Şimdi Ara

TÜRKİYE NEDEN YERLİ OTOMOBİL ÜRETEMİYOR ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
4
Favori
15.134
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Üretiliyor markası t ile baslıo hatırlamıyom 2012 de yapılıp satılcakmış

    Dizel motor 20hp ticari araç kia kamyonetler gibi 75 basabiliyomuş 1ton alabiliyormuş
  • Böyle bir konuda forumdan biri direkt Daimler AG'yi alsın devlet demişti. Sizce de mantıklı değil mi? Parayı basıp alalım mis gibi müthiş markamız olur.
  • Çünkü türkiye tam bağımlı sömürge ülkesi. Mercimek nohut hatta marul ithal geliyor bu ülkeye. Ne arabasından bahsediyorsun?
  • aklıma devrim geldi
  • Türkiye neden otomobil üretsin?
    Buna hep topu kenara atacak cevaplar veriliyor. Ulusal, ekonomik, kültürel, politik cevaplar... Ne zaman cevap otomobil dairesi içinde gerçekten gerçek bir otomotiv cevabı verebiliriz o zaman (istenmese bile) gerisi gelir.

     TÜRKİYE NEDEN YERLİ OTOMOBİL ÜRETEMİYOR ?
  • Gerek yok , yeteri kadar üretim var Türkiye'de
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Hükümet teşvikli, %100 yerli bir otomobil imal etmeye kalksak büyük ihtimalle Renault-Hyundai-Ford-Honda-Toyota vb. fabrikalarını arka arkaya kapatma kararı alabilir, böyle bir durumda da kırılmaya son derece müsait ekonomimiz anında göçer...

    Türkiye'nin bu saatten sonra yapması gereken, elektrikli araç üretimine yönelmek olabilir... Ya da dışarıdan buraya daha çok marka çekmek, milliyetçi veya faşist değilim, ama komünist de değilim, ne kadar çok marka ülkene yatırım yaparsa o kadar iyi. Chevrolet Avrupa'da bir fabrika açacak, Türkiye olsa muazzam olur (araç fiyatları etkilenmez ama fabrikanın katacağı katkı çok büyük olur.) Çinliler bile düşünüyordu sanırım, Adana'da bir yatırım ama o iş ne oldu bilmiyorum.




    +111

    tam nedeni işte budur




  • tekrar yazayım. türkiye'nin ilk otomobili üretim aşamasında. projeyi gördüm çünkü. boş yere komplo teorisi üretmeyin. 1-2 yıla yollarda olacak
  • Yahu bırakın yerli otomobili, tutundurma faaliyeti falan derken 20-30 yılı bulur piyasada tutunması.Zaten o zamana içten yanmalı motor diye bişey kalmaz.Bence bize lazım olan acilen batarya jenaratör akü aktarma organları tahrik sistemleri gibi üretimi yapmamız.İllede arabamız olacağına akıllı davranıp volvoyu gaptırmayaydık çekik gözlülere.Hem tutundurma faaliyetine de gerek yok volvo işte.Devletle özel sektör yarı yarıya alırdı.Belli bir noktaya geldikten sonrada devlet hisselerini devredip çekilirdi bu kadardı olay.O da kaçtı.Keşke biri şu ara tüm dünyada beğeniyle satılan bir otomobil ismini satılığa çıkarsada alsak.İllede ismi türkçe olacak diye kaşınmanın alemi yok gökkuş akkuş göktürk yıldıray saldıray.Bir ismin tüm dünyada doğru anlaşılması için kılı kırk yarıyor firmalar.Bu araç modelleri için.Araçların ana isimleri çok daha önemli konumlandırma için.Aman her neyse volvo ismi gitti ona yanarım ben




  • konuyu hortlatmış olacağım ama bende kişisel görüşlerimi belirtmek istedim.aslında motor üretiyoruz.tümosan bu amaçla kurulmuş bir kuruluş ve yıllardır zaten motor üretiyor.bunun haricinde ben konyalıyım.dolayısıyla konya sanayisini çok iyi biliyorum.sizi temin edebilirimki sadece ve sadece konyadaki sanayi kuruluşlarını gezerek tam manasıyla bir otomobil üretecek kadar yedek parçayı toplarım.bunun istanbulunu kayserisini bursasını izmirini adanasını gebzesini ve sanayi kenti olan diğer illerimizi hiç hesaba katmıyorum bile.birçok kuruluşumuz otomotiv devlerinin ana sanayine yedek parça üretiyor.dünya devleri önemli derecedeki yedek parçalarını türkiyede ürettirmeyi yeğliyor.kendimde otomotiv yedek parça üretimi yapan bir kuruluşta çalışıyorum daha öncede birçok otomotiv yedek parça üreten kurluşta görevlerim oldu.şuan çalıştığım firmada bir çokları gibi ana sanayiye üretim yapıyor.ürettiğimiz ürünler doğrudan banta gidiyor.yani anlıyacağınız kalite konusunda da eksiğimiz yok gibi birşey.peki sorunumuz ne?aslında en büyük sorunumuz vergiler.gerçi başbakan bu konuda güvence verdi ama bu güvenceyle kaç tane babayiğit meydana çıkabilir.bunu bende sizin gibi merak ediyorum.ne tasarım ne üretim ne montaj nede hammadde konusunda türkiye hiç bir şekilde dışa bağımlı olmak mecburiyetinde değil.mercedesin c serisini peugeotun 206 modelini tasarlayan kişi bir türk.ve daha birçokları var.birçok demir çelik fabrikamız yeterli alt yapıyı sağlayacak kapasitede.imalat sektörümüzde makine parkuru gayet gelişmiş ve yeterli seviyede.iş gücü açısından avrupanın önündeyiz.tecrübe ve deneyim olarakta çok geri sayılmayız.bu konuda avrupalı meslektaşlarından daha yetenekli tanıdığım düzinelerce usta varki bunu genele yaydığımızdaki tablo daha iç açıcı bence.gerekli tüm imkanlar aslında elimizde fazlasıyla var.hani un var şeker var yağ var ama helva yapmayı bilen aşçılar kollarını sıvamaya cesaret edemiyor.olayın teferruatı bu.bilgim dahilinde birşey daha ileteyim.yakın bir zamanda 3gen adında bir otomobilimiz arz-ı endam edecek.isim tescili alındı.şu an son sürat bitirilmeye çalışılıyor.bu projede bir arkadaşımda görev alıyor.tübitak destekli bir proje.detaylarını bende çok fazla bilmiyorum.şirket sırrı diye paylaşılmıyor.ama çok az bir süre kaldığı konusunda bilgilerim var.sabırla bakleyelim.




  • Kritik parçalar üretilmiyor ki araç üretilsin.

    Mesela şanzıman üreten firmamız yok.

    Turbo yoktu.ECU da önemli...vs.

    Bu tarz üreticiler olsa yerli oto kendiliğinden gelir ama o işe de güzel para koymak lazım arge için.

    Bizimkiler diğer firmalarınkileri üretiyorlar ama o sayılmaz.Önemli olan bunları tasarlamak ve tedarik zinciri kurmak.
  • şanzıman konusunu bilemem.ama turbo üreten firma var.ayrıca bu çokta mühim değil.dünya devi mercedesin son model bir ticari aracı olan citan'da renault motoru şanzımanı ve yürür aksamı var.artık a marka bir aracın yedek parçası b marka bir araca uyabiliyor.firmalar arge konusunda bir çok firmayla koordineli çalışıyor.üstelik bu sadece grup içerisindeki markalar için geçerli değil.mesela fiat ducato citroen jumper peugeot boxer %90 birbirinin aynısı araçlar.ama ne citroen nede peugeot fiat grubu araçlar değil.mercedes sprinter ve volkswagen volt aynı platform araçları.bunun gibi birçok marka ve model sayabiliriz.yani gelmeye çalıştığım nokta şanzımanı türkiyede üretilmiyorsada bu çok büyük kayıp olmaz.şaseyi motoru üretelim geriside pekala gelecektir.iran kadar hindistan kadar olamayacakmıyız?
  • Cumhuriyet tarihi boyunca Antalya gibi bir şehre neden demiryolu ile gidilemiyorsa o yüzden...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Cumhuriyet tarihi boyunca Antalya gibi bir şehre neden demiryolu ile gidilemiyorsa o yüzden...

    1 hafta kadar önce yerel bir televizyonda antalyaya tren gideceği konusunda bir müjde aldım.gerek lojistik gerekse turistik seferler 2015 sonu itibariyle hizmete açılacakmış.televizyonun yalancısıyım doğruluğunu araştırmadım
  • kim alır yerliyi polat alemdarmı dediniz???
  • Araba yurtdisinda uretilirse devlet otv kdv aliyor. Yerli uretilse de devlet bunlari alacak. Hatta otv indirimi olursa devlet yerli aracin vergisinden de zarar edecek. Yatirim yapsa gene zarar edecek. Oyleyse ne imis devlet yerli araba istemezmis. Bu kadar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karsan concept v1 2014 yılında seri üretime geçecek deniyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elektrikçiler -- 31 Mart 2013; 2:07:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    klasik bir soru olacak ama

    türkiyede otomobil yapmak için gerekli olan bütün parçalar üretilemiyor mu ?

    Veya başka bir sebebimi var

    Türkiyede yerli motor bloğu dökülüyor. Segmanlar sübaplar üretiliyor. Niye yerli otomobil üretilmiyor? Koçlara sabancılara sormak lazım. Türkiye onların mıntıkası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .GalataSaray.

    Karsan concept v1 2014 yılında seri üretime geçecek deniyor.

    E hadi bakalım
  • i- Kamu-özel sektör ortaklı yeni bir girişim başlatılırsa,
    ii- Kamuda kullanılacak araçlar bu girişimden alınırsa,

    BAL GİBİ DE OLUR.

    Ancak ben bu işin, yıllardır faaliyet gösteren bir markanın satın alınması yolu ile başlatılması gerektiğine inanıyorum. Aklıma ilk gelen örnek ise Volvo. Çinlilerin stratejisi gayet güzel idi. Dünyanın en güvenli arabalarını üreten Volvo firması Cherry' yi güvenlik ve araba gibi araba yapmak konusunda ileri taşır mı dersiniz :) ?

    Saygılarımla.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.