Şimdi Ara

Test uçuşu yapan HÜRKUŞ eğitim uçağı düştü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) tarafından geliştirilen eğitim uçağı HÜRKUŞ, Ankara’da gerçekleştirilen bir eğitim uçuşu sırasında arızalanarak düştü. TUSAŞ’tan konuyla ilgili olarak açıklama geldi.



    Ayrıca Bkz.Türkiye'nin en büyük savunma ihracatında STM ve ASFAT iş birliği



    TUSAŞ’tan yapılan açıklamada bugün saat 12.30 sıralarında test uçuşu yapan HÜRKUŞ uçağımızın Ankara Beypazarı bölgesinde kaza geçirdiği duyuruldu. Açıklamaya göre uçakta bulunan 2 pilotun sağlık durumu iyi. Pilotlar paraşütle atlayarak kurtuldular. Kontrol amacıyla hastaneye sevk edildiler.



    Kazanın nedeni bilinmiyor. Olayla ilgili araştırmalar yapılmaya başlandı.





    HÜRKUŞ özellikleri



    Yerli eğitim uçağı HÜRKUŞ, uzun süredir Hava Kuvvetleri tarafından eğitim amacıyla kullanılıyor. Uçak gündüz ve gece görev yapabilme kabiliyetine sahip. HÜRKUŞ ile intibak, görerek, aletli uçuş, seyrüsefer, gece ve kol uçuşu eğitimleri yapılıyor. HÜRKUŞ, TUSAŞ tarafından tasarlanan özgün kanat profilli 1600 SHP turboprop motor ile uçuyor. Beş palli alüminyum pervanesi bulunuyor. Ters uçuş kabiliyetine sahip. Kokpiti ergonomik yapıda. Anti-G sistemi ile iklimlendirme sistemine sahip. Yüksek dayanıklı iniş takımı ve Hands-On-Throttle and Stick sistemi barındırıyor.



    Maksimum seyir hızı     310 KCAS (574km/sa)
    Perdövites Hızı (İniş Konfigürasyonu) 77 KCAS (143 km/sa)
    Azami Servis İrtifası 34700 ft (10577 m)
    Maksimum Tırmanma Hızı (@deniz seviyesi) 4370 ft/dk (22 m/s
    Maksimum Havada Kalma Süresi (@15.000 ft) 4 sa 15 dk
    Maksimum Menzil (@15.000 ft) 798 Deniz Mili (1478 km)
    Kalkış Mesafesi (@deniz seviyesi) 1605 ft (489 m)
    İniş Mesafesi (@deniz seviyesi) 1945 ft (593 m)
    G-Limitleri +7/-3,5g


     








  • Pilotlar sağ, ucak zarar vermeden boş bir yere düştüyse bir sorun yok. Bu da bir tecrübedir hem pilotlar için hem de üreten geliştirenler için.

  • Alıntı

    metni:
    TUSAŞ tarafından tasarlanan

    tasarladigi neymis merak ettim? ingiliz motoru mu ingiliz tasarimi mi yoksa koreden dokum ve kesim icin aldigi alet edavatlar mi?

  • Geçmiş olsun, can kaybı olmaması sevindirici. Diğer arkadaşın belirttiği gibi deneyim kazanılması açısından olumlu bile denebilir. Umarım sebebi tespit edilip gerekli önlemler alınır ve gerekli geliştirmeler yapılır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.