Şimdi Ara

Torsiyon, lastik basıncı, konfor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
1
Favori
1.940
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Foruma gireli daha bir gün oldu ama forum ahalisinin yarısı yeni leon'un konforsuzluğundan yakındığımı öğrenmiştir kesin.
    Birçok arkadaşla tartıştık bu konuyu ama ufak bir ayrıntıyı gözden kaçırmışım.
    Şimdi uzun yoldaki bazı bozuk zeminlerde zıp zıp zıpladı dedim araç. Ama lastik basıncı biraz yüksekti. Şöyle ki: benzin kapağında "5 kişi için arka tekerler 38 olacak" yazıyordu, araba 4 kişi ve bagaj doluydu. 38 çok geldi bana ama bi 35 yapayım dedim. Önlere de 29 dedi ama onlara dokunmadım.
    Lanet okuduğum konforsuzlukta lastik basıncının Payı var mıdır? Yoksa torsiyon çubuğunun günahını mı aldım?
    Bir de hava Nasıl iner bilemiyordum, 32'ye ayarlayıp Dayadım lastiğe, makina ötünce Çıkardım. doğru mudur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Foruma gireli daha bir gün oldu ama forum ahalisinin yarısı yeni leon'un konforsuzluğundan yakındığımı öğrenmiştir kesin.
    Birçok arkadaşla tartıştık bu konuyu ama ufak bir ayrıntıyı gözden kaçırmışım.
    Şimdi uzun yoldaki bazı bozuk zeminlerde zıp zıp zıpladı dedim araç. Ama lastik basıncı biraz yüksekti. Şöyle ki: benzin kapağında "5 kişi için arka tekerler 38 olacak" yazıyordu, araba 4 kişi ve bagaj doluydu. 38 çok geldi bana ama bi 35 yapayım dedim. Önlere de 29 dedi ama onlara dokunmadım.
    Lanet okuduğum konforsuzlukta lastik basıncının Payı var mıdır? Yoksa torsiyon çubuğunun günahını mı aldım?
    Bir de hava Nasıl iner bilemiyordum, 32'ye ayarlayıp Dayadım lastiğe, makina ötünce Çıkardım. doğru mudur?

    Bende makine ötünce çıkarıyorum o konuda doğru.




  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    Lastik basincinin yol tutusuna ve konfora etkisi buyuktur. Aracin ziplamasi fazla lastik basincindan olabilir. Sifir araclarda lastik basinci yuksek oluyor. Standart degerler ne ise ona getirin. Benzinlikteki aletlere de fazla guvenmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • peki ne olmalı normal lastik basınçları?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik basıncı çok soğuk veya sıcak olmayan havada, yol yapmamış yani soğuk lastikle ölçülüp ayarlanırsa doğru netice verir.

    Atıyorum lastik soğukken 35'e ayarlayıp 100 km yol gidip hemen ölçerseniz 35'den fazla çıkacaktır. Veya tam tersi...

    Onun dışında lastik basıncı tabii ki konfora etki eder.

    Bu arada jantınız kaç inç?
  • 16 olması lazım. Leon style donanım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    16 olması lazım. Leon style donanım.

    32 olmalı...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    C200d Lastik Basinci
    9 yıl önce açıldı
    Citroen C5 Lastik Hava Basıncı?
    17 yıl önce açıldı
    Toyota Avensis Lastik Ebatları
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Lastiklerinizin markası nedir. ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir benzinlikte 32 PSİ bastım tüm lastiklere sonra kontrol için gideyim başka bir yerde bakayım dedim 34 PSİ gösterdi ve düşürdü havayı.

    Bagajda woofer ve lpg tankı olduğu için arkaya da önlerle aynı basıyorum 2 kişi binerken.
  • RutkayErg kullanıcısına yanıt
    micheline, energy saver mi ne , ondan.
  • hem jant 16 ", hem lastik piyasadaki en yumuşak lastiklerden biri.

    Lastik havaları abartı yüksek değilse jant-lastikle çözülebilecek bir sorun değil demektir.
  • 2-3 bar abartı fark yapmaz zaten 5 kişi yolculuk yapmışsınız.

    Yeni leon ve golfün (torsiyonlu) arkası kesinlikle rahat degil. Hemde 16" jant kombinasyonu olanlar bile. Fr alsan sanırım benİn döküp yakardin aracı heralde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • wurtz kullanıcısına yanıt
    araç sürüldükçe lastikler ısındıkça basınç bir miktar artar, en sağlıklı yöntem lastikler soğukken kontroldür

    bağımsız süspansiyonun ne demek olduğunu yakın zamanda yaptığım Akşehir-Polatlı yolculuğunda anladım. Dar ve gidiş dönüşlü bir yol, bankete doğru hafif eğimli ve kamyon trafiğinden dolayı yolun kenar kısımları yama bere içinde... O yolda yüksek hızda ve dar bir şeritte dahi araç ne stabilitesinden ödün verdi ne arkasını sağa sola attı ne de zıpladı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mazotşist -- 28 Ekim 2013; 20:56:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Foruma gireli daha bir gün oldu ama forum ahalisinin yarısı yeni leon'un konforsuzluğundan yakındığımı öğrenmiştir kesin.
    Birçok arkadaşla tartıştık bu konuyu ama ufak bir ayrıntıyı gözden kaçırmışım.
    Şimdi uzun yoldaki bazı bozuk zeminlerde zıp zıp zıpladı dedim araç. Ama lastik basıncı biraz yüksekti. Şöyle ki: benzin kapağında "5 kişi için arka tekerler 38 olacak" yazıyordu, araba 4 kişi ve bagaj doluydu. 38 çok geldi bana ama bi 35 yapayım dedim. Önlere de 29 dedi ama onlara dokunmadım.
    Lanet okuduğum konforsuzlukta lastik basıncının Payı var mıdır? Yoksa torsiyon çubuğunun günahını mı aldım?
    Bir de hava Nasıl iner bilemiyordum, 32'ye ayarlayıp Dayadım lastiğe, makina ötünce Çıkardım. doğru mudur?

    valla hocam torsiyon ilk sebeb, yeni octavia da hayvan gibi zıplatıyor arka taraf dedim bi linç etmedikleri kaldı beni... benim çıkarım yok , yada gıcığım yok ama millet para verip aldı ya malını kötüledin mi toplaşıp haksız çıkarmak için elinden geleni yapıyorlar

    özellikle kasisler de çukurlar da arka da oturanı baya baya zıplatıyor yeni torsiyonlu vw ve türevleri..




  • anladığım kadarıyla tek çözüm arabayı değiştirmek..yalnız fr'yi bilmem ama bunu gündeme getirirsem içişleri bakanı bana benzin döküp beni yakar:)
    Şu anda yapılacak tek şey 2,3 sene arabanın keyfini çıkarıp sonra bağımsız süspansiyonlu araba bakmak:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    araç sürüldükçe lastikler ısındıkça basınç bir miktar artar, en sağlıklı yöntem lastikler soğukken kontroldür

    bağımsız süspansiyonun ne demek olduğunu yakın zamanda yaptığım Akşehir-Polatlı yolculuğunda anladım. Dar ve gidiş dönüşlü bir yol, bankete doğru hafif eğimli ve kamyon trafiğinden dolayı yolun kenar kısımları yama bere içinde... O yolda yüksek hızda ve dar bir şeritte dahi araç ne stabilitesinden ödün verdi ne arkasını sağa sola attı ne de zıpladı...

    bağımsız süspansiyon candır. Aracınız ne bu arada? Artık liste yapıcam süs. Bağ. Olanları bi kenara koyucam;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tacox kullanıcısına yanıt
    vw grubu torsiyon koyduğu her arabayla harakiri yapıyor bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik basıncı etkili lakin o kadar büyük farklar oluşmaz abartılmadığı sürece basınç değerleri.
    Kesinlikle fabrikasyon basıncı kullanın. Kafanıza göre ayarlamayın. Eğer lastik yanağı çok inceyse 1-2 psi fazla basabilirsiniz malum ülkemiz yolları kötü. Yarılma yada balon yapma durumları yaşanabiliyor.

    Benim aracın ön 36 arka 44 hemde runflat lastik var . Lastik değiştirirken elimle lastiği yamultamadım. Zaten yanak arabayı taşıyabiliyor ben nasıl yamultabileyim. O derece sert lastik yanakları ona rağmen sekme dediğiniz tarz bir durum yaşamıyorum. Araç sert ama sekme olmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    2-3 bar abartı fark yapmaz zaten 5 kişi yolculuk yapmışsınız.

    Yeni leon ve golfün (torsiyonlu) arkası kesinlikle rahat degil. Hemde 16" jant kombinasyonu olanlar bile. Fr alsan sanırım benİn döküp yakardin aracı heralde.

    Aman hocam benzin dokerek yakma modasi gecti artik litresi 5 tl olmus.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    araç sürüldükçe lastikler ısındıkça basınç bir miktar artar, en sağlıklı yöntem lastikler soğukken kontroldür

    bağımsız süspansiyonun ne demek olduğunu yakın zamanda yaptığım Akşehir-Polatlı yolculuğunda anladım. Dar ve gidiş dönüşlü bir yol, bankete doğru hafif eğimli ve kamyon trafiğinden dolayı yolun kenar kısımları yama bere içinde... O yolda yüksek hızda ve dar bir şeritte dahi araç ne stabilitesinden ödün verdi ne arkasını sağa sola attı ne de zıpladı...

    bağımsız süspansiyon candır. Aracınız ne bu arada? Artık liste yapıcam süs. Bağ. Olanları bi kenara koyucam;)

    İmzamdaki araçla yaptım yolculuğu: Focus II




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.