Çoğu yüksek performanslı turbo benzinli motor yağ tüketiyor. Sadece çoğu malını kötülememek için paylaşmıyor. Şimdi burada teker teker saydırtmayın, yok benimki eksiltmiyor diye damlarlar hemen. |
Tr şartlarında en iyi Motor seçeneği 1.2 TSI dir. (4. sayfa)





-
-
2 jettamız var.
1,2 tsi 105 hp manuel (Bmt değil)
1,4 tsi 150 hp dsg (Bmt)
Tahmin et hangisi daha az yakıyor :))
Elbette 1,4 150lik jetta, 1,2 olandan çok daha az yakıyor.
Dolayısıyla,
Düz 1.2 tsi ile, bluemotion 1.2 tsi arasında bile çok ciddi tüketim farkı vardır.
Tsi üniteden bahsederken Bmt mi? Dsg mi? Manuel mi? Bu kombinasyonlardan da bahsetmek elzemdir. Sadece 1,2 tsi diye tanımlandığında yeterli olmuyor. Zaten kullanıcıların paylaştığı tüketimlerdeki fark biraz da bundan kaynaklanıyor. Bmt olanla olmayanı kıyaslıyorlar bilmeden ya da dikkat etmeden.
2014 öncesindeki bmt olmayan düz tsi araçlar çok yakar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 30 Kasım 2021; 22:41:10 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İki tane tsi jettamız var.
Biri 10 yaşında, 150bin km, (zincirli zamanlama)
Diğeri 6 yaşında, 130bin km, (kayışlı zamanlama)
İkisinde de hiç yağ eksiltme olmadı,
Zincir uzaması da olmadı,
Ve ikisinin de zamanlama setleri hiç değişmedi.
Yakında değiştirecem.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben daha önce burada yazılanları okuyup, sizin tabir ile "kendini kandıranları sallayanlardanım". Ve sağolsunlar diyorum. Bmt az yakıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teteni -- 30 Kasım 2021; 22:44:56 > -
Ben 98 km ortalama hız ile (110-130 km/h larda kullandım) 4 kişi, klima açık Karadeniz den Akdeniz e indim. 5.2 litre yatığımda, abartılacak bir şey olmadığı ve günümüzde her aracın aynı yaktığını yazan çoktu. Ş.içi-dışı ortalamam 6,5 litreyi geçmiyor. İnandırmak zor.
-
en iyi motor 1.5 DCi'dır. 450bine kadar biner bi rektefiye eder yine binersin
-
Çünkü 1.0 lar 3 silindir. Ben hep 3 silindir aldım alışığım ama 4 silindirli araç sahipleri benim aracımı kullandığında motorda bir sorun var diyorlar. 3 silindirli olduğu için titriyor diyorum anlatamıyorum. Açıkçası ben de onların aracını kullanınca aradaki farkı hissedebiliyorum. Ayrıca 1.2 TSI lar Leon 2 den beri TR de en düşüğü 2010 model olması lazım. Kullanılan araç sayısı çok her bütçeye göre her çeşit araç var 1.2 TSIda. Ve en önemlisi manuel seçeneği var. 1.0 TSI manuel bulmak neredeyse imkansız. Çoğu otomatik. Malum dsg başa bela.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.2 tsi gerçekten az yakıyor performansı da güzel. Benzin lpg devri bittiğine göre en mantıklı motorlardan biri haline geldi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yağ eksilten araçlar (1.2 ve 1.4 tsi için söylüyorum) Euro 5 araçlar. Euro 6 olup da yani 1.2 110’luk ve 1.4 125’lik olanlarda kronik bir yağ eksiltme sorunu yok.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
TR de en mükemmel motor 1.3 multijet ve 1.5 dci dir.
-
Taksiye mi çıkıcaz 450bin km nedir
-
bizim 450 oldu rektefiye ettik 2009dan beri çalışıyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Türkiye'nin motoru Fiat 1.3 Multijet , Opel'de 1.3 CDTI diye geçen motordur. MTV ve yakiti en az , parcalari en uygun motor bu..Trigeri zincirlidir, nazı sevmez yokuşta da yükte de gık demez, bakım masrafı düşüktür.
2.en kral motor 1.5 dci , keşke trigeri de zincirli olsaydı , 5 senede 1 değiştirmek ekonomiye ek külfet ama az yakıtla performansı en iyi alabileceğiniz motordur, bir çok kişiyi tatmin eder, alt devirleri daha doludur multijete göre..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kusura bakma ama çok ezbere konuşmuşsun hem 1.2 hem de 1.0 TSI motorları çok uzun km.lerde kullandım.
1.2 TSI benim yaşadığım şehirde 25-35 km/arası hızlarda 6.5-7 arası
1.0 TSI ise 5.7-6.2 arası yaktı.1.0 TSI Istanbul'da dur kalkta 8 litreyi görmedi.Inanılmaz bir motor
1.2 TSI 4 yıl ve 56K km Leonda ve 1.0 TSI 167K km Octaviada kullandım
Şunu da söyleyeyim her ikisi de düz vitesti.DSG olunca ne olur bilemem.
Özellikle 1.0 TSI uzun yolda bazı dizellerden daha az yakar,bazılarıyla da aynı değerleri yakalar.
Ama 1.5 dCi kadar az yakamaz henüz
-
Yuzde on basarak her arac az yakar tezi haric katiliyorum tsi sahibi olarak..sakin kullanırsak tsi ler az yakiyor(yeni nesilleri).ancak benim arac yerine tucsonun benzinlisi crv benzinlisi oyle az bastimi az filan yakmiyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Işte tsi motorlarin espirisi de bu. Dikkatli kullaninca az yakmasi. Bunu her benzinli yapamiyor malesef. Benim cok dikkatli bir kullanimla elde ettigim 5lt ortalamayi(jetta 1.2tsi bmt), ayni kullanimla 2011 1.25 ford fiestayla elde edemiyorum. Fiestayla ayni guzergahta istedigim kadar dikkat edeyim 5.7lt nin altina dusemiyorum.
Tsi üniteyle 4000devir gitmenize gerek yok üstelik. Torkunun %80ini 1600devirden itibaren vermeye basliyor.
Ama ne olursa olsun hic bir benzinli unite ayni gucteki dizel uniteyle ayni ya da daha az yakamaz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tafo0911 -- 4 Aralık 2021; 9:29:7 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çünkü senin araç crv nin dengi değil. Crv den 200 - 300 kg hafif. Boyutları daha küçük, ön çekişli.
Crv nin dengi olan tarraco burada 4*2 olmasına rağmen çok yakmış.
https://www.youtube.com/watch?v=mNl34OzpdkY&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi commandx -- 4 Aralık 2021; 9:29:16 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
2 lt fark var crv 4 çeker.her zaman kullaniyormu bilmiyorum akilli 4 ceker olmasi lazim.fark buyuk yine de
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X