Şimdi Ara

Tüketim 2,1 Lt ama 0-100 5,9 sn Tebrik.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
950
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arabam com testi direk kopyalıyorum :

    Otomotiv dünyası tam bir değişim döneminin başında bulunuyor. Fosil yakıtların her geçen gün azaldığı günümüzde alternatif yakıtlara yönelen otomotiv üreticilerinin sayısı hiç az değil. Alternatif yakıtlarda en öne çıkan ise hiç kuşkusuz ‘elektrik’… Elektrikli otomobillerdeyse iki farklı yol izleniyor. Bazı üreticiler tek yakıtı elektrik olan ve bu elektriği pillerde depolayan otomobiller üretirken, bazı üreticilerse piller bittiğinde aracın yolda kalmaması için pilleri içten yanmalı bir jeneratörle şarj eden sistemleri tercih ediyor. Bugünkü test konuğumuz Fisker Karma modeli de bu ikinci yolu tercih eden bir otomobil. Ama o premium sportif otomobiller arasında bunu ilk uygulayan...
    Tasarım
    Fisker, Karma modelini yaratırken dersine iyi çalışmış. Zaten Fisker firmasının kurucusu ve sahibi Henrik Fisker, Aston Martin markasının eski tasarımcısı. Tasarım anlamında ön tampon boyunca uzayan ızgara grubu otomobile bir o kadar korkutucu ancak aynı zamanda bir o kadar da dinamik bir hava katmayı başarmış. Bi-Xenon far grubu ve Led gündüz farlarıyla bu ihtişamlı görsel tamamlanırken yuvarlak ve keskin hatların kullanıldığı alüminyum gövde çok iyi betimlenmiş. 4996 mm uzunluğa sahip Fisker Karma devasal boyutlarıyla ilk görüşte dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Bunun yanı sıra 1984 mm genişliğe, 1334 mm yüksekliğe ve 3160 mm aks mesafesine sahip.
    İç Mekan
    Karma’nın iç mekan tasarımı da alışılmışın dışında. Öncelikle otomobilin 4 kişilik olduğunu belirtmeliyiz. Orta konsolun devamı niteliğindeki kısım arka koltuklara kadar uzanıyor ve yolcular için bir kol dayama ünitesi olarak görev yapıyor. Arka sırada bu orta bölümün üzerinde bardaklıklar, cam kumandaları ve koltuk ısıtma sisteminin kontrolleri bulunuyor. Asıl sıra dışı parçalarsa önde oturanlara sunulmuş. Öncelikle araçta bildiğimiz bir vites kolu bulunmuyor. Zaten araçta bildiğimiz bir şanzıman da yok. Vites; üzerinde P – R – N ve D konumları bulunan elması andıran bir parça ile değiştirilebiliyor. Orta konsolun en altında devasa büyüklükte bir ekran bulunuyor. Bu ekran sayesinde aracın tüketim durumunu vs gibi bilgilere ulaşıyorsunuz. Ayrıca alışılmışın dışında klima, ESP, koltuk ısıtma gibi sistemleri de bu ekrandan kontrol edebiliyorsunuz. Çevreci bir otomobil olan Karma’nın iç mekanı yaratılırken geri dönüşümlü malzemeler kullanılmış. Firmanın iddiasına göre iç mekanda kullanılan ahşap kaplamalar yanan ağaçlardan elde edilmiş, döşemelerdeki deri ve kumaş ise hayvanlar yerine yapay tekstil malzemelerinden yapılmış.
    Motor
    Fisker Karma’da 2x150 KW gücünde yani toplamda 403 hp güce sahip olan 2 adet elektrik motoru bulunuyor. Bu motorlar 1330 Nm torka sahip. Doğru okudunuz tam 1330Nm. 20 kWh kapasiteli pile sahip araç kullanıcıya 2 sürüş modu seçeneği sunuyor. Bunlardan ilki “Stealth Mode”. Bu modda araç sadece batarya ile yol alıyor. Stealth seçeneğinde araç 0-100 Km/s hızlanmasını 7.9 saniyede tamamlarken maksimum 153 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Bu modda size sunulan menzin ise 80 Km ile sınırlı. İkinci sürüş modu ise “Sport Mode” . Bu modda aracın önünde bulunan 2.0 litre hacmindeki General Motors’tan alınan turbo destekli benzinli motor devreye girerek elektrik üretmekte ve ürettiğini direkt olarak elektrikli motorlara gönderiyor. Fisker Karma bu konumdayken 0-100 Km/s hızlanmasını 5.9 saniyede tamamlarken maksimum 200 Km/s’lik bır hız değerine ulaşabiliyor. Bu modda kullanım menziliniz ise 400 Km olarak açıklanıyor. Benzinli motor pillerdeki elektrik bittiğinde de devreye giriyor ve bu kez pilleri şarj edip aracın yolda kalmasını engelliyor. Karma tam bir çevreci. Aracın tavanında güneş panelleri bulunuyor. Bu paneller güneşli bir günde saatte yarım kw kadar elektrik üretebiliyor. Ancak bu üretilen güç aracın sürüşte kullandığı piller yerine klasik aküsüne yollanıyor. Amaç ise klima vs gibi sürüş sistemleri tarafından tüketilen enerjiye destek olmak. Karma’nın pilleri standart prizlerden şarj edilebiliyor.
    Yol tutuş ve konfor
    Fisker Karma, bulunduğu sınıfın hakkını veren bir konfora sahip. Dört tekerlekte bağımsız süspansiyona sahip otomobil darbeleri emme konusunda başarısıyla öne çıkıyor. Ancak bu konfor sebebiyle virajlarda bir miktar yana yattığını belirtmeliyiz. Yol tutuş anlamında Karma sorunsuz. Özellikle ağırlık yaratan piller sağ ve sol koltukların arasına; aracın tabanına yerleştirilmiş. Bu sayede piller yüzünden aracın sürüş dinamiklerinin bozulması engellenmiş. Viraj çıkışlarında gaza fazla bassanız bile aracın arkasının çok az kaydığını söylemeliyim. Kısacası Fisker Karma drift atacağınız bir güç canavarı değil. O sakin kullanımı olan spor ve lüks bir araç. ESP sistemi olumsuz bir durumda küçük bir Titanic’i andıran aracın güvenli olarak ilerlemesini sağlıyor.
    Yorum – Tulu DARICAN
    Çevreci otomobiller sıkıcı ve yavaş mı olmalı? Fisker Karma bu soruya ‘HAYIR’ cevabı vermenizi sağlayacak bir model. Yüksek torkunu özel lastikleri ile başarıyla yere aktaran Karma için yavaş demek imkânsız. Özellikle yüksek torkun etkisiyle hızlanmalarda koltuğa gömülmek mümkün. Karma’nın tasarımı da sıra dışı... Uzun ön bölüm sedan modeller yerine süper spor otomobilleri andırıyor. Arka kısımsa kısa ama şık. Araç elektrikli olduğundan şehir içinde çok sessiz… Bu durum özellikle yayalar için tehlike arz edebileceğinden Fisker uzmanları Karma’ya onu eşsiz kılacak bir özellik eklemişler. Araç yapay bir sese sahip. Çalıştırma butonuna basar basmaz devreye giren bu ses bilimkurgu filmlerinden fırlamış gibi. Kapalı otoparklarda bu sesi duyup tepki vermeyecek kişinin olduğunu düşünmüyoruz. Aracın iç mekanı yeterli kalitede ve tatminkar genişlikte. Geleceğe ait çizgiler iç mekanda da sürüyor. Büyük ekran otomobilin kontrolünün merkezini oluşturuyor. Bu kadar önemli bir parça keşke kapasitif olsaydı. Peki, Fisker Karma’nın ekonomisine gelirsek. Karma, 195 bin Euro’dan başlayan bir fiyat etiketine sahip. 100 km’deyse (şarjı full) 2.1 litre yakıt tüketiyor. En önemli ekonomi kriteriyse 5 yıl boyunca hiçbir periyodik bakım giderinin olmaması. Sadece ömrü dolan parçalar (fren balatası vs) için servis ziyareti yapmak gerekiyor. İçten yanmalı motorunun hacminin de rakiplerine göre düşük olması sebebiyle yıllık Motorlu Taşıtlar Vergisi düşük. Tüm bunlara karşın Karma herkesin ulaşabileceği bir otomobil değil. Ama premium spor sedan arayanlar Fisker Karma’yı mutlaka incelemeliler.

    Teknik Özellikler
    Motor: Elektrik Motorları: 2 x 150 kW Jenaratör motor: 2 litre turbo ecotec
    Maksimum Güç: 403 Hp
    Maksimum Tork: 1330 Nm
    Performans
    0-100 km/s Hızlanma 7,9 saniye Stealth Mode (Sadece Batarya) 5.9 saniye Sport Mode (Sadece Jeneratör)
    Maksimum Hız: 153 Km/sStealth Mode (Sadece Batarya) 200 km/s Sport Mode (Sadece Jeneratör)

    Frenler
    Ön: Elektro-hidrolik destekli dört tekerde disk
    Arka: Elektro-hidrolik destekli dört tekerde disk

    Yakıt Türü Elektrikli
    Menzil
    Sport Mode (Sadece Jeneratör) 400 km
    Stealth Mode (Sadece Batarya) 80 km
    Boyutlar
    Uzunluk: 4996 mm
    Genişlik: 1984 mm
    Yükseklik: 1334 mm
    Dingil Mesafesi: 3160 mm
    Bagaj Hacmi: 195 lt
    Yakıt Depo Kapasitesi: 36 lt
    Boş Ağırlık: 2404 kg
    Lastik Boyutu: Ön/arka P255 - 35R22 / P285 - 35R22

    Link:
    http://www.arabam.com/Test/Fisker-Karma-EcoChic/Detay-296618







  • http://forum.donanimhaber.com/m_72337786/mpage_1/f_/key_//tm.htm#72337786


    Hani bir hafta kendinizi banlıyordunuz. Ne oldu.

    Formdan kopamadınız galiba.
  • birkaç görsel de atalım ...

     Tüketim 2,1 Lt ama 0-100 5,9 sn Tebrik.
     Tüketim 2,1 Lt ama 0-100 5,9 sn Tebrik.
     Tüketim 2,1 Lt ama 0-100 5,9 sn Tebrik.
     Tüketim 2,1 Lt ama 0-100 5,9 sn Tebrik.
     Tüketim 2,1 Lt ama 0-100 5,9 sn Tebrik.
     Tüketim 2,1 Lt ama 0-100 5,9 sn Tebrik.
     Tüketim 2,1 Lt ama 0-100 5,9 sn Tebrik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi golfçü_ -- 2 Mart 2013; 23:11:06 >




  • Gerçekten de mükemmel.
    Söylenecek söz yok her şey var arabada.
  • Geçen sayılardan birinde Top Gear dergisinde Richard Hammond incelemişti bunu. TV showunda da iki üç bölüm sonra gösterileceğini tahmin ediyorum. Umarım olur...
    Bu arada Justin Bieber da almış bundan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Geçen sayılardan birinde Top Gear dergisinde Richard Hammond incelemişti bunu. TV showunda da iki üç bölüm sonra gösterileceğini tahmin ediyorum. Umarım olur...
    Bu arada Justin Bieber da almış bundan

    Biz onun yaşındayken Şahin için ağlıyorduk babamıza
  • boş ağırlığı fazla gibi ama tasarım olarak güzel araç
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Menzil 1.000 km doldurma süresi 10 dk olunca tamam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Menzil 1.000 km doldurma süresi 10 dk olunca tamam

  • Hani 1 hafta uzaklaşıcaktın. Dediklerinizle yaptıklarınız bir olsun. Laf olsun diye yazıyorlar sonra birşey olmamış gibi devam ediyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.