< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (1896. sayfa)
-
-
Bir konuda yardıma ihtiyacım var bir hesap yaptım. Hesaba göre evden şarj sürelerini çıkarttım. Bir yanlışlık var mı düşüncelerinizi alabiliriyim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wind. -- 17 Ocak 2025; 14:43:40 > -
32 amper için wallbox a ihtiyaç yok. Mobile charger ve mavi adaptör yeter. Tek fazda 32 amper için sağlam tesisat gerekli. Kontrol ettirin.
Wallbox 11kwh ve üstü için gerekli.
Şarj için kayıp ta binde 9 olmuş. O hatalı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edanis -- 17 Ocak 2025; 14:45:55 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Kendim hiç uygulamadım ama forumda arkadaşların yazdığına göre; prizden 3 KW’ya kadar, mavi adaptörle 7 KW’ya kadar, duvar tipiyle de 11 KW’ya kadar güç alınıyormuş.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bunların hepsinde ev tipi olarak düşündüm tesisatın en verimsiz hali gibi o zaman hesabım çokta yanlış değil diyebilirim sanırım
-
Bu arada herkese teşekkürler
O zaman böyle bir sonuç çıkıyor ortaya fena sayılmaz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wind. -- 17 Ocak 2025; 14:49:20 > -
Aynen. İdeal şartlarda.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ufak hataları düzeltelim. 10 A ile 2.3KW olanı doğruydu. Orası öyle kalsın. Şarj hızı mavi kablodan 2 hane açıp birini 16A 3.5 KW diğerini 32A 7kw yapın. Son hane doğru
-
Ben evden 4kwh ile yüklüyorum. Gece takıp sabah çıkarıyorum. Tesisat 20 amperi kaldıracak şekilde normal bir ev tesisatı. 32 amper talep etsem zaten sigorta atacak. Sigorta atana kadar kablo tesisatı zorlanacak. O yüzden 17/18 amper ideal benim şartlarımda. Enerji yüklerkenki kayıp %10 hesap edilmesi gerekli diye biliyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Zam ve 1.9m üzerine çıkmasın da ben teslim tarihine çok takılmıyorum, sabrederiz.
-
Hayırlı olsun inşallah. Arkadaşın belirttiği gibi 1 hafta kala tamamını istiyorlar teslimat öncesi.
Vakit uzun geliyor bekleme adına :)
-
1 gün bana 1 hafta gibi geliyor nerden verdik bu siparişi :)
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Valla ben de aynı durumdayım, tek tesellim hala kendi mevcut aracımı satamamış olmam :)
Onu satınca iyice sıkıştıracak şafak hahaha
-
Ben o konuda rahatım mart başına kadar arabaya ihtiyacım yok. Daha erken geldi deseler bile gidip alamam😄
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
O da iyiymiş :)
Ben aracımı satana kadar ben de rahatım, sadece heyecanı var tabi :)
Ama aracı sattıktan sonra işim iş. 2 çocuk var, ev şehir merkezine uzak, şirkete de mecbur servis ile gidip gleicem, sabah-akşam -45 dk yazar bana :)
-
Kapasite 59,4 değil. Tam %50den %100e 27 kw yüklüyor(bende öyle oldu) . Küsurat şu bu Teslanın %100 dediği 55 kW civarlarında. Kalan 3-4 kw rezerv herhalde.
Neden şarjı %20de başlatıp 80de bitiriyorsunuz . SR almayacak mısınız. Haftada en az bir kez %100 yapsanız iyi olur. 20-80 NMC bataryalılar yapıyor. SRde gerek yok.
Eğer standart Tesla mobil şarj cihazını kastediyorsanız, Prizden şarj 10A değil, 13A . İsviçre ve İngilterede priz 10A, bu durumda 0,230X10 = 2,3 kW ile şarj ediyor. Türkiyede ve diğer ülkelerde ise prizden otomatik 13A ile şarj eder. 0,230X13= 2,99 kW ile şarj eder (3 diyoruz)
Mavi kablo dediğinizin adı mavi adaptör (mavi kablo başka bir şey teslanın hepimize verdiği işe yaramayan uzun AC kablosu) . Mavi adaptörde amperi 16-32 arasında siz seçersiniz (tesisata uygun olarak) . 16 A de 3,68 kw , 18A de 4,14kw 20A de 4,6 kw ve sistemi uygun kurarsanız 32 A de 7,36 ile şarj edersiniz (Voltajı 230 sabit hesapladım 220-235 arasında değişir, miniskül düzeyde farklar olur) .
%20den 80e değil ; 50den 100e hesaplayalım. 27,5 KW enerji diyelim.
Shuko adaptör 13A ile 12 saat ;
Mavi adaptör 16 A ile 7,5 saat;
Mavi adaptör 18A ile 6,5 saat
Mavi adaptör 20A ile 6 saat sürer %50den 100e çıkışı. En azından bende öyle oluyor. Bu değerlerin hepsinde şarj ettim.
Son olarak Tesla da öyle öneriyor. Elektrikli araç alma olgunluğuna erişmiş herkesin ülkesini ve dünyayı düşünerek; aracını elektrik talebinin en az olduğu saatlerde şarj etmesi gerekir. O da akşam 23:00-sabah 07:00 arası gece oluyor.
Ben kabaca %50 nin altına inince gece boyunca, hızı okuyarak 16 veya 18 A de %100e çıkacak şekilde şarj ediyorum. 7 ya da 6 günde bir.. (Aylık 1000 km civarı yol yapıyorum)
-
Çok teşekkürler tekrardan en son bu şekilde oldu
-
İyice kafam karıştı. Bazı bilgiler buldum ve onlara göre bir fikir oluşturmaya çalışıyorum. Ancak bu konuda tam bir bilgim yok. %20-%80 arası birçok yerde öneriliyor gibi gördüm. Hatta birisi Tesla’nın sitesinden bir grafik paylaşmış; orada %30-%70 arası en optimum değer gibi gözüküyordu. Ama dediğim gibi, bilgilerim yanlış olabilir ve doğruyu öğrenmeye çalışıyorum.
Sanırım bataryayı sürekli kısa sürelerde şarj etmek, pildeki stresi azaltıp daha uzun ömürlü kullanılmasını sağlıyor. Bu şekilde bir açıklama vardı, ama ne kadar doğru olduğunu bilmiyorum. 😊 Şarj etmek pil sıcaklığınızı optimumda tutmak için önemli olduğunuda yazıyordu. Ama kesinlikle emin değilim..
Şöyle bir Alıntı almışım kendime nereden aldığımı bulamadım
%20-%80 Şarj Aralığı Neden Öneriliyor?
- Batarya Kimyasının Korunması:
- Lityum-iyon bataryalar (Tesla Model Y’de de kullanılıyor), tam şarj (%100) ve derin deşarj (%0’a yakın) durumlarında daha fazla yıpranır.
- %20-%80 aralığı, bataryayı fiziksel ve kimyasal olarak daha az zorlar.
- %100 şarja nadiren ihtiyaç duyulan durumlarda ulaşılması önerilir (örneğin, uzun bir yolculuk öncesi).
- Şarj Döngüsü Ömrü:
- Bataryanın uzun vadeli ömrü, %20-%80 aralığında tutulduğunda artar.
- Daha sık şarj etmek (örneğin, %30-%70 aralığında), toplam döngü yıpranmasını azaltabilir.
- Verimlilik ve Termal Kontrol:
- Yüksek şarj seviyeleri (örneğin, %90 üzeri) bataryayı daha fazla ısıtır, bu da zamanla performans kaybına yol açabilir.
%30-%70 Şarj Aralığı Daha İyi mi?
- Grafikler ve Optimum Kullanım:
- Tesla gibi bazı üreticiler, bataryanın kimyasal stresini minimuma indirmek için dar bir aralığı (%30-%70 gibi) önerebilir. Ancak bu genellikle günlük kullanım için geçerlidir.
- Eğer günlük sürüş mesafeniz bu aralıkla yetiyorsa, bu strateji bataryanızın ömrünü uzatır.
- Uzun Yolculuk ve Acil Durumlar:
- %70’ten fazla şarj uzun mesafeli sürüşler veya acil durumlar için yapılabilir. Ancak bataryayı mümkün olduğunca kısa süre bu seviyede tutmak iyidir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wind. -- 17 Ocak 2025; 16:12:13 >
-
Yok hocam ya en iyisi 50-51 arasi kullanmak. Yolda da 3.5 atarız ama 4 4lük arabaya biniyoruz deriz 😀😀
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Kapasitesi 60.5 kullanılan kismi 57 kw hocam bizim pilin,
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X