![]() Tesla electric car parts #music #mechanic #racing #automobile #upgrade #diy #garage #smartphone https://www.youtube.com/shorts/MA4I88JVDWU![]() ![]() < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Tesla elektrik motorunun içinde devre kartları olması
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
abi kart bozulmuş motor sağlam aslında için güzel bahane
-
Elektrik motorunun içinde ne olacaktı başka?
Bunda şaşıracak ne varki
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 8 Kasım 2024; 15:20:49 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
10 sene önce üretilenler için doğrudur.
o zamanlar araç bataryası üretiminin bir teknolojisi olmadığı için bildiğimiz kalem pil formundaki silindirik pillerden binlercesini birleştirip elektrikli araç bataryası yapmışlar. o pillerin ömrü birkaç yüz döngü oluyordu genelde. her bir pil için bin döngü bile güzel aslında o zamanki eknoloji için.
şimdi 3000 döngüden bahsediliyor. Togg bataryası misal 2500 ve üzerinde döngü vaadeden bir teknoloji. cycle >= 2500 diyor. her bir tam şarj 500km menzil, toplamda 1.250.000km yapıyor.
-
Sadece pil değil ki burada mesele. Piller gelişiyor evet gelişmelilerde. Fakat elektrik motorları? Bunu hiç konuşan yok.
Tesla'nın elektrik motorunun ömrünün 143bin km olması rezalettir. İçten yanmalı motor garantileri de aynı şekilde 150bin km civarında. Üstelik bu teslanın motorları tamir de edilmemiş komple değiştirilmiş. 143bin km'de çöp olmuş Tesla'nın elektrik motorları.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
zaten hiç içi açılmadığı için tamir edilmemiştir. anlayan biri açsa o kartlardan birini değiştirip tekrar kullanabilirdi muhtemelen.
motor olarak da ilk örnek sonuçta o araçlar. ilk çıkan görece kötü modeller. şimdiki motorlar da kat kat daha dayanıklıdır büyük ihtimalle.
-
Veri yok elimizde yeni üretilen modellerin motorları dayanıklıdır diyemeyiz. Tesla amerikan malı sonuçta, yedek parçalarında kendilerine bağlı kalmalarını sağlamak için 'benzersiz' önlemler almış olabilirler. Bknz Apple.
Bir içten yanmalı arabanın motoru eğer demirse rektefiye ederek uzun yıllar daha kullanılabilir. Alüminyum motorlar henüz Türkiye'de rektefiye edilemiyor.
Asıl şok olduğum kısım Tesla'nın elektrik motorunun ömrünün 143bin km olması. 2 milyon km kullanılan araba üretildiği yıl yapmadı bu kadar km'yi. Zamana yayılarak bu kadar km yol yaptı ve muhtemelen gelişen motor teknolojisinden de faydalandı bu motor 14 adet elektrik motoru değişiminde. Elektrik motorları da revizyona giriyorlardır mutlaka.
Bir diğer mesele, ikinci el yüksek km tesla satmaya çalışanlar ne yapıcak. Tesla'nın elektrik motorunun 143bin km dayandığına dair elimizde veri var. Büyük bir değer kaybı olur Tesla aracın ikinci el değerinde. Çünkü araba gitmeyecek 143bin km olunca. Burda pilin kalitesi de devreden çıkıyor çünkü motor bozuk.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Güzel algı kasmak gibi geldi bana.
143.000 km diye bi elektrik motoru ömrü mü var yav :)
Ayrıca dizel araca dönelim, 1.7 dti değil mi bu, ne kadar litre mazot yakmış, o aracın EGR'si, DPF'si falan var mı, atmosfere ne kadar emisyon salmış falan filan gibi sorular da var.
Motorun değişmemesi ve tamir görmemesi ise komik gibi. Hiç mi rektifiye olmadı yani :)
Bu süreçte yapılan yağ değişimleri vesaire gibi işler de "fosil yakıtlar" babında tüketimlere işaret, bunlara niyeyse hiç değinmemiş. Sanki Astra elektrikli gibi yazmış
İster elektrikli, ister hidrojenli, ister bilmemneli olsun, teknoloji değişiyor ve ayak uyduramayanlar bunun dışında kalacak.
Nokia, Kodak vs gibi firmaların batışları bu yüzdendi. Dedeler anneannelerimiz nasıl ATM bile kullanamıyorsa, şimdi babalarımız annelerimiz bilgisayar kullanamıyorsa, dokunmatik telefonun bilmemne ayarının nerede olduğunu unutuyorsa, bu işler de böyle olacak.
Kimisi direniyor, kullanım alışkanlıklarını değiştirmek istemiyor. Dert bu, başka bir şey değil, geri kalan her şey hikaye.
-
Video'nun altına yazılan bir yorum o sadece.
Herkes elektrik arabaların pillerini konuşuyor evet doğru pil önemli bir elektrikli araba için fakat motorda pil kadar önem arz ediyor. Elektrikli araba üreticileri motor ömürlerini de açıklamalılar.
Tesla'nın elektrik motorunun aşağı yukarı kaç km sonra bozulduğuna dair elimizde veri var. Ortalama olarak 143bin km ömrü var Tesla'nın elektrik motorunun.
Konu elektrikliye direnmek değil aslında. Elektrikli araba konusunda lider sayılabilecek bir marka olan Tesla'nın elektrik motorunun pert olma km'sinin 143bin km olması. İstediğin kadar yüksek döngülü pil yap motor bozuksa araba gitmez. Elektrikli arabaların ömrü konusunda atlanılan bir detay gibi gözüküyor bu motor ömrü konusu.
Togg, Byd, Tesla, Audi,.. vs. Çıksın açıklasın bizim arabalarımızda kullandığımız elektrikli motorumuzun ömrü şu kadar km'dir desin. Aklımızdaki soru işaretleri giderilsin. Elektrikli araba deyince insanların hatta en başta benim zihnimde bozulmayan ve içten yanmalı motordan daha dayanıklı bir motora sahip araba aklımıza geliyor. Halbuki öyle değilmiş. Elektrik motorlu arabanın motor ömrü de içten yanmalı motor kadarmış..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam o motor 15 yıl önceki teknoloji ile üretilmiş performans motoru. Şu andaki tesla elektrik motorlarının garantisi 180.000 km zaten,
Ömrü 143.000 km olan motora kim 180.000 km garanti verir Allah aşkına,
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tesla'nın elektrik motorlarının garantisi 180.000 km zaten. Ayrıca o devre kartlarınin orada olmasına doğal bir şey.
Garip bir yaklaşım diyip geçeyim. Ha 10 sene önce sorun çıkarıyordu derseniz anlarım 900 beygir falandı s serisi diye hatırlıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hocam yalnız bir tek örnek var o şekilde. milyon tane satılmış markada yargılamak için binlerce hatta yüzbinlerce örnek olması lazım aynı şekilde.
500 bin km olup da kullanan da vardı bir haberde yanlış hatırlamıyorsam.
-
Elektrikli araç sahibi fanatikler kudurur şimdi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fırçası motorlarda motorun dönüşünü kontrol etmek elektrik akımını yönlendirmek için devre kartı olur. Dyson fırçasız saö kurutmanında hemen arkasında devre kartı vardır. Diital motor diye yazar ve ömrü çok uzundur.
Kömürlü motorların ömrü kısadır kömür kısa sürede biter ve motor dönerken kıvılcım çıkar. Fırçasız motorların verimi yüksektir ve kıvılcım çıkmaz.
-
Tesla otomobil dünyasında iPhone konumunda değil, arabaya öyle birşey yapsa rakipleri tarafından biçilir
Elektrikli araçların eski versiyonları bile 500 bin km leri devirdi
Bir sürü kullanıcı var yeni bir marka olan toggla 100 bini geçti
Bu komplo teorilerini bırakın artık gelecek elektrikli araçlarda
İçten yanmalı motoru sabaha kadar rektefiye et zamanla değişmesi gereken yüzlerce parça var
Ayrıca istersen 3 lt yak yine akaryakıta bağımlısın
Elektrik çok çeşitli kaynaklardan elde edilebiliyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X