Şimdi Ara

Toyota Corolla Cross Türkiye'ye özel motorla gelecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
2
Favori
13.377
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toyota Corolla Cross Türkiye'ye özel motorla gelecek



    Kısa süre önce Avrupa lansmanı gerçekleştirilen Toyota Corolla Cross, önümüzdeki yıl Avrupa'da satışa sunulacak. Corolla Cross'un Türkiye'ye gelmesi ise 2022'nin son çeyreğini bulacak.



    Corolla Cross, Japon üreticinin 5. nesil hibrit sistemini kullanan ilk global model olarak öne çıkıyor. Bu kapsamda SUV'un kaputu altında 197 beygir güç üreten 2.0 litre hibrit motor bulunuyor. Corolla Cross, tüm Avrupa'da bu motorla satılacak.



    Ülkemizde ise bu motor ÖTV'den dolayı vergi dezavantajına sahip. Bu sebeple Corolla Cross'un Türkiye'de 122 beygir güç üreten 1.8 litre hibrit motorla satılacağı açıklandı. C-HR ve RAV4 arasında konumlanan Corolla Cross'taki batarya paketinin daha güçlü ve yüzde 40 oranında daha hafif olduğu duyurulmuştu.



    Ayrıca Bkz.Elon Musk, Cybertruck hakkında yeni açıklamalarda bulundu



    Elektrikli bZ4X de Türkiye'ye gelecek



    Toyota'nın ilk doğuştan elektrikli modeli bZ4X'in de 2022 sonuna kadar Türkiye'ye getirilmesi hedefleniyor. bZ4X, bataryalı elektrikli araçlara özel olarak geliştirilen e-TNGA platformunu kullanan ilk Toyota modeli olarak öne çıkıyor. 71.4 kWsa bataryaya sahip model tek şarjla 450 kilometre yol kat edebiliyor.



    Toyota Corolla Cross Türkiye'ye özel motorla gelecek



    Toyota bZ4X, 150 kW hızlı şarj desteği ile 30 dakikada yüzde 80 dolum vadediyor. Araçta ayrıca güneş paneli opsiyonu da bulunuyor. Sürüş sırasında veya park halindeyken dahi enerji depolayabilen güneş panellerinin yıllık olarak 1800 kilometre sürüş menzili sağlayacağı tahmin ediliyor.



    Avrupa'ya özel platformla Türkiye'de de üretim yapılacak



    Son olarak Toyota, Avrupa'ya özel E3 mimarisini devreye sokacak. Bu platform üzerinde hibrit, şarj edilebilir hibrit (PHEV) ve elektrikli kompakt modeller geliştirilecek. Söz konusu modeller Toyota'nın Türkiye'de ve İngiltere'deki fabrikalarında üretilecek. Corolla sedan, C-HR ve Corolla Cross'un E3 platformunda güncelleneceği, ilk modellerin 2025 yılından itibaren satışa sunulacağı ifade ediliyor.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Toyota Corolla Cross'un Avrupa versiyonu tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri



    Kaynak:https://twitter.com/eozpeynirci/status/1467728005313171457







  • mantık diyemem ama mazisi şöyle taşıt vergileri 90 sonlarında araba ağırlığına göre alınıyordu. bu da spor arabalarda caebon fiber ve alaşım teknolojilerinin uçmasıyla iyice abes noktalara gitmişti. düşün ferrari bir corolladan daha az vergiyle alınıyordu. sonra bunu önlemek için motor hacmine geçtiler. çünkü o dönem turbo beslemeler yoktu ve atmosferik motorlar 1.6 1.8 2.0 2.4 gibi değerlerle ayrışarak bu minvalde artan beygir gücü sunuyordu. sonra 2000lerin başı itibariyle turbo motorların çıkması ile 2.0 üstü arabalar piyasadan silindi. şimdi ise önce 1.4 sonra 1.2 ve 1.0 en son olarak da 0.9 turbo araçlar geldi.

    ancak hacim ve lüks bağdaşmadığı için lüks araçlarda motor hacimlerini düşürerek ötvden darbe yememeye çalıştılar. ancak gelinen son noktada ne ile vergi koyarsan koy kasa öyle boş ki araba aldırmamak için inanılmaz rakamlar çekiliyor. ilk 2001 krizi ile 1 ağustos 2002'de başlayan ötv gelen para hazinenin aklını aldığı için bir yıl içinde motor hacmi 1600 cc'ye kadar olan sıfır otomobillerde %27'den %30'a, 1601-2000 cc arasında olan sıfır otomobillerde %46'dan %52'ye, 2000 cc'nin üzerindeki sıfır otomobillerde %50'den %75'e yükseltildi.

    şimdi son durumda aslında motor hacmine değil aracın çıplak satış fiyatına konuyor lüks ayrıştırması yapılsın diye ancak normal araçlarda da bu vergi olduğu için aslında amaç lüks müks değil. araba aldırmamak, alana da bedel ödetmek. egea'nın nesi lüks yoksa.
    Memleketten Honda bile kaçtı.Türkiyeden bir cacık olmayacağını anladı adamlar.Japonlar yeni Hidrojen ile çalışan motor üretti denemesi yapılıyor.
    Biz de toog denilen bir araç yapılıyor.''Hikaye''Los angeles elektronik fuarında sergileniceğimiş.Oto fuarında değilde... Oyuncak sergileyecekler elleham.
    Bir de bu aracı Hökümet yaptı aslında baş mimarı C.B başkanı herşeyin başıya doktor,Egonomist,mimar,mühendis,telekominikasyon uzmanı,5g yi bekleyek demişti bi ara.Hüpper kahraman C.B başkanı 100 yılın dünya lideri.
  • çin modeli motor mu?

  • vay arkadaş hale bak. vergi diye özel üretim motor yapılıyor. acaba başka hangi ülkeye bu şekilde vergiden ötürü özel üretim yapılıyor.

  • Yine satamaz... 1.8 Corolla 1.6 Mercedes C Serisinden pahalıya geliyor:):):)


    TR'ye özel motor üretiyorsan 0,7 falan yapman gerekiyor, 1.8 bizim ülkede yüksek hacim olarak görülüyor:)

  • yaz kızım, lansman fiyatı 1.2 milyon

  • Gramaj dusurmek diger sektorlere de sicramaya basladi demek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.8 motorları 2000'lerden kalma.

  • MarionCobretti kullanıcısına yanıt
    Koskoca Mercedes ve BMW bunu Türkiyede senelerdir yapıyor neden şaşırdın.

  • Vergi dezavantajını ancak 250cc ve altı motorla gelse kurtarır.

  • 1.8 hibrid motor zaten halihazırda ellerinde var.diğer modellerde yollarda.nesi özelki bunun?

  • Vergiye özel üretim sadece bizim ülkeye has olsa gerek :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • mtv can yakıyor . 1.2 motor bile yüksek. kapının önünde dursa ayda 120tl vergi yakacak

  • motorhacmine gore vergilendirmenin mantıgını bilen varsa bi acıklasın yav...eğer lux tuketim mantıgı ise zaten arac değeri üzürinden bir vergilendirme var yok gaz salınımı ise mtv zaten onun için alınıyordu..oysa bu aptalca ve mantık dışı uygulama kalksa daha fazla model ve arac ve daha fazla rekabet olacak..

  • bilip bilmeyen atıp tutmuş.

    1.8 hybrid motor zaten halihazırda CHRda var. CHR fiyatları da öyle söyleyen arkadaşın belirttiği gibi

    650 bin felan değil. 416Binden başlayıp 497bine kadar çıkıyor. Bu araç çıksa 500-600 Bin bandında olur

    bugünkü değerle.

    ben daha önce 1.5 hybrid motorla gelecek MTV sebebi ile diye duymuştum ama yanlış bilgiymiş demekki.

  • Boş yapma beni dinle kullanıcısına yanıt
    Bilgisiz olmak böyle birşey heralde. Hibrit için geliştirlen termal verimi yüksek bir motor. 2.0’da öyle.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Motorsuz getirseniz bizim için en iyisi olur !

  • El_domingo kullanıcısına yanıt
    mantık diyemem ama mazisi şöyle taşıt vergileri 90 sonlarında araba ağırlığına göre alınıyordu. bu da spor arabalarda caebon fiber ve alaşım teknolojilerinin uçmasıyla iyice abes noktalara gitmişti. düşün ferrari bir corolladan daha az vergiyle alınıyordu. sonra bunu önlemek için motor hacmine geçtiler. çünkü o dönem turbo beslemeler yoktu ve atmosferik motorlar 1.6 1.8 2.0 2.4 gibi değerlerle ayrışarak bu minvalde artan beygir gücü sunuyordu. sonra 2000lerin başı itibariyle turbo motorların çıkması ile 2.0 üstü arabalar piyasadan silindi. şimdi ise önce 1.4 sonra 1.2 ve 1.0 en son olarak da 0.9 turbo araçlar geldi.

    ancak hacim ve lüks bağdaşmadığı için lüks araçlarda motor hacimlerini düşürerek ötvden darbe yememeye çalıştılar. ancak gelinen son noktada ne ile vergi koyarsan koy kasa öyle boş ki araba aldırmamak için inanılmaz rakamlar çekiliyor. ilk 2001 krizi ile 1 ağustos 2002'de başlayan ötv gelen para hazinenin aklını aldığı için bir yıl içinde motor hacmi 1600 cc'ye kadar olan sıfır otomobillerde %27'den %30'a, 1601-2000 cc arasında olan sıfır otomobillerde %46'dan %52'ye, 2000 cc'nin üzerindeki sıfır otomobillerde %50'den %75'e yükseltildi.

    şimdi son durumda aslında motor hacmine değil aracın çıplak satış fiyatına konuyor lüks ayrıştırması yapılsın diye ancak normal araçlarda da bu vergi olduğu için aslında amaç lüks müks değil. araba aldırmamak, alana da bedel ödetmek. egea'nın nesi lüks yoksa.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Gitmeyen 1.8 motoru n’apayım ben?!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.