Şimdi Ara

Toyota avensis 2001 2.0 d4 uzun yol tecrübelerim.(Bitlis - İstanbul eklendi.)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
60
Cevap
0
Favori
3.577
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar,

    2001 toyota avensis 2.0 manuel aracımla dün akşam İstanbul'dan Kayseri üzerinden Maraş'a geldim. Araçta iki kişiydik, bagaj tıka basa doluydu. Bagaja sığmayan eşyaları da arka tarafa koyduk.

     Toyota avensis 2001 2.0 d4 uzun yol tecrübelerim.(Bitlis - İstanbul eklendi.)


    Klima sadece Akşam 8'e kadar falan düşük derecede açıktı, gece ihtiyaç olmadı.

    Çayırova'da depoyu doldurdum, bilgisayarı sıfırladım. Gebze'de otobana girdim.

     Toyota avensis 2001 2.0 d4 uzun yol tecrübelerim.(Bitlis - İstanbul eklendi.)


    Genel olarak hız limitlerinde kullandım(120 - 130) ama ortalama hızım 109km göründü. Yol çalışmaları, mola, trafik falan derken ortalama düşüyor haliyle.

    Ankara gişelerden çıktığımda ortalama tüketim 6.9'du.

     Toyota avensis 2001 2.0 d4 uzun yol tecrübelerim.(Bitlis - İstanbul eklendi.)

     Toyota avensis 2001 2.0 d4 uzun yol tecrübelerim.(Bitlis - İstanbul eklendi.)

     Toyota avensis 2001 2.0 d4 uzun yol tecrübelerim.(Bitlis - İstanbul eklendi.)


    Ankaradan sonra duble yollardan geldim. Işıklar, yol yapım çalışmaları vs vs derken ortalama hızım da tüketimim de düştü.

    Maraş'a geldiğimde ortalama hızım 97, tüketimim de 6.6 litre göründü. Bunlar yol bilgisayarı verisi. Depoyu fullediğimde depo ölçüm değerlerini de vereceğim ama kabataslak hesabıma göre bilgisayar verileri tutarlı. Tüketim olarak ben memnun kaldım.

    Araç hakkında da izlenimi aktarayım.

    Araba alt devirlerde isteksiz. Bunu ekonomi için yapmış olabilirler. Aynı aracın makyajsız versiyonu 130hp olanı alt devirlerde daha canlı ama ortalama tüketimi 1,5litre daha fazla.

    3500devirden sonra arabayı tanıyamıyorsunuz. Az önceki nazlanan araba bu olamaz falan diyorsunuz. Tamamen farklı bir karakter oluveriyor. Tsi cettanın biri hatalı bir yerde sollamaya kalktı, izin vermedi canavar :) (Yol yapım çalışması için yavaşlamıştık, bitişinde kenardan geçmeye kalktı)

    Aracın uzun yol performansı fena değil. Bozuk yol olmadığı sürece gayet sessiz. Bozuk yollarda 1-2 yerden tıkırtı geldi. Elimle tespit ettim, oraya bugün bir operasyon düzenleyeceğim. Araç 6. vitesi istiyor. 6 vites olsa ortalama tüketimim 0,2, 0,3 litre falan daha az olabilirdi.

    Telefonu araba unutmuşum, resimleri gün içerisinde ekleyeceğim. Sorusu olan varsa cevaplarım.



    Maraştan yine 2 kişi, bagaj full dolu şekilde Bitlis Adilcevaz'a gittik. Klima sürekli açıktı, ortalama 6,4 litre yaktı.

    Adilcevazdan tek başıma ve az bir bagajla klimayı hiç açmadan, ekonomi modunda dönüş yaptım. Adilcevaz'dan Ağrı'ya kadar yol kötüydü, her yerde yol yapım çalışması var bazı yerler stabilizeydi. Doğu'da benzin de pahalıydı(5lira üzeri çoğu yerde). Ağrı'dan sonra yol çok güzel. Çoğunlukla kaymak asfalt yer yer mıcırlı asfalt var. Ama birçok yerde yol yapım çalışması var. Bolu'dan sonra otobandan geldim. Yolculuğum tam 24 saat sürdü. Ortalama hızım 85, tüketim 5,5litre. Toplamda 420tl lik benzin aldım(1530km).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 24 Mart 2015; 21:50:57 >







  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Hocam eline sağlık. Tüketim rakım farkına rağmen çok iyi bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tsı ciler basar burayı
    nasıl olur atmosferik motor 3500rpm den sonra şahlanır?
    Atmosferik çöp motordur güya.
    Kim ne derse desin atmosferik bir turbo kadar olmasa da performans yönünden üzmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaştakalmazsana

    tsı ciler basar burayı
    nasıl olur atmosferik motor 3500rpm den sonra şahlanır?
    Atmosferik çöp motordur güya.
    Kim ne derse desin atmosferik bir turbo kadar olmasa da performans yönünden üzmez.

    araç d4 diyor...dizel yani..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayaştakalmazsana

    tsı ciler basar burayı
    nasıl olur atmosferik motor 3500rpm den sonra şahlanır?
    Atmosferik çöp motordur güya.
    Kim ne derse desin atmosferik bir turbo kadar olmasa da performans yönünden üzmez.

    araç d4 diyor...dizel yani..

    d4 motor atmosferik benzinli 2.0 motorlar. Toyotanın dizelleri d4-d olarak geçiyor.
  • falken34 kullanıcısına yanıt
    d4d'ler dizel, d4 direct enjeksiyon demek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaştakalmazsana

    tsı ciler basar burayı
    nasıl olur atmosferik motor 3500rpm den sonra şahlanır?
    Atmosferik çöp motordur güya.
    Kim ne derse desin atmosferik bir turbo kadar olmasa da performans yönünden üzmez.

    Aracın kilometresini görünce tsi'ciler uzaklaşır zaten :) 202bin km.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayaştakalmazsana

    tsı ciler basar burayı
    nasıl olur atmosferik motor 3500rpm den sonra şahlanır?
    Atmosferik çöp motordur güya.
    Kim ne derse desin atmosferik bir turbo kadar olmasa da performans yönünden üzmez.

    araç d4 diyor...dizel yani..

    d4 motor atmosferik benzinli 2.0 motorlar. Toyotanın dizelleri d4-d olarak geçiyor.

    harf hatası yapmışım...


    atmosferik araçta bu değerler gerçekten güzel...hele ki 2,0 araçtan bahsediyoruz...
    maşallah diyelim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayaştakalmazsana

    tsı ciler basar burayı
    nasıl olur atmosferik motor 3500rpm den sonra şahlanır?
    Atmosferik çöp motordur güya.
    Kim ne derse desin atmosferik bir turbo kadar olmasa da performans yönünden üzmez.

    araç d4 diyor...dizel yani..

    Alıntıları Göster
    d4 = direkt enjeksinyonlu atmosferik
    d4d=turbo dizel

    Bu motora lpg olsa gayet güzel olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi idemo -- 17 Eylül 2014; 13:12:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Hocam eline sağlık. Tüketim rakım farkına rağmen çok iyi bence.

    Bence de çok iyi.

    Aynı güzergahta daihatsu sirion 1.0 6.6 litre, :)

    Lexus rx300 9.9litre,

    Toyota corolla 2001 9litre(lpg)

    1.6 dizel araçlarla da 5.8 - 6litre ortalama ile yolculuklarım oldu. Bunlara kıyasla avensis iyi yaktı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    d4 = direkt enjeksinyonlu atmosferik
    d4d=turbo dizel

    Bu motora lpg olsa gayet güzel olur.

    Lpg için 6bin istiyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Hocam eline sağlık. Tüketim rakım farkına rağmen çok iyi bence.

    Bence de çok iyi.

    Aynı güzergahta daihatsu sirion 1.0 6.6 litre, :)

    Lexus rx300 9.9litre,

    Toyota corolla 2001 9litre(lpg)

    1.6 dizel araçlarla da 5.8 - 6litre ortalama ile yolculuklarım oldu. Bunlara kıyasla avensis iyi yaktı.

    Alıntıları Göster
    Elinize sağlık.
    2.0 atmosferik için 6.6 litre tüketim harika.




  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Evet biliyorum, bu da tasarruf mantığını öldürüyor. İnşallah yaygınlaşır ve ucuzlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    Evet biliyorum, bu da tasarruf mantığını öldürüyor. İnşallah yaygınlaşır ve ucuzlar.

    Lpg yine de bana pek sıcak gelmiyor.

    Bagaja extra ağırlık yapıyor ve hacmi küçültüyor.
    Aracın performansı, motor ömrü azalıyor.
    Lpg masrafı, muayenesi derken yaklaşık 2bin lira para harcıyorsun.

    Araba zaten fazla yakmıyor. Ayrıca benzin kampanyalarını da takip ediyorum. 4*75tl benzin alımına 30tl puan gibi kampanyalar çok oluyor. Mesela dün 275tl lik yakıt aldım, 25tl puan yüklendi. Bu sayede benzinin litresi de 4.60lara falan gelmiş oluyor.
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    200 binde aldığım aracımı 100 bin km'dir lpg ile kullanıyorum. Şu an 300 binde. Lpg'ye 1500 lira harcamıştım. 100 bin km'deki tasarrufu hesap ettiğimde her yönden karlıyım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    200 binde aldığım aracımı 100 bin km'dir lpg ile kullanıyorum. Şu an 300 binde. Lpg'ye 1500 lira harcamıştım. 100 bin km'deki tasarrufu hesap ettiğimde her yönden karlıyım.

    Çok yol yaptığınız için size ekonomik faydası olmuştur. Ben fazla yol yapmıyorum.

    Bir de az yakan bir araca lpg taktırmak çok fazla karlı olmuyor. Ortalama 10litre yakan bir araçta daha tasarruflu olur ama 6-7 litre yakan bir araçta o kadar tasarruflu olmaz. Avensisten önce camry baktım. Eğer camry alsam lpg'siz binmezdim.
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    hocam bende 2001 avensis d4 otomatik var 135000 km'de
    ankara yolunda otomatik ile tüketimim 6.88 litre

    genel ortalamam 8.5 litre

    aşağıdaki tüketim tablomu inceleyebilirsiniz:
    https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ahn_jSoQxjawdGp2dFRYdVdYQWZjNGhLcW02TkN6d0E&usp=sharing

    güzel araç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ignored03

    hocam bende 2001 avensis d4 otomatik var 135000 km'de
    ankara yolunda otomatik ile tüketimim 6.88 litre

    genel ortalamam 8.5 litre

    aşağıdaki tüketim tablomu inceleyebilirsiniz:
    https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ahn_jSoQxjawdGp2dFRYdVdYQWZjNGhLcW02TkN6d0E&usp=sharing

    güzel araç
    Verileriniz çok güzel. Ben İstanbul içi o değerleri yakalayamıyorum.

    Otomatiği nasıl, memnun musunuz? 120 - 130km ile giderken kaç bin devir çeviriyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 17 Eylül 2014; 15:45:36 >




  • Bende de 1999 modeli var 2000 motorlu o da. Lpg ile 21-22 kurus yakiyor uzun yolda. Sehir icinde 30 kurusu geciyor ama

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaştakalmazsana

    tsı ciler basar burayı
    nasıl olur atmosferik motor 3500rpm den sonra şahlanır?
    Atmosferik çöp motordur güya.
    Kim ne derse desin atmosferik bir turbo kadar olmasa da performans yönünden üzmez.

    1-) 1.2 tsı dengi bir motor ama 2.0; hem hantal hem vergisi yüksek

    2-) aynı güzergahı 1.2 tsı çok daha az yakıtla tamamlar

    3-) 0-100 km arası hızlanma gereksinimi daha fazladır, bu konuda 1.2 tsı sizin bu atmosferiği çiğ çiğ yer

    Renkli tv karşısında siyah beyazı savunmak sizinki. Atmosferik motorun modası geçti, o devir kapandı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.