Herkese selamlar, öncelikle bu konuyu problemlerimin çözüleceği inancına dayanarak açmıyorum, ülkede müşteri olmanın, elindeki parayla rezil olacağının göstergesi olarak, eğer sizlerin de bunlar gibi konularınız varsa bu başlık altında toplayarak farkındalık yapması için açıyorum. Belirttiğim gibi bu ülkede tüketici olmak bile zor, artık bir şeyi alırken 40 kere düşünür olduk başına bi şey gelse ne yapıcaz, kim ilgilenecek, paramızı geri alabilecek miyiz gibi bir sürü düşüncelerimiz oluyor. Benim belirteceklerim öyle büyük meblağlar bile değil, hem bu forum da hem de ekşi sözlükte her gün bir sürü tüketici mağduriyetiyle alakalı konular açılıyor ve çok büyük meblağlarda olabiliyor. Benim burada bahsedeceklerimde ben artık parayı bile düşünmüyorum, bu tür sorunları müşteriye yaşatarak haksız kazanç sağlayan firmalardan tiksindiğimden ve artık böyle durumların sonunun gelmesini umduğumdan dolayı anlatıyorum, neyse artık bu kısmı uzatmanın manası yok, gelelim ilk konuya. 16/07/2020 tarihinde Greyder-Çorum Fabrika Satış Mağazası'ndan "haki yeşil" renginde bir spor ayakkabı aldım, giymeye başlamamdan itibaren bağcıkların geçtiği lastik yerlerinde aşınmalar oldu ve 12 gün sonra lastikler koptu. Ertesi gününde, 29/07/2020 tarihinde Ankara Cepa AVM'sindeki Greyder mağazasına ayakkabıyı götürdüm, ayakkabıyı incelemeye göndereceklerini söylediler ve Takip numarası "TT0000****", Ürün Kodu "0Y1SA67578" ve Renk-Ayakkabı numarası "HAKI-41" olan Tamir Fişi'ni verdiler. Ayakkabı 27/08/2020 tarihine kadar tadilatta gözüküyordu, 28/08/2020 tarihinde ayakkabının durumunu sormak için Cepa Greyder mağazasını aradım ve ayakkabının ellerine o gün ulaştığını söylediler. Hemen ertesi gününde 29/08/2020 tarihinde ayakkabıyı teslim almaya gittiğimde gönderilen ayakkabının kutusunun üzerine yapıştırılan bana teslim ettikleri Tamir Fişi'yle birebir aynı olan Tamir Fişi'indeki Renk-Ayakkabı numarası "HAKI-41" olan kısmın üstü kalemle çizilip altına Elle "Siyah" yazıldığını fark ettim, daha sonra ayakkabının kutusu açıldıktan sonra da gönderilen ayakkabının bana ait olmayan siyah renkli ve kullanılmış başka bir spor ayakkabı olduğunu gördüm. Bu yapılanın haklarıma aykırı olduğunu ve bana gönderilen ayakkabıyı kabul etmeyeceğimi mağaza yetkililerine söyledim, onlarda bir karışıklık olduğunu ve ayakkabıyı tekrardan incelemeye göndereceklerini söylediler, ben de bunun bir karışıklık olmadığını, Tamir Fişi'indeki renk kısmının bilerek çizilip Elle "siyah" yazıldığını, üstüne benim olmayan kullanılmış bir ayakkabıyı gönderdiklerini ve müşteriyle resmen alay ettiklerini belirttim, hemen ayakkabı bedelinin iadesini istediğimi belirttim, onlar da durumla ilgileneceklerini ve pazartesi günü yani 31/08/2020 tarihinde geri dönüş yapacaklarını söylediler, ben de gönderilen ayakkabının ve üstünde oynanmış Tamir Fişi'nin fotoğraflarını çekerek mağazadan ayrıldım, tabi ki de beni arayan kimse de olmadı. Buyurun benim aklımla alay ettiklerini sandıkları görseller: Bu arada gönderdikleri bu ayakkabı benim aldığım ayakkabıyla aynı model bile değil. Bu konu için Tüketici Hakları Hakem Heyeti’ne başvuru yaptım ama henüz sonuçlanmadı, Greyder ayakkabının bedeli olan 199,9 TL’lik çek veriyor ama ben kabul etmiyorum çünkü benimle bu şekilde alay edercesine tavır sergileyen bir firmanın değil ayakkabısını giymek mağazasının önünden bile geçmek istemiyorum, bundan dolayı da paramın iadesi yapılana kadar bu işin peşini bırakmayacağım, sizler de GREYDER'den alışveriş yaparken bir kaç kere düşünürsünüz. Şimdi gelelim ikinci konuya. 25.11.2020 tarihinde Trendyol sitesindeki Gümüş Ev Gereçleri adlı satıcıdan Zwilling 70316010 Soho 6 parça kaşık setini satıcı firma satın aldıktan 2 gün sonra ürünü kargoya vermiş olarak gösterdi, verdiği kargo takip numarasıyla birlikte kargonun durumuna baktığımda geçersiz kod olduğunu Yurtiçi Kargo internet sitesinden gördüm, durumu Trendyol Online Asistan'a anlattığımda satıcının ürünü daha kargoya vermediğini, bir yanlışlık olduğunu söylediler, durumla ilgili şikayetimi aldıklarına dair aşağıdaki mail'i 03.12.2020 tarihinde gönderdiler. 04.12.2020 tarihinde talebimi işleme aldıklarına dair aşağıdaki ilk maili gönderdiler, bir gün sonra da diğer mailde görülebileceği gibi siparişimi tek taraflı olarak iptal etmişler, üstüne de kargoya dahi vermedikleri ürünü gönderdikleri ürün iade koduyla beraber Yurtiçi Kargo firmasına 5 gün içerisinde teslim etmemi istemişler. Durumu Trendyol Online Asistan'dan anlattığımda ürünü iade etmem gerektiği ibaresini dikkate almamamı, satıcı firmanın ürünün bedelini 2-10 gün içerisinde tarafıma iade edeceklerini söylediler. 10 gün geçtikten sonra satıcı firmanın internet sitesi olan https://gumusevgerecleri.com/iletisim sayfadan e-mail adreslerini buldum ve aşağıdaki mail'i firmaya gönderdim, hemen arkasından da Trendyol'a Online Asistan'a tekrar bağlanarak durumu bir de onlara anlattım, satıcı firmanın elinde olmayan ürünü satarak, bilgim dışında siparişi iptal ederek ve para iadesini yapmayarak dolandırıcılık yaptığını belirttim, bu hafta içerisinde de para iadesini yapmadığı takdirde yasal süreç başlatacağımı söyledim. Bir kaç gün önce Trendyol'daki hesabımdan sipariş durumuna baktığımda satıcı firmanın ürünü tekrardan kargoya vermiş gibi gösterdiğini gördüm ve verdikleri kargo takip numarasının yine yanlış olduğunu gördüm. Özet olarak Trendyol'daki Gümüş Ev Gereçleri olarak geçen, internet sitelerinde Gümüş Halı ve Ev Gereçleri olarak geçen Sicil Numarası: 42435 ve Vergi Numarası: 4240058540 olan firmayı elinde olmayan ürünü satarak, ürünü kargoya vermiş gibi göstererek, siparişi bilgim olmadan iptal edip para iadesi yapmayarak ve iletişime geçtikten sonra ürünü tekrardan kargoya vermiş gibi göstermesinin dolandırıcılığa girdiğini düşündüğümden CİMER'e şikayet ettim, yarın üşenmeyip savcılığa suç duyurusunda da bulunacağım ve bu işin de peşini bırakmayacağım. Bu mağazadan da alışveriş yapacaksanız yapmayın daha iyi, şikayetvar sitesinde bir sürü benim gibi şikayet eden insanlar olmuş. |
Bildirim