|
Toyota, üçüncü nesil hidrojen yakıt hücresi sistemini tanıttı: Daha verimli ve dayanıklı (2. sayfa)



-
-
Buna Japonlar bile inanmıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hidrojen bir yakıt değildir. Enerji depolama maddesidir.
Hidrojen bugünün değil, geleceğin enerjisidir. Füzyon reaktörleri çalışmaya başladığında, yeşil enerji arttığında bedava hidrojen üretimi olacak.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
konu hakkında hicbir bilgim yok ama portatif yakıt tankları yapılsa olmuyor mu mesela adam yetkili satıcılara gidersın dolu tankla degiştirirsin olmuyor mu boyle
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cakalll -- 16 Şubat 2025; 21:18:21 >
-
bir sey degismez, maliyeti yuksek tutan uretimi ve depolanmasi. hidrojen istasyonlari yakiti bulunduklari yerde uretiyorlar. istasyon kurulum maliyeti gene yuksek olacaktir. baska yerde uretilip tasinsa guvenli tasinmasi gerek, cok patlayici yanici bir gaz, bu seferde nakliye ve guvenlik onlemleri benzer maliyetler yaratacak. bunlarin yakit tanklarida cok maliyetli. araclardki tanklar guvenlik icin kevlardan falan yapiliyor, tanklarin kendide maliyetli.
-
Toyota boş beleş işler yapıyor günün sonunda dımdızlak kalacak wolksvagen gibi
-
Ona bakarsan honda ninda kendine ait batarya fabrikasi var yuasa ile ortak kurduğu, hibritlerinde mesela kendi imalati pilleri kullaniyor. Ama daha elektrikli uretmedi adam akilli.
Her pil fabrikasi kuran elektrikli uretecek diye bir kaide yok yani
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Pariste görmüştüm hidrojen yakıtlı Toyota taksiler vardı
-
Honda Almanya:
Der Honda e:Ny1 Elektro-SUV | Elektrischer SUV | Honda DE
Honda İngiltere:
Honda e:Ny1 | Electric Family SUV Car
Honda ABD:
2024 Honda Prologue – All-Electric SUV | Honda
Honda Japonya:
「Honda 0 SALOON」、「Honda 0 SUV」をCES 2025で世界初公開 ~Honda独自のビークルOS「ASIMO OS」を搭載~
Honda 0:
Honda 0 Series|Honda Motor Co.,Ltd.
Elektrikli satmıyor dediğin Honda bütün dünyada çatır çatır elektrikli satıyor. ABD'de Prologue, Avrupa'da e:Ny1, Japonya'da Honda 0...
Peki bunların pilleri nereden geliyor?
Alıntıladığın mesajımda paylaştığım link Toyotanın kendi global sitesi. Açıp okuduğunu sanmıyorum. Okusan orada Toyotanın açık açık BEV, HEV ve PHEV için pil üreteceğim diye yazdığını görürdün. Yani bataryalı otomobiller için pil üreteceğim diye açık açık yazmış zaten Toyota kendi sitesinde, Neyi yalanlamaya çalıştığını merak ettim.
Toyota'nın 14 milyar dolar gibi devasa bir serveti sadece hibrit pili üretmek için mi harcadığını sanıyorsun? Hibrit pili için 14 milyar dolarlık dev bir tesis kurmaya gerek yok. Hibrit pili dediğin 1-2 Kwh'lık küçücük bir batarya. Hadi plug-in hibritlerde batarya biraz büyüyor o da olsun en fazla 15-20 Kwh batarya. Bilmiyorum haberin var mı ama ölçek ekonomisi diye bir şey var, Bir araştır istersen ölçek ekonomisi nedir, neden Toyota'nın pil tesisi 14 milyar dolar gibi devasa bir paraya mal oluyor, neden bu kadar büyük bir pil fabrikası kuruluyor...
Toyota opens its first EV battery plant in the US, but there's more
Toyotanın pil fabrikası tam 121 futbol sahası büyüklüğündeymiş ve EV için pil üretecekmiş. Öyle diyor linkte. Toyota'nın kendisi de öyle diyor, "ben bu fabrikada tüm elektrikli otomobiller için pil üreteceğim" diyor.
Toyota adds $2.1B to its US battery factory expansion plans | TechCrunch
Bak burada da 2025 yılında Toyota Wisconsin otomobil fabrikasında bir elektrikli SUV modeli üreteceğini ve pilinin bu fabrikadan geleceğini söylüyor. Ayrıca pil fabrikasındaki 6 üretim hattının 2'si tam elektrikliler için, dördü de hibritler için diye belirtilmiş. İlaveten 2026 yılına kadar 10 yeni BEV sunacağını açıklamış Toyota.
Bir daha bir mesaja cevap yazarken içindeki linki açıp okuduktan sonra cevap yazmanda fayda görüyorum. Ben bir kez bu hataya düştüm, okumadan cevap yazdım ve mahçup oldum.
Edit: İmla ve ekleme.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 17 Şubat 2025; 11:7:39 >
-
Honda prologue GM aracı aslında, Honda'nın dizayn dışında yaptığı bir şey yok.
e:ny1 tamamen elektrikli bir tane modelimiz olsun idarelik de olsa diye Hr-v'den çevrilerek yapılmış. o kadar kötü bir adaptasyon ki, pil paketi neredeyse yola değecek aracın. ikisinin de her ne kadar satıyorsa satma sebebi Biden döneminden kalma teşvikler. Avrupa'da zaten bittiler oraya girmiyorum.
Honda aslında Honda-e ile en iddialı girişi yapan üreticilerden biriydi ancak çok fena ağız payı aldılar, büyük zarar yazdı. Artık arkadaşın dediği gibi kesinlikle kısa-orta vadede sıcak bakmıyorlar bu işe, orası kesin. Mazda da aynı şekilde direkt karşı. ama Toyota'da iş başka, onlar her koldan gidiyor, büyük yatırımları var, planları programları var, 2021'de electric boom sürecinde skpetik davrandı, aceleci olmamak gerekir, bu kadar kısa sürede dönüşüm olmaz, ayağı yere basmak lazım dediler diye linç yediler ama en sonunda haklı çıktılar. teşviklerin kesildiği her pazarda elektrikli modeller büyük kayıp yaşadı.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Torlak KemalHonda Almanya:
Der Honda e:Ny1 Elektro-SUV | Elektrischer SUV | Honda DE
Honda İngiltere:
Honda e:Ny1 | Electric Family SUV Car
Honda ABD:
2024 Honda Prologue – All-Electric SUV | Honda
Honda Japonya:
「Honda 0 SALOON」、「Honda 0 SUV」をCES 2025で世界初公開 ~Honda独自のビークルOS「ASIMO OS」を搭載~
Honda 0:
Honda 0 Series|Honda Motor Co.,Ltd.
Elektrikli satmıyor dediğin Honda bütün dünyada çatır çatır elektrikli satıyor. ABD'de Prologue, Avrupa'da e:Ny1, Japonya'da Honda 0...
Peki bunların pilleri nereden geliyor?
Alıntıladığın mesajımda paylaştığım link Toyotanın kendi global sitesi. Açıp okuduğunu sanmıyorum. Okusan orada Toyotanın açık açık BEV, HEV ve PHEV için pil üreteceğim diye yazdığını görürdün. Yani bataryalı otomobiller için pil üreteceğim diye açık açık yazmış zaten Toyota kendi sitesinde, Neyi yalanlamaya çalıştığını merak ettim.
Toyota'nın 14 milyar dolar gibi devasa bir serveti sadece hibrit pili üretmek için mi harcadığını sanıyorsun? Hibrit pili için 14 milyar dolarlık dev bir tesis kurmaya gerek yok. Hibrit pili dediğin 1-2 Kwh'lık küçücük bir batarya. Hadi plug-in hibritlerde batarya biraz büyüyor o da olsun en fazla 15-20 Kwh batarya. Bilmiyorum haberin var mı ama ölçek ekonomisi diye bir şey var, Bir araştır istersen ölçek ekonomisi nedir, neden Toyota'nın pil tesisi 14 milyar dolar gibi devasa bir paraya mal oluyor, neden bu kadar büyük bir pil fabrikası kuruluyor...
Toyota opens its first EV battery plant in the US, but there's more
Toyotanın pil fabrikası tam 121 futbol sahası büyüklüğündeymiş ve EV için pil üretecekmiş. Öyle diyor linkte. Toyota'nın kendisi de öyle diyor, "ben bu fabrikada tüm elektrikli otomobiller için pil üreteceğim" diyor.
Toyota adds $2.1B to its US battery factory expansion plans | TechCrunch
Bak burada da 2025 yılında Toyota Wisconsin otomobil fabrikasında bir elektrikli SUV modeli üreteceğini ve pilinin bu fabrikadan geleceğini söylüyor. Ayrıca pil fabrikasındaki 6 üretim hattının 2'si tam elektrikliler için, dördü de hibritler için diye belirtilmiş. İlaveten 2026 yılına kadar 10 yeni BEV sunacağını açıklamış Toyota.
Bir daha bir mesaja cevap yazarken içindeki linki açıp okuduktan sonra cevap yazmanda fayda görüyorum. Ben bir kez bu hataya düştüm, okumadan cevap yazdım ve mahçup oldum.
Edit: İmla ve ekleme.
ben hiç üretmedi demedim ki; ciddi olarak üretmedi dedim. öyle bulunsun diye bir kaç modeli var. ama satışlarının yüzde 99 hibrit.
o kadar zahmete girmene gerek yoktu yani ben bu arabaların bir çoğunun forumda konusunu ben açtım.
-
Torlak Kemal, pilli arabayı eleştiren herkesi engelliyor. Ben hidrojenli araçları bile eleştiriyorum. Benzinli araçtan yanayım.
Benzin demişken herkes benzinin hammaddesi petrol milyon yıl önce fosilleşmiş dinozordan yapılıyor sanıyor. Benzin için fosil yakıt "fossil fuel" deniliyor fakat bu bir kurgu.
=> The notion that petroleum (crude oil) comes from dinosaurs is fiction.thoughtco
Oil Comes from Dinosaurs - Fact or Fiction?https://www.thoughtco.com/oil-comes-from-dinosaurs-fact-or-fiction-3980636
Dinozor tükenirse benzin kalmaz ayağına benzini değerli gösterme amaçlı pazarlama kurgusu.
Şimdi mantık sorusu: Petrolde bir kurgu ile dünyayı kandıranlar, lityum batarya, hidrojende neler yapmazlar ?
Bu soruyu iyi düşünün !
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Elektrikli araçlara verilen teşvikler hidrojenli araç için de verilecektir .Burası kesin gibi birşey
Ancak hidrojenin LPG gibi olmasa da en azından benzinli araç km tüketimlerine indirecek adımların hızlanması lazımdır .Yeşil hidrojence maliyetler yüksek bu nedenle ilk aşamada doğalgaz içine karıştırılacak H2 nin yine metandan üretilerek aci bir hızlandırma gerekiyor ki dünya lityum mezarlığına dönüşmeden bir alternatif oluşabilsin .Arge paraları batarya işine akarken tek toyota ile olacak iş değildir .
Gelecekte H2 yeni para sisteminin bazı olacak aynen petrodolar sistemi gibi. Para basmak için H2 üretimi gerekecek ve denetlenecek .
Böylesine çağ atlatacak (HİDROJEN çağı) sistemin sürenerek ilerlemesi süreci yaşayanlar açısından bir umutsuzluğa dönüşmüş durumda ve hazır kaynaklar için alenen devletler arasında bir kapışma ve super güç egemenliği söz konusu .
Bu konu öyle arabaların neyle gideceği konusu kadar basit birşey değildir, çevreden başlayarak ,paranın karşılığı olacak ve devletler kalırsa onların vatandaşları için ekmek gibi üretilmesi ve tüketilmesi gerekecek yeni bir enerji bakışı felsefesi ve bütünlüğünün adımıdır .
Gelecek için insanlığın bir umududur yoksa sonumuz yine bir taş devri başlangıcı ile sonuçlanacak
Denizde hazır balıkları tüketen insanlık hazır gıda için doğanın önüne getirdiği ürünleri kullandı .
Yiyecek kıtlığı yaşayan topluluklar kendi ürününü yetiştirmek için tarımı keşfetti ve devam ettirdi .Hepsi bir sistem,zamanın bilimi ve güneş sayesinde mümkün olabildi .
Nüfus artıkça çözüm olarak genetik ile oynayarak daha fazla ürün ve doğaya dayanıklı ürünlere yöneldiler ,sonuçları halen tartışmalı
Enerji için ise hazır kaynakları keşfettiler ve dünyayı kısa sürede yaşanmaz hale getirdiler ve getiriyorlar .
Şimdi elektriği fazla üretince ki bu her zaman denetlenir ,bunu depolamak ve kullanmak için batarya işine yöneltmeye başladılar hepsi insanlığın bitmeyecek boş adımlarının bir sonucudur.
İşte burada hidrojen ekonomisi devreye girebilirse insanlığın önünde kendi enerjisini üreterek bir enerji döngüyü bulabilmesinin kapısı açılıyor,bunda da en büyük sınırsız kaynak güneştir .
Füzyon reaktörleri geliştirilip yaygınlaşana kadar hidrojen ekonomisi ve enerji güvenliğinin devreye sokulması ve arz talep dengesinin arz yönünde artması sağlanmalıdır .Ne kadar gecikme olursa o kadar insanlık için kötü olacaktır.
Dünya merkezindeki yavaşlamanın etkileri bazı bilim adamlarınca nihayet gözlemlenmeye başlamıştır ,atmosferdeki gazların oranına bakarak uyutulan insanlık 30 ile 50 yıl içinde anormal karasal olayları ve depremleri yaşayarak kıtaların hareketine tanık olacaklar ,ülkemiz de dahil olmak üzere anadolu içinde büyük karasal haraketler başlayarak bizim için uzun ama dünya için oldukça kısa zaman içinde denizlerin yer değiştirmesi ve yanardağ patlamaları ile atmosfeein kirlenmesi ile karşı karşıya kalacaklardır .Gıda bulmak ve yetiştirmek güçleşecek ve paranızın birikimlerinizin bir anlamı kalmayacaktır .
Lütfen dünyanın merkezinin verdiği uyarıları dikkate alınız bu durumlar kendi döngüsünün bir gereğidir.
Biraz karamsar bir yazı oldu ,biliyorum ama artık günlük yaşamın dünya için bir anlamı olmadığını, ilerideki geçiş için insanlığın hangi kaynakları kullanmada beceri elde edebileceği üzerine bir fikir birliği elde edelim diye düşünüyorum
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Arkadaşla tartıştığımız husus bu değildi hocam. Onunla Honda'nın elektrikli stratejisini tartışmıyorduk.
Arkadaş şöyle bir şeyler söyledi:
- Honda'nın elektrikli aracı yok gibi bir şey dedi,
- Honda kendi pil fabrikasında sadece hibrit modelleri için pil üretiyor iddiasında bulundu
- Toyota'nın ABD'de kuracağı fabrikada da sadece hibritlere pil üretilebilirmiş o yüzden. Bir iddiası da buydu.
Benim mesajım bu iddialara yanıt olarak kaleme alınmıştır ve arkadaşın her 3 iddiasını da çürütmektedir. Konunun Honda'nın cari elektrikli vizyonuyla ilgisi yoktur.
Alıntıladığın mesajımda verilen modeller ABD, Avrupa ve Japonya'da satıştadır. Parayı bastırıp satın alabilirsin. Az satar, çok satar, uydurma araçlardır vs. konuyla pek ilgili değildir.
-
Linkini verdiğim araçlar 1. dünyada satışta. Senin ifadenle adam akıllı üretilmeyen bu araçlar nasıl showroom'larda ve satış listelerinde yer alabiliyor?
İkincisi soruma cevap vermedin. Satışta olan bu modellerin pillerini Honda nereden tedarik ediyor, kendi pil fabrikasından mı, dışardan mı? Özellikle Honda 0 gamı? Bir zahmet cevap veriver, cevap bekliyorum.
Üçüncüsü, Toyota'nın kurmakta olduğu fabrikada sadece hibritler için pil üretileceğini iddia ettin. Bu iddiana ne oldu? Cevap vermemişsin. Buna da cevabını bekliyorum.
-
Hidrojeni gelecekte gemilerde, uçaklarda her yerde göreceğiz. Otomobillerde kullanması ve yaygınlaşması ise zaman alacaktır. ABD gibi ülkelerde bile henüz doğru dürüst istasyonları yok hidrojenli araçların. BMW'de Toyota'nın hidrojen teknolojisinden faydanalacak Mercedes hidrojenli kamyon tanıtmıştı Hyundai de hidrojen konusunda büyük yatırım yapan markalardan biridir. Toyota yıllardır bu konuda liderlik ve öncülük yapıyor nokta vuruşu yapmayı hedefliyor
-
LG Energy Solution ve Honda Break Ground
Ohio'da Yeni Ortak Girişim EV Pil Tesisi
Honda bataryalarını bu yeni fabrikada üretecektir ,ama şimdiye kadar nereden temin ettiğini bilemiyorum
Tesisin 2025 yılı sonunda seri üretime başlamasını desteklemek amacıyla 2024 yılı sonuna kadar tamamlanabilmesi için inşaatın hızla genişletilmesi planlanıyor
2 milyon metrekarelik alana sahip tesisten temin edilecek EV pilleri, Kuzey Amerika'da satılacak EV'leri üretmek üzere yalnızca Honda otomobil fabrikalarına sağlanacak.
honda global
LG Energy Solution and Honda Break Ground for New Joint Venture EV Battery Plant in Ohio | Honda Global Corporate Websitehttps://global.honda/en/newsroom/news/2023/c230301eng.html
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Şubat 2025; 16:58:49 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Hondanin butun pilleri kendi imalati, blue bilmemne markasi simdi aklima gelmedi google larsan cikar karsina yuasa ile ortak.
https://www.blue-energy.co.jp/en/products/
Buldum link yukarida asagi kaydirirsan bu pilleri kullanan modeleleri de goreceksin
Ben sadece hibrit icin pil uretecek demedim ama her yil yuzbinlerce hibrit ureten toyota bildigim panasonicten veya lg den aliyordu pillerini artik demek kendi urettigini kullanacak.
Civic crv hrv ile satis rakami olarak kaale alınmayacak sayida bu saydigin elektrikliler. Asıl satmak istedigi hibrit cunku talep gorende hibrit zaten.
Elektrikli arabayi bu kadar matah birsey sanmayin ,sanki gokten inmişte herkes er gec kullanmak zorundaymis moduna giriyor bu elektrik sevdalilari.
hibrit cok daha teknolojik bir yapi elektrikliden.
O yuzden ipini koparan elektrikli arac uretebiliyor ama adam akilli tam hibrit uretebilen bir toyota bir Honda var.
Hayirli gunler
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 17 Şubat 2025; 17:16:25 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
https://www.blue-energy.co.jp/en/products/
Honda kendi pillerini uretiyor yuasa ile ortak fabrikasinda
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Mesajları konunun en başından anlayarak okumaya çalışan biri ne yapmaya çalıştığımı anlardı.
Bana yazdığın ilk mesajına konu olan mesajım cevap verdiğim üyenin bir yanlışını düzeltmek içindi. Elektrikliyi savunmak için değil. O üyeye neden o cevabı verdiğimi anlamadan bana cevap yazdığını düşünüyorum.
Bak o üye ne yazmış:
Alıntı
metni:Eğer sen bu fikirde bir firmaysan zaten bataryaya yatırım yapmassın çünkü eğer dediğin gibi olursa yani fcev araçlar pazarda dominant olursa o batarya fabrikalarının çoğu çok büyük zarar eder... Bunu Toyota için yazmış, Toyotanın batarya yatırımı yapmadığını iddia etmiş.
Ben de bunun üzerine arkadaşın yanlışını düzeltmek için - elektrikliyi savunmak için değil - Toyotanın 14 milyar dolarlık dev pil yatırımını anlatan linkini paylşamışım, yani arkadaşın yanlış bilgisini düzeltmişim.
Ee, nerede elektrikliyi savunmuşum, övmüşüm?
Konuyu anlamaya çalışmadan mesaj yazmaya kalkışınca komik duruma düşüyorsunuz.
Ayrıca ben Honda kendi pillerini üretmiyor demedim ki, neden bana bunu ispatlamaya çalışıyorsun?
Bana verdiğin cevap Toyotanın pil fabrikası içindi, Hondanın fabrikasını da tezine örnek göstermiştin ve ikisi de doğru çıkmadı.
Daha fazla yanlışında ısrar etme istersen.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X