< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Türkiye'de üretilen otomobillerin yerlilik payları açıklandı: Togg ilk sırada (4. sayfa)




-
-
Bu gördüğünüz Çin markaları daha yeni zarardan kurtuldu oda 100 markadan 3-4 tanesi.
Bunuda Çin elektrikli arabayı şehirlerde zorunlu yapınca pazar payı %50 olunca oldu.
Togg daha yıllar var kar etmesine, şimdi anladınız mı yıllarca yok mu bir baba yiğit yapacak diye aradı aradı bulamadı. Çok sıkıntılı bir iş dalı
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sen mi bilecen benim milliyetçilik duygumu? Sana mı kaldı? Togg'u öven ve mehdi bekleyen tarih öğretmeni trolle aynı kafada değilim diye millyetçiliğim kabul olmuyor mu? Ben kullanmadığım hiçbir şeyi övmem. Bu kötülediğim veya değer vermediğim anlamına gelmez. İnfulencerlar gibi marka trollüğü yapmıyorum.
Forumda Atatürk'e edilen hakaretleri şikayet edince sadece mesaj silmeyle gördük ne olduğunuzu...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi headdhunterr -- 13 Mart 2025; 17:37:57 > -
TOGG Türk malı değil ki. Motor Alman, Şasi Italyan, Pil Çayna
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Headlong Into Carnage -- 13 Mart 2025; 17:33:0 > -
Bilemem hangi mod ne yapmış varsa şikayetiniz yazarsınız.
Togg kullandım ve güzel araç iyi araç. Sizde deneyin fikriniz değişebilir, milletçi olup olmamanız beni ilgilendirmez evet öyleyseniz sevindim. Siyaset ile belli Togg’u birbirine karıştırmışınız. O yüzden bu zamana kadar denemeden deneyenlerede laf atıyor yada inceleme yapan bir çok kişiyi zan altında bırakıyorsunuz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
yerlilik oranı nası hesaplanıyo bana göre aracın değerinin yüzde kaçta kaçı ülkemizde kalmış odur ve pil motor bilgisayarı dışardan olan bir araçta yerlilik imkansız 75 olması
-
Ben kötü bir niyete sahip olmadan, yerliliği komple yerli olarak görüyorum. Yani her parçası yerli. Böyle değilse, yerli montaj diyorum. Ha başka ülkelerin ürettiği araçlar da böyle diyorsan onlar da o ülkelerin yerli araçları değil.
-
https://boykotdedektifi.org/b/anadolu-grubu-2028
Togg'u siyasi malzeme yapan aynı tipler ortağı olan Anadolu Grubunu çatır çatır boykot ediyor. Daha geçen gün Tüsiad'ı hedef almadılar mı?
-
Ya ben diyorum ki siyaset ile bunu karıştırmayın. Siyasi malzeme iki tarafta yapıyor.
Birisi doğal olarak kendine yarandırıyor, öbürü kötülüyor siyasi olmadan bakmıyorsunuz sizde belli ki daha uzatmaya gerek yok iyi forumlar.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Togg 2023'de 9,6 milyar TL kar etmiş diye yazıyorum. TOGG'un daha yıllar var kar etmesine diye cevap veriyorsunuz.
Ben mi anlatamıyorum, siz mi anlamıyorsunuz?
Konumuz zaten TOGG'un karı, zararı vs. değil. Konu cevap verdiğim arkadaşın TOGG'un zarar etmesinin zorunlu olduğunu iddia etmesi. Ben de ona sordum: Zarar zorunluysa 2023 karı neyin nesi?
Ben buna cevap bekliyorum, TOGG'un zarar etme gerekçelerini değil. TOGG kar eder, zarar eder, mesele bu değil.
Mesele TOGG zarar etmek zorundadır iddiasının altının doldurulması ve bu çerçevede 2023 karının açıklanması.
Hatta konu TOGG bile değil. Konu yeni kurulan bir firmanın ilk yıllarında zarar etmesi zorunludur deniliyorsa, böyle bir firma ilk yıl nasıl kar ediyor, edebiliyor, onun açıklanması talebidir. Konu teknik bir konudur, siyasi değildir. TOGG'a karşı olmak ya da savunmak değildir.
Bir açıklamanız varsa buyrun açıklayın, sorduğum arkadaş açıklayamadı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 14 Mart 2025; 13:30:36 >
-
palavra, açık ve net. böyle açıklamaların gerçekçiliği anca TÜİK'in enflasyon hesaplaması kadar gerçektir.
-
Şikayet ettim, işlem yapılmadı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim yorumumda yerliliğiyle ilgili bir ifade var mı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yerli olmayan bir şeye "yerli değil bu" deyince duyacağınız en saçma karşılık :):):)
Nedir bu yerli düşmanlığı :):):)
-
Ben de bir ara bu yerlilik oranını nasıl bulabiliyorlar, sayıya, matematiksel hesaba nasıl dökebiliyorlar diye merak etmiştim. Bu haberi görünce bir kez daha hatırlayıp en sonunda ChatGPT'ye sordum. Yanıtını yapıştıralım.
Bir ürünün yerlilik oranı, genellikle ürünün üretiminde kullanılan malzeme, bileşenler ve iş gücünün ne kadarının yerli kaynaklardan sağlandığını belirlemek için hesaplanır. Bu oranı hesaplamak için birkaç farklı yöntem kullanılabilir, ancak en yaygın iki temel yaklaşım şunlardır:
Alıntı
metni:1. Maliyet Esasına Göre Hesaplama Bu yöntemde, ürünün üretimi için harcanan toplam maliyet içinde yerli ve ithal bileşenlerin payı hesaplanır. Matematiksel olarak şöyle ifade edilebilir: \text{Yerlilik Oranı} (\%) = \left( \frac{\text{Yerli Maliyet}}{\text{Toplam Maliyet}} \right) \times 100 Örneğin, Togg T10X’in üretiminde kullanılan parçaların, işçiliğin ve diğer girdilerin toplam maliyetinin 100 birim olduğunu düşünelim. Eğer bunun 74,93 birimi Türkiye’den tedarik ediliyorsa, yerlilik oranı %74,93 olur. Bu yöntemde hesaplama yapılırken şu kalemler göz önüne alınır: Parça ve bileşen maliyeti: Motor, batarya, şasi, elektronik aksam gibi parçaların yerli olup olmadığı. İş gücü maliyeti: Üretim sürecinde çalışan işçilerin, mühendislerin ve diğer personelin yerli olup olmadığı. Enerji ve yan maliyetler: Üretimde kullanılan elektrik, su, lojistik gibi hizmetlerin yerli kaynaklardan mı sağlandığı. Örneğin, Togg’un bataryası Çin’den ithal ediliyorsa, bu bataryanın maliyeti yerlilik hesaplamasına dahil edilmez, yani yerlilik oranını düşürür. --- 2. Parça Ağırlığına veya Adedine Göre Hesaplama Bu yöntemde, otomobilin toplam ağırlığı veya içindeki parça sayısı baz alınarak yerlilik oranı belirlenir. Formül şöyle olabilir: \text{Yerlilik Oranı} (\%) = \left( \frac{\text{Yerli Parça Sayısı veya Ağırlığı}}{\text{Toplam Parça Sayısı veya Ağırlığı}} \right) \times 100 Eğer bir araç 1000 kg ağırlığında ve bunun 750 kg’ı yerli üretim parçalar içeriyorsa, o zaman yerlilik oranı %75 olur. Ancak bu yöntem, özellikle elektronik ve yazılım bileşenleri gibi hafif ama kritik parçalar için eksik kalabilir. --- 3. Karma Hesaplama (Maliyet + Stratejik Değer) Bazı ülkeler, yerlilik oranını belirlerken sadece maliyet veya ağırlık bazlı değil, stratejik öneme göre de ağırlıklandırma yapar. Örneğin: Motor, batarya, şanzıman gibi kritik parçalar daha fazla ağırlıklandırılabilir. Bir aracın yazılımı, elektronik sistemleri yerli geliştirilmişse, yerlilik oranına ek katkı sağlayabilir. Bu yüzden, Renault Clio %67 yerlilik oranına sahipken, Togg %74,93 çıkabiliyor. Çünkü Togg’un bazı kritik bileşenleri (örneğin gövde ve birçok iç parça) Türkiye’de üretilirken, bataryası gibi bazı önemli parçalar ithal ediliyor. Renault Clio'nun ise motor ve şanzıman gibi temel parçaları kısmen Fransa’dan gelebiliyor. Sonuç olarak, yerlilik oranı ölçümünde genellikle maliyet bazlı hesaplama en çok tercih edilen yöntemdir, ancak ülkeden ülkeye değişen özel hesaplama kriterleri de olabilir. Uzun uzun üsteledim, tartışır gibi sordum GBT'ye ama tüm mesajları buraya yazamayacağım, zaten yazı yeterince uzun gerek de yok. Özetle yerlilik oranında bana en mantıklı gelen kısım maliyet hesabı. Finansal açıdan da işin matematiksel boyutuyla da en mantıklısı en objektifi bu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Kusura bakmayın millete papağan gibi yazmaktan sizede denk gelmiş.
Bilançoda ilk sene neden kar açıkladılar hiç fikrim yok. Biraz araştırdım ama bilançoları tamamen açıklamadan bunu bilmemiz imkansız ne yaptıklarını tahmin edemiyoruz.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Rica ederim, kusura bakacak bir şey yok. Soruyu sorduğum arkadaş da sizden önce aynı cevabı verince, ya ben anlatamıyorum ya da anlamıyorlar çünkü dikkatlice okumuyorlar diye düşündüğümden öyle yazdım.
Ben AKP'ye müzmin muhalifim ama TOGG'u bugünkü haliyle savunurum. Proje gündeme geldiğinde karşı çıkmıştım çünkü devletin bu tür işlere kalkışmasını doğru bulmuyorum (minimalist devletten yanayım). Ama şirket kuruldu, fabrika inşa edildi ve üretim başladı. TOGG artık bir milli değerdir ve iyi ve rekabetçi ürünler sunduğu, tüketiciyi aldatmadığı müddetçe özenle korunmalıdır.
TOGG zarar etti diye de sevinenlerden değilim. Bu şirketin yaşamasını, büyüyüp gelişmesini isterim fakat bu ortaklık yapısıyla sanki biraz sıkıntılı.
-
Ortaklık yapısında bir sıkıntı yok. AKP'de sektöre kendi karışamadığı için zira sonuçta Çin değiliz zorla kurdurdu büyük şirketlerin başına bıraktı biri caydı ama 4'ü bence devam ederler.
Sorun şirketin ciddi derecede genç olması ilk aracın sorunlarını daha bir kaç aydır tamamen çözdüler. İkinci model bir türlü çıkamadı geciktikçe gecikti, daha 3. Model ortada yok.
Sonra batarya fabrikası halen kurulmuş değil. Yurt dışı satış sorunlardan dolayı gecikti.
Ülkede siyasi sorunlardan dolayı neredeyse yarısı togg araba mı ya şimdi diyor nerede karşılaşsam.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tartışmanızdan bağımsız ilgili şikayeti alabilir miyim?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Normal değil mi? TOGG'u AKP propaganda nesnesi olarak kullanırsan, insanların nefret etmesi gayet doğal. Bu kafayla tabii ki ülkenin yarısına satamazlar. Markayla AKP'yi özleştirdikleri için çok büyük bir pazarlama yanlışı yaptılar. Üniversitelerde pazarlama derslerinde "case study" olarak okutulacak kadar berbat bir pazarlama hatası.
Kuşkusuz şirketin ortakları bunu istememişlerdir ama TOGG daha baştan iktidar tarafından AKP'nin seçim propagandası olarak kurgulandığından, yapacak bir şeyleri yoktu.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X