Selam arkadaşlar. tdi ile diğer dizel motorlar (tdci,crdi.cdti vs.) arasında arasında önemli farklar var mı? Bildiğim kadarıyla tdi motorlar volkswagen de var ve de pahalı. Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Teşekkürler...
geçen haftaki topiklerde ayrıntıyı bulursun
Hiç bir fark yoktur sadece markaların yaptığı bir harf oyunudur
Çok fark vardır biri ayrı ayrı pompalarla çalışı diğerleri vw dışında tüm markaların kullandığı sistemdir ve tek pompadan oluşur.
TDI : Turbo Diesel Injection kelimelerinin baş harfleridir. bu motorlarda turbo bulunmakla beraber her silindirin ayrı yakıt pompası vardır. TDCI-HDI-CRDI ve bunun gibi volkswagen grubu dışındaki firmaların kullandıkları tüm dizeller Turbo diesel commonrail injection dır yani tek bir ana yakıt pompası vardır ve tüm silindirlere yakıt bu pompa tarafından gönderilir. common rail sisteme sahip motorlar daha verimli ve daha iyi çalışırlar.
quote:
Orjinalden alıntı: vasago
TDI : Turbo Diesel Injection kelimelerinin baş harfleridir. bu motorlarda turbo bulunmakla beraber her silindirin ayrı yakıt pompası vardır.
yanlışın var.. TDI ların hepsi pompa ejektör( pumpe duse) değildir..
ama şimdi tüm TDI lar pumpe duse.. ayrıca TDI ve pompa enjektör sistemi VW tarfından patentlenmiş vede başkası kullanamıyoru vw den özel izinle bayağı bir para vermeleri gerekiyor...
Zaten vw'den başka kullanmak isteyen yok ki o traktör sesli motorları
sesine değilde hem az yaakıpta hemde dehşet kuvettli olması önemli (öernağin passat 1.9 TDI 130 hp .. menzil 1300 km)
Ben sesine de bakarım kuvvetine de common rail daha sağlıklı ve verimli bir sistem
quote:
Orjinalden alıntı: coxyc
Ben sesine de bakarım kuvvetine de common rail daha sağlıklı ve verimli bir sistem
tabiki zevkler tartışılmas.. mesela ben hem kuvvetine hemde ekonomisine bakarım..
ayrıca pompa enjektörlerin avantajları daha fazladır.. birde enjektörün bastığı basınç CR ye göre neredeyse 2 kat fazla.. buda yakıtı hava içine daha homojen dağıçımını sağlıyor..
Tabi pompa enjektör'ü zaten o yüzden kullanmıyor dünyanın en iyi motor yapan firmaları (BMW,Honda,MERCEDES...)
pompa enjektörün sorunu enjektörün optimum açıyla yerleştirilememesi ve yakıtın pistona veriliş açısının istenildiği gibi ayarlanamamasıymış. volkswagen de 2007 de common raile geçmeyi planlıyormuş zaten. birde TDI nin daha iyi olduğunu yazmışsında 1,4 TDI motorlar 70-75 bg üretebilirken common railler 90 beygiri geçebiliyor. 1.6 commonrailler 110 bg
hele hele hyundai nin yeni getz de kullandığı 1.5 crdi manyak bişey...tam tamına 110 beygir...1.6 benzinliler zor ulaşıyor bu değere
1,6 benzinliye de turbo + intercooler takın bakalım ne olacak, kaç hp olacak...
accentler falanda çok ses çıkrıo mesela. crdi mi ne işte. bizde dci megane var onun açılımı ne olaki? ayrıca megane gördüğüm en sessiz dizel galiba.
quote:
Orjinalden alıntı: neco59
1,6 benzinliye de turbo + intercooler takın bakalım ne olacak, kaç hp olacak...
hp si fazla olabilir turbo takınca diselerden ama torkunu napıcaksın ne takmayı planlıyorsun?
quote:
neco59 Tarih 11 Aralık 2005, 10:15:14 1,6 benzinliye de turbo + intercooler takın bakalım ne olacak, kaç hp olacak...
Benzinli motorlarda, dizeller gibi aşırı hava besleme turbosu ve inter cooler uygulaması yapılabiliyor mu?
@Slazer ben bu arkadaş için cevap yazdım elbetteki tork konusunde birşey diyemem.
quote:
Orjinalden alıntı: red a!ert
hele hele hyundai nin yeni getz de kullandığı 1.5 crdi manyak bişey...tam tamına 110 beygir...1.6 benzinliler zor ulaşıyor bu değere
elbette yapılabiliyor
saygılar...
quote:
Orjinalden alıntı: speaker_ist
quote:
neco59 Tarih 11 Aralık 2005, 10:15:14 1,6 benzinliye de turbo + intercooler takın bakalım ne olacak, kaç hp olacak...
Benzinli motorlarda, dizeller gibi aşırı hava besleme turbosu ve inter cooler uygulaması yapılabiliyor mu?
quote:
neco59 Tarih 11 Aralık 2005, 11:32:23 elbette yapılabiliyor
saygılar...
quote:
Orjinalden alıntı: speaker_ist
quote:
neco59 Tarih 11 Aralık 2005, 10:15:14 1,6 benzinliye de turbo + intercooler takın bakalım ne olacak, kaç hp olacak...
Benzinli motorlarda, dizeller gibi aşırı hava besleme turbosu ve inter cooler uygulaması yapılabiliyor mu?
Nasıl oluyor bu? Eğer aynı hacimdeki hava oranını artırırsanız, benzin daha az kalmaz mı? O zaman da buna fakir karışım denir. Fakir karışım ise aksine teklemeye ve motorun çekişinin düşmesine neden olmaz mı? Benzinli motorda güç artırmak için aksine zengin karışıma ihtiyaç yok mu? Zengin karşım ise silindir içindeki hava miktarının azalması, benzinin artırılması ile sağlanır. Bence dizel turbosu ile benzin turbosunun çalışma prensipleri farklı olmalı.