooler" değil "injection"'dur
    ayrıca "d" harfi de "diesel" değil "direct" anlamına gelen bir kısaltmadır


    yani herkes tdi'ı turbo diesel intercooler diye okur ama yanlış okur,yanlış bilir
    doğrusu turbo direct injection'dur
    kesinlikle kesinlikle böyledir


    ayrıca sdi'da teknoloji değil normal bir dizel motorun kısaltmasıdır
    vw'deki sdi motorun bildiğimiz j9 motorundan hiçbirfarkı yoktur
    cansızdır
    performans beklemek yanlıştır
    tdi'a göre herzaman fazla yakar
    ayrıca açılımı da "standart direct injection"'dur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    arkadaşlar yanlış bilinen bir şeyi söylemek istiyorum
    tdi,cdti,dci gibi kısaltmalarda yer alan "i" harfinin açılımı "intercooler" değil "injection"'dur
    ayrıca "d" harfi de "diesel" değil "direct" anlamına gelen bir kısaltmadır


    yani herkes tdi'ı turbo diesel intercooler diye okur ama yanlış okur,yanlış bilir
    doğrusu turbo direct injection'dur
    kesinlikle kesinlikle böyledir


    ayrıca sdi'da teknoloji değil normal bir dizel motorun kısaltmasıdır
    vw'deki sdi motorun bildiğimiz j9 motorundan hiçbirfarkı yoktur
    cansızdır
    performans beklemek yanlıştır
    tdi'a göre herzaman fazla yakar
    ayrıca açılımı da "standart direct injection"'dur

    Alıntıları Göster
    quote:

    yani herkes tdi'ı turbo diesel intercooler diye okur ama yanlış okur,yanlış bilir
    doğrusu turbo direct injection'dur
    kesinlikle kesinlikle böyledir


    tesekkurler bende direct degilde diesel olarak biliyordum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    quote:

    yani herkes tdi'ı turbo diesel intercooler diye okur ama yanlış okur,yanlış bilir
    doğrusu turbo direct injection'dur
    kesinlikle kesinlikle böyledir


    tesekkurler bende direct degilde diesel olarak biliyordum

    Alıntıları Göster
    bende d yi diesel sanıyordum iyi oldy söylediğin bucakli. bu arada dizellerde intercooler yakıtı değil pistonlara verilen havayı soğutmak için kullanılır hava soğutulurki aynı hacime daha çok hava alınması sağlanabilsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vasago

    bende d yi diesel sanıyordum iyi oldy söylediğin bucakli. bu arada dizellerde intercooler yakıtı değil pistonlara verilen havayı soğutmak için kullanılır hava soğutulurki aynı hacime daha çok hava alınması sağlanabilsin.

    Alıntıları Göster
    intercooler arkadaşlar bahsetmiş ama intercooler şehirçinde değilde şehirler arası uzun yolda etkili oluyor yani araç 90-100km gibi hızlara çıkınca etkili oluyorr. bu arada tdı transporterlarda vgt dir. birde caddy 1.9 tdı larda vgt dir.yani bu teknoloji sadece hyundai ve kiada değil hatta onlardan öncesindede vw de vardır.. tdı bulan mercedestir 80lerin başında bulunmuştur sanırım 79 ama kesin değil. dci ile dti arasındaki fark dtı renault ve opel tarafından kullanıulıyordu dtı da intercooler bulunmuyorr ayrıca dcida intecooler vardır aralarındaki fark budur.. crdi ile tdı karşılaştırmasında crdi sessizdir tdı e göre ama tdı fazla ses çıkarmasına rağmen sorun çıkarma olasılığı crdi ye göre daha azdır yani crdi daha hassastır ve sorun giderirken masraf fazla çıkar crdi de...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: double-face

    intercooler arkadaşlar bahsetmiş ama intercooler şehirçinde değilde şehirler arası uzun yolda etkili oluyor yani araç 90-100km gibi hızlara çıkınca etkili oluyorr. bu arada tdı transporterlarda vgt dir. birde caddy 1.9 tdı larda vgt dir.yani bu teknoloji sadece hyundai ve kiada değil hatta onlardan öncesindede vw de vardır.. tdı bulan mercedestir 80lerin başında bulunmuştur sanırım 79 ama kesin değil. dci ile dti arasındaki fark dtı renault ve opel tarafından kullanıulıyordu dtı da intercooler bulunmuyorr ayrıca dcida intecooler vardır aralarındaki fark budur.. crdi ile tdı karşılaştırmasında crdi sessizdir tdı e göre ama tdı fazla ses çıkarmasına rağmen sorun çıkarma olasılığı crdi ye göre daha azdır yani crdi daha hassastır ve sorun giderirken masraf fazla çıkar crdi de...

    Alıntıları Göster
    quote:

    intercooler arkadaşlar bahsetmiş ama intercooler şehirçinde değilde şehirler arası uzun yolda etkili oluyor yani araç 90-100km gibi hızlara çıkınca etkili oluyorr. bu arada tdı transporterlarda vgt dir. birde caddy 1.9 tdı larda vgt dir.yani bu teknoloji sadece hyundai ve kiada değil hatta onlardan öncesindede vw de vardır.. tdı bulan mercedestir 80lerin başında bulunmuştur sanırım 79 ama kesin değil. dci ile dti arasındaki fark dtı renault ve opel tarafından kullanıulıyordu dtı da intercooler bulunmuyorr ayrıca dcida intecooler vardır aralarındaki fark budur.. crdi ile tdı karşılaştırmasında crdi sessizdir tdı e göre ama tdı fazla ses çıkarmasına rağmen sorun çıkarma olasılığı crdi ye göre daha azdır yani crdi daha hassastır ve sorun giderirken masraf fazla çıkar crdi de...


    vgt nedir peki?

    simdi elde ettigimiz sonuclar

    -crdi yakıt konusunda daha cimri
    -ama tdi daha sorunsuz ve masrafsiz
    -crdi teknolojisi tdi den daha iyi


    saygılarımla




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.