< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered {PC ANA KONU} {Çıktı/2025} (15. sayfa)



-
-
Tavsiye ederim. Hud daha iyi oluyor.
nexus mods :: oblivion remastered
Better HUDhttps://www.nexusmods.com/oblivionremastered/mods/13?tab=description -
Sağ ol hocam. Oyundaki en üstte bulunan o büyük harita barı bu modla küçülüyor sanırım. Bu modu denerim.👍🏻
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 22MARTLI -- 23 Nisan 2025; 15:42:10 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Evet barlar da sola geliyor. Daha iyi.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Expedition 33'ün puanlarını gördükten sonra çok uzun sürmeyeceğini düşündüğüm için önce onu oynamaya karar verdim. Sonra rahat rahat Oblivion'da akarım. Oynayan herkese iyi oyunlar. :)
-
Yan içeriklerle beraber 60'ı buluyormuş.
-
Sanırım oluyor bu sayfadaki Wra1thRid3r isimli kullanıcının yorumunu kullanın bakalım olacak mı:
nexus mods :: oblivion remastered
Adam's Reshadehttps://www.nexusmods.com/oblivionremastered/mods/121?tab=posts
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yine de Oblivion'da en az 100 küsür saatlik içerik olduğundan önce daha kısa olanı oynayacağım.
-
Evet ilk deneyimlerimden sonra artık yorumda bulunabilirim oyun hakkında.
Öncelikle bu oyun olmuş ve tekrar söylüyorum yine olmuş.. (: Evet oblivion mekanikleri eski,hantal ama yaşayan dünyasını başka hiç bir oyunda bulamıyoruz. Bu şekilde AAA seviyesinde bir görsellikle görmek gerçekten inanılmaz. Bazen oblivion oynamıyormuş gibi hissederken bazen de oblivion gibi hissediyorum. Virtuos gerçekten iyi iş çıkarmış ve inanılmaz bir denge kurmuş. Örnek olması açısından menülerin çizgileri modern iken, çizim tasarımlarında orjinale yer vermişler. Bu da insanda hem tanıdık bir yüz hem de tanımadık bir yüz arasında gel-git yapmasını sağlıyor. Eski bir oyuncuysanız yeni olan dialogları yani şehirde bile gezerken hemen fark ediyorsunuz. Bunlar gerçekten tatlı, minik dokunuşlar.. Yeni oyuncuların ne düşüneceğini bilemem ama (bazı iyileştirmeler dışında sonuçta 20 yıllık geçmişe sahip bir oynanış mekanikleri var) eski oyuncuların şu oyunu oynayıp "beğenmedim" diyeceğini hiç zannetmiyorum.. Özetle oyunun özüne neredeyse dokunmadan güzel bir görsellikle bize sunmayı başarmışlar. Hatta bir adım daha ileri gidip morrowind'de neden olmasın diyorum. Elbette bu söylediğim eski oyuncular adına geçerli. Yeniler zaten oynayamaz ama eski oyunculara bir kıyak yaparlarsa da hiç yok demem. Sonuçta arkaplanda yine morrowind çalışıyor olacak. Ayrıca Bethesda projelerinde fallout3'de vardı muhtemelen o da bu mantıkla remastered olarak karşımıza gelecek..
Son olarak oblivion aslında bize şunu gösterdi. Teknoloji malesef hala bethesda oyununlarının gerisinden geliyor. Peki bu ne demek diyenler için biraz açayım.. Awoved sıfırdan unreal engine ile geliştirilmiş bir oyun. Aynı şekilde günümüzde kcd2'de cry engine ile geliştirilen bir oyun. Bu bahsettiğim her iki oyun da güncel oyunlar ve kendi motorlarının en güncel halini temsil ediyorlar.. Sadece görsellik olarak değil de mekanik olarak da düşünün. Bu iki oyuna da bakarsanız şunu fark edeceksiniz. Bir evin içinde ya da dışında hatta açık dünyada tüm nesnelere dokunamıyorsunuz. Örneğin bir bardak ya da elma.. Çünkü onlarca nesnenin orada olması ciddi bir optimazsyon sorununa yol açıyor. Ama onların orada olması, onlara dokunabilmek de aynı zamanda ciddi bir gerçeklik de (immersive sim) de sağlıyor.
Awoved (unreal engine) bunu haritayı parçalara bölerek optimizasyonu sağlamaya çalışmış. Amaç yükleme ekranlarının önüne geçmek. Yani totalde tek bir açık dünya değil de, 4-5 tane daha küçük ama birleştiğinde tek bir büyük haritaya dönüşen bir tasarıma sahip. Kcd2 ise 2 büyük harita ama mantık aynı.. Bu açıdan bakıldığında cry engine'nin açık dünya oyunlarında daha başarılı bir oyun motoru olduğunu daha iyi anlıyoruz (en azından doluluk oranını düşündüğümde böyle geldi bana) ancak her ne yaparsa yapsın halen daha bethesda'nın oyun motorunun tek bir odada ki nesne seviyesine ulaşamadığını görürsünüz. Nesne diyorum ama nesne derken o oda içerisinde ki mini oyunlar, puzzle kısacası o oda da olan her şey..
Obsidan şuan unreal engine'a odaklanmış durumda. Belli ki hala bunu çözmeye çalışıyorlar. Kcd2 teması gereği işi daha kolay çünkü işin fantastik olan tarafı hiç yok. Yani oyunda farklı bir canavar göremezsiniz ya da ortada fireball sallayan bir büyücü. Bu gibi onlarca küçük detay toplandığında ciddi bir yük ve optimazsyon gerektiriyor.
Peki virtuos games? İşte bu adamların yaptığı, odaklandığı iş tamamen farklı. Çünkü sıfırdan hiç bir iş yapmıyorlar. Ellerine gelen kodları en iyi görsellik ve optimizasyon ile ue5'e taşıyorlar. Oblivion remastered'ın bu kadar iyi görünmesinin nedeni de bethesda oyun motorunun buna izin vermesi çünkü tek bir odaya girerken bile loading ekranının olması, o oda'nın ağzına kadar nesne ile doldurabileceğin anlamına gelir. Yani immersive sim'i sağlamak için hayalinde ki her şeyi yapabilirsin.
Sonuç olarak konuyu şuraya bağlamak istiyorum. Oblivion remastered günümüzde immersive sim'i sağlayan en iyi görselliğe ve mekaniğe sahip oyun olduğunu söyleyebilirim. Çünkü zaten her bethesda oyunun amacı gerçeğe yakınlığı hissettirmek, orada yaşamanızı, nefes almanızı sağlamak.. Bunu günümüz görselliği (AAA) ile yaşamak ise gerçekten değerli.. Elbette bir bg3'ün dialog kısımlarının ara sahneye geçişi kadar büyük bir etki değil ama yine de değerli..
Ben buradan yıllarsa sonra bethesda'ya ve virtuos games'e teşekkürlerimi sunuyorum.
-
''Teknoloji malesef hala bethesda oyununlarının gerisinden geliyor.'' Bu cümle hem çok doğru hemde çok komik. Komik olmasının nedeni Bethesda'nın kendine dert olacak kadar cüretkar oyunlar yapma çabası. Bu adamların hayal dünyasındaki oyunu bizim maddi düyada yapmak en fazla bu kadar oluyor
Son 10 yıldır vasıfsız bir çok youtuber yüzünden, bizim avam oyuncu kısmı varsa yoksa TES motoruna sallıyor. Yolda taş görse ''aa salak bethesdanın salak motoru'' Bunu da vasatın üzerinde bile bilgisi olmadan yapıyor. Cahil herif bilmiyor ki sorun motor'da değildi, onu işleyen eski kafalarda. Motor değiştirmeyi don değiştirmek gibi sanıyorlar. Hangi köklü firma motorunu değiştirmiş sormak lazım bunlara.
Bu oyunun motoru kadar kafası kırık bir motor göremezler. Oyun dünyasında benzeri olmayacak şekilde herkes tarafından geliştirilmeye / desteklenmeye müsait.
Burada yine görüyorum bir çok kişi ezberden konuşuyor TES6 bu motorla çıkmasın diyor. Hayır efendim çıkacak, sen at gözlüğünde bunu göremiyor olabilirsin ama TES oyununlarının bu kadar sevilmesi sadece oyunların lore'u ve dünyası değil ek olarak oyunların sonsuz şekilde ve sonsuz kere modlanabilir olması. Kırık oyuncular için bu olguların birleşmesi, zaten bayıldığı bir oyunu kendisi de modlayabildiği zaman o kaşar oyuncu nirvanalara çıkıp çıkıp iniyor.
Muhtemelen TES6'da da göreceksiniz yükleme ekranlarını ve ''havayı kesmeyi'.
Ancak bu oyunda artık tek göz odada ve ''etkileşime girilen nesnelerin'' hiç olmadığı odalara bile girerken loading gelmesi insanı ayar ediyor. Düz kapı işte kardeşim 10metrekare oda, içeride bir bok yok, gebermiş adamın üzerinden yüzüğü alıp çıkacağım o kapı kulpuna da loading koymayı ver... Ama işe yobaz geliştiricilerin el alışkanlığı. Kapı = Loading. Vallahi Oblivion'nun orijinalinde, Skyrim'de bu kadar yükleme ekranı yok. Bence bu konuda gözden kaçırıp yanlışlıkla loading koydukları çok kapı var
-
Arkadaşlar konsol komutları bildiğimiz klasik esc nin altındaki tuşla açılmıyor muydu?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Söylemeden edemicem, dagger animasyonu çok güzel olmuş. Remastera özel mi bu saldırı animasyonları?
3lü normal atağı çok zevkli, stealth atağı ise tam anlamıyla büyük 1 zevk, tam cuk diye oturuyor.
-
4080 gpu yuzde 60 kullaniyor. Ama fps düşük . Dlss kalite de yüksek ayarlarda 2k da 40 fps aliyorum. Sıkıntıyı bulamadım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İşlemci nedir hocam?
-
14600kf
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Afterburner ile çekirdek kullanımlarına baktınız mı ne durumda.
-
Yüzde 70 gösteriyor islemci hocam. İlginç.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şahane olmuş oyun, türkçe yamayı da yükledim mis gibi oldu.
-
Evet hocam muhtemelen bu yorumu bir konsolcu arkadaş okusa çok gülerdi.. (: Ama şunu sorgulamaz işte.. Kojima neden Naughty Dog'ın oyun motorunu ya da santa monica'nın oyun motorunu değil de decima oyun motorunu tercih etti. Çünkü cevap basit horizon açık dünya'da iyi bir görsellik sunabilen tek oyun motoru. Buna rağmen hala cry engine seviyesinde bile sayılmaz mekanik olarak.. Bir noktada konsolcu arkadaşlara kızmak da doğru değil elbette çünkü yıllarca konsol oyuncuları dar koridorlarda geçen grafik,animasyon ve combatı iyi oyunlar oynadılar.. Onlar için yılın oyunu bu demek. Bizim ya da bethesda'nın hayal gücüne sahip değiller.. Bu yüzden yargılamamak lazım.
Evet tes6 konusunda benim de ümidim en azından belli açılardan daha da kendilerini geliştirmeleri gerekiyor ancak bu gelişmişliği hayal gücüne yatırıyorlar hala. Yani tes6'da artık ev sahibi olmak ya da bir ev yapmak yerine kendi şehrimizi inşaa edebileceğimizi düşünürsek çok da umutlu olmamak lazım bu konuda. :) Bethesda işte ne diyelim ama ben bundan çokta şikayetçi değilim aslında.. Fantastik bir dünyada daha iyi bir yaşam similasyonu bulacaksam çok da önemli değil benim için loading. Tabi abartmadıkları sürece ama yine çizgiyi koruyacaklardır diye düşünüyorum (:
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 23 Nisan 2025; 19:56:39 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X