Şimdi Ara

Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
1
Favori
15.976
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • son zamanlarda eski arabaları incelemek moda oldu ve aslında iyi de oluyor...

    ben de kendi kullandığım arabayı incelemeye karar verdim. Toyota corolla 2005 sol hb sr cc at diye geçiyor tam modeli.

    Araba 2004 eylülünün ilk günü trafiğe çıktı ve ilk sahibiyiz, şu anki km si 76.512. alındığının ilk 2 yılı sürekli yol yaptı, sonraki yıllarda da yerinde bekledi sayılır. alındığından beri bakımlar hariç hiç bir şekilde masraf çıkarmadı, yamuk yapmadı.

    Arabanın nerede üretildiğini anlamadım (hb modeller Türkiye üretimi değil), ama sağ kapıda Toyota U.K. yazıyor. ilginçtir ki teknik verilere baktığınız zaman hb modeli sedan ve sw modelinden daha ağır, aracın teknik veri kitapçığına buradan ulaşabilirsiniz. (benim ki sol olanı oluyor, ayrıca otomatik vites)

    teknik verilere baktığınız zaman otomatik vitesin şehir içi ortalama tüketiminin 10.6 litre olduğunu göreceksiniz, yani aşırı fazla, manüel vitesli olanlarının değerlerinin de aşırı fazla olduğunu görebilirsiniz. anlayacağınız pek ekonomik bir araba değil, evet eski nesil 1.6 atmosferik motorlara göre iyi performans sunuyor, ama yakıt ekonomisi sunduğu söylenemez. ama şehir içinin tam tersi bir şekilde uzun yolda da yakıt tüketimi fena değil, otomatik vites ile izmir-istanbul arası 5.8 ortalamayı buldum.

    amortisörleri yumuşak, bozuk yolda hafif yaylanma durumu var ama bu şahsen benim işime geliyor, fakat bazılarının da hoşuna gitmeyebilir. bir kaç yıl kullandıktan sonra malesef bozuk yolda iç döşemeden de ses çıkarmaya başlıyor, en çok ses yapan kısım sunroof un kapağı peçete sıkıştırınca ses bayağı azalıyor. malesef arabayı çok kötü yollarda kullandım ve bu uzun vadede bunun gibi sorunlar çıkarttı, ama gene de çok rahatsız edici bir durum değil, ülkemizin yol koşullarında çoğu arabanın kaderi de bu malesef.

    bir japon aracı klasiği olarak yol sesini alıyor malesef, otoyolda sessiz denebilecek araba azıcık bozuk yol gördü mü kulak mulak bırakmıyor...

    eşya taşıma olarak kullanışsız bir araba, eşya gözü konusunda son derece vasat, eşya gözlerini saymam gerekirse: direksiyonun sol tarafında bulunan ufak kapaklı bölme (anca anahtar vs girer) ön kapılarda bulunan eşya cepleri (uzunlamasına iyi olsalar da genişlik ve yükseklik olarak pek iyi değiller. el freni civarında bulunan 2 tane bardak koyma kısmı var, ama bardak koyma boşlukları birbirine çok yakın olduğu için bir tanesine azıcık iri bir bardak koyduğunuzda yanındaki bardak koyma yeri iptal oluyor... bir de ön konsolda klimanın altında bulunan eşya koyma gözü var, oraya da yan yana 4 tane gözlük kutusu anca sığıyor.

    torpido gözünde yeşil renk ve gayet parlak bir ışıklandırma var, anladığım kadarı ile klimanın havası da torpido gözüne geliyor, yazları su koydum mu serin kalıyor çünkü, ama onun dışında torpido gözü de ufak ve kullanışsız, torpido gözünde herhangi bir bölme, kalem koyacak kısım, kartvizit vs koyacak bir yer yok. kolçak 2 bölümden oluşuyor. üst göz bir ruhsat ve bir navigasyon cihazını alabiliyor, alttaki derin göz ise yaklaşık 30 cm derinliğinde ve 2.5 su şişesi genişliğinde. ıvır zıvırları saklamak için çok uygun. arka tarafta ise her hangi bardak koyacak bir kısım yok, kolçağın arka tarafa bakan yüzüne katlanır bir bardaklık yapılabilirdi ama yapmamışlar, ufacık ve oldukça aşağıda bulunan bir kül tablası var sadece.

    bagaj konusunda da son derece vasat, her halde kompakt c sınıfında gelmiş geçmiş en düşük bagaj hacimlerinden birine imza atmış zamanında (sadece 289 litre) haftalık alışverişinizi bile taşımaktan uzak, hele temizlik ürünleri falan da aldıysanız mecbur öne de bir kaç torba koyacaksınız.



    kitapçıkta gördüğünüz gibi sol modelinde yok yok, öyle ki güncel arabalar ile kıyaslanabilir bile donanımları. kendi arabamda otomatik kararan dikiz aynası, cc, ısıtmalı yan aynalar, 8 hava yastığı, otomatik klima var.

    otomatik kararan dikiz aynası far ayarından anlamayan vatandaşların sürü ile bulunduğu ülkede büyük bir nimet;

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

    cc sorunsuz bir şekilde çalışıyor, yokuş aşağı giderken bile hızlanmayı otomatik vitesin faydası ile engelleyebiliyor (5 aşağı 10 yukarı)

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

    araçta yol bilgisayarı var, ancak tam anlamı ile işlev özürlü, yapabildikleri ortalama tüketim, anlık tüketim ve ortalama hız, başka bir işlevi yok.

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

    arabada otomatik klima da var, ön cam buğuyu çözücüyü açtığınız zaman aynaları, ön camı ve de ön camları ısıtmaya başlıyor fakat klima fonksiyonunu da devreye sokuyor, motor sıcak ise kapatabiliyorsunuz. dereceyi elle girdiğinizde otomatik ayarlamaya devam ediyor, ancak nereden üfleyeceğine karıştığınız zaman auto modunu devreden çıkarıyor (illa aşağıdan üfleyecek).

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

    arabada 4 cam otomatik, bir ara forumda japon araçlarında sadece ön sürücü camı otomatik denilmişti ama öyle değil...

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

    kapı kolları krom kaplama, kapı kilidi açma şekli biraz değişik bilmeyen arıyor...

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

    direksiyonun sol aşağı kısmında bulunan ayna kontrol tuşları (kapıda olabilirdi)

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

    koltuk ayar kolları plastik olduğundan tedirgin etse de 8 yıl boyunca sorun çıkarmadı

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

    direksiyon (yükseklik ve yakınlık ayarlanabiliyor, üstündeki düğmeler de ışıklandırmalı.

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

    aracın ön konsolundan genel görünüm, bu arada kaplama yumuşak plastik (hiç anlamam milletin yumuşak diye sevinmesini)

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

    gösterge ekranı:

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

    vites kolu:

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

    direksiyon altında oldukça kalitesiz malzeme kullanmışlar, o kapak hem zor açılıyor hem de KLAKK diye açılıyor, saklama gözleri sayısı olarak da pek başarılı değil.

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

    arka koltuk (ön koltukta hep aynı kişiler oturuyor ve ikimizin boyu da 1.79-1.80 civarı, ve oturduğumuz yerde rahatız.

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

    sağ arka kapı (malesef kapıda eşya gözü yok ve kol dayama yeri de pek geniş değil, ama kol dayanan yer yumuşak, bir de ön tarafta kapı kolları ve konsol gümüş plastik ile kaplıyken (sol donanımda bulunan bir detay, klavuzda krom kaplama görünüşünde olduğu iddia ediliyor), arka taraf düz paketlerde olduğu gibi siyah, önemsiz gibi görünen ama üreticinin pek sallamadığını gösteren bir detay.

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

    koltuk cepleri ve aşağı taraflar:

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

    kendime göre ayarlı olan sürücü koltuğunun arkasına oturduğum zaman:

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi

    arka taraftan ön taraf:

     Toyota Corolla 2005 hb incelemesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 20 Şubat 2012; 12:34:00 >







  • up!
  • --



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 20 Şubat 2012; 12:13:20 >
  • ellerine emeğine sağlık gayet yeterli bir inceleme olmuş güle güle binin
  • Aracın genel havası 90lı yılları andırıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    Aracın genel havası 90lı yılları andırıyor...

    bu biraz abartı olmamış mı? evet çekici bir tasarımı yok ama 90 lı yıllar da çok abartı hani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    Aracın genel havası 90lı yılları andırıyor...

    bu biraz abartı olmamış mı? evet çekici bir tasarımı yok ama 90 lı yıllar da çok abartı hani.

    Tamam 2000lerin başı olsun, yorumumu iç tasarım olarak söylemiştim ama kesinlikle kötü demek istememiştim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Honda civic 2013 HB Parça
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Gayet faydalı bir konu olmuş
  • Gercekten guzel bi araba ve inceleme.
    Bi kac defa almaya niyetlendim ama boyle dolu donanimlilar pek bulunmuyor ve hemen satiliyor.
    Ayrica kendi donemindeki sedanlardan daha yakisikli hb'ler.
    Yakit disinda kullanicisini uzmeyecek bi araba.
    Hayirli gunlerde kullanin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok faydalı bence böyle linkler teşekkürler mesajım bulunsun inceleyeceğim.
  • Elinize sağlık çok güzel bir inceleme olmuş.

    Aynı aracın 2007 dizel manuel sedan Plusline donanıma sahip olanını 5 yıl kullandık.Sizinkine göre gayet donanımsızdı klima manuel,SR yoktu,CC yoktu ama alüminyum jant vardı.Sanırım en boş olan Terranın bi üst donanımıydı.Ama bu Plusline sadece 2007 modellerde var.Servise sorduğumda 40. yıl özel seri filan bahsetmişlerdi tam hatırlamıyorum.2002-2007 arasında üretilen E12 kasa kodlu Corolla'nın tek kronik sorunu parke yolda direksiyon kutusundan lıkırtı gelmesi.Serviste garantiden değişiyorlar ama o sesten kaçarınız yok düzelmiyor.Sadece parke yolda var bu ses stablize ve asfalt yolda duyulması mümkün değil.

    Bir kere bile aldığımıza pişman etmedi.Hiç sorun çıkarmadı.Yakıtı mükemmeldi bizimkinin ortalaması 4.5 litre civarındaydı.Tek sevmediğim yönü,yalıtımı çok zayıftı.Çok yol ve motor sesi alıyor yüksek hızlarda.Yeni kasanın çıkmasından dolayı,2006 sonlarında iyi bir fiyata almıştık.Bayiide kalan son Corolla'lardan biriydi.31.500 YTL ' ye almıştık.2011 Mayıs ayında 47 bin kilometrede,çamurluk üstünde el kadar bir boyalı şekilde 31.750 TL'ye satıldı.Hem de çok çabuk bir şekilde.Teşekkürler Toyota,teşekkürler Corolla. Şuan 25-30 bin arasına alınabilecek en iyi araçlardan biri,hatta en iyisi olduğunu düşüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali Dogukan -- 19 Şubat 2012; 20:47:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugo

    Gercekten guzel bi araba ve inceleme.
    Bi kac defa almaya niyetlendim ama boyle dolu donanimlilar pek bulunmuyor ve hemen satiliyor.
    Ayrica kendi donemindeki sedanlardan daha yakisikli hb'ler.
    Yakit disinda kullanicisini uzmeyecek bi araba.
    Hayirli gunlerde kullanin.

    hocam aslında dürüstçe konuşmak gerekirse piyasada olanlar da fiyatlarını hak etmiyor, donanımlı olanları 26 bin lira civarı ediyor ve 2004-2005-2006 model arabalar için çok yüksek bir fiyat hele alındığı zamanlar da 35 bin civarı ettikleri göz önüne alınır ise (mesela benim ki 37 bin bilmem kaç ytl ye alınmıştı, tabi o zamanki kur farkı da var yanlış hatırlamıyorsam 2004 yıllarında döviz vs iyiydi ama bu kadar da olmaz ki hocam, 8 yıllık arabanın fiyatından 10 bin düşüp satmak? 25 bin lira civarına daha yeni ve hemen hemen bu donanımda başka arabalar da bulmak mümkün bence...

    hb modelleri sedanlardan daha güzel bence de, zaten farklılar da ön farlar hb modelde aşağı doğru göz yaşı gibi kavis yaparken, sedanlarda dümdüz bitiyor, bir de sedan olanların farları daha bombeli, daha yuvarlak hatlı... ama hb modelinin arkasını da pek beğenmiyorum tuhaf geliyor, daha çarpıcı bir tasarımı olabilirdi, önden gelişi ile arkadan görünüşü bir değil sanki...

    yakıt çok üzüyor, çoook

    @AirDream: iç tasarımı hakkında pek övücü değilim zaten, genel anlamda ortalama bir tasarımı olduğunu söyleyebiliriz, diğer arabalardan farklı denecek bir noktası olmadığını da söyleyebiliriz, ama 90 lar da gerçekten çok ağır be hocam... ama 2000 ler olur, zaten bu dizayn 2002 yılına ait...




  • Dışardan bir inceleme örneğiyle de ben geleyim

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    Elinize sağlık çok güzel bir inceleme olmuş.

    Aynı aracın 2007 dizel manuel sedan Plusline donanıma sahip olanını 5 yıl kullandık.Sizinkine göre gayet donanımsızdı klima manuel,SR yoktu,CC yoktu ama alüminyum jant vardı.Sanırım en boş olan Terranın bi üst donanımıydı.Ama bu Plusline sadece 2007 modellerde var.Servise sorduğumda 40. yıl özel seri filan bahsetmişlerdi tam hatırlamıyorum.2002-2007 arasında üretilen E12 kasa kodlu Corolla'nın tek kronik sorunu parke yolda direksiyon kutusundan lıkırtı gelmesi.Serviste garantiden değişiyorlar ama o sesten kaçarınız yok düzelmiyor.Sadece parke yolda var bu ses stablize ve asfalt yolda duyulması mümkün değil.

    Bir kere bile aldığımıza pişman etmedi.Hiç sorun çıkarmadı.Yakıtı mükemmeldi bizimkinin ortalaması 4.5 litre civarındaydı.Tek sevmediğim yönü,yalıtımı çok zayıftı.Çok yol ve motor sesi alıyor yüksek hızlarda.Yeni kasanın çıkmasından dolayı,2006 sonlarında iyi bir fiyata almıştık.Bayiide kalan son Corolla'lardan biriydi.31.500 YTL ' ye almıştık.2011 Mayıs ayında 47 bin kilometrede,çamurluk üstünde el kadar bir boyalı şekilde 31.750 TL'ye satıldı.Hem de çok çabuk bir şekilde.Teşekkürler Toyota,teşekkürler Corolla. Şuan 25-30 bin arasına alınabilecek en iyi araçlardan biri,hatta en iyisi olduğunu düşüyorum.


    dizel dediniz ya bitti, d4d lerin ne kadar ekonomik olduğunu bilmeyen yoktur, ah bir dizel olsaydı benim ki de, hatta arasıra düşünürüm sandık motor alsam, dizel olsa yakıt sorunumu da çözsem...

    yalıtım japon araçlarında kronik denecek derecede, bende benzinli olduğundan çok motor sesi yapmıyor hele ısınmışken, ama bütün yol sesini alıyor sağ olsun...




  • çok güzel konu , boş boş mesajlar atılacağına şöyle incelemeler yapılsın çok daha iyi
  • Emeğine sağlık
  • Yaktığı benzinin haddi hesabı yok bu kasanın, kesinlikle önermiyorum, ama bazen kendini affettiriyor kerata ne diyeceğimi şaşırıyorum.
  • Araba 3000 devirde 110 a yakın bi hız yapıyor, bugün dikkat ettim, 130 civarı bir hıza çıkmak için 4000 devire yaklaşıyor yani araba bağırıyor otoyolda, ben ne anladım konfordan tutumluluktan, araba hem çok yakıyor bu sefer hemde bağırıyor yalıtım zaten kötü kombo bir durum oluşuyor.

    Otomatiğin vites oranları nasıl bilmiyorum ama, düzün 5. vitesi 4. vitesi olmalıymış.
  • Aracınız çok temiz duruyor masallah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Araba 3000 devirde 110 a yakın bi hız yapıyor, bugün dikkat ettim, 130 civarı bir hıza çıkmak için 4000 devire yaklaşıyor yani araba bağırıyor otoyolda, ben ne anladım konfordan tutumluluktan, araba hem çok yakıyor bu sefer hemde bağırıyor yalıtım zaten kötü kombo bir durum oluşuyor.

    Otomatiğin vites oranları nasıl bilmiyorum ama, düzün 5. vitesi 4. vitesi olmalıymış.

    ben otomatikle 2400 devirde 100 ü buluyorum, uzun yolda 2500 devir işimi görüyor. otomatik vitesin oranları böyle demek ki :) hatta şehir içi 2200 devirden pek yukarı çıkmıyorum, pek cansız gidiyor ama gidiyor yani 90 larda 2100 devirde...
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.