< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 3 Ağustos 2024; 11:38:44 > < Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
TOYOTA COROLLA CROSS ANA KONU (74. sayfa)
-
-
Bende corolla cross var. İçini hiç beğenmiyorum ama arkadaş bu adamlar ne güzel bir süspansiyon yapmışlar öyle. Düşük süratlerde öyle güzel ivemeleniyor ki bayılıyorum valla ışıklardan sert çıkışlar yapmaya. Yakıtı öyle az yakıyor ki o ben 5lt yakıcam derken ben inatla 6lt yakmalısın diye devamlı düşük süratlerde gazlıyorum aracı. Volvo xc60 ,sorento,kodiaq gibi araçlara ilgim vardı ama bunu satmak da hiç içine sinmiyor insanın. Aracı pazarladım gibi oldu ama içi bayık ama konforlu az yakan güvenli sorunsuz bir araç old söylemek isterim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
2022 model corolla cross flame-x pack sahibiyim...
lastik basınc ölçer aldım lastikler 37 psi cıkıyor...
bunun olması gereken değer nedir?
yüklü ağırlık yüksüz ağırlık gibi kavramlar var anlıyamadım...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi recak -- 10 Ağustos 2024; 9:43:46 > -
Hocam çoğu marka modelde B sütununda yazar, ayrıca kadran ayarlarında TPWS menüsünde görünüyor. Ön 33 arka 29, yüklü ise arkada 33. Arka yolcu çok sık oluyorsa ön arka hepsi 33 olabilir. Yalnız bu değerler lastik güneş görmemiş, soğuk, yol yapmamış, en az 2-3 saat beklemiş olarak geçerli. En doğrusu sabah erken saatlerde yada gece geç saatlerde varsa kendi pompanızla yoksa en yakın benzinlikte ayarlamak. Yaz güneşi görünce durduğu yerde 2 psi artıyor, yolda yapınca 3-4 psi artmış oluyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ayrıca fabrika değerlerine ayarlamayıp, lastik basıç sensörü uyarısı alırsanız, kendi ayarınızı default olarak kaydedebilirsiniz. Ön 33 arka 31 gibi mesela.
Muammer YucelyoutubeToyota Corolla 2023 Lastik Basınç Ayarı (TPWS)https://www.youtube.com/watch?si=75J_GVYs4FyoYGSk&v=YK-ZmSJu38U&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 11 Ağustos 2024; 0:29:24 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
ben latiğe hiç dokunmadım aldıgım fabrika ayarı ne ise onu kullanıyorum...
anladıgım kadaırıyla 37 psi değer aracın yüksek hız ve yüklü ağırlıga göre ayarlanması demek...
kapının içinde ön 33 arkalar 29 gösteriyor...
amam benim araç 37 de sanırım havasını biraz indirmem gerekecek...
-
Videoda araç Corolla Hybrid hocam, lastik ayarlarını kaydetme için eklemiştim.. Bizim lastik ölçüleri modeli farklı, 150kg kadar daha ağır Corolla Cross. Tam soğumuş, güneş görmemiş olarak 33 yeterli, bizim kitapçıkta yüksek hıza göre ayar yok, sadece arka yolcu ve yük varsa hepsi 33 diyor kitapçıkta.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
işte kitapcıkta ve aracın kapı içinde öyle yazarken fabrika bize teslim ederken neden 37 basmış onu anlamadım...
bugun arac sogukken cektim...
ben yaz kış aynı lastiği kullanıyorum istanbulda oldugum için...
hiç sök tak bişey yapılmadı lastiklere...
sıfır aldıgım için onların bastıgı havayla duruyor...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi recak -- 11 Ağustos 2024; 23:47:46 >
-
Fabrika değil bayi basıyor. Bir aracıma 40 basmışlardı ki uzun yola çıkacağım düzgün basın diye uyarmıştım öncesinde. Yetkili bayi de olsa ülkede cehalet kanser gibi yayılıyor. Lastikçilerin çoğu da uygun basıncı kullanmaz, 32 basıp geçerler
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynısını yazacaktım...
Önceleri sanıyordum ki bayiler showroomda araçları düzgün görünsün veya depolanırken lastikler dik dursun, iz falan yapmasın diye yüksek hava basıyorlar...
Maalesef öyle değilmiş, adamların sattıkları, tamir/bakımını yaptıkları araçtan haberleri yokmuş gibi sürekli 38-40 hava basıyorlar lastiklere.
Bu arada son bakımda Petrol Ofisi marka yağ koymuş, İzmir Borovalı servis. Garantili aracın serviste bakımı yapıldığı için sesimi çıkarmadım.
Mutlaka asgari şartları sağlayan bir yağdır ancak kendim bakım yapacak olsam güvenip bu yağı koymazdım.
Aklınızda olsun, eğer bu konuya özen gösterme niyetiniz varsa bakımdan önce hangi marka yağ kullanacaklarını sorun...
-
Aracın bagaj kapağı zar zor kapanacak haldeyken, arka koltukların altı full eşya doluyken ve 4 kişiyken 33 ü 34 yaptım . 37 boş araçta çok çok tehlikeli özellikle ıslak yolda.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İyi günler arkadaşlar;
2024 Corolla Cross Flame Xpack sahibiyim. Burada bir arkdaşımızın paylaşımında gördüğüm kol dayama uzatma parçasını aliexpressten sipariş etmiştim 9 günde elime ulaştı ve kolayca taktım.
Parça güzel açıp uzatmasanız bile artık kolu sorunsuz koyabiliyorsunuz. orijinal kolçağın üzerine geçtiği için biraz yükseliyor ama daha iyi oluyor. Ayrıca deri olması da kolu koyduğunuzda güzel oluyor.
Montajı basit ön altta 4 adet küçük yıldız başlı vida var ,montajdan önce onları söküyorsunuz. Arka tarafın oturması içinde ufak tırnak gibi kısım var, arkadan öne doğru oturtup, kapak açık yukarda iken 4 vidayı sıkıyorsunuz.
satıcı 8 tanede yuvarlak, kolçak yanlarına yapıştırılan küçük keçe koymuş pakete ,onları da tıkırdamasın diye gelen parçanın iç kenarlarına yapıştırıp öyle taktım ses vs yok.
Sonuç olarak iş görür bir malzeme.
Kargo dahil bana 1478TL geldi ama yakın zamanda vergi artışı olacak bilginiz olsun.
aldığım satıcının linki:
aliexpress.Merkezi konsol kol dayama kutusu uzatmak ped kutusu koruma kapağı Toyota Corolla çapraz 2020 2021 2022 2023 iç aksesuarları - AliExpresshttps://tr.aliexpress.com/item/1005006152246769.html?srcSns=sns_Copy&spreadType=socialShare&bizType=ProductDetail&social_params=6000146527481&aff_fcid=76e1753c81e344a8af56c51eb4226041-1723794381400-07981-_omxaalr&tt=MG&aff_fsk=_omxaalr&aff_platform=default&sk=_omxaalr&aff_trace_key=76e1753c81e344a8af56c51eb4226041-1723794381400-07981-_omxaalr&shareId=6000146527481&businessType=ProductDetail&platform=AE&terminal_id=8033b0f606014eb29d7a89ad7055d4c3&afSmartRedirect=y
-
merhaba,
demode denebilecek iç tasarımına, flame xpack'in nispeten düşük konfor opsiyonlarına (örneğin bir park sensörü bile olmayışına) rağmen geçmiş toyota tecrübelerime dayanarak corolla cross almayı ciddi olarak düşünüyorum.
10 bin km şehir içi, 2 bin km şehir dışı yapıyorum senede. şehir içi için çok avantajlı ve düşük hızlarda ekonomik sessiz bir sürüş sağlayacak.
şehir dışında düz yollarda, sabit hızda yine bir sorun yok gibi.
lakin yüksek hızlarda ya da uzun soluklu rampalarda, hele bir de hızlanma gerektiğinde, atmosferik atkison motorun cvt ile bütünleşmiş karakteristiği gereği 4-5 bin devir çeviren ve zayıf yalıtımın da etkisiyle kabinde karşılaşılan uğultu, motor sesi sorunundan endişe ediyorum.
sizden ricam aracı almış ve tecrübe etmiş arkadaşların bu motor sesi problemi konusunda durumun ne kadar rahatsızlık edici olabildiği hakkında beni bilgilendirmeleri. örneğin birkaç sollamada ya da rampada hızlanmada bu sese bir süre katlanılır ancak otobanda 130-140 gibi süratlere çıkıldığında da devir çok yükseliyorsa ve sürekli kabine motor sesi geliyorsa araçtan soğutur. benim anlamak istediğim bu olay ne boyutta...
özel mesaj'dan ya da buradan yanıtlarsanız memnun olurum. teşekkürler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cempro -- 20 Ağustos 2024; 18:19:56 >
-
Sollamayı 110-120 de yaparsanız rahat , ama 140-150 de ciddi zorlanır özellikle rampada. Benim şehir dışı ihtiyacım minimumda olduğu için ailede 2 araçta corolla cross. Öncelikler önemli . Benim önceliğim sağlam olsun , az yaksın , güvenliği çok olsun vs . Eğer önceliğiniz çok kaçsın, yalıtım max olsun ama yakıt önemli değilse TİGUAN daha iyi bir seçenek olacak.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi perfectstrangers -- 20 Ağustos 2024; 18:39:38 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Peki 120 ile yapılan şehirlerarası seyahatlerde sürüş konforu, motor sesi ne seviyede? Bir miktar tekerlek, yol sesi aldığını biliyorum, bir miktar da dikiz aynalarindan rüzgar sesi. Ancak oyle yorumlar var ki... 120 130 ile giderken yolcular konuştuğunu duymakta zorlanıyor şeklinde yazanlar var, biraz abartılı olmuş sanki(?)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
PaylaşıYorumyoutube2024 Toyota Corolla Cross Hybrid Test Sürüşü ve Detaylı İncelemehttps://www.youtube.com/watch?si=cskmkPHIVh82zmgm&v=0R_xk9NwcLw&feature=youtu.be
Videoda 24:05 den sonra desibel ölçümü var, tabi benzer diğer C SUV araçların testini de yapmıştır bu kişi bakmak gerekir. Sabit hızla düz yolda 140 giderseniz rahatsız etmez ama ara hızlanmalarda bağırabilir, alt sınıf Japon araçlara alışkın olmayana, takıntılı olana rahatsızlık verebilir. Daha önce kendim başka SUV kullanmadığım için kesin alın yada almayın diyemem. Diğer SUV araçlarda genelde yanda yada arkadaşım ve hiç dikkat etmedim, uzun yola da çok gitmedim. Sesten çok torsiyon çubuklu araçlarda arkada çok rahatsız oldum. Bodrum-Fethiye arasında 90-120 değişen hızlarda Flame X ile gayet konforluydu, başka yollar için, yada 140kmh üstü hızlara birşey diyemem.
Passion ve Flame paketleri bile farklı olabilir, küçük jant büyük yanak daha konforludur genelde aynı kalite lastikler takılıysa. Flame 17" Brigston Alenza, Passion 18" Dunlop sanırım.
En iyisi pahalı da olsa en az bir günlük Corolla Cross kiralayıp uzun yolda test edin bence.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 20 Ağustos 2024; 23:49:49 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Bir kaç yüz km kullandım. Donanım passion xpack siyah tavan.. Araç bence şehir içi için üretilmiş, ekonomi odaklı.Şehir içinde temkinli sürüşle 4 lt hatta daha az yakıt sarfiyatı mümkün..Uzun yolda ise 6 lt civarı yakıyor. Araç ilerlerken elinden geldiğince motoru durdurup pilleri kullanıyor. Yüksek hızlara çıkmam demiyor ama 160 tan sonrasında pek gitmek istemiyor. Atmosferik motoru kullanmayan veya daha önce turbo motorlu araç kullanan kişiye motoru cansız, cvt vitesi kullanmayana da araç sürekli bağırıyormuş gibi gelebilir. Araç devrini alınca gayet güzel sessiz yürüyor.. Sanırım tasarımdan kaynaklı 130-140 km hızlarda sanki hiç hızını belli etmiyor, oldukça düşük süratle gidiyormuş hissi yaratıyor.
Araç tam bağımsız süspansiyon ve yol tutuşu gayet güzel.Dİkiz aynaları dev gibi.Koltukları rahat...Donanımı iyi.. Bir tek baş göstergesi olsaydı cama yansıyandan çok güzel olurdu. Bir de 2.0 196 hp lik hybrid motor gelseydi tadından yenmezdi...
-
Kars Tokat Çankırı Denizli Didim İzmir Bursa Samsun ve nihayet Kars şeklindeki seyahatimizi inşaallah haftasonu kazasız belasız tamamlayacağız. Daha önce yine benzer uzun Türkiye turlarını Egea 1.4 ile yaptım dolayısıyla neye binsen beğenirsin zaten diyebilirsiniz. Ancak hakikaten ortalama hız limitlerine dikkat ederek otoyol harç 120yi nadiren geçen otoyolda da 140a çıkmayan bir sürücü olarak oldukça memnunum araçtan. 2500 metrelere de çıktım uzun virajlara da dönen duran virajlara da. Egea misal bağırmasına rağmen gitmiyordu ya da ben vites düşürmeyi beceremiyordum. Cross da ise sağa geçip de kamyon arkasına düştüğüm olmadı. Power modeda çok hassas gaz pedalı sollamada yokuşta rahatlatıyor. Klima hep açık bunca yolda yokuşlu Didim yazlıkta hergün in çık da dahil 5.2 tüketimim. Güvenlik donanımı mükemmel tek kelime ile neredeyse kendi kendine gidiyor araç. FlameX palet aracımdan kısaca oldukça memnunum. Unutmadan bagajı da egea kadar geniş sayılır üstelik daha kolay yükleme yapılıyor. Bilmiyorum size cevap oldu mu, ben mi kendi içimi döktüm ama ben uçar kaçarım diye düşünen bir sürücü değilseniz memnun kalmamanız çok zor. Herkese kazasız belasız yolculuklar dilerim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
cevabınız için teşekkürler. bugün farklı bayide biraz daha uzun test sürüşüne çıktım. sabit ve sakin süratlerde motor cidden sessiz; orta seviyede bir tekerlek yol sesi var 18" dunlop sp sport maxx lastiklerle, tipik japon. yalnız ne vakit gaza bassam cvt devri 4-5 binlere yükseltiyor ve araç istenen hıza ulaşana kadar kafa ütülüyor. hem sürücü hem yolcu koltuğunda bulundum. gaza basan, aracı kontrol edeni bu ses çok rahatsız etmiyor :) lakin sürüş yolcunun kontrolünde olmadığı için istemsiz bir rahatsızlık oluyor.
bir de arka diz mesafesi sınıfına göre kısa, keşke bagaj 2-3 cm daha kısa olsaydı. bu da chr platformunun hediyesi; malum iki aracın da aks mesafesi 264 cm. bu mesafe sedan corollada sanırım 270cm civarında. c-suv olarak lanse edilen bir araçta arka diz mesafesini bi 3-4 cm daha fazla bekliyor insan. bunu telafi etmek için ön yolu koltuğunu öne çekeyim deseniz bu defa da geriye doğru çıkıntılı tasarlanmış ön konsol ön yolcunun dizine değiyor, çarpıyor iniş binişlerde. böyle de bir olumsuz detay söz konusu.
fiyat ve güvenlik donanımları olarak eleştiride bulunamam, bu fiyata tam hibrit c-suv bir araç yok gibi. lakin o park sensörü neden sadece passion xpack'te var, onu anlayabilen yok. :)
-
Evet iyi gözlemlemişsiniz ses bence çok sorun değil ama sensörü de geçtim tek aradığım şey flameX pakette kör nokta benim için.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X