Şimdi Ara

TDI & TDCI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar. tdi ile diğer dizel motorlar (tdci,crdi.cdti vs.) arasında arasında önemli farklar var mı? Bildiğim kadarıyla tdi motorlar volkswagen de var ve de pahalı. Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Teşekkürler...



  • geçen haftaki topiklerde ayrıntıyı bulursun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lokosit

    geçen haftaki topiklerde ayrıntıyı bulursun
    Hiç bir fark yoktur sadece markaların yaptığı bir harf oyunudur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcun87

    Hiç bir fark yoktur sadece markaların yaptığı bir harf oyunudur

    Alıntıları Göster
    Çok fark vardır biri ayrı ayrı pompalarla çalışı diğerleri vw dışında tüm markaların kullandığı sistemdir ve tek pompadan oluşur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coxyc

    Çok fark vardır biri ayrı ayrı pompalarla çalışı diğerleri vw dışında tüm markaların kullandığı sistemdir ve tek pompadan oluşur.

    Alıntıları Göster
    TDI : Turbo Diesel Injection kelimelerinin baş harfleridir. bu motorlarda turbo bulunmakla beraber her silindirin ayrı yakıt pompası vardır.
    TDCI-HDI-CRDI ve bunun gibi volkswagen grubu dışındaki firmaların kullandıkları tüm dizeller Turbo diesel commonrail injection dır yani tek bir ana yakıt pompası vardır ve tüm silindirlere yakıt bu pompa tarafından gönderilir.
    common rail sisteme sahip motorlar daha verimli ve daha iyi çalışırlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vasago

    TDI : Turbo Diesel Injection kelimelerinin baş harfleridir. bu motorlarda turbo bulunmakla beraber her silindirin ayrı yakıt pompası vardır.
    TDCI-HDI-CRDI ve bunun gibi volkswagen grubu dışındaki firmaların kullandıkları tüm dizeller Turbo diesel commonrail injection dır yani tek bir ana yakıt pompası vardır ve tüm silindirlere yakıt bu pompa tarafından gönderilir.
    common rail sisteme sahip motorlar daha verimli ve daha iyi çalışırlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    TDI : Turbo Diesel Injection kelimelerinin baş harfleridir. bu motorlarda turbo bulunmakla beraber her silindirin ayrı yakıt pompası vardır.


    yanlışın var..
    TDI ların hepsi pompa ejektör( pumpe duse) değildir..

    ama şimdi tüm TDI lar pumpe duse..
    ayrıca TDI ve pompa enjektör sistemi VW tarfından patentlenmiş vede başkası kullanamıyoru vw den özel izinle bayağı bir para vermeleri gerekiyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ataman_74

    quote:

    Orjinalden alıntı: vasago

    TDI : Turbo Diesel Injection kelimelerinin baş harfleridir. bu motorlarda turbo bulunmakla beraber her silindirin ayrı yakıt pompası vardır.


    yanlışın var..
    TDI ların hepsi pompa ejektör( pumpe duse) değildir..

    ama şimdi tüm TDI lar pumpe duse..
    ayrıca TDI ve pompa enjektör sistemi VW tarfından patentlenmiş vede başkası kullanamıyoru vw den özel izinle bayağı bir para vermeleri gerekiyor...

    Alıntıları Göster
    Zaten vw'den başka kullanmak isteyen yok ki o traktör sesli motorları




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coxyc

    Zaten vw'den başka kullanmak isteyen yok ki o traktör sesli motorları

    Alıntıları Göster
    sesine değilde hem az yaakıpta hemde dehşet kuvettli olması önemli
    (öernağin passat 1.9 TDI 130 hp .. menzil 1300 km)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ataman_74

    sesine değilde hem az yaakıpta hemde dehşet kuvettli olması önemli
    (öernağin passat 1.9 TDI 130 hp .. menzil 1300 km)

    Alıntıları Göster
    Ben sesine de bakarım kuvvetine de common rail daha sağlıklı ve verimli bir sistem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coxyc

    Ben sesine de bakarım kuvvetine de common rail daha sağlıklı ve verimli bir sistem

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: coxyc

    Ben sesine de bakarım kuvvetine de common rail daha sağlıklı ve verimli bir sistem


    tabiki zevkler tartışılmas..
    mesela ben hem kuvvetine hemde ekonomisine bakarım..


    ayrıca pompa enjektörlerin avantajları daha fazladır..
    birde enjektörün bastığı basınç CR ye göre neredeyse 2 kat fazla..
    buda yakıtı hava içine daha homojen dağıçımını sağlıyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ataman_74

    quote:

    Orjinalden alıntı: coxyc

    Ben sesine de bakarım kuvvetine de common rail daha sağlıklı ve verimli bir sistem


    tabiki zevkler tartışılmas..
    mesela ben hem kuvvetine hemde ekonomisine bakarım..


    ayrıca pompa enjektörlerin avantajları daha fazladır..
    birde enjektörün bastığı basınç CR ye göre neredeyse 2 kat fazla..
    buda yakıtı hava içine daha homojen dağıçımını sağlıyor..

    Alıntıları Göster
    Tabi pompa enjektör'ü zaten o yüzden kullanmıyor dünyanın en iyi motor yapan firmaları (BMW,Honda,MERCEDES...)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coxyc

    Tabi pompa enjektör'ü zaten o yüzden kullanmıyor dünyanın en iyi motor yapan firmaları (BMW,Honda,MERCEDES...)

    Alıntıları Göster
    pompa enjektörün sorunu enjektörün optimum açıyla yerleştirilememesi ve yakıtın pistona veriliş açısının istenildiği gibi ayarlanamamasıymış. volkswagen de 2007 de common raile geçmeyi planlıyormuş zaten.
    birde TDI nin daha iyi olduğunu yazmışsında 1,4 TDI motorlar 70-75 bg üretebilirken common railler 90 beygiri geçebiliyor. 1.6 commonrailler 110 bg




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vasago

    pompa enjektörün sorunu enjektörün optimum açıyla yerleştirilememesi ve yakıtın pistona veriliş açısının istenildiği gibi ayarlanamamasıymış. volkswagen de 2007 de common raile geçmeyi planlıyormuş zaten.
    birde TDI nin daha iyi olduğunu yazmışsında 1,4 TDI motorlar 70-75 bg üretebilirken common railler 90 beygiri geçebiliyor. 1.6 commonrailler 110 bg

    Alıntıları Göster
    hele hele hyundai nin yeni getz de kullandığı 1.5 crdi manyak bişey...tam tamına 110 beygir...1.6 benzinliler zor ulaşıyor bu değere




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ksk_mehmet

    hele hele hyundai nin yeni getz de kullandığı 1.5 crdi manyak bişey...tam tamına 110 beygir...1.6 benzinliler zor ulaşıyor bu değere

    Alıntıları Göster
    1,6 benzinliye de turbo + intercooler takın bakalım ne olacak, kaç hp olacak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neco59

    1,6 benzinliye de turbo + intercooler takın bakalım ne olacak, kaç hp olacak...

    Alıntıları Göster
    accentler falanda çok ses çıkrıo mesela. crdi mi ne işte.
    bizde dci megane var onun açılımı ne olaki? ayrıca megane gördüğüm en sessiz dizel galiba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neco59

    1,6 benzinliye de turbo + intercooler takın bakalım ne olacak, kaç hp olacak...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: neco59

    1,6 benzinliye de turbo + intercooler takın bakalım ne olacak, kaç hp olacak...


    hp si fazla olabilir turbo takınca diselerden ama torkunu napıcaksın ne takmayı planlıyorsun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beirut

    accentler falanda çok ses çıkrıo mesela. crdi mi ne işte.
    bizde dci megane var onun açılımı ne olaki? ayrıca megane gördüğüm en sessiz dizel galiba.

    Alıntıları Göster
    quote:


    neco59 Tarih 11 Aralık 2005, 10:15:14
    1,6 benzinliye de turbo + intercooler takın bakalım ne olacak, kaç hp olacak...


    Benzinli motorlarda, dizeller gibi aşırı hava besleme turbosu ve inter cooler uygulaması yapılabiliyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ksk_mehmet

    hele hele hyundai nin yeni getz de kullandığı 1.5 crdi manyak bişey...tam tamına 110 beygir...1.6 benzinliler zor ulaşıyor bu değere

    Alıntıları Göster
    @Slazer
    ben bu arkadaş için cevap yazdım
    elbetteki tork konusunde birşey diyemem.

    quote:

    Orjinalden alıntı: red a!ert

    hele hele hyundai nin yeni getz de kullandığı 1.5 crdi manyak bişey...tam tamına 110 beygir...1.6 benzinliler zor ulaşıyor bu değere




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker_ist

    quote:


    neco59 Tarih 11 Aralık 2005, 10:15:14
    1,6 benzinliye de turbo + intercooler takın bakalım ne olacak, kaç hp olacak...


    Benzinli motorlarda, dizeller gibi aşırı hava besleme turbosu ve inter cooler uygulaması yapılabiliyor mu?

    Alıntıları Göster
    elbette yapılabiliyor

    saygılar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: speaker_ist

    quote:


    neco59 Tarih 11 Aralık 2005, 10:15:14
    1,6 benzinliye de turbo + intercooler takın bakalım ne olacak, kaç hp olacak...


    Benzinli motorlarda, dizeller gibi aşırı hava besleme turbosu ve inter cooler uygulaması yapılabiliyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neco59

    elbette yapılabiliyor

    saygılar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: speaker_ist

    quote:


    neco59 Tarih 11 Aralık 2005, 10:15:14
    1,6 benzinliye de turbo + intercooler takın bakalım ne olacak, kaç hp olacak...


    Benzinli motorlarda, dizeller gibi aşırı hava besleme turbosu ve inter cooler uygulaması yapılabiliyor mu?


    Alıntıları Göster
    quote:


    neco59 Tarih 11 Aralık 2005, 11:32:23
    elbette yapılabiliyor

    saygılar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: speaker_ist

    quote:


    neco59 Tarih 11 Aralık 2005, 10:15:14
    1,6 benzinliye de turbo + intercooler takın bakalım ne olacak, kaç hp olacak...



    Benzinli motorlarda, dizeller gibi aşırı hava besleme turbosu ve inter cooler uygulaması yapılabiliyor mu?


    Nasıl oluyor bu? Eğer aynı hacimdeki hava oranını artırırsanız, benzin daha az kalmaz mı? O zaman da buna fakir karışım denir. Fakir karışım ise aksine teklemeye ve motorun çekişinin düşmesine neden olmaz mı? Benzinli motorda güç artırmak için aksine zengin karışıma ihtiyaç yok mu? Zengin karşım ise silindir içindeki hava miktarının azalması, benzinin artırılması ile sağlanır.
    Bence dizel turbosu ile benzin turbosunun çalışma prensipleri farklı olmalı.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.