Şimdi Ara

Telefon, bilgisayar, tablet ve akıllı saatlerde cayma hakkı kaldırıldı (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
383
Cevap
5
Favori
15.313
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
77 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hayatta elektronik ve pahalı bişey almam artık kimin sattığı bile belli değil artık zaten e ticaret sitelerinde bide ben arızalı çıkarsa ispat etmeye çalışacak kendimi. Çakal satıcıda bana kakalamak isteyecek benim için eticaret bitmiştir daha da olsa almam. Zaten reklamı öyle güzel yapıyorlarki aldığım ürün reklamdaki gibi hoş ve güzel olmuyor

  • zaten amaç aşırı geri dönüşleri vergisiz kazanç sağlayıp fiyat şişirenleri engellemekti. arıza olayı farklı o servisin işi satıcı farklı satan farklı servis farklı.

  • arızalı ise servise göndereceksin... servis ya tamir edecek yada yenisini gönderecek. müşteri kaynaklı arıza değilse.

  • gold pc ekmek yetirirdi satıcısına ..yahu kaç kez görüştürün dedim sahibiyle batacak diye ...dalga geçiyorlardı elemanları. ceo ne yalanlar uydurmuştur sahibine . gold pc köklü kuruluştu battı gitti.. sen sürekli dolar borçlanıp tl taksitle ürün satarsan batman kaçınılmazdır. bir kez kur fırladığında. gold pc öyle bir firmaydı ki aldığıma satar gene kar elde ederdim.

  • neler olacak göreceğiz

  • satıcılar ayıplı ürün olan bütün ürünleri millete kakalayacak.

  • Sekman Pistonu kullanıcısına yanıt

    ne alaka satıcı geri almadı 3 kağıtçı çıktı diyelim, dava açıp çatır çatır alırsın paranı ayıp kusurlu üründe yasayı nasıl anladınız bilmiyorum.

    keyfen ay gözünün üstünde kaşın var tipini beğenmedim diye artık elektronik ürünü iade edemiycen ürünü, kanun o.

    ki son seneler hb ,n11 satıcılarının %80+ sı geri almıyordu zaten bir amazon alıyordu sadece,şimdi kanunlaştı olay o.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerimcem -- 25 Ağustos 2022; 13:11:20 >
  • Tamam satıcı adına iyi olmuş olabilir de iyi niyetli tüketiciyim yeri geliyor kıyafet alıyoruz beden uymuyor bazı markaların bedeni çok fark ediyor. Bedenime uymayan ürünü nasıl giyeceğim veya ücretli iade ederken 100 tl aldığım tshirte sırf bedeni olmadı iade ediyorum diye 4 de 1 kadar kargo ücreti mi ödeyeceğim ? Kusurlu üründe satıcı ödemek zorunda diğer ürünler için sorun değil ama çok eksik maddeler var.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ahmetqzl kullanıcısına yanıt

    elektronik tablet pc telefon sektörü giyimi kapsamıyor üstüne olmazsa tişört iade edersin.

  • kerimcem K kullanıcısına yanıt

    Tüketici, telefon ve bilgisayar gibi ürünlerin paketini açmasa bile ürünü iade edemeyecek. Geri kalan tüm ürünlerde ise, ürün kusurlu değilse iade kargo ücreti tüketiciye ait olacak.

  • ahmetqzl kullanıcısına yanıt

    o kısımda haklısın ama kargo ücretleri uçtu gitti firmalara yük olduğundan, müşteriye atmışlar topu, netten satışlar bayağa azalır giyimde uygulamaya geçerse.

    bende o kısmını beğenmedim sadece.

    avmler deki hazır giyim kasa kuyruğu dahada uzar 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerimcem -- 25 Ağustos 2022; 13:39:10 >
  • kerimcem K kullanıcısına yanıt

    Bence de bayağı azalır o madde gelirse internetten kıyafet almayı bırakırım. Mağazaya gitmek zor geliyordu ama artık mağaza usulüne geri döneceğiz. Bence o maddenin komple kaldırılması gerekiyor tüketiciyi korumakta lazım.

  • Bir çok teknoloji formuna baktım, şu konuyu adam gibi tartışan hakkını arayan, aratan form görmedim.serbest kürsüde bu konun tartışılması, popüler konularda liste başı yapması gerekirdi. Millet uçkurunu çoktan kaybetmiş, davasına düşse. Bildiğin bir şey alırken 2 kere düşünün diyorlar, çünkü iadesi yok. üründe kusur varsada seni en az 3 haftalık servis raporu bekleyecek. bir hükümet insanına bu kadar mı zulm eder arkadaş, kuru yükseltip alım gücünü düşürdükleri yetmezmiş gibi daha başka ne yaparızda bunların bir şeyler almasını engelerleriz diye uğraşıyorlar.bu yorganı pireden temizlemek değildir, bu bildiğin yorganı yakmaktırya. nerede görülmüş bu hakkın tüketicilerden alındığı! ama bu millet hakkediyor, hakkettiği için daha çok sürünmesi gerek.

  • BlackGhost12 kullanıcısına yanıt
    Dostum bak herseyi kendi tarafınızdan yorumluyorsunuz.
    Birazcık empati yapın.

    Bak şimdi ben sana yaşadığım en son olayı anlatayım.
    Sen bu durumda ne düşünürdün, ne yapardın, sen söyle.

    Pazaryerleri üzerinden çamaşır satıyoruz ve çamaşırda iade ve değişim kanunen yasak.

    En son Elazığ 'a bir kargo gönderdik ciceksepeti üzerinden.
    Kargo ücretini ödedik. Siparişi veren şahıs Siparişi kargodan teslim almadı.
    Kargo bize geri geldi, bir de geri dönüş Kargo ücretini ödedik.

    Git gel Kargo ücreti o siparişten kazandığımız paradan daha fazla.
    Ayrıca neredeyse 15gun kargolarda dolaşan ürünü satamamak da cabası.

    Şimdi bizim ne suçumuz var bu işte?
    Bizim emeğimize, alın terimize yazık değil mi?

    Bir kanun koyarsın da, her iki tarafın da haklarını gözeterek yapılması lazım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • kerimcem K kullanıcısına yanıt
    Sence ayıplı ürün nasıl olmalı? Peki sattığı malı 14 günlük iade hakkın/değiştirme hakkın/kusur oranında indirim hakkın/para iadesi hakkın olduğu zamanlarda almamak için 40 takla atan satıcılar burada dürüst, objektif iyiniyetle davranacak mı dersin? üründa kırık,bozukluk vs olunca tabiki servislik oluyordu. lakin ya gelen ürünün paketi açık ve kullanılmış bir ürünse? üzerinde çizikler varsa? veya kulllanılmaya engel olmayan kusurları varsa ( mesala klavye aldın bir tuşu düzgün durmuyor, yamuk duruyor veya biraz zorlayınc açıkıyor.) vs tüm bunlarda servis ne diyecek sence? :) piyasadaki tüm çarık çürük ürünler, yurtdışından gelen outletleri zorla millete yamayacaklar işte. üzerinde iyice düşünülmemiş, tüketiciyide satıcıyıda mağdur etmeyecek bir orta nokta bulunmadan direk kesip atmışlar. medeniyet adına atılan utanç bir tablo bu.





  • -SKYNET- kullanıcısına yanıt

    bu daha öncedende oyleydi n11 hb kusurlu olsada satıcılar %90 +geri almıyordu çoğu,çok değişen birşey yok hepsi servis raporu tutturuyordu satıcı kusurlu olup olmadığını ben nerden anlarım diyordu(firmanın teknik servis bölümü yoksa), ha ona rağmen olmasada thh dava açıyordun.

    değişen şey sadece kanunlaşması aslında aynı tas aynı hamam.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerimcem -- 25 Ağustos 2022; 14:20:56 >
  • kerimcem K kullanıcısına yanıt

    Değişen bir şey olmaz olur mu hocam, hakkını aramasını bilmeyenlerin mağruz kaldığı bir hareketti o. Bir çok şeyde evet, dediğiniz gibi iade almamak için çamura yatıyorlardı. Tüketicinin elindeki tek şey bu tüketici haklarından gelen haklardı. Şimdi bu haklarda çok önemli bir hak 14 günlük iade hakkını kaybedecekler. Yani artık dava etsende sonuç çıkması çok çok zor olacak. yıllardır bir çok ürünü internetten alırım. Keyfi iademin bir elin parmağını geçmez. oda gelen ürünün ilandaki ürünle yakından uzaktan ilgisinin olmamasından kaynaklı. foto ve yanıltıcı açıklama kaynaklı.


    Misal bir tane hoparlör alıyorsun, wattı vs bakıyorsun. İşimi görür diye düşünüyorsun ama geldiğinde takıp denediğinde bir bakıyorsunki osuruk sesi gibi ses veriyor, sesleri çızırtılı hoş değil. Sen bunu memnun olmadığın için iade edebiiyordun normalde.( köklü mağazalardan ve puanı iyi olan satıcılardan alırsan) Buna hakkın var mıydı? evet vardı, görmeden ezbere satış yaptıran bir satıcı varsa, görmeden ezbere ürün alanında iade hakkı mantıken olması gerkiyordu. Bu durumda ne oluyor, senin ürüne verdiğin 200-300 tl sana osuruk sesi gibi bir ürün olarak dönüyor.


    Bir başka örnek, kasa alıyorsun. Elindeki sıvı soğutucuyu uyar mı uymazmı bilmiyorsun. çünkü yakından bakıp etmemişsin, denememişsin deneyememişki emin olsan. ürün geliyor ve uymuyor. sonra ne oluyor verdiğin 2-3 bintl ve kullanamadığın bir kasayla xxx gibi kalıyorsun. bu örnekler bir ton çıkar.


    Ne olacak o zaman? internetten alış veriş ciddi oranda düşecektir. tüketim azalacaktır. millet kılı kırk yaracaktır almak için. internetten satanlarda zaten bu yüksek fiyatlı ülke koşullarında bir darbe daha yiyecektir. iki tarafında kaybettiği bir yasa olmuş.


    En basitinden iade süreci 3 güne düşürülebilirdi.Keyfi iadelerde dönüş ücreti satıcının anlaşmalı kargosuyla yapılıp ücreti alıcıya yüklenebilirdi. Bu en azından biraz daha makul olurdu.





  • Cihan kullanıcısına yanıt
    Bunlar iyimser örnekler,örneğin kargo yoluyla ürün kapına geldi kutusu tertemiz ezik,çürük vb yok kargocuya incelemek istediğini söyleyince izin vermiyor teslim almak zorunda kalıyorsun.Teslim alınca da ürünün çalıştığını onaylamış oluyorsun bozuk çıkarsa biz sağlam teslim ettik kullanıcı hatası deniyor.Ürün elinde kalıyor veya ürünün 2 katı ücretinde bir bedel karşılığı teknik servisi tamir edebileceğini söylüyor her halükarda zarar.

  • karandiru kullanıcısına yanıt

    Mantığının saçmalığına bak. Belki paraya sıkıştı, belki başka bir durum oluştu olabilir. Hadi açılmıştır ürün neyse, lan açılmamış ürün ne alaka. İkile ya.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer amazon kendi gönüllü 30 gün iade politikasını devam ettirirse ki umarım ettirir, bu durumdan en kazançlı çıkan firma olacaktır.

    Hepsiburada, trendyol gibi sitelerin elektronik ürün satışları bir hayli azalacak bence...

  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.