Şimdi Ara

TÜRKİYE NEDEN YERLİ OTOMOBİL ÜRETEMİYOR ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
4
Favori
15.134
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomobil konusunda tren kaçtı.

    En azından diğer sektörlere doğru yatırım yapılmalı.

    Elektronik,uçak falan.

    Bunlar yakalansa yine yeter
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1520extreme

    i- Kamu-özel sektör ortaklı yeni bir girişim başlatılırsa,
    ii- Kamuda kullanılacak araçlar bu girişimden alınırsa,

    BAL GİBİ DE OLUR.

    Ancak ben bu işin, yıllardır faaliyet gösteren bir markanın satın alınması yolu ile başlatılması gerektiğine inanıyorum. Aklıma ilk gelen örnek ise Volvo. Çinlilerin stratejisi gayet güzel idi. Dünyanın en güvenli arabalarını üreten Volvo firması Cherry' yi güvenlik ve araba gibi araba yapmak konusunda ileri taşır mı dersiniz :) ?

    Saygılarımla.

    Hocam kamu ortaklığa girermi bilmem ama eminim devlet yardımı olacaktır zaten sözler verildi... ayrıca devlet araç alımı yapacağı zaman yerli üretime herzaman öncelik tanınmıştır (bkz. polis aracları sadece renault hyundai ve ford'dan alınır) mesela ülkemizdeki silah sektörüde devlet desteği ve alımı sayesinde baya ilerlemiştir... Yanlış bilmiyorsam toyota da Türkiyedeki yerli üretimi teknolojik paylaşımla destekleme sözü verdi. Umuyorum ki bu konuda bazı çalışmalar yakın gelecekte somut bir hale gelir.
    Konu hortlamış ama bence sürekli canlı tutulması gereken bir konudur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vecihi Hürkuş savaşta düşen uçakların parçalarını toplayıp ilk uçağı yapmış zor bela izinler alarak....Sonra uçağı denemeye izin vermemişler...Adamda birgün kendi yaptığı uçağı kaçırıp test etmiş herşey olumlu bir şekilde yere inmiş..

    Sonuç: Vecihi Hürkuş 15 gün hapis cezası,para cezası vs...

    İşte böyle bir ülkede yaşadığımızdan dolayı üretemiyoruz..
  • Koreliler var aramızda çünkü, türkten çok koreli var burada. Türk arabası olsa gene i30 alırlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloGTI

    Koreliler var aramızda çünkü, türkten çok koreli var burada. Türk arabası olsa gene i30 alırlar

    Bir de İrlandalilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapılırsa satmaz diye bir şey yok uygun fiyatlı olduktsn sonra peynir ekmek gibi satar.Kaliteye gerek bile yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba yapmak zamanımızın teknolojisinde bir problem değil , fakat yapılan araç tiçarı değer taşımalı dünya pazarlarına açılabilmeli , bunlar çok büyük miktarda yatırım gerektiriyor , yani mevzu ucuza satılsın o zaman alırız mevzusu değildir önemli olan markalaşma sürecidir bu konuda ülkemiz çok geç kalmış durumda atı alan üsküdarı geçmiştir...
  • Otomobil üretim silah sanayisi üretimiyle aynı temeller üzerinde . Fabrikalar savaş zamanı değişiklikler ile silah ve ordu ihtiyaçlarını üretebilir hale getiriliyor. İkinci dünya savaşında Bmw, Toyota Rolls royce , wolsvagen uçak dahil hertürlü savaş araç gereçlerini üretmişlerdir .Fabrikalar barış zamanında otomobil savaş zamanında silah üretir. Nükleer santraller barış zamanında enerji savaş zamanında nükleer silah ürettir. Bugün otomobil üretemiyen Türkiye Osmanlının son dönemlerinde at bile üretemiyordu. Ordu için atlar avrupadan geliyordu. Güçlü ülke sadece otomobil değil tüm sanayisi güçlü ülkedir. Türkiye ne yazık ki sömürge bir ülke. Bağımsız değil . Bir şey yapmaya çalıştığında aselsan'da olduğu gibi mühendisleri tek tek öldürülür. Özalda ve mendereste olduğu gibi başbakananı bile koruyamaz. Gerici diye beyenmediğimiz İran Kendi Nükleer enerjisin, uçağını ve hatta otomobilini üretiyor. Çünkü Özgür.




  • bundan sonra üretilecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloGTI

    Koreliler var aramızda çünkü, türkten çok koreli var burada. Türk arabası olsa gene i30 alırlar

    Satış rakamlarına bakarsanız ki hatta sizin nick'e bakıldığında Korelilerden ziyade Alman bozması çok gözüküyor.
  • ben bizim milleti anlamakta güçlük çekiyorum.yorumlara bakıyorum hemen herkes karamsar.neden?yapılamazmış yapılsada satılamazmış v.s. bugün yerli olarak bilinen kuş serisi otomobiller hala alınıp satılıyor hemde peynir ekmek gibi.üstelik şahsen ben tofaşı kapımın önüne dahi koymam çünkü yerli olduğu iddia edilen tofaş aslında fiat patenti altında üretilen ve yerli montajdan başka birşey değil ama hastası tonlarca.Türkiyede araba üretilir.hemde bal gibi üretilir.peynir ekmek gibide satar.eğer düzgün bişey üretilirse.devlet destek verirse-ki vereceklerini söylediler-kesinlikle mükemmel satar.Türkiyede en az 10 milyon motorlu araç var.yabancı markalar Türkiyede 3000-5000 sattıklarında sektör lideri olurken gerçekten tamamen yerli bir otomobil 100 tane dahi satamayakmı.bu kadar karamsar olmayın.bundan 20-30 yıl önce Türk malı dendiği zaman herkes burun kıvırıyordu.artık hımm Türk malıysa kalitelidir diyor.1960 larda devrimde yola çıkacağında sırf bu karamsar fikirler yüzünden o otomobil yola çıkamadı.biraz vizyonunuzu genişletin.karamsar olmayın.hiç bir şey kaçmadı.otomotiv sektöründe söz sahibi olmamamız için hiçbir neden yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mucitat

    ben bizim milleti anlamakta güçlük çekiyorum.yorumlara bakıyorum hemen herkes karamsar.neden?yapılamazmış yapılsada satılamazmış v.s. bugün yerli olarak bilinen kuş serisi otomobiller hala alınıp satılıyor hemde peynir ekmek gibi.üstelik şahsen ben tofaşı kapımın önüne dahi koymam çünkü yerli olduğu iddia edilen tofaş aslında fiat patenti altında üretilen ve yerli montajdan başka birşey değil ama hastası tonlarca.Türkiyede araba üretilir.hemde bal gibi üretilir.peynir ekmek gibide satar.eğer düzgün bişey üretilirse.devlet destek verirse-ki vereceklerini söylediler-kesinlikle mükemmel satar.Türkiyede en az 10 milyon motorlu araç var.yabancı markalar Türkiyede 3000-5000 sattıklarında sektör lideri olurken gerçekten tamamen yerli bir otomobil 100 tane dahi satamayakmı.bu kadar karamsar olmayın.bundan 20-30 yıl önce Türk malı dendiği zaman herkes burun kıvırıyordu.artık hımm Türk malıysa kalitelidir diyor.1960 larda devrimde yola çıkacağında sırf bu karamsar fikirler yüzünden o otomobil yola çıkamadı.biraz vizyonunuzu genişletin.karamsar olmayın.hiç bir şey kaçmadı.otomotiv sektöründe söz sahibi olmamamız için hiçbir neden yok

    Hayır hocam devrim karamsarlık yüzünden yolda kalmadı. Ford ve diğer markaların baskıları yüzünden seri üretime geçirilmedi. Eğer baskı yapmasalardı ve şu lanet basın olmasaydı şuan devrim dünyanın sayılı arabalarından biriydi.




  • Özel sektör otomotiv sektörüne girmeye çekiniyor çünkü devler piyasada yeni çıkanları ezip geçer. devlet hazır BMC ye el koymuşken burda kendi imkanları ile motor üretmeye ve prototipleri yapmaya başlasın, daha sonra uygun fiyat ve uzun vade ile piyasa sürsün araçları, zamanla özelleştirme yapılabilir. Tecrübe kazandıkça dış piyasaya açılabilir, tabi 100 yıllık markalarla nasıl baş edecekler onlar düşündürücü tek çıkar yol uygun fiyat ve uzun vadeli satışlar gibi görünüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mumenu -- 7 Haziran 2013; 20:32:10 >
  • Türkiyede her türlü parça üretilecek altyapı ve imalat imkanı var amma ve lakin bunu sürdürebilecek ar-ge yahut devam ettirebilecek bilgi birikimi yok.
  • Bence bu saatten sonra yeni markalar resmen ezilir piyasada.

    Bizi bırakın arkasında Çin devletinin olduğu markalar bile pazara giremiyorlar.

    Adamlar kendi ülkeleri dışında yoklar.Onlar da sağdan soldan marka toplamaya çalışıyorlar malum.

    Sadece mevcut markalar iş yaparlar.

    Elektrikli araçlar da fos çıktı bi nevi.

    Oligopoli oldu araba pazarı.Ne kadar paran ve imkanın olsa da giremezsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Bence bu saatten sonra yeni markalar resmen ezilir piyasada.

    Bizi bırakın arkasında Çin devletinin olduğu markalar bile pazara giremiyorlar.

    Adamlar kendi ülkeleri dışında yoklar.Onlar da sağdan soldan marka toplamaya çalışıyorlar malum.

    Sadece mevcut markalar iş yaparlar.

    Elektrikli araçlar da fos çıktı bi nevi.

    Oligopoli oldu araba pazarı.Ne kadar paran ve imkanın olsa da giremezsin.

    ince bir ayrıntıyı hatırlatıyım. Çin malı dediğiniz araçlar hakikaten ucuz ve kalitesiz parçalarla üretiliyor.kaliteli parçalarla üretilenleride var ama o fiyata şahsen ben Çin malı sıfır bir araç alıp elimde patlamasına razı olmaktansa 2-3 yaşında Avrupa veya Japon Kore malı bir araç alıp 2. el deki yaşanması olası riskleride ortadan kaldırırım.kişisel fikrim tabi.yerli bir otomobilde(ama kaliteli üretilmek koşuluyla)bu tür bir sıkıntı yaşanmaz.yedek parça sorunu zaten az olacak.bu doğrudan 2.elede yansıyacak.birde insanımız gösterişi sever.çin malı araçlar gösterişten tamamen uzaklar.uzaktan baktığında bile dandik ve çakma ürün görüntüsü üzerine yapışmış adeta.çok ekstra bir durum olmazsa ben çin malı almam şahsen.alanlarada şaşıyorum.diyorlarki sıfır.iyi güzelde 2-3 sene sonra bu araba sıfır olmayacak.satabilecekmisin.evladiyelik binemeyeceğin aşikar.en iyimser şekliyle bir çin otomobilinin ömrü 10 seneyi geçmez bana göre.ama kaliteli yerli bir otomobil 20-25 sene binilebilir bence.neden olmasın?




  • Ben de almam Çin malı.

    Burda sokakta birinde var.

    Ufak bi sürtme vardı.Adam yaptırmamış.

    Orası resmen çürümeye başladı.Nerdeyse metale inecek mübarek.

    Araçlarda ciddi mühendislik sorunları var.

    Ama bi 10-15 yıla belli bi standart tuttururlar.
  • İçten yanmalı motor trenini kaçırdık.

    Aslında Mini gibi ufak, şirin, elektrikli, şehir içi otomobili üretilse çok güzel olur. Çünkü hem Avrupa pazarında hemde Türkiye pazarında böyle bir araca ihtiyaç var. Tabi pil kirası gibi saçma bir haraç kesilmezse.
  • Türkiye ile Güney Kore otomobil üretme dinamikleri karşılaştırması ;

    "Güney Kore otomotiv endüstrisi için bu gelişim sürecindeki en dikkat çekici ayrıntı ihracata başlamadan önce, yani henüz “transformasyon” sürecindeyken, hükümetin uyguladığı politikalar olmuştur. Hükümet bebek endüstrilere verdiği teşvik paketlerinin yanı sıra iç talebin yalnızca yerli üretim ile karşılanması için büyük çaba harcamıştır. Düşük ithalat rakamlarının en büyük nedeni transformasyon sürecinin sonuna kadar uygulanan yüksek vergi oranları olmuştur."

    http://www.tepav.org.tr/upload/files/1363099911-6.Ic_Pazari_Korumadan_Yerli_Otomobil_Olur_mu.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 29 Haziran 2013; 10:47:22 >




  • Sene 2005, Türkiye ile alakası olmayan John Perkins kitabında anlatıyor..

    * Kendi otomobilini üretemeyen ülkeye borç para verip otobanlar, yollar yaptırırız
    * Sonra onlara arabalarımızı satarız
    * sonra bankalarını satın alırız
    * o bankalardan halka ucuz krediler verip daha çok araba almalarını sağlarız
    * Böylece verdiğimiz o krediyi arabamızı satarak geri alırız, hem de faiziyle.

    O ülkeye Dünya Bankası ya da kardeş kurumlardan bir kredi ayarlarız. Ayarlanan kredi asla o ülkenin hazinesine gitmez. O ülkede ‘proje’ yapan bizim şirketlerimizin kasasına girer.

    Enerji santralleri, sanayi alanları, limanlar, dev havayolları yapılır.. Aslında insanların işine yaramayan bi yığın beton. Bizim şirketlerimiz kazanır .. O ülkedeki birileri de nemalandırılır. . Toplum bu düzenekten hiçbir şey kazanmaz. Ama ülke büyük bir borcun altına sokulmuş olur. Bu o kadar büyük bir borçtur ki ödenmesi imkansızdır. Plan böyle işler..
    Sonunda ekonomik danışmanlar/tetikçiler olarak gider onlara deriz ki: ‘Bize büyük borcunuz var. Ödeyemiyorsunuz. O zaman petrolünüzü satın, doğal gazı bize verin, askeri üslerimize yer gösterin! Askerlerinizi birliklerimize destek olmaları için savaştığımız bölgelere gönderin, Birleşmiş Milletler’de bizim için oy verin!. Elektrik, su, kanalizasyon sistemlerinizi özelleştirin! Onları Amerikan şirketlerine ya da diğer çok uluslu şirketlere satın!
    Sosyal hizmetleri, teknik sistemleri, eğitim kurumlarını, sağlık kurumlarını hatta adli sistemleri ele geçiririz Bu, ikili üçlü dörtlü bir darbeler serisidir....

    John PERKINS

    Alıntıdır..



    BİR EKONOMİK TETİKÇİNİN İTİRAFLARI - John PERKINS




    Araştırın, Okuyun, Uyanın, Uyarın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tarals40 -- 5 Nisan 2014; 2:14:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.