Şimdi Ara

Toplu talebin gücünü kullanın

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ANA FİKİR :



    İnternet üzerinden talep edilen herhangi bir mal veya hizmet için kişi veya kurumların süresi belli veya süresi belli olmayan bir zaman dilimi içerisinde ürünü satın almak veya kiralamak için ortak hareket etmek üzere web sitesi üzerinden belli bir sözleşme ve kurallar dahilinde bir araya gelmeleri fiyat, teknik özellik, model, hizmet, garanti süresi, garanti kapsamı, teslim şekli vb... açılardan perakende alıma göre avantaj elde ederek BİRLİKTE harekete geçmesidir.




    İŞLEYİŞ HAKKINDA: (ÖZET)



    Müşteri: Belli bir mal veya hizmeti satın almak ya da kiralamak için bir araya gelerek toplu halde hareket eden kişiler veya kurumlar topluluğuna ürününü satmak veya kiralamak için teklif vermek isteyen kişi, firma, kurum veya kuruluşu ifade eder. (Ücret buradan alınmaz)

    Müşteri yükümlülükleri: Teklif verebilmek için *** ile sözleşme imzalar. Sözleşme hükümleri içinde hareket eder.

    Forum: Talebin bir araya geldiği, sisteme dahil olmadan önce ve sonra birbirleriyle iletişime geçtiği, fikirlerin satın alma aşamalarının belli bir disiplin içinde olgunlaştığı, kararların verildiği, (belli bir aşamada vazgeçemeyecek şekilde kendini bağladığı) *** tarafından idare edilen bölüm.


    Örnek:

    Otomobil.

    Soru:

    Belli bir fiyat düzeyinde onlarla ifade edilebilen sayıda, özellikte, markada otomobil var; bunlar arasında nasıl bir mutabakat sağlanıp tek marka üzerinde anlaşma sağlanacak ve nasıl aynı zaman diliminde hareket edilecek?


    Cevap:

    Kişiler site üzerinde birbirleriyle iletişime geçer belli fiyat düzeylerinde, belli zaman
    aralıkları sonunda satın alma işleminin gerçekleşeceği talep grupları oluşmaya başlar. Bu gruplar daha önceden site ile sözleşme yapmış firmalar tarafından verilen teklifleri görmeye aralarında değerlendirmeye devam eder. (bu zaman diliminde toplu talep artıp azalabilir) örneğin x sayıda oluşmuş bir toplu talep 40000YTL düzeyinde bir araç almak için bir arada toplu hareket etmeye başlar. Yani topluca satın alır veya almaz. Bu durumun kendisi toplu talep edenler için önemli bir güç oluşturur (perakende alıma kıyasla) ve türlü avantajları beraberinde getirir.



    Başka bir anlatımla X firmasının Y zaman diliminde kendi organizasyonuyla belli bir modelden sattığı miktar kadar kişi, bu zaman diliminde aynı ortak kararı birbirlerinden habersiz verebilmişlerdir. Bu aslında belli bir zaman diliminde belli bir marka, fiyat, model, teknik özellikte vb…bir mutabakata varılabildiğinin göstergesidir.


    Ütopik bir örnek:

    I Pod u ele alalım dünyada bir ayda satılan miktar faraza bir milyon adet olsun dünya çapında tanınan birwww.worldmassdemand.com üzerinden bir milyon kişinin Apple karşı birleşmesi, birlikte hareket etmesi.


    Bu sistemde zamana yaygın bir alışveriş değil ama bir zaman dilimin sonunda alışveriş toplu bir şekilde gerçekleşecek.
    Tabiidir ki hal böyle iken X firması farklı coğrafyalarda satış organizasyonları, galerileri, yatırımları yapmak durumunda olmayacak sadece ürünü teşhir mekanları oluşturacak ve satmış olduğu ürünü belli merkezlerden yerine teslim organizasyonları kurmak durumunda kalacak ve maliyetleri azalacak ve toplu talebe cevap verebilecek.
    Böyle bir model uygulandığında alışverişin değişen şekli ile ilgili pek çok çıkarım yapabilmek mümkündür.

    Kooperaratifler, tüketici örgütleri, çeşitli sivil toplum örgütleri vb… gibi talebin bir araya geldiği oluşumlar vardır. Ancak hiçbir zaman dinamik, hızlı ve farklı coğrafyadaki talep ve talep gruplarını arza karşı ortak menfaatler üzerinde bir araya getiren oluşumlar olamamışlardır. İnternet ve hızlı ulaştırma olanaklarının dünya gezegenine küreselleşmenin kapılarını açtığı bu ortam bugün dünyadaki talebin bir araya gelip arzın karşısında güç oluşturabildiği olanakları da nihayet bu sistemle beraberinde getirebilme olanağı bulmuştur.


    Artık bu site sayesinde talep bir araya toplanıp arz karşısında hiç olmadığı kadar güçlü olabilecek ve alışverişin şekli kökünden değişecek.

    SİSTEM GÜCÜNÜ TALEBİN BİRARAYA GELMESİNDEN VE OLUŞAN BU TOPLU TALEBİN TEK BİR İNSAN GİBİ HAREKET EDEBİLMESİNDEN ALIR.
    WEB SİTESİ İSE GÜCÜNÜ DAİMA TALEBİN YANINDA OLMASINDAN ALIR.







  • Bu yazımda kendime ait herhangibir sitenin reklamını yapmıyorum. Ancak bu forum ve buna benzer diğer forumlar sistemin uygulanabileceği yerler. Mesala bu forumda olmayan EMLAK başlığı altında neden 100 kişi 500 kişi beraber hareket edip müteahhitlerin karşısına çıkmasın. Neden 500-1000 kişi bir araya gelip bir elektronik markasının karşısına çıkmasın ben böyle bir toplu alıma şahit olmuş bir kişi olarak sizlerin de bu güçten yararlanmasını istiyorum. (hiç bir menfaatim yok) marka, model, teknik özelliklerdeki faklılıklar bunlar önemli değil sonuçta belli bir yüzde indirimi alıyorsunuz ve herkes gidip bu indirim oranıyla alımını gerçekleştiriyor. Tek tek %40-50 fazla verip bir markanın fanatiği olarak marka başlıkları altında toplanabiliyoruz nereden kaça aldın sohbetleri yapabiliyoruz. lütfen bu birlikteliği satın almadan önce deneyelim, fanatiklik veya birşeyi sevmenin şartı ona sahip olmak değildir.
    Satın alma sürecinde ki zaman uyumsuzluğu toptan talep sisteminin önündeki en büyük engel olarak görünüyor. Burada size şu soruyu soruyorum. 3-6 ay önce bir plazmaya 5000YTL mi 3-6 ay sonra aynı plazmaya 2500YTL mi? Bugün alacak olan 6 ay bekleyecek ama 500-1000 kişiyle beraber alacak.




  • Arkadaşlar forumda gün yapalım, Bayanlar yapıyorya çeyrek altın ,yarım altın gibi bizde 52'-46'-40'-37'-32' LCD grupları ve markaları grupları olsun, anlaşalım bir dağıtıcı firmayla kura ile alalım TV leri fena olmaz...Organizasyonu becerebilende kuraya tabii olmasın o hemen alsın TV sini ne dersiniz...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.