Şimdi Ara

Turbo Nedir?Nasıl Çalışır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
51
Cevap
0
Favori
1.925
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Makale: Turbo Nasıl Çalışır ?

    --------------------------------------------------------------------------------

    Turbonun görevleri nelerdir? Turbo nasıl çalışır?
    Turbonun görevi daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı arttırmaktır. Motorda soğuk hava sıcak havadan daha yoğundur. Bu yüzden motordan içeri giren hava ne kadar yoğun olursa içerdeki patlama o derece şiddetli olur. Bu sayede de üretilen güç ve tork da fazlalaşır. Otomobillerin soğuk havalarda daha iyi performans sergilemesinin sebebi budur. Turbo ise daha fazla soğuk havayı motora vererek performansı artırır.

    Turboşarj
    Turboşarj, egzoz gazı ile çalışan bir süperşarj olarak tanımlanabilir. Gücünü süperşarj gibi kayışlardan ve dişlilerden değil, egzoz gazının basıncından alır. Yanma odasında patlayan hava benzin karışımı, gaza dönüşerek egzoz süpaplarından egzoz manifoltuna doğru itilir. Bu aşamada egzoza giden gazın basıncı, yol üzerindeki turbonun pervanesini döndürür ve bu yönlü pervane sayesinde gazın önemli bir kısmı türbüne girer.

    Türbün dolar
    Türbün basınçlı gazla dolduğu andan itibaren ters yöndeki kompresör pervane de basınçla dönmeye başlar. Gazı, basınçlı bir şekilde, dışarıdan alınan ve emme manifoltuna giren temiz havanın üzerine püskürterek motora giren toplam hava yoğunluğunu ve basıncını normalin yaklaşık yüzde 50 daha üstüne çıkarır. Bu da içeri giren havanın benzinle birlikte ateşlendiğinde çok daha şiddetli bir patlama gerçekleştirmesini sağlar.

    Motor patlayabilir
    Süperşarjda olduğu gibi, turboda da motor kompresyon oranı atmosferik motorlara göre daha düşük tutulmalıdır. Aksi takdirde yüksek basınçtan dolayı motor çabuk yıpranacak ve hatta çok zorlandığı durumlarda motorun patlama riski ortaya çıkacaktır. Turbo uygulaması, motorun pistonları ve gerekiyorsa diğer aksamının da uygun şekilde değiştirilmesi suretiyle yapılmalıdır. Gücün yüzde 50'lere varan artışına dayanma ihtimali zayıf olan şanzıman ve aktarma sisteminin de değiştirilmesi gerekebilir.

    Kullanımdan sonra soğutulması şart
    Turbo motorlar kullanılırken dikkat edilmesi gereken bir başka husus ise otomobili yüksek devirlerde kullandıktan sonra motor stop edilmeden önce kısa bir müddet de olsa rölantide çalıştırılarak, türbünün boşalması ve soğumasına izin verilmesidir. Aksi takdirde gazın sirkülasyonu esnasında türbün boşalmadan bir miktar gaz içerde hapsolacak ve zaman içinde turboyu ciddi şekilde yıpratacaktır. Turbo uygulamasının motorda çok daha fazla yük ve yüksek ısılara yol açacağı ve bunun için intercooler uygulamaları veya diğer soğutma yöntemleri gerektiği unutulmamalıdır.


    Fabrika çıkışı otomobillerde kullanılıyor
    Turbo uygulaması özellikle ülkemizdeki otomobil modellerinde süperşarjdan daha yaygındır. Bu uygulamanın bir çok zaman Avrupalı standart otomobillerde fabrika çıkışı uygulandığı da görülmektedir. Örnek olarak VW'nin 1.8 litre hacimli 125 beygir güç üretebilen motoruna uygulanan çok küçük türbünlü bir turbo ile 1.8T motorunu yarattığı ve 150 beygir güç ürettiği bilinmektedir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jan -- 24 Kasım 2004, 12:47:10 >







  • güncel...
  • kaynak?
  • evet arkadaşlar
    araba motorları çalışma prensipleri vs kaynakları önerebilir misinizi ?
  • :) Kaynak:

    Britanica looorous oldumu?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Prudencio

    evet arkadaşlar
    araba motorları çalışma prensipleri vs kaynakları önerebilir misinizi ?



    http://www.obitet.gazi.edu.tr/index.htm burası umarım size faydalı olur .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Jan

    :) Kaynak:

    Britanica looorous oldumu?

    olmadı jan

    http://www.autohaber.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=23

    Copyright © autohaber.com Tüm hakları saklıdır.

    Yayınlanma:: 2002-09-10 (35923 okuma)
  • Yanlış bir bilgi senin dediğin sistem Turbo sisteme değil İnterCooler sisteme girer.

    Turbo Sistem:

    Turboşarj, eksoz gazı ile çalışan bir süperşarj olarak tanımlanabilir. Gücünü süperşarj gibi kayışlardan ve dişlilerden değil, eksoz gazının basıncından alır.Yanma odasında patlayan hava benzin karışımı, gaza dönüşerek eksoz sübaplarından eksoz manifoltuna doğru itilir. Bu aşamada eksoza giden gazın basıncı, yol üzerindeki turbonun pervanesini döndürür ve bu yönlü pervane sayesinde gazın önemli bir kısmını türbüne girer. Türbün basınçlı gazla dolduğu andan itibaren ters yöndeki kompresör pervane de basınçla dönmeye başlar. Gazı, basınçlı bir şekilde, dışarıdan alınan ve emme manifoltuna giren temiz havanın üzerine püskürterek motora giren toplam hava yoğunluğunu ve basıncını normalin yaklaşık %50 daha üstüne çıkarır. Bu da içeri giren havanın benzinle birlikte ateşlendiğinde çok daha şiddetli bir patlama gerçekleştirmesini sağlar...




  • birde bunun uzerindeki motor kapagini degistirip subaru gibi gir kapak koyup turbonunda ustune blow off koyarsan cikan seni surekli dinlemek icin arada aragaz verecegine eminim ve diyeceksinki ulan bi turbo neymis be ben dinledim subaru impreza 4x4 e bindim ve gercektende arabaya verdiginiz parayi hak ediyor bu kadar guclu bir sasi ve motora deger
  • bilgiye bakıldığında turbo araba almak pek parlak fikir değil gibi geldi bana..
  • Torbo araba kullanmak bilgi ister en basidinden mesele arabayla yolculuktan geldiğinizde arabayı durduğunuzda hemen kapatmamanız gerekir 2-3 dk. relanti de çalışması lazımki türbünün içinde oluşan korumları dışarı atabilsin yoksa o korumlar orda kalıyor ve zamanla kanallarda sertleşme pürüzlü yüzey oluşturuyor ve dahada ilerlerde tıkanma...
  • eğer turboda kurum oluşuyorsa bu giderkende relantide çalışırkende olur. bence aracı durdurup 2-3 dk alıştırmakla bunun önüne geilemez
  • bildiğim kadarı ile bazı araçlarda turbo koruma sistemleri var.
    Tam hatırlamıyorum ama bir yerde okumuştum. Turbolu araçların turbo sistemlerinde yağ kalabiyo veya hava sıkışabiliyo onun için rolantide çalıştırmak lazım diye biliyorum. benim aracımda 1.8T bir araç. kapatmadan önce en az 30 sn rolantide çalıştırıyorum. Hem motor sıcaksa rahat soğuyor.
  • turbo timer vs vs vs bir çok sistem var bu tür sorunlara yol açmamak için , onları deneyin , mali boyutu biraz yüksek olabilir
  • Arkadaşlar benim bildiğime göre turbolu motorların hemen stop ettirilmemesinin sebebi kurum değil.(Ayrıca kurum oluşsa turbolar yakıt sistemini ısıtılmış hava ile beslediğinden ilgili yerler tıkanırdı.)
    Turbonun çalışırken döndüğünü hepimiz biliyoruz.Aracımızı durdurduğumuzda ise motoru hemen stop edersek turbonun sorunsuz birşekilde çalışmasını(dönmesini) sağlayan yatakların veya tam bilmiyorum rulmanlarda olabilir,yağlamasını kesmiş oluyoruz.Dolayısıyla aracımızın turbo sisteminin yağlaması kesildiğinden yağın yağlama işleminden ek olarak soğutma işlemini de iptal etmiş oluyoruz.Bunun sonucunda da turbonun yatakları oluşan ısıları üzerlerinden atamadığından dolayı gereğinden daha fazla yorulmuş oluyor.Ve ömrü böylece kısalıyor.Benim bildiğim turboların ayrıca bir soğutma tertibatının olmadığı ve soğutma işlemini de motordan aldığı motor yağı ile yaptığı.Umarım anlatabilmişimdir.Ayrıca motoru kendi rölanti devrini bulana dek beklettikten sonra kapatmalıyız desek bence daha doğru olur,arkadaşın turbo timer tavsiyesine de katılıyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: AnarKin

    Torbo araba kullanmak bilgi ister en basidinden mesele arabayla yolculuktan geldiğinizde arabayı durduğunuzda hemen kapatmamanız gerekir 2-3 dk. relanti de çalışması lazımki türbünün içinde oluşan korumları dışarı atabilsin yoksa o korumlar orda kalıyor ve zamanla kanallarda sertleşme pürüzlü yüzey oluşturuyor ve dahada ilerlerde tıkanma...


    turbonu pervanesinin bağlı olduğu bilya kısmı motor stop edildiği için yağlama durur pervane bir süre yağlama yapılmadan döner eğer bu bir kaç kez tekrarlanırsa arızalar baş gösteriri.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 13mu

    bildiğim kadarı ile bazı araçlarda turbo koruma sistemleri var.
    Tam hatırlamıyorum ama bir yerde okumuştum. Turbolu araçların turbo sistemlerinde yağ kalabiyo veya hava sıkışabiliyo onun için rolantide çalıştırmak lazım diye biliyorum. benim aracımda 1.8T bir araç. kapatmadan önce en az 30 sn rolantide çalıştırıyorum. Hem motor sıcaksa rahat soğuyor.

    araba passat veya golf mü eğere ikisinden biri ise sana danışacağım bir iki şey var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shakedown


    quote:

    Orjinalden alıntı: 13mu

    bildiğim kadarı ile bazı araçlarda turbo koruma sistemleri var.
    Tam hatırlamıyorum ama bir yerde okumuştum. Turbolu araçların turbo sistemlerinde yağ kalabiyo veya hava sıkışabiliyo onun için rolantide çalıştırmak lazım diye biliyorum. benim aracımda 1.8T bir araç. kapatmadan önce en az 30 sn rolantide çalıştırıyorum. Hem motor sıcaksa rahat soğuyor.

    araba passat veya golf mü eğere ikisinden biri ise sana danışacağım bir iki şey var



    18 T Passat !
  • araba hakkındaki görüşleriniz artılarıve eksileri ile tavsiyeleriniz ne olur rakipleri ile arasındaki kıyas ta hangi tarafları ağır basar.cevap için şimididen teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shakedown

    araba hakkındaki görüşleriniz artılarıve eksileri ile tavsiyeleriniz ne olur rakipleri ile arasındaki kıyas ta hangi tarafları ağır basar.cevap için şimididen teşekkürler.


    Bu mesajı yanlış bir yere yazdınız sanırım , doğru yere yazdıysanız hangi araba hakkında görüş bildireceğiz ?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.