arkadaşlar bu kadar aynı isim donanım paketi ben başka markada görmedim ya. o kadar kafa karıştırıcı geliyor ki toyotanın donanım paketleri içinden çıkamıyorum. flame, passion ve onlara eklenen x-packlerin karşılaştırmasını yapabileceğim bir yer var mı? |
TOYOTA COROLLA CROSS ANA KONU (77. sayfa)
-
-
Hrv ve jazz ( ikisi ayni motoru kullaniyor) da sanziman yok sabit oranli tek vites var. ama planet disli yerine kalici celik baski balata (permanent clutch diye geciyor) ile motora baglaniyor.quote:
Orijinalden alıntı: volkanbirol
Evet Toyota Hybridlerde aynı anlıl çekişi etkilemiyor, sadece klima açıken batarya daha erken bitip benzinli motor daha sık devreye giriyor.
HR-V şanzımanı nasıl, Toyota Hybridlerde kayış, zincir, volan yok, şanzıman yok tek vites, planet dişli.
toyota da ev modu haric benzin motoru surekli tekerlere bagli diye biliyorum.
Hrv ve jazz da ( tum honda e-hev lerde )benzin motoru sadece 80-120 arasi tekerleklere bagli.
Geri kalan butun suratlerde elektrik motoru çekişten sorumlu. Benzin motoru ise jenerator gorevi goren 1. Elektrik motorunu dondurmekle gorevli. Tekerleklerle fiziki baglantisi yok.
Ayrica benzin motoru direkt olarak cekisten sorumlu elektrik motoruna guc verebiliyor, yani piller bossa bile gene de elektrik motorunda gidiyorsunuz.
Bu sayede elektrik motorunun 253 nm torku surusun buyuk cogunlugunda devrede oluyor
Honda bu sisteme menzil arttiricili elektrili araç diyor
Hayirli gunler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 10 Eylül 2024; 11:30:29 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
https://www.toyota.com.tr/content/dam/toyota/nmsc/turkey/cars/e-brosur/corolla-cross/TOYOTA_Corolla-Cross_Teknik-Ozellikler_2024.pdf
Detaylı karşılaştırma yapabilirsiniz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Teşekkür ederim, Türkçe videolu kaynak bulamamıştım. Bunun gibi hybrid mi değil mi bilmediğim, büyük ihtimalle hybrid olmayan eski kasalara ait birkaç video bulabilmiştim. Jazz da sanal vites geçiş efekti vardı gördüğüm kadarıyla. Hayırlı günler.
AyHondayoutubeHonda HR-V şanzıman CVT https://www.youtube.com/watch?si=wIVAPWjW7_J3hc1W&v=WQxBmUQ30YU&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 10 Eylül 2024; 12:16:15 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
bu hybrid bir araç değil;
türkçe kaynak bulamazsınız zaten ama kaynakların en mükemelin aşağıda veriyorum.
ikisinide izlerseniz honda ve toyotanın hybride yaklaşım farkını anlayacaksınız.
bu honda nın hybrid sistemi
WeberAutoyoutubeSee the cool E-Drive transmission used in the 2020 Honda CR-V Hybrid, Accord Hybrid, Insight Hybrid, and Clarity Plug-In Hybrid. Watch how this incredible transaxle functions in all three modes of operation. Clarifications. - E-Drive and eCVT are training and marketing terms used on the Honda.com sales website and in Honda technical training to describe this system. - Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) is an engineering term to describe this system. CORRECTIONS: - Mode 2, Engine Drive Mode. The internal combustion engine (ICE) will operate at its most efficient rpm for the torque required to propel the vehicle. The motor is forced to rotate by the countershaft. The motor can draw power from the battery to help the engine supply torque to the countershaft (parallel hybrid operation), or it can act as a generator to supply power to the battery. Engine-only mode can occur at speeds as low as ~70.8 km/h (~44 mph). - Mode 3, E-CVT. At higher vehicle speeds, the overdrive clutch is disengaged. The generator provides power to the motor (series hybrid operation), to the battery, or to both depending upon the battery state of charge, motor load, and other factors. TIMELINE: 0:00 Start 0:12 Introduction 0:25 Vehicle Usage 0:51 Three modes of operation 1:42 Mode 1 - Electric Vehicle (EV) Mode 1:56 Two Oil Pumps 2:14 Final Drive and Driven Gears 3:28 Final Drive gear ratio = 65/19 = 3.421:1 (CR-V 66/17 = 3.882:1) 4:21 Counter Shaft Gear 5:22 Motor Drive Gear and shaft 6:30 135kW Motor power and torque ratings 7:17 Motor shaft gear to countershaft gear ratio = 54/22 = 2.455:1 7:53 MUST SEE: Motor shaft gear to final drive gear ratio = 8.398:1 (CR-V 9.530:1) 9:30 MUST SEE: Regenerative braking gear operation 10:20 Mode 2 - Engine Only Mode 11:42 How the engine is connected to the countershaft 14:00 MUST SEE: Overdrive clutch pack demonstration 16:00 Overdrive gear to countershaft gear ratio = 54/67 = 0.8059:1 17:00 Overdrive gear to final drive gear ratio = 2.757:1 (CR-V 3.129:1) 18:18 Power Generation 18:38 Input shaft gear to generation drive gear ratio = 39/76 = 0.513:1 19:15 106kW Power generator rotor 20:35 Final Assembly of parts - Parking Gear and Pawl 22:04 Mode 3 - E-CVT Mode 22:40 MUST SEE: Series Hybrid operation 23:45 Wrap up ABOUT US Weber State University (WSU) Davis Campus - Automotive Technology Department - Advanced Vehicles Lab. A technical description and demonstration of the Honda E-Drive transaxle. We teach current vehicle technologies to our automotive students at Weber State University and online. For more information visit: http://www.weber.edu/automotive This video was created and edited by Professor John D. Kelly at WSU. For a full biography, see http://www.weber.edu/automotive/J_Kelly.html ADDITIONAL TRAINING FOR YOU Join us for hybrid and electric vehicle training with two online courses and in a 5-day on-campus boot camp with Professor John D. Kelly. See http://www.weber.edu/evtraining DONATE TO OUR DEPARTMENT Please consider a donation to the Department of Automotive Technology at Weber State University here: http://advancement.weber.edu/Automotive QUESTIONS FOR TEACHERS 1. What is the name of the Mode-1 operation? 2. What is the overall gear ratio from the 135 kW motor to the tires in Mode-1 on the CR-V Hybrid? 3. What is an advantage of Mode-1 operation? 4. What is the name of the Mode-2 operation? 5. What transmission part enables Mode-2 operation? 6. What is the overall gear ratio from the overdrive gear to the tires in Mode 2 on the CR-V Hybrid? 7. What is an advantage of Mode-2 operation? 8. What happens to the 106 kW generator during the mode-2 operation? 9. What is the name of the Mode-3 operation? 10. What is unique about the Mode-3 operation? 11. What is an advantage of Mode-3 operation?https://www.youtube.com/watch?v=QLUIExAnNcE&t=3saşağıdaki de aynı profesör tarafından anlatılmış toyotanın hybrid sistemi
WeberAutoyoutubeSee the amazing hybrid transaxle used in the 2019 - 2022 Toyota RAV4 Hybrid. Learn how this incredible transaxle functions in all nine modes of operation to help its sophisticated 2.5L engine deliver almost 40% brake thermal efficiency (BTE) for maximum fuel economy. This transaxle is also used in the 2018 and above Camry Hybrid, Avalon Hybrid, Lexus ES300h hybrid, and 2021 Venza Hybrid. Corrections and Additions: 1. Addition: In EV mode, sling lubrication from gear movement is provided to drip channels that feed bearings, gears, and stator cooling. The RAV4 Prime uses an external electric oil pump for use in EV mode. 2. The 2021 Toyota Venza Hybrid also uses the P710 transaxle. 3. Correction: At 27 minutes: In overdrive with MG1 spinning backward, the ICE RPM should be less than when it is in direct drive. I incorrectly said the ICE RPM was higher. 4. Correction: The BTE chart at 23:06 is the wrong one for this ICE, it is for the non-hybrid ICE variant known as A25A-FKS (The related experiment is done by EPA, which provides all the details), while the engine for the Hybrid RAV4 is A25B-FKS with a slightly higher peak efficiency to 41%. The BTE plot of A25B is different from the A25A, with lower maximum torque, and a much larger high-efficiency area (it reaches 38% efficiency at 80 Nm until 2500 RPM), and the peak efficiency point/area is shifted to the left/downside. Thank you to viewer rt te for catching my error. EPA Report: https://www.epa.gov/sites/production/files/2020-08/documents/sae-2019-01-0249.pdf TIMELINE: 0:00 Start 0:09 Introduction 0:21 Model and vehicle usage 1:11 2.5L High-Efficiency Internal Combustion Engine (ICE) 1:35 The P710 transmission is used to keep ICE in its optimum RPM range 1:48 See the internal parts and functions of the P710 transaxle 2:00 Motor/Generator 2 2:40 Counter-driven gear and pinion gear 3:24 Final drive ring gear and differential 4:40 Overall gear ratio MG2 to Tires 6:00 MG2 Power, Torque, and RPM Ratings 7:02 MG2 motor and generator operation 8:00 MUST SEE Two Torque Paths to drive the vehicle 8:19 MG1 and the Power Split Device planetary gear set 8:50 Planetary gear set components 10:30 Ring gear connects to counter drive gear 11:25 Planet carrier connected to the ICE crankshaft 11:45 Sun gear connects to the MG1 rotor 12:01 Oil pump drive shaft 13:10 MG1 rotates the crankshaft to allow the ICE to start 13:40 Parking gear 14:23 MG1 has three functions 17:00 Underdrive, direct drive, and overdrive 18:00 The nine modes of operation of the electronic continuously variable transmission (eCVT) 18:46 Mode 1 "Ready" on with the vehicle stopped 19:28 Mode 2 Charging the high voltage (HV) battery with the vehicle stopped 20:39 Mode 3 Starting off and low-speed cruising on electric power only (EV Mode) 21:36 Mode 4 Starting off and low-speed cruising with a low SOC 22:25 Mode 5 Constant speed cruising (eCVT) operation 23:00 MUST SEE See the ICE RPM, power, and torque ranges for maximum ICE brake thermal efficiency (BTE) 25:17 Relationship between ICE and MG1 RPM to stay in the optimal ICE efficiency range while driving at 104 km/h (65 mph) 25:52 Underdrive example 26:35 Direct drive example at 1650 ICE RPM 27:00 Overdrive example MG1 stops rotating 28:08 MG1 rotates backward for additional overdrive or power generation 29:19 MG1 Power, Torque, and RPM Ratings 29:45 Mode 6 Constant speed cruising (eCVT) operation with low SOC 30:39 Mode 7 Full Throttle Acceleration 31:27 Mode 8 Deceleration and regenerative braking 32:22 Mode 9 Reverse 32:38 MUST SEE Rotor differences between P610, P710, and P810 transaxles 33:24 MUST SEE RAV4 Prime P810 MG2 rotor difference (51% more power and ~36.5mm thicker) 34:33 Motor Stators, stator cooling, and stator temperature 36:00 Transmission oil pump (ICE driven) 36:45 Motor resolvers (position, speed, and direction sensors) 37:17 Three-phase cable size differences between P710 and P610 transmissions/inverters 38:13 The RAV4 Q610 rear electric motor ABOUT US: Weber State University (WSU) Davis Campus - Automotive Technology Department - Advanced Vehicles Lab. A technical description and demonstration of the Toyota P710 hybrid transaxle. We teach current vehicle technologies to our automotive students at Weber State University and online. For more information visit: http://www.weber.edu/automotive This video was created and edited by Professor John D. Kelly at WSU. For a full biography, see http://www.weber.edu/automotive/J_Kelly.html Visit my other youtube channel https://www.youtube.com/user/vibratesoftware to see the amazing NVH app for vibration diagnosis! ADDITIONAL TRAINING FOR YOU Join us for hybrid and electric vehicle training with two online courses and in a 5-day on-campus boot camp with Professor John D. Kelly. See http://www.weber.edu/evtraining DONATE TO OUR DEPARTMENT Please consider a donation to the Department of Automotive Technology at Weber State University here: http://advancement.weber.edu/Automotivehttps://www.youtube.com/watch?v=O61WihMRdjM&t=1924siki markada 1 benzin 2 elektrik motoru kullanıyor ve şanzımanları yokç
böyle yazınca ikiside aynıymış gibi kulağa geliyor ama videoları izleyince teknik olarak çok farklı olduklarını anlayacaksınız
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 10 Eylül 2024; 13:52:13 >
-
2025 model Toyota corolla cross almak istiyorum... Bayilere ne zaman gelir? bilgisi olan yardımcı olursa memnun olurum
-
2025 Şubat Marttan önce gelmez. 2024 ler öyle oldu çünkü.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Makyajlı kasa diyorsanız hiçbir garantisi yok, ABD ve Tayland kasa 2024 yılında ayrı ayrı makyajlandı. Yaris Cross ve CHR 2024 de makyajlandı. Belki 2026 kasa 2025 de duyurulur. Avrupa geneli satışları iyi gittiği sürece acele etmez Toyota ve Japonlar bu tür konularda.
Şu an tek gelişme Yamaha ile ortak ürettikleri hidrojen motorlu Corolla Cross prototipinin aktif olarak denendiği.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam bulabildiniz mi bu kablonun muadilini, ben de bakıyorum bi alternatifine ararken sizin yazınıza denk geldim :)
-
Hocam ben kabloyu aldım firmadan kullanıyorum, şansa Amazon üzerinden satışa çıkmışlardı. Ancak şimdi yeni gümrük kuralları gereği ülkemize gönderemiyorlar.
Ancak Facebook grubumuzda bir arkadaşımız kabloyu kendi imal etti ve sorunsuz kullanıyor. Corolla Cross TR diye aratıp katılın Facebook üzerinden kendisine ulaşın malzemeleri söyler size, eliniz yatkınsa kendiniz de yapabilirsiniz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Benim satın aldığım kablo Türkiye'ye gönderim yapıyor halen. Vergi ve gümrükle birlikte 2150 liraya geliyor.
amazon.comYQMAJIM DashCam Power Adapter,(10P TypeB)Compatible with Select Toyota,Lexus,Subaru Models with Auto Dimming Rearview Mirror,Built-in Hide USB to GPS Radar Dash Cam Charger Adapter Cable,Clean Installhttps://www.amazon.com/gp/product/B0CP74PG81/ref=ewc_pr_img_1?smid=A32CCO9JZK8JJE&psc=1 -
Uğraşmak istemeyenler içim güzel haber :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ön kamera güncellemesi geldi araca. Yaptırmayanlar mutlaka yaptırsın . Bu yazılımla pda sistemi aktif oldu . Kısaca özetlemek gerekirse pda sistemi adaptif cruise devre olmadığı zaman , manuel olarak adaptif sürüş gibi davranıyor . Örneğin önünüzdeki araç fren yaptığında manuel modda ilk olarak ayağınızı gazdan çekmiş gibi yaparak daha sonra ters elektrik motorunu devreye sokuyor , daha ani durumlarda fren dozajını da arttırarak balataları da devreye sokuyor . Yani kısaca ayağa gazdan çekme , hafif hybrid freni ve normal fren uyguluyor. Yaya ve nesneleri tanıma özelliği var , şerit takipi de hafif şekilde uyguluyor. Bence mükemmel bir özellik şehir içinde çok çok rahatlatıyor.
Detaylı bilgi şu videoda var . Video benim değil
Muammer YucelyoutubeToyota Safety Sense-3 PDA ve RSA ayarları (12.3" TFT gösterge ekranı)https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=dU9p087kTw8
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Donanım olarak hangilerinde güncelleme?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bütün donanımlarda var ancak şöyle bir sorun var servisler güncellemeden haberdar değil. Servisinize danışın isterseniz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
pda flame xpack te yok. Güncelleme ile nasıl açılıyor ki?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
TSS3 içinde olan bir şey PDA kapalıydı sonradan açıldı. Bütün versiyonlarda var hocam.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
iyi araç güzel araç. atmosferik motoruna da hiç bir lafım yok. ama bu vergi sistemi ile ve bu motor seçeneği ile almayı isterim ama almak istemem.
-
Hocam herhangi bir 1.5 benzinli c suv a göre yakıt+bakım+mtv karşılaştırması yapınca yine ekonomik oluyor. Tek sıkıntısı atmosferik motora alışmak, turbodan geçince biraz zorlanıyorsunuz. Onun dışında baya sessiz bir araç.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Benim gönderdiğim resimdeki araç flame x pack. Dolayısıyla servis güncellemesi sonrası geliyor 22-23 modellere. 24 lerde zaten standart geliyor olması lazım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X