bende 98 model 1.6 sx tipo var lpg li.Malum araç digital göstergeli oldugu için son hızını göremiyoruz :D
otobanda geçen 175 i gördüm acaba en son hız kaçtır ? İnternette saatlerce araştırdım ama dogru bi cevap bulamadım açıkcası.Birinden de 260 ı geçince kurukafa resmi çıkyıo falan diye duymuştum :D
Bu arada araç modifiyeli falan degildir yani motorda falan takviye yoktur
tipoyla 260'ı kimse geçemediği için kurukafa olayı efsaneden öteye gidememiştir.
Şimdi ben 200 dicem biri çıkcak ben 220 yaptım dicek öteki 230 görmüş olcak vs vs
Gps cihazı ile ölçebilirsiniz en basit şekilde.
ama bi 200 ibresi vardır dimi :)
Manuel olanlarda 220 yada 200 olması lazım. Buda öyle bişeydir. Kaldı ki şöyle bir mantık var, digital ibrenin 200 de yada 250de bitmesi gibi bişey olmazki. Ne kadar gidersen onu gösterir gibi geliyor bana.. Sonuçta yuvarlak bir gösterge paneli içinde 10-20-30-140-160 gibi rakamları sıgdırmak gibi bir olayda yok..
senin o arabayla benzinde yapabileceğin max.hız 190 dır. arabada kitapçık varsa orda veriler yazar zaten.
ki, o süratede bayır aşağı ulaşırsın. 200 km.yi anca ve anca 2.0 action veya sedicivalvole ler geçer
o kadar sürati olsaydı benim 104 hp.lik mpi motorlu tipo yapardı bunu. yalnız dostum dikkat et virajlarda çok naziktir bu araba. otoban falan dinlemez atar kendini
tipoyla 260'ı kimse geçemediği için kurukafa olayı efsaneden öteye gidememiştir.
kolayı var,
sökün kadranı tutun ışığa eğer yanacak yeri varsa, şekil beliriyorsa doğrudur
misal ben kadranımı söktüğümde arkasında ampül olmadığı için görünmeyen bir lpg uyarısı olduğunu gördüm, böyle süprizler ile karşılaşabilirsiniz ama kurukafa zor bir ihtimal
Kadrani vs sokmenize gerek yok. Rot-Balans'cilara gidin. Lastik araba uzerinde iken on sol ya da sag (hiz gostergesi hangi tekere bagliysa) balans yapilirken gazi kokleyin 5. viteste. Teker bosta oldugu icin cabuk hizlanir ve maksimum surati gorursunuz.
yapacağı en yüksek hız 888 km dir yada öyle birşey git dynoya sok aracı bir bak dyno gerçek veriler yansıtmaz ama kaç bastığını gösterir o şasi ile stok olarak en güvenilir 167 basarsın güvenilir dedim ama apaçi gibi olupta şu km ye kamera koyup çekenler otobanda olur bu trde malesef test yeriniz yok o zaman 215 km hız görürsün
Kitapçıktaki veriler düz yolda alınmış verilerdir bence yani arabayı hafif bayır aşağı vursak 220 görebilriiz kanaatimce xD Doğanlarda bile 200 ibre var bu arabaların 180 yapması çok ilginç olur
quote:
Orijinalden alıntı: tandem_78
senin o arabayla benzinde yapabileceğin max.hız 190 dır. arabada kitapçık varsa orda veriler yazar zaten.
ki, o süratede bayır aşağı ulaşırsın. 200 km.yi anca ve anca 2.0 action veya sedicivalvole ler geçer
o kadar sürati olsaydı benim 104 hp.lik mpi motorlu tipo yapardı bunu. yalnız dostum dikkat et virajlarda çok naziktir bu araba. otoban falan dinlemez atar kendini
evet virajlarda savuruyo araba zaten gaz ile düz yolda 130 135 yapıyo hafif yol eğimli olunca 175 e çıktım ama dediğin gibi çok savuruyo araba oturaklı değil o yüzden korktum daha fazla basmaya 175 ten sonra frenledim
1999 mpi motor kullandım bir sene boyunca ve en fazla yapabildiğim hız 180 km idi.
quote:
Orijinalden alıntı: mustafayangin
1999 mpi motor kullandım bir sene boyunca ve en fazla yapabildiğim hız 180 km idi.
180 den sonra noluyo titremeye falan mı başlıyo ? Yani araba ancak o hıza mı çıkıyo yoksa sen mi o kadar hıza çıkabildin en fazla ?
Arkadaşlar son hızın hesaplanmasında arabanın son vitesinde 1000 devirdeki hızına bakılır.
Örneğin araba 5. vitesde 1000 devirde 27 kmh hız yapıyorsa.
Bunu devir kesici ile çarptığınızda yani diyelim 6.500 devirde kesiciye giriyor araba.
27 x 6.5 = 175.5 kmh dir son hızı. O süratte araba devir kesiciye girdiğinden "kural olarak" o hızı geçemez.
Ha ama yol yokuş aşağıdır bir miktar daha hız artar, yada karşıdan rüzgar alıyordur bir miktar düşer hız fakat yaklaşık o rakamlarda kalır arabanın hızı.
quote:
Orijinalden alıntı: SethValore
Arkadaşlar son hızın hesaplanmasında arabanın son vitesinde 1000 devirdeki hızına bakılır.
Örneğin araba 5. vitesde 1000 devirde 27 kmh hız yapıyorsa.
Bunu devir kesici ile çarptığınızda yani diyelim 6.500 devirde kesiciye giriyor araba.
27 x 6.5 = 175.5 kmh dir son hızı. O süratte araba devir kesiciye girdiğinden "kural olarak" o hızı geçemez.
Ha ama yol yokuş aşağıdır bir miktar daha hız artar, yada karşıdan rüzgar alıyordur bir miktar düşer hız fakat yaklaşık o rakamlarda kalır arabanın hızı.
Ben en fazla o hıza çıkabildim
quote:
Orijinalden alıntı: mustafayangin
quote:
Orijinalden alıntı: SethValore
Arkadaşlar son hızın hesaplanmasında arabanın son vitesinde 1000 devirdeki hızına bakılır.
Örneğin araba 5. vitesde 1000 devirde 27 kmh hız yapıyorsa.
Bunu devir kesici ile çarptığınızda yani diyelim 6.500 devirde kesiciye giriyor araba.
27 x 6.5 = 175.5 kmh dir son hızı. O süratte araba devir kesiciye girdiğinden "kural olarak" o hızı geçemez.
Ha ama yol yokuş aşağıdır bir miktar daha hız artar, yada karşıdan rüzgar alıyordur bir miktar düşer hız fakat yaklaşık o rakamlarda kalır arabanın hızı.
Ben en fazla o hıza çıkabildim
Ben zaten genel bilgi verdim. Yani doğrudan Tipo ile igili değil.
Örnekde verdiğim değerler öylesine rakamlardı.
kaçta devir kestiğini nasıl öğrenecez :D
dijital kadran en fazla 288kmyi gösteriyor.sol üstteki iki tuşa aynı anda basınca kadrandaki bütün ışıklar yanar.o şekilde bakabilirsiniz.
Son hız yaptığınız hızdır ibrede 300 yazsa araba buna çıkabilecekmi? Yada firmanın fabrika verisine bakınız.