Şimdi Ara

TORK konusunda yardım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
438
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar sorum komik olabilir aklıma takıldığı için BİLEN arkadaşlara sormak istiyorum.

    acemi şoförüm henüz arabam olmadığı için arkadaşların bugüne kadar doğan - tempra ve lada gibi eski model tüplü araçlarda sürüş deneyimlerim oldu özellikle yokuş yukarı kalkışlarda biraz sorunum vardı. araba alırsam ilk işim yokuş yukarı kalkışlarımı düzeltmeyi düşünüyordum. geçenlerde 2008 model dizel getze bindim yokuş yukarı debriyajı kavramaya getirip frenden ayağımı çektiğimde gaza basacaken araba kendiliğinden ileri hareket etti. ilk denemem de çok rahat kalkış yaptığım için şaşırdım. forumda dizel araçların torku yüksek olduğuna dair yorumlar okumuştum. arkadaşa dizel olduğu torku yüksek olduğu için mi rahat kalkış yaptım dedim ilgisi yok dedi.

    SORU 1: acaba kullandığım araç dizel olduğu için yokuş yukarı rahat kalkış yaptım ya da daha önce kullandığım tüplü araçların modelleri ve motorları eski olduğıu için mi zorlanıyorum.

    SORU 2: benzinli getz alacaktım ama sırf bu tork olayından dolayı dizel getzi düşünmeye başladım. dizel araç alınırken sadece yakıt tasarrufu için değilde bu torku yüksek olması nedeniyle dizel araç tercih etmek mantıklı mı







  • Tabiki dizel olduğu için rahat kalkmışsınız. Benzinlide yokuş yukarı o olay zor olur stop eder araç
  • Dizelin torkunun daha yüksek olduğu doğrudur ancak dizel araçların şanzıman son dişli oranı aynı modelin benzinlisine göre farklıdır.
  • Yokuş yukarı kalkışta rahat kalkmanız da dizel aracın torkunun yüksek oluşu sebepse de, asıl sebep, bence kullandığınız aracın debriyaj kavraması tam ayarında ve çok iyiyimiş. Tekrar tekrar denemenizde aynı şey oluyorsa, yani rahat rahat kalkabiliyorsanız sizin için ideal bir debriyaj ayarı demektir. Farklı bir dizel getz de, debriyaj ayarı farklı olabilir. Baskı balatanın durumu çekişi, kalkışı, yakışı etkileyen en önemli unsurdur.

    Eğer inişli çıkışlı bir yerde yaşıyorsanız, uzun yolda yokuşlarda aracın bayılması hoşunuza gitmiyorsa kesinlikle dizel öneririm. Benim için yokuş yukarı çekişi dizel tercihim de en önemli faktördür. İlk alırken olmasa bile, kullanırken ekonomikliği de eklenince, bazı olumsuz taraflarını görmeyebiliyorum. Örneğin ilk kalkış hızı, biraz yüksek bakım maaliyetleri, benzine göre daha gürültülü çalışması vs. vs.

    www.limonsigorta.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oluşumbilgi

    Yokuş yukarı kalkışta rahat kalkmanız da dizel aracın torkunun yüksek oluşu sebepse de, asıl sebep, bence kullandığınız aracın debriyaj kavraması tam ayarında ve çok iyiyimiş. Tekrar tekrar denemenizde aynı şey oluyorsa, yani rahat rahat kalkabiliyorsanız sizin için ideal bir debriyaj ayarı demektir. Farklı bir dizel getz de, debriyaj ayarı farklı olabilir. Baskı balatanın durumu çekişi, kalkışı, yakışı etkileyen en önemli unsurdur.

    Eğer inişli çıkışlı bir yerde yaşıyorsanız, uzun yolda yokuşlarda aracın bayılması hoşunuza gitmiyorsa kesinlikle dizel öneririm. Benim için yokuş yukarı çekişi dizel tercihim de en önemli faktördür. İlk alırken olmasa bile, kullanırken ekonomikliği de eklenince, bazı olumsuz taraflarını görmeyebiliyorum. Örneğin ilk kalkış hızı, biraz yüksek bakım maaliyetleri, benzine göre daha gürültülü çalışması vs. vs.

    www.limonsigorta.com

    teşekkürler cevap veren tüm arkadaşlara




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.