Şimdi Ara

Tümseklerden Durana Kadar Yavaşlayarak Geçenler (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
128
Cevap
0
Favori
4.396
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • asıl soru şu, hiçbir medeni ülkede kullanılmayan kasistler neden bizim yollarımızda kullanılıyor ?
    cevap: insan gibi araba kullanmayı bir türlü öğrenemediğimiz için
  • Medeni ülkelerde kasis pek kullanılmadığı için, Türkiye'de benim için kasis yok hükmündedir.

    Kasisten hızlı geçmenin verdiği zarar ile ilgili benim başıma gelenleri söyleyeyim:

    - BMW Z4, 120.000km'de kira kontratı dolduğunda arka amortisöründe kaçak vardı. Araç benim olsa ve tamir ettirsem 300TL gibi bir masrafı vardı.
    - 2008 Focus 1.6tdci HB, kira kontratı 125.000km'de dolduğunda hiçbirşeyi yoktu.
    - 2008 S-Max (235-40*18 lastikle) kira kontratı dolduğunda hiçbirşeyi yoktu.
    - 2010 Audi A3 Cabrio şu an 130.000km'de ve hiçbir sıkıntısı yok. Ön takımı gayet sağlam.
    - 2011 Subaru Legacy rot ayarı çabuk bozuluyor. Yılda bir rot ayarı yaptırıyorum. 90.000km'de Z rotları değişti. Araç şu an 135.000km'de.

    Geçmişte 300.000km'deki Saab'ımın 280.000km'de tablaları miyadını doldurmuştu. Evet, kasis arabalara zarar veriyor. 400.000km dayanacak tabla, araç 14 yaşında ve 280.000km'de iken su koyuyor.

    Özetle kasislere yok hükmünde davranmaktan ötürü pek bir problem yaşadığım söylenemez. Bir yerde belirtilen bir hız sınırı varsa, zaten uyarım. Kasise ihtiyaç yoktur. O yüzden ben de kasis yokmuş gibi davranırım.

    Bütün bu arabaların hepsine zincir de taktım. Otomobiller düşündüğünüz kadar hassas değil. Ya da ne bileyim, ben kullanırken başka önlemler mi alıyorum bilinçsizce, bilmiyorum artık...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Frasier

    quote:

    Orijinalden alıntı: palpatine48

    Forumda gördüğüm en saçma konulardan biri bu.

    Kasislerden, bozuk satıhlı yollardan direk mi geçsin insanlar? Ben parayı helal yoldan, emek vererek zorla kazanıyorum. Arabama,cebimdeki parama düşmanlık edemem. Rot, zrot, rotil, Salıncak demiri, amortisör, amortisör takozu kaça değiştiriliyor sizin haberiniz var mı?

    üstelik arabayı satacağım zaman alacak kişiyide düşünmek lazım.

    Ben iyice yavaşlayarak 15-20 km hız ile geçiyorum. arkamdaki beklesin. Korna çalarsa ben daha fazla çalarım.

    Trafikte sabırlı olun. Kasisten yavaş geçti diye birine atar yaptığınızda deli birine denk gelirseniz sonu iyi olmaz.

    Ben taksicilik yapıyorum. Bir kere bile Kasisten yavaş geçiyor diye birine sinirlenip kızmadım.

    Arabada hasta vardır. Arabası yumuşak amortisörlüdür. Arabasını seviyordur. İstediği gibi geçsin.



    Tebrik ediyorum, mesajları okurken sırf sizi tebrik etmek için girdim foruma.
    Konuyu açan arkadaşım, demek istediğini anlıyorum, 20- 30 ile geçebilecekken 5 km/saat ile geçenlere kızıyorsun, çünkü acelen var, çünkü ortalamaya göre iyi araba kullanıyorsun, yüksek hızda güvenle gidiyorsun, virajlarda kimse eline su dökemez...
    Ama şunu hatırla, yavaş gittiği için kazaya sebep olmak çok nadir durumlarda olabilir, ve hatta o nadir durumda bile yavaş gidenin kazaya sebep olması için yine hızlı giden, takip mesafesini korumayan biri lazımdır.
    Bırak önündeki adam duracak kadar yavaşlasın, arabası kıymetlidir, hastası vardır, acemidir veya keyfi öyle istiyordur. sebebi onu ilgilendirir. Otoban gibi alt hız sınırı olan bir yerde değilse ne kadar isterse o kadar yavaşlar. Bunun o arkada oluşan kuyruğa etkisi inan düşündüğün kadar değil. Orada o kuyruk oluşmasa bile ilerideki ışıkta veya kavşakta oluşacak merak etme.
    Bunları sana ortalamaya göre hayli iyi araba kullanan, genelde arabada biri varken hızını düşürdüğü halde arabadakiler tarafından hızlı gittiği için uyarılan, ve hatta zamanında yarışlara da ucundan bulaşmış biri olarak yazıyorum.
    Kazalara senin benim gibi acele edenler neden oluyor, kasiste duranlar değil. Kaza dediğin şey bir kere olur, kasisten hızlı geçerken önüne fırlayan bir okul çocuğunun hayatı hiçbir gecikme veya kuyrukla açıklanamaz.
    Çok klasik olacak ama (acil durumları saymıyorum ki onlar binde birdir) 10 dk erken çıkın.
    İsteyen istediği gibi yavaşlasın. Trafik oyun değil.

    Eyvallah hocam keske uslubunuz daha guzel olsaydi ancak zaten valide vs de der 1 dk gec git hic gitmemekteb iyidir diye bende hiz sinirlarini asmam sadece sonradan girdiyle de yazdim durumu en ufak cukurlarda vs de durana kadar yavaslamalarina diyorum. Dedikleriniz dogru zaten yaya yolunda duran biriyim istedikleri kadar korna calsinlar etsinler kaldi ki tumseklerin de taraftariyim ulke beyin olarak yerlerde oldugu icin sokakta dahi hiz yapanlar var.

    Ama kimseye gicikligina yazmiyorum neden duruyor da demiyorum kuyruk da takip mesafesi yapilirsa oluşmaz onu da biliyorum arabaya bu kadar zarar veriyor mu onu bilmiyorum yoksa emin olun duranlarin %80 i insan gecer yola biri atlar diye degil aracina bir sey olmasin diye duruyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Birde şöyle düşünün her kasiste yavaşlarsak yakıt masrafı da aynı orada artacaktır misal bizim burada her caddede en az 4 tane kasis var tam hızı sabitliyorum kasise gelince yavaşlıyorum ve tekrar hızlanma durumunda kalıyorum böylece yakıt tüketimi artıyor. Yani hızlı geçsek de araca masraf yavaşlarsak yakıta masraf.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hic durmam hizli gecince daha sarsintisiz oluyor.

    yavaslamak icin balata eskitecegime suspansiyon eskisin.ayrica zaman ve yakittanda tasarruf oluyor.tabi arac suv alt takim daha saglam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla kimseyi takmam tumsegi gordugum anda vites dusurerek baslarim motor frenine. Maksimum 20 ile gecerim kasisten. Arabanin tum aksamini sarsacagima arkamdaki densiz gerilsin sıkıntı değil. Basmak isteyen soldan bassin 50 60 la geçsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ya sizi hiç kimse anlamadı, yada siz anlatamadınız. galiba 10-20 km gibi hızlara düşülmesinden sözetmiyordunuz ki yapılması gereken budur. tofaş eski civic vs araçları iyice yere basıp tümseklerde tamamen durarak 1-2 km hızla geçmeye çalışanları anlatmaya çalıştıysanız haklısınız.
  • tümseklerin ne işe yaradığı üzerine bence kafanı biraz yormalısın.
  • Kasisten kasise değişiyor ama ben de çok yavaşlarım. Hatta Ankara'da Gazi Anadolu Lisesi'nin orada bir tümsek var ki, neredeyse tamamen duruyorum. Çok sert oradaki kasis ve az bir hızla bile geçseniz arabanın zarar gördüğünü hissediyorsunuz. Ama bazıları da var ki çok yumuşak sadece yükseklik oluşturmuşlar, bunlar da yavaş geçiyorum sadece. Maksat belli sonuçta, yavaşlatmak için yapılmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snoppy

    sarı ışık yanar yanmaz kornaya basanlardan bu arkadaş.

    Onlara özellikle büyükşehirlerde laf yok, özellikle arkalardaysam evet bende yapıyorum.
    Ama en öndeysem başka birşeyle uğraşmıyorum olabildiğince hızlı kalkmaya özen gösteriyorum, çünkü zaten ışık süresi kısa ve arkada bekleyen onlarca araç var kimse kimsenin telefonla uğraşması yanındaki ile sohbet etmesi veya makyaj tazelemesi etraftaki hatunları kesmesi gibi nedenlerden dolayı fazladan beklememeli
  • Mitsubishi l300 kullaniyorum.benim aracimda makas var. Yayli amortisör yok. Sizin otomobillerle 20-30 ile geçtiğiniz tumsekleri ben de ayni hizla geçersem arkadaki yolcular kafasını tavana vurur.10 kmh hizla gecsem bile aracin arkasından taak diye ses geliyor. Mecburen durana kadar yavaslayarak geçiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel ülkemizde maalesef yavaş da gitsek hızlı da gitsek suç Şöyle örnek vereyim bir gün sabaha karşı ilerlediğim yolda 2 şeritli bir yol arkamdan bir polis ekibi yaklaşıp ardından yanımda yavaşlayıp boş olan bir yolda neden yavaş gittiğimi sorguluyor Üstüne üstlük bu üniformalı devlet görevlisi arkadaşlarımız hızlı gittiğimizde de sanki her hızlı giden sürücü bir eşkiya suçlu veya katilmişçesine peşine takılarak hatta ve hatta Aracın ne peşine takılmış ne bir uyarı ikaz dur ihtarı yapılmış veya bir sıren yakılmamış bir sürücünün yolunu kesip barikat kurdurup üzerine silah çekmiş şekilde bekleyerek az önce bahsettiğim şekillerde muamele gösteren kişilerden devlet görevlilerimizden söz ediyorum bi bakıma bir nebze Devlet olarak da adlandırabiliriz Sonuçta onu temsil ediyorlar Onlar bunu yapıyorsa ve daha birçok örnek olması gereken kişi sıradan insanlara vatandaşlara bu ve benzeri şekilde örnek oluyorsa söylenecek pek de birşey yok veya kalmıyor.

    1)Ben kasislerden gayet yavaş geçerim hani o rahatsız olduğunuz tipler gibi Kasis gördüğümde neredeyse durana kadar yavaşlarım öyle geçerim.

    2)Kasis araçları yavaşlatmak için kullanılması sebebiyle de çok yanlış bir davranışta bulunduğumu düşünmüyorum.

    3)3,5 yıl da bir araç değiştiremiyoruz Hatta ve hatta aldığımız araçları belki ömrümüzün sonuna dek kullanacağız En fazla hayatımda satın alabileceğim araç sayısı da 2 olabilir O da belki Bundan ötürü de dikkatli kullanılması gerektiğini düşünüyorum.

    4)Motor kullandığınız zamanlarda bir aracı araç gibi takip etmek zorunda olmadığınızı düşünüyorum Eğer size göre yavaş gidiyorsa veya daha hızlı gitmek istiyorsanız yanından geçip gidebilirsiniz Aynı şey aslında otomobiller içinde geçerli Yani ben eğer arkadaki sürücüye göre yavaş isem arkadaki araç beni sollayıp geçebilir Ben hızlı gitmek istediğim zamanlarda elimden geldiğince öndeki sürücüyü aracı rahatsız etmemeye çalışırım Tek şeritli bir yolda gidiyorsak sellektör yapmam Müsait bir zamanı yakaladığımda sollar geçerim Diğer sürücülerden de aynısını beklerim Eğer daha fazla şerit var ise ve önümdeki sürücü sol şeritte benden daha yavaş seyrediyor ise çoğu zaman çok rahatsız etmemek kaydıyla 1,2 defa sellektör yaparım Eğer yol vermez ise de sağı müsaitse sağından geçer giderim Ben bu şekilde düşünmekteyim Bunlarla beraber belirtmek isterim Ülkemizdeki birçok sürücü hız sınırı belirlenmiş yollardaki hız sınırlarına uymamaktadır Yani aslında gittiğimiz zaman biz mi çok yavaş gidiyoruz ya da onlar mı çok hızlı gidiyor gitmek istiyor Bu soru da bi sorulmalı bence.

    5)Ben kullandığım aracı çok sakınırım (En ufak şeyden) Yani daha farklı kullanmam mümkün değil Trafikte bir tane benim gibi kullanan "benim kadar" aracını sakınan bir sürücü daha görmedim Zaten öyle kullanmak için Çok dikkatli olmalı Peygamber sabrı olmalı ve Çok iyi de bir direksiyonu olmalı Malımın kıymetini bilenlerdenim Sonuçta para kolay kazanılmıyor Ama trilyonluk bir araca da binseydim veya trilyonlarım olsaydı da bindiğim araçların 2 yılda bir üst kasası çıktığında satın alıyor olsaydım da aynı şekilde davranırdım diye düşünüyorum Çünkü "bence" bu sadece para ile alakalı değil Düşünce şekli yapı ve kafa ile alakalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RocheBobois -- 27 Ekim 2015; 15:58:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Xenom

    Kizacaksaniz emniyet şeridinde sürenlere ya da yol ayrimlarinda son anda ayrıma kaynak yapmaya çalışan uyaniklara fln kızın.

    Amacı yavaşlamak için yerleştirilen yükseklerde arabasını korumak isteyen sürücülere kızmak saçma

    +1 sıkışık trafikte en soldan en sağa atlayıp yol ayrımına girmeye çalışan fırsatçılar yüzünden bütün trafik kitleniyor.
  • 18 yaşındayım 2-3 haftalık ehliyetim henüz. Tam olarak nasıl geçmek lazım bu tümseklerden? Ben 20'ye kadar düşürüp yaklaşınca bırakıp geçiyorum, yanlış mı yapıyorum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Isuzu dmax kullanıyorum çift kabin. Araç kasalı olduğu için arkada yük yokken kasislerde ve tümseklerde aşırı sallanıyor. Mekanik aksam sonuçta zarar da görüyordur ama hiç zararı olmasa bile araç içindekileri sallayıp rahatsız ediyor. Mecburen duracak kadar yavaşlayıp öyle geçiyoruz. Herkesin aracında deli gibi süspansiyon yok ya da herkes parayı yolda bulmuyor. Bence siz bu konuda çok takıntılısınız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim araba ile hizli girdigimde alti surtuyor.bunu bize deilde hendek gibi kasis yapan belediyeye soyle olurmu bi zahmet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    yani açık söyleyeyim hiç kimse umrumda değil. Bazıları öyle bir vuruyor ki arabanın bütün vidaları yerinden oynuyor.

    en kötü lastik ömründen yiyor. 1. vitese inerim öyle geçerim. Parayı kasisi koyanlarla beraber kazanmıyorum.


    Son cümleniz harika

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Ülkemizde çok sık rastladığımız tümseklerden geçmeden önce yavaşlanmalıdır. Ve tümseklerden ve çukurlardan geçerken tümseğe ya da çukura kadar aracınızı frenlemeli fakat aracınızın tümseğin ya da çukurun üstüne gelmesinden önce fren kullanılmalıdır. Çünkü frene basarak tümseklerden ya da çukurlardan geçmek aracınızın amortisörlerine ve yürüyen aksamına ciddi şekilde zarar verir.


    Ayrıca heran karşınıza böyle bir çocuk ve acayip hayvanlar çıkabilir. Tümseklerde yıprattığınız arabanız gerektiğinde duramayabilir... Bu yüzden lütfen tümseklere dikkat !


    Bilmiyordum bunu hocam uyardigin için sağol

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Césc

    18 yaşındayım 2-3 haftalık ehliyetim henüz. Tam olarak nasıl geçmek lazım bu tümseklerden? Ben 20'ye kadar düşürüp yaklaşınca bırakıp geçiyorum, yanlış mı yapıyorum?

    Merhaba öncelikle ehliyetiniz hayırlı olsun Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle 20 ile geçmenin çok veya herhangi bir sakıncası olacağını düşünmüyorum Ben neredeyse duracak kadar yavaşlayıp öyle geçerim.
  • Ben paldur küldür geçiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.