Şimdi Ara

triptonik

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
8.361
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yeni toyota corolla larda ya düz vites yada triptonik seçeneği var
    otomatik almak isterdim ama maalesef çıkarmadılar
    triptonik çok sorun çıkarıyor vede yokuşlarda kaydırıyor arabayı diye duydum
    aslı varmıdır,kullanan arkadaşlar acil cevap ltf alıcam 1-2 gün içinde arabayı



  • dostum...


    belki kısa bir tecrübe ama. imzadaki arabayı tam bir aydır kullanıyorum. eğer dikkatli ve kitapta anlatıldığı şekilde kullanırsan ( ki ben elimden geldiğince öyle yapıyorum ) hiç bir problemi yok.

    çok dik ( % 15 - 20 gibi ) yokuşlarda kalkış esnasında kaydırdığı doğru. ancak bu da o kadar abartılacak kadar değil. gaza küçük bir yüklenme ile araç çok çabuk topluyor zaten.

    ben de daha önce çook araştırmış ve uzun zamandır ( 20 - 30 bin km ) kullananlara sormuştum.


    dikkat eder ve kurala uyarsan, problemsiz...

    ama elbette son karar senin. şimdiden hayırlı olsun.
  • hill-holder olmayan tüm tam otomatiklerde kaydırır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: okancalik

    Yeni toyota corolla larda ya düz vites yada triptonik seçeneği var
    otomatik almak isterdim ama maalesef çıkarmadılar
    triptonik çok sorun çıkarıyor vede yokuşlarda kaydırıyor arabayı diye duydum
    aslı varmıdır,kullanan arkadaşlar acil cevap ltf alıcam 1-2 gün içinde arabayı
  • Yokuşta kalkış desteği (hill holder) yoksa ki toyotada yok diye biliyorum, el frenini çekmeniz durumunda sorun yaşamazsınız.
    Yokuşta kalkış desteği sunmayan tüm marka ve modeller otomatikleştirilmiş şanzuman olan araçlarda yokuşta kalkarken daima
    el frenini çekmenizi öneriyor.
    Zamanla duruma uyum sağlayıp el frenine ihtiyaç duyamaz hale gelebilirsiniz belki ama du durumda dahi el frenini çekmeniz gerekir.
    Aksi durumda debriyaj balatalarınızın ömrü çok kısa olur.

    Test sürüşü yapın derim ben. Sonrada yokuita kalkış desteği olan rabaları test edin kararınızı veririsiniz.
    Astrada ve grande puntoda var. Diğer markaları bilmiyorum.

    Benzinli düşünüyorsanız en iyisi klasik otomatik vites olacaktır. Tüketim en az %20 fazla olur.

    Honda civic, golf ve megane da klasik otomatik vites var.

    arz ederim.
  • trıptonık aracta genellıkle tek ayakla kullanılır..ancak aracı kaydırmamak ıcın arac dururken sol ayakla frene basıp sag ayagımızla gaz bıras basıp frenden cekmenın zararı olurmu m/m araclarda ? yenı hem frene basıp hem gaz vererek haeket ettırcez?
  • triptonik düşünüyosan ford ve honda modellerini inceleyebilirsin. Triptonik sorun çıkartır pek doğru değil. Aslında bazı kullanıcı hatalarına izin vermediği için daha az sorun bile çıkarabilir. Özellikle acemi isen.
    Yokuşlarda kaydırma konusuna gelince. Focusum var, yokuşlarda kaydırmaz, azıcık eğimde bile arkaya kaçan arabalara hayret ediyorum, zira manuel kullanmadım daha öncde. Dik yokuşta kaydırır ama manuel den daha az. Araba zaten 800 devirde gaza basmasan bile, o yüzden tutunuyor yola.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicotinell -- 1 Ağustos 2007; 2:49:36 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: immortalover

    trıptonık aracta genellıkle tek ayakla kullanılır..ancak aracı kaydırmamak ıcın arac dururken sol ayakla frene basıp sag ayagımızla gaz bıras basıp frenden cekmenın zararı olurmu m/m araclarda ? yenı hem frene basıp hem gaz vererek haeket ettırcez?


    şanzımana zararı olur diyorlar. Aracı kaydırmamak için el freni kullan bence. Dediğin şeyi bir kere yaptım, yokuşa parketmek isterken, gacır gucur sesler geldi iç aksamdan, töbe ettim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    dci-hdi-tdi-ctdi-bu dizel motorlar
    19 yıl önce açıldı
    citröen c4 esp/asr arızası
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • el frenini çekin.
    frene basmayın...
  • konuyu açan arkadaş mayıs ayında açmış ve 1-2 gün içinde alacağım demiş..almışsa almıştır zaten...
  • zamanı geçmş ama olsn..arkadaşmda yeni yaris var m/m arabasını da gayet dikkatli kullanır ama araba vites geçişlerinde sorun yapmya başladı son zamnlrda..sanki düz vites arabayı vitese sokamayp gaz vermiş gbi bişey oluyo arada(hemde hareket halindeyken)
  • aracın km.sini verebilirmisiniz,acaba belli bir km den sonra mı yapıyor?balatada bitmiş olabilir tşk.
  • Bence doğru MM kullanımı için teorik ve pratik uygulamaları olan kurslar düzenlenmeli, böyle olmayacak
  • 1 haftalık yaris mmt kullanıcısı olarak soruyorum;
    arabayı park ederken düz bi zeminde E1'de mi, M1'de mi, Rde mi yoksa kitabın ve genel anlayısın aksine N'de mi bırakıyorsunuz...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaswa

    1 haftalık yaris mmt kullanıcısı olarak soruyorum;
    arabayı park ederken düz bi zeminde E1'de mi, M1'de mi, Rde mi yoksa kitabın ve genel anlayısın aksine N'de mi bırakıyorsunuz...



    ben park ettıgım zman E de bırakıyorum.Ancak yokuş yukarı gerı park edecek olursan sadece R de park et..ve ayrıca arabayı park ederken durdugun zman boşa al el frenı cek sorna E yaa M1 e al oyle stop et. bıldgım kadarıyla m/m da kı benım aracımdada bu oluyor arabayı stop ettrdıkten sorna vıtes degışımı yapamıyosun.
  • hill holder olan araç kaydırmaz
  • açıkcası ben geçen gün Auris dizel MM kullandım vites geçişleri pek hoşuma gitmedi, Yaris de durum nasıldır bilemiyorum,
    test sürüşündeki görevli vitesi yükselteceginiz zaman ayagı gazdan çekin sonra + ile yükseltin sonra tekrar gaza basın dedi, ben bunun otomatikliginen bişi anlamadım , sanıyorum ki biraz daha geliştirilmesi gerekli.
    kolay gelsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: OnRSL


    açıkcası ben geçen gün Auris dizel MM kullandım vites geçişleri pek hoşuma gitmedi, Yaris de durum nasıldır bilemiyorum,
    test sürüşündeki görevli vitesi yükselteceginiz zaman ayagı gazdan çekin sonra + ile yükseltin sonra tekrar gaza basın dedi, ben bunun otomatikliginen bişi anlamadım , sanıyorum ki biraz daha geliştirilmesi gerekli.
    kolay gelsin


    veridigin örnek zaten aracın manuel modu için gerekli, yoksa ''otomatik'' moda aldıgında ayagını gazdan çekme diye birsey yok...
    manuel mode'da bile ayagını çekmek zorunda degilsin, cekersen vites geçisini kolaylastırmıs olursun, belli-belirsiz olan sarsıntıyı sıfıra indirmis olursun...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.