Şimdi Ara

Temiz B segmenti vs Hasarlı C Segmenti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
1.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • X TL paranız var, bu paraya iki araba düşünüyorsunuz. Hangisi tercihiniz olur?


    A Aracı

    • B Segment (Küçük, konforsuz)
    • 60-70 bin km civarı
    • Makul hasar kaydı, makul değişen boya
    • Sensörü bile olmayan boş bir araba



    B Aracı

    • C Segment (Daha büyük, daha konforlu)
    • 120-130 bin km civarı
    • Yüksek hasar kaydı, (pert değil) fazla değişen boya,
    • Boğazına kadar dolu (tüm sensörler, cam tavan vs.)


    Sizin tercihiniz aynı paraya hangisi olurdu? 2 araç bakıyorum birisi nispeten çok dolu bir C segment araç ama tamamı yetkili serviste yapılmasına ve 2 ayrı eksperin çok iyi araç raporu vermesine rağmen 2-3 değişenli, ön şase kolu değişen bir araç (Ağır hasar değil). Diğeri ise b segmenti, ciddi anlamda boş ama 1-2 doğal boya vs olan bir araba.


    İster istemez sonraki satışını düşünmek zorunda kalıyor insan. Böyle bir durumda sizin bakışınız nasıl olurdu?








  • B araç elden çıkarması Türkiye de bir sorun maalesef. Ama şasesi oynama değişme olmasaydı 1 değil 4 değişen de olsa C alırdım.
  • Bu şartlarda b segment
  • C demek isterdim ama o kadar hasar varsa hem satarken hem binerken sıkıntı verir. Serviste yapılmış yüzeysel değişimler fırsattır ama içeri girmiş hasar varsa boşverin B sınıfı alın ileride yükseltirsiniz.
  • turkeril kullanıcısına yanıt

    Ucuza alıp ucuza satmakta zerre sorun yok ama tecrübe ettim, ucuz yazsanız da yine de satarken ekstra şeyler isteniyor. O yüzden haklısınız.


    Kullanırken olabileceklerle ilgili problemim yok. 6 yıl önce olmuş, ilk sahibinde ve full yetkili serviste. Tüm kaza fotoğrafları, tüm yetkili servis değişen kaydı her şey sağlanıyor ama ön şase kolu denince tabi çoğu alıcıyı uzaklaştırıyor.

  • kullanacaksam c, satacaksam b

  • Bu forumda boyaya takmadığı kadar boyaya değişene şeytan görmüş gibi bakanlara en çok gıcık olan kişi olarak direkleri ve şasesi düzeltilmiş/işlem görmüş/boyanmış aracı ben almam. Yurtdışında şase veya direkler düzeltme gerekecek kadar bir darbe yediği anda araçlar "totalled" oluyor, yani bizim tabirle perte çıkıyor sigorta aracın parasını sahibine verip arabayı çıkma parça için hurdacıya satıyor.
  • biniciyseniz hasarlar kabul edilebilecek yerlerdeyse c tercih edilir serviste faturalı kayıtlı yapılmış, zaten piyasa altında alıp altında satarsınız çok kaybınız olmaz. hasarı nereden yemiş? aracın gönyesine iyi baktırmak lazım yengeç gibi dolaşmasın şeritte.
  • Tercih meselesi. Ben A aracını alırdım. Fazla değişen boya boşuna olmaz. Araç sarsılmış. Tercih senin gene

  • Arabada direk denilen yer neresi oluyor?
  • Diyeceksiniz ki neden B segmenti alıyor insanlar , bayanlar , şehir içi rahat etmek isteyenler , bakımı daha ucuz sananlar , fazla donanım fazla arıza diyenler


    Yok ben sürüş keyfi konfor iyi yol tutuş vs isterim diyorsan C segmenti alacaksın , ağır hasarlı arabaları bile alıyorlar yeter ki fiyat malın ederi kadar olsun

  • B segment

  • Millet b den a ya geçiyor siz b elden çıkarma zor diyorsunuz
  • Çocuklu aile => C segmenti
    Bekar/Çocuksuz aile => B segmenti
    Önden-tavandan hasar almamışsa,binerken de satarken de çok zarar etmezsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyingraper -- 24 Ekim 2021; 12:28:52 >
  • 2017 üstü mk6 polo alırsan c segmenti tadında b segmenti almış olursun.

  • B'nin temizini alacak param olana kadar A, sonra B (tercihen daha düşük km).

  • Yetkili serviste yapılmışsa bakarım ama ben kazasız araç tercih ederim. Daha yaşlı ya da daha alt sınıf olabilir ama kazasız olsun. Zira Türkiye'de hasar onarımı özellikle sanayide rezalet şekilde yapılıyor. Araç dıştan kitap gibi duruyor ama bir kazada ya hava yastığı ya emniyet kemeri patlamıyor. Ya da tamponun altında çok parça eksik oluyor. O yüzden ne kadar az kurcalanmışsa o kadar iyidir mantığı ile kazasız araç diyorum.

  • İkisinide almazdım. Boya varsa o araba düzen tutmaz. Benim tercihim c şıkkı yüksek km ama orijinalden yana olurdu.
  • Ben c segmente param yetmediği için senelerce b segment araca bindim. Açıkçası tüm ihtiyaclarimi o dönem karşıladı. 8 sene kullandım. Bagaja ihtiyacım yoktu. Park sıkıntısı olan yerde yaşıyordum. B segment bana yetti. Temiz almıştım. 8 senede kaza boya cart curt derken değeri iyice düştü. Satarken en düşük fiyata sattım. Ederi oydu. 3 hafta içinde satıldı. Her tarafı boyaliydi ve şoför tarafının üst tarafında tavanda avuçiçi kadar lokal boya vardi. Dış cephe kaplayan ustalar çekiç düşürdü. Duzelttirip lokal boya attirmistim. Gelen araca taklali muamelesi yapıp almadı. Sırf o yüzden çok değeri düştü.


    Şimdi geniş üst model bir araç aldım. Şimdide cizecekler, bişey olacak korkusu var. Yani hepsinin ayrı bir derdi var. Biraz şans meselesi.


    Yani iki ihtimal var.


    Temiz boyasız b sınıfı alırsın. Bir kaç kaza yaparsın değeri düşer. Değeri düşük c sınıfı alırsın. Kaza yapsanda degeri düşük olduğu için daha fazla değer kaybetmez.


    Ya da


    Temiz b sınıfı alırsın. Kaza bela görmezsin, değeri dahada artar. Satarken güzel paraya satarsın. Değeri düşük c sınıfı alırsın. Kaza bela görmezsin ama değeri fazla artmaz. Sende satmakta zorlanirsin.


    Yani iki ihtimal de de olay biraz şansa kalıyor. Otopark gibi yerin varsa temiz b sınıfı mantıklı. Ama çoluk çocuğun bol oldugu, sokağından hergün 200-300 aracın geçtiği bir sokakta oturursun. Gelir birisi vurar, çizer. Şans yani.





  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.