3500 su an 4750 olacak. Bu arada 1.4 motor bile 3bin tl yi gorecek. Hibritin olayi sadece tasarruf degil, sehiricinde acayip konforlu bir surusu var. Ayrica aracin sanzimani yok. İsindi, 2 ile kalkti, gecisleri hissettirdi vs hicbisey yok. İklim anlasmasinin karsiligi olacak yakin zamanda, olunca isler nasil degisiyor hepiniz goreceksiniz :) < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Tr şartlarında en iyi Motor seçeneği 1.2 TSI dir. (3. sayfa)
-
-
önceki yıllarda alınmış ise 3500 çıkar (ilk tescilde ham fiyat 140bin liranın altında kalıyorsa) ancak şuan sıfır km alacak birisi için dövizin firlamasi ile ham fiyat 140bini geçeli çok oldu hocam, şuan 3880 civarı senelik MTV'si var, seneye 5300. şuan 1.3 altı hacim için senelik 1260 lira MTV çıkıyordu, seneye 1714 lira olacak. yani arada kabaca 3500 lira gibi azımsanmayacak bir MTV farkı var, işin acı tarafı şu fahiş MTV'yi alttaki resimde değerleri görünen zayıf performanslı 1.8 atmosferik motora vermek :/ zaten bu güçler şuan 1.0turbo motorlardan alınabiliyor. 1.8'in adı var sadece kendisi yok :) hee güzel olan şey; şuan ÖTV teşviği ile ilk alımda uygun fiyata gelmesi sevindirici gerçekten.
şehiriçi konforuna katılıyorum ama araçta "şanzıman yok" demek yanlış olur (sadece elektrikli araçlarda gerçekten şanzıman olmaz, içten yanmalı motora sahip araçta şanzıman olmak zorunda) işin aslı o şehiriçi konforunu sağlayan şeyde CVT şanzıman yapısından kaynaklı zaten, vites değişim/geçiş hissi yok bu nedenle elektrikli scooter kullanır gibi der çoğu kullanıcı (bende cvt şanzımanlı Qashqai kullandığımda hissetmiştim bunu) ancak uzun yolda CVT şehiriçinde verdiği tadı vermiyor hocam :/
birde Toyota CVT şanzıman ile biraz değişik şeyler denemeyi seviyor, bu Hybrid sistemin eCVT yapısı sanırım ilk kalkışta elektrik motoru araca ilk tahriği veriyor ve yumuşak kalkış sağlıyor. Hybrid sistem olmayan normal araçlar içinde şu son nesilde CVT şanzımana 1.vites dişlisi eklemişti Toyota, aracı ilk kalkışta dişli vitese geçerek kalkışı yapıyor sonra kasnak-kayış (CVT) ile devam ediyordu. sanırım burdaki amaçta aracın ilk kalkıştaki yükünü CVT kayışına bindirmemek (şanzıman ömrünü uzatmak).
beni Hybrid sistem çok cezbetmiyor açıkçası, değişim yaparsam bi sonraki aracım tam elektrikli olur. paralel ithalat ile geldiği ilk dönemde Kona'ya çok sarmıştım o zamanlar 450 civarına veriyordu e-garaj (Long range versiyonu). açıkçası aradığım herşey var; tasarruf-verimlilik-sessizlik-konfor-cevrecilik vs. vs., ama ne oldu oturduğum site kentsel dönüşüme girip yıkılınca bütün planlar değişti. elektrikli araç içinde eğer wallbox'a takılacaksa kapalı otopark yada bahçeli müstakil ev olması şart, yani aracın gece şarj olurken güvenli biyerde durması önemli bence. öyle sokağa bırakayım evin camından üçlü priz uzatıp şarj edeyim olmuyor :) bakalım yeni binalarda kapalı otopark olacak ama biz elektrikli kona sahibi olabilecekmiyiz ilerde zaman gösterecek...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 30 Kasım 2021; 4:23:42 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Şu 2 litre fazla benzin yakmaya takılanlara araba satışı yasaklanması lazım, benzine takılıyorsan git dolmuşa bin yani gerçekten
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.2tsi bmt jettamla dikkatli kullanimla elde ettigim tuketimleri yazsam forum karisir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Autodata sitesinde öyle yazıyor hocam. Fiat donanıma göre en boş donanımın ağırlığını paylaşıyor. Hyundai de öyle paylaşmış olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Her araba 90’da az yakar, Alman arabası 120’de az yakar.
Bunun müsebbiblerinden biride TSI’dır.
TSI, son teknolojiyi yüksek mühendislikle tüketiciyi buluşturan abide bir ünitedir.
TSI denilince kısaca;
Otomotiv dünyasına yön veren en büyük adımlardan, dönüm noktasından biridir, bu adımları bağımsız ve tarafsız otomotiv otoritelerini takip edenler iyi bilir. Bugün turbo benzin motorları her firma üretiyorsa bunun müsebibi TSI ünitedir. “Downsizing” ile başlayan düşük hacim ve yakıt tüketimi, yüksek güç ve performans akımını başlatan TSİ’dır. Volkswagen AG ve bileşenleri olmasaydı vizyonu 4 teker 1 atmosferik tüplü uzakdoğu menşeili araçlara kalırdık. TSİ sayesinde bugün dizel tüketimine yakın, çevreye saygılı ve daha yüksek performanslı benzinli araçlara biniyoruz.
TSI’da bir mak. mühendisi olarak Audi, Porsche, Bugatti, Volkswagen, Bentley, Lamborghini gibi üst düzey mühendislik ürünlerini bünyesinde barındıran premium markaların tecrübesini görmemem imkansız.
Yakıt konusu ise adeta veri bolluğu yaşanan bir olgu olmuş durumda. Satış rekorları ve talep bolluğu neticesinde arz edilmiş o kadar çok TSİ kullanıcısı var ki, kısa bir google taramasıyla bile bir çok kullanıcı verisiyle karşılaşmak mümkün. Ki bunlar büyük oranda fabrika verisiyle aynı değerler. Bu nedenle link filan paylaşmayacağım.
Ayrıca TSİ uygun kullanımlarda fabrika verilerinden bile daha düşük tüketim değerlerini yakalamıştır. Ve ortaya TSI neredeyse “ yakıt üretir “ diye bir motto çıkmıştır.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Bence en mantılısı 1.3 mj2.
Yakıt yakıt hemde tork olarak arada hatrı sayılır fark var.
-
Küçük hacim benzinli turbolar arasında en iyisi PSA'daki 1.2puretech 130hp bence. Otomatik olarak EAT8 ile kombine olması en önemli avantajı.
-
Son nesli nasıl bilmiyorum ama 1.2 psa motorundan çok şikayet vardı. Yıllar önce citroen c4 almaya niyetlenmiştim. F/p çok iyiydi ama biraz sürünce vazgeçtim. Psikolojik belki ama hiç güven vermemişti sesi, titreşimi falan.
-
O 1.8 motorda atkinson(aslında miller kombinasyonu) çevirimi var performans değil tamamen yakıt tüketimi için yapılmış. Teoride elektrik motoruda performansı destekliyor.
Bu yüzden ciddi tasarruf sağlar ve çok uzun ömürlü motorlar. Bizdeki gerizekalı vergi sisteminin yok ettiği bir güzellik.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 30 Kasım 2021; 12:5:20 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
benzin üretir
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Toyota hibritlerde cvt sanziman yok hocam, her ne kadar adini almis olsa da o isi elektrik motoru yapiyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Otv olarak zaten tesvik mevcut hocam. Mtv olarak da duzenlemenin eli kulaginda. Daha once calismalar yapilmisti zaten emisyona gore vergilendirme icin, paris anlasmasiyla yakinda tekrar gundeme gelecektir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bizim hökümeti azıcık tanıyorsam mtv'de o işi öyle yapmazlar bunu indirmez diğerlerine bindirirler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 30 Kasım 2021; 12:30:31 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
şöyle bir video izledim az önce, dediğiniz gibi değişik bir aktarma yapısı var (şanzıman yok denilebilir) bilindik CVT (kasnak-kayış) yapısı değil. teşekkür bilgilendirme için hocam.
dediğiniz gibi aslında birde MTV için bir düzenleme yapılsa daha cazip hale gelebilir bu Hybrid sistem.
https://www.youtube.com/watch?v=XFVd_fCiO88&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 30 Kasım 2021; 12:42:1 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dokuman cok az ne yazik ki, ben de aldiktan sonra ogrenmistim :D cvt var saniyordum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Modern turbo benzinli motorların tasarımı gereği bir miktar yağ tükettiğini bir kısım kullanıcı bir türlü kabullenemedi. Hastalık değil, tasarımı bu şekilde. Yağ değişiminde yağı 1 lt fazla alıyorsun mesele halloluyor. 1.2 TSI'ım yok bu arada.
-
VW grupta yağ eksiltme olayı hastalık.
Turbo olmayan araçları bile yağ eksiltme yapar.
Tasarım ile ilgisini yok kendinizi hiç kandırmayın.
Bir çok turbo benzinli motor var ve eksiltmeyen eksiltmiyor.
VW ilk çıkardığı TSİ motorlar daha fazla yağ eksiltme yapıyordu piston kırıyordu.
Şimdilerde azaltırlar.
Azaltılabildiğine göre tasarım ile ilgisi yok apaçık mühendislik hatası.
Bu piston kıran meşhur motorlar Almanya'da komple motor değişimi ile çözüldü.
Türkiye de ise araçlara motor yaptılar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim var 60 bin km dir kullanıyorum. ilk 10 bin km de sadece 1 lt yağ aldım o da servis ışık yanmadan gerek yok dedi. Onun harici 1 kere bi yağ eksilttiğini görmedim. Apaçi gibi araba kullananlar aracı yüksek devirde bağırtanlar yanında yağ bidonu ile gezebilir.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X