|
TOYOTA COROLLA CROSS ANA KONU (76. sayfa)
-
-
-
Hayır gelmez, bu Japonya fabrika'da üretilen model değil, Tayland yada Filipinler üretimi bildiğim kadarıyla ve bölge olarak Toyota Avrupa merkezi Belçika'ya bağlı olduğumuz için kesinlikle gelmez. İngiltere'de sadece CHR ve CHR plugin hybrid satılıyor, oraya Asya versiyon gelme ihtimali var, sağdan direksiyonu zaten İngiltere gibi. ABD kasası daha çok hoşuma gidiyor, o da kesinlikle gelmez. 2025 de Avrupa kasaya makyaj olacak mı belli değil, Qashqai, 3008, Austral gibi rakipleri yeni makyajlı rekabet için makyajlanması gerekir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 28 Ağustos 2024; 15:9:13 > -
-
-
-
Toyota, Eylül ayında oransal olarak en yüksek zam yapan firma. Yaklaşık %5.5-6 arası.
-
-
çok güzel özetlemişsiniz, peki rampada 120 ile çıkarken önünüze atlayan araç yüzünden 60 a düştüğünüzde (klima açıkken) rahatça toplayabiliyor mu? yani bir turbo dizel rahatlığı yaşatıyor mu?
-
"yani bir turbo dizel rahatlığı yaşatıyor mu?"
bizzat denedim, yanıt hayır. hibrit sistem karakteristiği itibariyle bu düzeyde bir tork üretmiyor. e-cvt de sorunsuz lakin yüksek devir çevirterek motor sesine sebep oluyor. tabi 222hp sistem gücü olan 2.5 rav4 alırsanız işler farklı; bunda da hızlanmada devir yükselir ancak daha kısa süre o sesi duyarsınız. benim tespitim chr, corolla ve corolla cross'ta kullanılan 1.8 140hp 5. nesil HEV ünite için.
-
O tip bir hybrid deneyimi icin toyotaya degil, hondaya bakmalisiniz.
Honda da surusun yuzde 80 inde elektrik motorunda gidersiniz.
0-80 km arasi ve 120- son hiz neyse artik o km arasi benzin motoru tekerleklere fiziki olarak bagli degildir. ( bu kadar keskin değerler yok aslında yüzdesel grafiklerle açıklamak istemedim ama yaklaşık bu şekilde)
Bu suratler de benzin motoru jenerator gorevi gorur. Bununla elektrik motoruna direkt guc verir ve enerji artarsa da pilleri doldurur.
Sadece 80-120 arasi sabit oranli bir disliyle benzin motoru tekerleklere direkt baglanir.
Bu sebepten 1.5 jazz veya hrv de bile nerdeyse surekli 253 torkla gidersiniz. Jazz in elektrik motorunun torku 253nm
Ayrica herhalde toyota da oyledir tam bilemiyorum ama honda hybrid sistemlerde klima kompresoru elektriklidir . Benzin motoruyla bir baglantisi yoktur. Hybrid batarya pilleri ile de calisabilir. Dolaysiyla cekise hicbir etkisi yoktur.
Cok daha kuvvetli olan zrv ve crv herhalde cok daha eglencelidir diye dusunuyorum
Evet bu sistem toyotanin esdeger motorlu hybridine gore, 0.6 litre daha fazla tuketime sahip ama bence verdigi avantaj ve sürüş zevkine deger.
Misal 1.5 yaris 1.5 jazz dan 0,6 litre daha az tuketiyor.
Hayirli gunler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 9 Eylül 2024; 13:8:40 >
-
Turbolu dizel rahatlığını, torkunu full elektrikli araç dışında verebilen olmaz sanırım. Klima kompresörü elektrik ile çalışıyor, batarya dan güç alıyor. Toparlar ama fazla bağırır sadece, alışkın olmayan için.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 9 Eylül 2024; 13:39:10 > -
teşekkür ederim.
-
bu klima konusunda daha önce de corolla forumunda toytoaların kliması güç çekmez gibi iddialar vardı ama malum fizik prensibi var. o elektrik motoru gücünü nereden alıyor?
-
Hibrid batarya dan veya benzin motorunun jenerator ozelliginden
Ben guc cekmez demedim, cekise etkisi yok dedim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 9 Eylül 2024; 20:15:28 > -
peki güç çekerse bu çekişe etki etmez mi? sonuçta bu 5.7 lt lik v8 motor değil zayıf 1.8 atmosferik bir motor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi texjrwillerjr -- 9 Eylül 2024; 20:17:16 > -
Simdi toyotadaki sisteme tam hakim degilim, honda ozelinde cevaplayayim.
Oncelikle honda da ki daha da zayif 1.5 atmosferik motor, ama elektrik motorlari toyotadakilerden cok daha kuvvetli. Isler tersine donmus durumda yani
Honda da benzin motoru jenerator gorevi goren elektrik motorunu donduruyor. Buda hem elektrik motoruna direkt guc veriyor, hem de pilleri dolduruyor.
Klimanin etkisi soyle olabilir, pillerdeki enerjiyi daha cok bitirerek benzin motorunun daha sik jeneratorluk yapmak icin devreye girmesine sebep olabilir.
Buda yakit tuketimini artririr. Ama cekisi etkilemez
Cekis genelde benzin motorunda olmadigi icin ( ust mesajda yazdigim araliklarda) klimanin calismasinin cekisle bir alakasi yok.
En azindan honda da boyle
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 9 Eylül 2024; 20:38:24 > -
Hayat seçimler üzerine kuruludur. Birden çok şey istiyorsanız bazı şeylerden feragat etmeniz lazım. Özellikle ülkemizde mükemmel otomobil bulma şansınız vergilerden dolayı zaten yok.
Örneğin sizin için ana kriter bagaj ve performans ise sıfır araçtan feragat edip ikinci el RAV4 hibrit bakabilirsiniz. Örneğin aşağıdaki araç sıfır Cross fiyatına fakat ne güç sorunu yaşarsınız ne de performans, araç yağ gibi akıp gidiyor, feragat etmeniz ise sıfır araç yerine 45 bin km de ve 5 yaşında bir araç almak. Toyota'ya göre gerçi bunlar hiçbirşey değil zaten sorun çıkartan bir araç da değildir RAV4. Sadece sizin karar vermenize bakıyor.
www.sahibinden.comJust a moment...https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-toyota-ilk-sahibinden-2019-rav4-2.5-hybrid-passion-45000-km-1107273782/detay
-
Evet Toyota Hybridlerde aynı anlıl çekişi etkilemiyor, sadece klima açıken batarya daha erken bitip benzinli motor daha sık devreye giriyor.
HR-V şanzımanı nasıl, Toyota Hybridlerde kayış, zincir, volan yok, şanzıman yok tek vites, planet dişli.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X